Německý regulační orgán, který monitoruje hospodářskou soutěž, přikázal v únoru Facebooku sdílet údaje uživatelů napříč svými produkty, dokud nebude mít výslovný souhlas uživatelů. Rozhodnutí ale zrušil soud v Düsseldorfu, proti čemuž se úřad odvolal. Informoval o tom web Reuters.
Hlavní problém, který Německo v počínání Facebooku vidělo, byl ten, že firma sdílela údaje uživatelů napříč svými produkty. Konkrétně se jednalo o to, že firma konsolidovala informace, které získala z webových stránek (za pomocí různých aktivních widgetů pro označení „To se mi líbí“ apod.), sociální sítě a aplikací – WhatsAppu i Instagramu.
Tyto praktiky tak úřad v únoru zrušil, nyní ale došlo k uvolnění restrikcí a Facebook tedy může, alespoň prozatím, jednat jako dříve. Zároveň to ale neznamená, že by byl spor u konce – stále se čeká na finální rozhodnutí, zda bude odvolání Facebooku vyhověno a zákaz zrušen, nebo ne a pak nabude platnosti.
Jak alespoň částečně zabránit Facebooku, aby o vás věděl příliš mnoho?