„Nemá cenu do toho jít napůl,“ říká jeden z vítězů Rockaway Hackathonu 2017

Je pátek večer, venkovní teplota se blíží k nule, stmívá se – a na Smíchov se začínají sjíždět vývojáři a analytici. Začíná Rockaway Hackathon 2017, noc a den dlouhý maraton, ve kterém se účastníci pokusí v šibeničním čase připravit co nejlepší řešení některého z předem vybraných e-commerce problémů. Na nejlepší tým pak čeká odměna 100.000 Kč.

Celkem se v pražském Impact Hubu sešlo přes 30 účastníků, kteří se rozdělili do devíti týmů. Během 24 hodin pracovali na řešeních problémů z oblasti e-commerce, konkrétně detekovali anomálie v datech, vyhledávali produkty podle obrázků, vylepšovali výpis produktů dle preferencí zákazníků a hledali způsob, jak správně doporučovat výhodnější výrobky. Pomáhala jim v tom cloudová technologie od IBM a expertní tým mentorů.

Sláva vítězům

Zvítězil tým ve složení Jan Kubant, Tomáš Kouřim, Josef Ondřej a Matěj Novotný. Společně pracovali na tématu, nazvaném pracovně „User Profiling“. V podstatě šlo o zlepšení výpisu produktů, pro ilustraci připravovaném na kategorii obuvi – dokázali uživatelům upřednostnit ten druh bot, o který se v předchozích návštěvách zajímal, a celkově tak zlepšit jeho dojem z nákupu.

Klepněte pro větší obrázek
Vítězný tým

„Pro predikci zájmu klientů jsme využili algoritmus Word2vec, který jsme si upravili tak, aby místo hledání souvislostí mezi slovy hledal souvislosti mezi produkty a uživateli. Hlavní výhoda je ta, že nepoužívá žádné manuálně vložené závislosti a vztahy, takže je odolný vůči chybám v datech, nová data ho jedině vylepší a není nijak vázán na obuv – může se hned začít používat třeba na myčky nádobí,“ říká o vítězném řešení jeden z jeho autorů, Tomáš Kouřim.

„Toto téma má pro nás nejrychlejší byznysovou hodnotu. Díváme se na to tak, že jsme schopni ho v nejkratším čase nasadit do produkce, použít na největší počet kategorií a vidíme, že se dá jednoduše rozvinout a dopracovat,“ doplnil jej Petr Němeček, Head of Product Management v Mall Group a jeden z mentorů hackathonu.

„V týdnu před hackatonem jsme měli jeden plánovací meeting, pak jsme se připravovali individuálně a komunikovali elektronicky,“ prozradil strategii Jan Kubant, jeden z vítězů. „Na žádném hackathonu jsem nikdy nebyl, ale srovnal bych to s celonočním šifrovacími hrami, kde se také nespí, a intenzivně se něco vymýšlí. Oproti nim bych ale řekl, že je zásadní dobře rozvrhnout práci mezi lidi, občas se sjednotit, zabrainstormovat, ale pak jet každý ve svém jasném workstreamu.“

Klepněte pro větší obrázek

Podívejte se na záznam závěrečného pitche, kde je vítězné řešení představeno detailněji, nebo si jej rovnou otestujte na https://nuckchorris.mybluemix.net. Krycí jméno vítězného týmu bylo „Nuck Chorris“ – zda jim odkaz na legendárního bojovníka pomohl, se bohužel nepodařilo ověřit.

Čest poraženým

„Opakovaně mě překvapuje, kolik toho sehraný tým za 24 hodin dokáže,“ zhodnotil víkend Roman Dušek, Head of Search Mall Group, který byl jako mentor také přítomen. „Sešlo se mnoho dobrých týmů, které byly silné v pochopení business zadání, v analýze problému a zejména v jeho realizaci.“

„Všichni předvedli velké nasazení a úsilí. Pro finální diskuzi jsme vybrali tři týmy, které byly na velmi vysoké úrovni a povedlo se jim to dotáhnout i z pohledu front endu,“ dodal mentor Michal Moravec, Product Manager v Mall Group. „Věřím, že se nám s nimi podaří spojit a dotáhnout jejich řešení do implementační podoby na Mallu nebo na dalších e-shopech ve skupině.“

Klepněte pro větší obrázek

„Tenhle hackathon byl v mnohém jiný – fakt businessový, využívající jen jednu technologii... Nebyl to takový punk, ale bylo to profi, řešila se skutečná a praktická témata, a po dlouhé době jsem viděl fakt kvalitní projekty,“ okomentoval akci jeden z účastníků, Tomáš Kapler.

"Hackathon svým nezvyklým konceptem potvrdil, že i reálná byznysová zadání lze uchopit velmi neotřele a kreativně. Ukázalo se, že v naší zemi máme skvělé talenty schopné se s podobnými výzvami bravurně vypořádat. Jsme rádi, že pro tento hackathon byla zvolena technologie IBM Cloud. Byla to cenná zkušenost a rovněž šance předvést IBM v novém světle jako společnost s developerskou mentalitou a silnou orientací na open-source technologie," zhodnotil jménem IBM teamu Petr Stýblo.

Klepněte pro větší obrázek

„Za celý tým pořadatelů můžu říct, že jsme to byl pravděpodobně nejlepší hackathon, který jsme kdy viděli – ale přesto už řešíme, jak ho do příště ještě zdokonalit,“ uzavřel debatu Viktor Kustein z Rockaway.

Živě.cz je mediálním partnerem Rockaway Hackathonu 2017

Váš názor Další článek: Vstříc ještě silnějším sociálním bublinám: Facebook testuje soukromé komentáře

Témata článku: Technologie, Hackathon, Programování, IBM, Hacking, Složení, Hlavní výhoda, Nádobí, Silná orientace, Dlouhá doba, Nové světlo, Venkovní teplota, Vysoká úroveň, Cenná zkušenost, Kvalitní projekt, Tomáš Kapler, Nejlepší tým, Úsilí, Mall Group, E-Commerce, Nejkratší čas, Velké nasazení, Rockaway, Produkt, Tým

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Test 6 odolných telefonů a 22 powerbank

Srovnání technologií QLED a OLED

Měřte své sportovní výkony

Sady pro chytrou domácnost