Nemusí se klikat, a přesto prší

V účincích internetové reklamy se zapomíná na „neklikající“ zákazníky.
Účinnost reklamy na Internetu se tradičně měří na „kliky“: nemá-li bannerová či jiná reklama vysoký poměr kliknutí k počtu shlédnutí, nebo jenom pouze nedosáhne-li požadovaných počtu kliknutí, je považována za neúspěšnou. „Viníkem“ bývá ze strany zadavatele nejčastěji „Internet“, popřípadě daný web, který stránky poskytne. To, že úspěšnost aktivní interakce na reklamu nad jedním procentem je úspěchem i v normálním světě, si zadavatel raději moc veřejně nepřipouští, a přenesení viny na naprosto nevhodně sestavený banner nebo odkaz obvykle také moc nepřizná. Tlak inzerentů v USA vyvolal, že se už prodávají prakticky jenom kliknutí (dělá to tak největší reklamní síť Doubleclick) a ne shlédnutí; agentura samozřejmě posuzuje kvalitu a „klikatelnost“ banneru a podle toho se diskutuje cena.

Se zajímavou zprávou přišla společnost AdKnowledge, výzkumná, ale i lobbyistická organizace ve prospěch reklamy na Internetu jako takové. Podle svých výzkumů dospěla k závěru, že účinnost (tj. Return on Investment, návratnost investice) internetové reklamy je větší, než se dosud předpokládalo, a to díky tzv. „neklikacím efektům“ – díky tomu, že lidé na reklamu přímo nekliknou, ale jsou jí přesto ovlivněni a v důsledku pak realizují službu, kterou reklama nabízí (což může být i služba reálného, ne internetového světa). Zpráva se přitom zaměřuje na přímé a krátkodobé „conversion effects“, tedy na účinky, kdy uživatel v krátké, měřitelné době viditelně zareaguje na to, co reklama nabízí. Dlouhodobé, „imageové“ efekty reklamy tento report vůbec nezkoumá – a přitom také určitě nebudou zanedbatelné.

Zpráva rovněž uvádí, že se v USA rovněž stabilizuje cena internetové reklamy měřené na tisíc shlédnutí; tato cena v průběhu minulého roku mírně klesala. Dnes tedy průměrná cena za tisíc shlédnutí činí 33,59 dolaru (v přepočtu přes dnešní kurs dolaru skoro koruna čtyřicet za jedno shlédnutí!), což je nepatrný pokles oproti předchozímu čtvrtletí. Kompletní report firmy je k dispozici v PDF formátu na této adrese; doporučujeme.

Váš názor Další článek: Profík v náručí SolidWorks

Témata článku: Internet, Nepatrný pokles, Poměr stran, Vysoký poměr, Dnešní kurs, Klik, Klika, Reklamní odkaz, NEM, Průměrná cena, Předchozí měření, Reklamní síť, Report


Určitě si přečtěte

Micro:bit V2: Tuto destičku plnou čipů dokáže naprogramovat i vaše babička

Micro:bit V2: Tuto destičku plnou čipů dokáže naprogramovat i vaše babička

** Chcete se teď hned naučit programovat čipy? ** Nechcete nic instalovat a číst zdlouhavé manuály? ** Naprogramujeme si Micro:bit, který zahraje Tichou noc

Jakub Čížek | 33

Jakub Čížek
Pojďme programovat elektronikuProgramování pro děti
Air Bank, Fio banka a MONETA zakládají alianci pro bankovní identitu
Jakub Čížek
BankaČeskoeGovernment
Elon Musk podpořil Signal jako náhradu WhatsAppu. Aplikaci okamžitě zavalili uživatelé
Markéta Mikešová
WhatsAppElon MuskFacebook
Šmírování kamerami Googlu: Koukněte, co šíleného se objevilo na Street View

Šmírování kamerami Googlu: Koukněte, co šíleného se objevilo na Street View

Google stále fotí celý svět do své služby Street View. A novodobou zábavou je hledat v mapách Googlu vtipné záběry. Podívejte se na výběr nejlepších!

redakce | 4

redakce
Mapy GoogleStreet View
Teď už Chromium ovládne Windows 10 úplně. Microsoft dokončil WebView2

Teď už Chromium ovládne Windows 10 úplně. Microsoft dokončil WebView2

** Před dvěma lety se Microsoft zasnoubil s Chromem ** Nový Edge není zdaleka jejich jediné dítě ** Ještě důležitější je komponenta WebView2

Jakub Čížek | 53

Jakub Čížek
Windows 10ChromeSoftware
WhatsApp konečně umožní smazat velké soubory z konverzací, aby nezabíraly místo
Vladislav Kluska
WhatsAppFacebookInstant Messaging

Aktuální číslo časopisu Computer

Jak prodloužit výdrž notebooku

Velké testy: gamepady a inkoustové tiskárny

Důkladný test Sony Playstation 5