Já používám přes deset let nabídku STARTzjs. Je zdarma. Díky ní mi nevadilo, když MS odebral nabídku Start, přesunul možnost vypnout pc nebo změnil ovládací panely. Já to mám pořád na stejném místě a s pořádně velikými ikonami. Včetně možnosti přes tu nabídku program odinstalovat, spouštět ho jako administrátor nebo mu nastavit klávesou zkratku.
Tak to je něco strašnýho! Ty děsivý hnusy pod typografií, ta strašlivá průhlednost, ta nesourodost v designu. Takhle zahodit jinak vynikající nápad!
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 9. 2015 11:04
Mnohem lepší je Classic Shell. Používal jsem ho už v osmičkách a je zdarma.
Nelíbí se vám nabídka Start z Desítek? Smažte Windows 10 z počítače a nainstalujte si software výrobce, který s s uživatelů nedělá sprostou srandu. Jak dlouho budou uživatelé Microsoftu trpět, že každá verze má ještě více sprasené uživatelské prostředí než ta předchozí?
Nevidím důvod proč něco takového do svého počítače instalovat. Jsem naprosto spokojen s tím co mám.
Některým lidem stačí ke štěstí hodně málo!
No a někdo nemá nikdy dost. Ale to je věčné téma k handrkování.
Však jasné, není důvod... někomu k upravování fotek stačí Malování, další se spokojí s editací dokumentů v Notepadu, atd. K čemu instalovat cokoli dalšího, že B-]
Nabídka Start u 10-tek=špatně napsaná detektivka. Hnus fialovej do zelena vyblitej s modrým nádechem. Rád bych ty designerský a vývojářský telata poznal osobně. Zajímal by mě fakt seriozní celosvětovej názor ze všech koutů světa na ten sajrajt, co M$ vypustili. No, zlatej "Tux" ... 😝 😀 😀
To jo, zaprcávat systém dalšíma zbytečnostma.
Nabídka Start ve win10 je designově hezká, ale z funkčního(spíše nefunkčního) hlediska takový 'kočkopes'. Nevím, čím je to způsobeno. Zda v tom třeba nehrají nějakou roli autorská práva.
Stačí kliknout pravým tlačitkem na ikonu Start a jsme v přehledném textovém menu. Doufám, že to při nějakých dalších "aktualizacích" nezmizí.
akorat zkousi z lidi vytahnout penize..
Konečně mohu ve Windows zase pracovat ve známém prostředí. Stejném jako mám již pár let na Linuxu 😉
By mě zajímalo, proč Živě dělá reklamu zrovna na Start 10. Byl by problém vypsat všechny nejznámější aplikace tohoto typu a případně udělat srovnání? Ale to už bych chtěl asi moc.
Vždyť je léto a venku je hezky. Dvakrát s rozestupem několik dnů jsem posílal tip redakci a dvakrát se mi vrátili nejméně dvě automatické odpovědi na mail, že ten a ten redaktor má dovolenou 🙂 Můžeme být rádi, že tu jsou vůbec nějaké články.
Tak to jó. Hlavně aby neměli dovolenou celoročně.
Proč by dělali reklamu na jinou nabídku Start, když od nich nedostali zaplaceno za PR článek? 😐
Me osobne na nabidce start po upgrade na WinX stvalo nejvic, ze nefungovala. Ja v ni v podstate pouzivam jednu fci a to je napsani neceho... Na Win7 mi obvykle staci max 3 pismena a mam co chci, na WinX sem tam psat co chtel a vymejslet co chtel a nikdy mi to nenaslo to co jsem potreboval. Nakonec jsem vzdy skoncil tak ze jsem si to musel najit bud pres pruzkumnika nebo klasicke ovladaci panely. Proste hruza - MS opet vi nejlepe co je pro lidi dobre. Jak by to bylo slozite pridat klasickou nabidku start do novych windows stejne jako se driv pridavali vzhledy starsich windows. Uricte moc slozite ne, ale MS to evidentne tak proste nechce. No tak ja zase nechci ten jejich 'novej' system.
No vidíš a já žádnou nabídku nepoužívám a mám klid. Co potřebují umí Win + X, Win + R a hotovo.
V osmičkách fungovalo vyhledávání výborně.. V desítkách (prvních buildech) taky.. Ale momentálně funguje asi jako v sedmičkách-minimalne
NABÍDKU START OD WIN XP NEPOUŽÍVÁM A NEHODLÁM NA TOM NĚCO MĚNIT. Tečka.😉
Po Win7 je pro me W10 nezvyk, ale snazim se. Nechapu, ze Microsoft proste neda 2 moznosti, at si kazdej vybere jednu moznost.Takhle to akorat vsechno michaj, jak napriklad nastaveni - 2x ruzny vzhledy/rozlozeni nastaveni a uplne zbytecne.Edit: Po dlouhem pouzivani Chrome si ted zvykam i na Edge, ktery beha mnohem rychleji, nez Chrome. Skoda, ze nema moznost doplnku (hlavne ten, co se nesmi vyslovovat).
Názor byl 1× upraven, naposled 14. 8. 2015 12:44
Právě, bez toho doplňku co se zde nesmí vyslovovat si neumím moc surfování představit. Takže Edge jako možné lákadlo do win 10 tím že nepodporuje doplňky pro mě padá.
Ale ta rychlost je super... Mozna si v Googlu vezmou priklad a taky na to slapnou :)
přesně tak vsechno je jen o zvyku 😉 uz jedu taky only edge ted uz staci doplnky a spokojen..
Otázka je, proč si zvykat na něco jiného, když to jiné je ještě v mnohém horší?
Tak vám nevím, asi jsem v menšině, ale po letech používání Win8.1 nějak nevím, na co tu nabídku start využít. PC jsem se naučil používat i bez ní a i dnes na ní klikám jenom pravým tlačítkem myši, abych PC uspal :)
Před pár lety jsem si skryl ikony na ploše abych viděl pozadí a od té doby nemám nutnost ikony používat 🙂Stačí mi rychlí zástupci na liště a vyhledávní v nabídce start.
Taky si říkám, že skutečná Start nabídka se skrývá pod pravým klikem. Chtělo by to jen prohodit na levý klik a bylo by po problémech 🙂Jinak jsem rád, že používáš výraz klik a ne klep (poklepat).
Má to jeden háček - tu nabídku Start pod pravým klikem si nemůžu upravit podle sebe.
Pouze oficialne. Ale jinak to problem neni, staci najit to spravny reseni treti strany:http://winaero.com/comment.php...
Hezký ...Ale možná opravdu ne moc užitečný. Komu se desítky nelíbí, nemusí je instalovat a komu se líbí, nepotřebuje je předělávat.Navíc hlavní problém win 10 je zřejmě jinde:http://aeronet.cz/news/analyza-windows-10-v... ... a ten jen tak nějaká utilitka nevyřeší
Zas tenhle trapnej clanek - melo by se vypnout vse moderni, zamyslete se nad tim proc tam ty veci jsou mozna vam dojde, ze jinak fungovat nebudou.vpokud neccete moderno system muete bez nich zit, anebo je vypnout a pouzivat system v omezene funkcnosti. Proc jsou z toho ale vsichni tak vyplaseny a predstavujou si skoro 3 svetovou - burani?
Šmírování je pro vás synonymem modernosti? Divnej názor.Zkuste se taky sám zamyslet, proč tam ty věci jsou, možná vám dojde, že při troše dobré vůle by to celý mohlo fungovat o dost korektněji.Ten článek jste zjevně nečet, tak byste ho neměl kritizovat, ale jen pro pořádek - ten článek je totiž právě i o tom, že hodně těch věcí vypnout nejde.
Ten článek je úplně o ničem. Celý na mě působí stylem "Windows o vás odesílají úplně vše, ale jelikož je to šifrované, tak nejde zjistit, co se vůbec odesílá"... až přijdou s konkrétními důkazy, že se odešle například heslo, které vyplňuji do internet bankingu, tak pak se to může začít řešit.
Konkrétní důkaz toho, že se odesílají věci který naťukáš na klávesnici ti nestačí? Zadáváš heslo nějak jinak než klávesnicí?
To, je to, o čem jsem psal. Žádný konkrétní důkaz neexistuje, protože je trochu vtipné pomluvit Windows, jak šmírují uživatele, jak o nich posílají všechno Microsoftu, a pak to zakončit " všechny transfery dat na servery Microsoftu jsou kryptované a není bez nějakého hlubšího reverzního inženýrství možné zjistit, co se vlastně odesílá."...
Jasně,všichni šidí chudák MS.Česká Lupa je hlásnou troubou koho?Ono je vtipné že sám MS. to v EULA přiznává.Dovolím si citovat lupu.,,Především, červencová nová verze obsahuje velmi důkladný přehled toho, co Microsoft o uživatelích shromažďuje – jméno, kontaktní údaje, přihlašovací údaje, demografické údaje (věk, pohlaví, země, jazyk), zájmy a oblíbené oblasti (sportovní aplikace, akce, města, počasí a řadu odvozených údajů), platební údaje, údaje o využití (používané funkce, zakoupené zboží, navštívené stránky, hledané výrazy, IP adresa, identifikátory zařízení, místní a jazyková nastavení, data o síti, prohlížeči či používaném softwaru, výkonnost služeb a problémy se službami.Pokračují kontakty a vztahy, interakce mezi vámi a dalšími lidmi i organizacemi, údaje o poloze (přesné i nepřesné, tedy jak z GPS, tak z WiFi či IP adresy, ale i město či PSČ). A ještě méně příjemné může být to, že Microsoft „podle potřeby“ shromažďuje obsah vaší komunikace a souborů – dokumentů, fotografií, hudby, videa (například na OneDrive), předmětů i těl e-mailů, textů/obsahů rychlých zpráv, video zpráv i zvukových záznamů"Zdroj:.http://www.lupa.cz/clanky/co-je-noveho-u-mic... ... To samé píše řada zahraničních webu...
A kde je ten konkrétní důkaz?
Aeronet je hlásná trouba ruské propagandy, dost mě překvapuje kolik lidí je ochotno to brát za "bernou minci".
Je mi celkem jedno, jestli to je anebo není ruská propaganda. Akorát mě zajímá, jestli to je pravda. Obsah článku je věcný, článek je někým podepsaný a ten web jak vidím je už nějakou dobu známý, aspoň vy ho zdá se občas čtete. Takže vylhat si něco proti Microsoftu by bylo o strach ze žaloby, myslím. Proto bych tomu článku docela věřil.Navíc ten článek není s podobnými informacemi sám, takže nebude těžké ověřit si to z jiných zdrojů nebo i vlastnoručně.
To je úplně směšný přístup. Článek je někým podepsaný.... No tomu se dá snad jenom smát. Ruská propaganda dobře užívá systém polopravd. Dám příklad. W10 pro insidery obsahují program pro sledování uživatelů(ostatně stejně jako předchozí Windows). Tedy systém sleduje co uživatel nejčastěji dělá, kam chodí atd. Za účelem sledování chování davu a zlepšení chování samotných Windows.Samozřejmě naivkové které fascinují různé konspirační teorie, vidí: W10,sledování, keyloger, prodej osobních dat .. bla bla bla.
Jak by řekl klasik, to, že nejste paranoidní neznamená, že po vás nejdou...Já bych už z principu minimálně byl opatrný, protože lidský faktor je svině. Třeba u systému Echelon takové případy zneužití a odprodej nebo alespoň předání informací známy jsou. Pokud mi zas neřekneš, že je to jen výmysl.Windows obsahují cím dál více funkcionalit, které přístup k různým osobním údajům vyžadují. Podobně Fujbuk.A mám jako věřit tomu, že to dělají z lásky ke mě? To určitě.Nicméně zdá se, že MS přechází na jiný obchodní model, kdy systém bude ořezanější (i když na disku stále zabírá GB dat i přes tu ořezanost) a čim dál víc věcí si budem nuset dokupovat - viz Mediacenter/přehrávač - nebo když nebudu chtít platit, tak musím strpět reklamu. A právě kvůli reklamě toho potřebují o mě vědět co nejvíce, aby ji mohli co nejlépe zacílit.A věřim tomu, že je to velké lákadlo pro zneužití, disponovat takovými daty, kdy se o tom uživateli dozví téměř všechno.
Pokud se nepletu, tak takový případ byl jenom jeden, ale samozřejmě lidské selhání nelze nikdy vyloučit. Obecně je smysl poklesku dán hodnotou informace a ta bude v mimofiremní sféře velmi nizká. Pro MS by byla rána tyto záležitosti nějako systémově neřešit.
Tohle už je jednoduše plácání mimo téma. Článek je polopravda, protože je to ruská propaganda. A ruská propaganda to je proto, že to není pravda.Takhle opravdu uvažujete, nebo je to jen způsob jak oblbnout ostatní?Nemá cenu se s váma bavit, zkuste fakta, nebo jděte do háje.Jo, ten článek není o keyloggeru, jestli jste ho nečet, je o ostrý verzi systému, takže vaše řeči o keyloggeru jsou taky úplně mimo.
Nevím Karlíku, nějak jsem se v tom tvým plácání ztratil. Co jsi vlastně chtěl říci? Jakmile mi nějaký fakto předložíš, budu rád. Třeba o tom keyloggeru v ostrých W10. Ale fakto, ne plácání propagandistického plátku. Díky.
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 8. 2015 09:19
Mě úplně stačí použít pravé tlačítko pro nabídku Start a nepotřebuju žádný zbytečný program,který zasahuje do systému.😉
Já start ve Windows 10 chválím, je suprový, zástupce z plochy si tam mohu přesunout, uspořádat. Používám i Skype, líbí se mi, že mohu zrušit používat Skype na hlavním panelu, tedy tím pádem o něm nevím. Lze vytvářet další plochy na druhé ploše mám rodělanou práci, na první ploše třeba spustím game či film. Tisk do pdf ve Windows 10 je standartní. Je tam i rychlá možnost přenastavení jasu. Atd.Kritika: nelze odstranit zcela Mail klienta a přidaný SW na přehrávání filmů neumí titulky, alespoň umí flac a mnoho jiných formátů.
// zástupce z plochy si tam mohu přesunoutŘíkáš, že můžeš uchopit na ploše zástupce a přetáhnout ho do nabídky Start? :-O Mně tenhle pokus selže na tom, že se kurzor změní na ikonku "Zakázáno".
Jde to lehce ten zákaz obejít. Jde to i formou vyhledání toho programu a výsledky které dá pak připnout.
Obejít... tím myslíš nějaký supertajný fígl, nebo položku menu "Připnout na úvodní obrazovku", která se zobrazuje pouze u některých souborů?
Klikneě na zástupce v tom menu, zobrazíš umístění, tam najdeš zástupce a do nich přidáš zástupce. Občas to neposlechne, teď jsem to zkoušel na více zástupcích, tohle by mohl Microsoft vylepšit.
Trochu nechápu. Takže to tvoje "suprový, z plochy si tam můžu přetáhnout zástupce" znamená, že přetáhnout nemůžu nic, ale musím někde lovit a klikat ve složkách a k tomu to občas stejně fungovat nebude?
Ta nabídka Start je polofunkční. Dal jsem si tam classic shell a jsem naprosto spokojenej. Sice prvotní nastavení zabere dost času ale výsledek stojí za to. Dokonce to umí i změnit barvu, takže konečně může mít hlavní panel a nabídka start zase stejnou barvu, to je prostě paráda, z toho mam fakt radost. A CS je inovovanej a lepší než původní nabídka Start ve Win 7. Hlavně možnost dát tam popisky i ikony v pravym sloupci vítam, je to přehlednější.
Kdyby byl dotaz na Skype: Skype - nastavení - rozšířené - odškrtnout Pokud je skype přihlášen nechat na hlavním panelu.
Hezke, ale nevidim duvod nezustat u Classic Shell.Btw, procento nechapavych lidi je v diskuzich ohledne temat podobnym tomuto vzdy nadmiru vysoke. :)
Tak jsem ten classic shell taky vyzkoušel a je to mnohem lepší než placenej Start10 nebo Start8. Nechápu za co chtěj ty prachy. V classic shellu je ta nabídka dost inovovaná a má hromadu nastavení, Start10 mi moc nevyhovoval, to bylo k prdu.
se divím, že MS nevydá zvláštní edici Windows - pouze s nabídkou Start. Někteří evidentně žijí pouze tím.
Mně spíš poslední dobou přijde, že někteří žijí jenom tím, že každou chvíli přeinstalovávají na novou verzi systému, jenom aby byli in B-]
A co na tom že ta nová je skoro ve všem horší...Hlavně že je nová ne?😁
Bejt prdlosoftem, tak zaktualizuju systém tak, že by těm nespokojencům naběhl jen ten panel se Startem, zbytek aby se ztratil, to by asi puboši čuměli jak puci 😀
"Můžete si tedy nastavit, že Start10 se zobrazí třeba jen při klenutí na ikonu nabídky..."Klenutí? To je nějaké obloukové gesto? Nebo tam mělo být kleknutí? Jako kleknout a poprosit?Neprdne u toho displej?😀
Poraďte, prosím.stisknu win + píšu název programu, ale!do nabídky neumím přidat portable programy. Sice jdou připnout mezi dlaždice, ale systém je nezaindexuje, takže na ně musím kliknout namísto toho, abych stisk win + prvních pár písmen názvu a enter.Co s tím?
Pridej si zastupce na danou appku do:c:\Users\username\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\pak by ti to melo indexovat, aspon me to funguje 🙂
Aneb efektivita práce za všechny prachy. Místo toho, aby šel zástupce do menu přesunout automaticky, tak to člověk musí lovit někde hluboko ve složkách :-O
Pokud je to portable program, tak systém o něm neví, takže ho neindexuje.
Tak když tam nechci ty dlaždice tak si je jednoduše odepnu ne? 😀 Na co zbytečně instalovat další zbytečné programy. Ty dlaždice jdou odepnout a tak v nabídce start zůstane jen ten levý sloupec.
Ano, nechci dlaždice, tak je odepnu. Co v nabídce zůstane? Levý sloupec, ve kterém je co? Nejčastěji spouštěné aplikace. Ty tam ale nechci, tak je v nastavení vypnu. Co v nabídce zůstane? Jenom prázdná plocha a žádná možnost připnout si tam seznam vlastních aplikací...
Jenže ty dlaždice jsou tam právě od toho, aby si člověk mohl udělat ten "seznam" vlastních aplikací.
Jenže to je právě to, že z toho žádnej seznam neuděláš. Buď pro jeden odkaz budeš mít dlaždici jak kráva a nebo zvolíš menší velikost a pak tam budeš mít jenom nasetou hromadu ikon.
To nepopírám, ikdyž mě osobně to nevadí. Jenže bohužel není možný, aby se MS při takovém zastoupené na trhu trefil každému do vkusu. Další věc je ta, že se z Windows stala taková "veřejná služba", kdy má každej pocit, že do toho může kecat. Naproti tomu OSX a Linux mají výhodu v tom, že komu nevyhovují, ten je nepoužívá, páč to není u běžnejch uživatelů takovej mainstream. Btw jestli ti v novém startu chybí vytvořit si vlastní seznam, napsal jsi už feedback přes Windows Feedback appku? 😀
Jasný, každému se do vkusu netrefí. Jenže - ve Win7 to šlo, tak proč funkčnost byla odebrána? Při první reinkarnaci nabídky Start ve Win10 (buildy 9xxx) to také šlo, tak proč funkčnost byla opět odebrána?A na feedback kašlu - během vývoje Win10 jsem tam poslal hromadu požadavků a nezměnil se ani jeden. Pročítal jsem i feedbacky jiných uživatelů a také snad ani jeden z nich nebyla akceptován. A když už nějaký akceptován byl, tak takovým způsobem, že výsledek šel proti logice toho, co vůbec uživatelé chtěli. A u spousty dalších šel MS přesně opačným směrem než chtěli uživatelé... takže k ničemu.
Vzdy nechapu tu histerii okolo startu, pripomina me to ruzne widgety ktere si clovek nahaze nebo mohl nahazet na plochu, kterou stejne pri praci vubec nevidel. 😀
Absolutne to taky nechapu, start jsem otevrel jednou abych se podival jak vypada jinak je to uplne zbytecna vec...
Samozřejmě, vy to nechápete, protože zkoušíte různé systémy a jste na změny zvyklí, ale vysvětlete 70ti letému uživateli, že to, co léta používal na svých Windows XP prostě nenajde, viz. Windows 8, 8.1 a nebo v jiné podobě než je znalý, viz. Windows 10. Ono dříve už stačilo jen mimo IE nainstalovat jiný internetový prohlížeč a takový uživatel už byl ztracený, protože neměl ikonku modrého E.
To platilo naposledy tak před deseti lety, takové kecy... I počítačoví antitalenti si umí poradit a to i v generaci 80 let a více...Ale ta klišé, ta klišé, ta se budou držet líp, než h0vn0 košile...
Můj otec má 70let a naprosto v pohodě Používal XP->7->8->10.Dokonce se naučil používat i ten postranní panel (charm bar) pro vypínání počítače a nepotřeboval žádný tlačítko "vypnout" ve startu. Teď při přechodu na Windows 10 jsem mu ukázal Edge, naučil ho používat OneDrive a jak skenovat dokumenty z tiskárny a vše normálně bez problému používá.Takže to není o věku, je to jen o lidech.
Jj rozumnej clovek, samozrejme to neni o veku, to furt jenom oni kdyz uz nemaj argument tak vytahnou chudaky stary ze to nezvladnou.
Přesně tak... není to o věku, ale o lidech. Ale taky je to o jistých stereotypech. A co se týče IT zdatnosti u lidí vyššího věku, rozhodně je nepovažuji za chudáky, ale tyto lidi velmi obdivuji, že se dokáží stále učit něco nového.
To není o věku ale o lidech. Když se s metrem a celkově osmičkama naučil můj děda který má 75. let tak mě nepište že to nezvládne mladý člověk. Je to jenom se chtít učit novým věcem a ne že něco uvidím na obrázku ani to nevyzkouším a už to odsuzuju. 🙂 Když to člověk vyzkouší a nelíbí se mu to tak jo beru ale nemám rád ty kecy lidí co to ani nevyzkouší a už to odsuzují.
Víš, co je vtipné? Už kolik let si tady všímám toho, jak ti, co něco odsuzují na novém systému, tak píší konkrétní zkušenosti s tím, jak to zkoušeli, co jim tam přesně nevyhovovalo atd. Ale zarytí osmičkáři (a teď už i desítkáři) furt melou to svoje "kdo to odsuzuje, tak to nevyzkoušel a viděl jenom na obrázku" B-]
Jsem mladej ale proč bych se měl chtít učit novým věcem? SW je od toho, aby si ho člověk co nejvíce přizpůsobil svým potřebám, né naopak..
Jasně, takže už navždy budem používat vzhled s Win95 😉
Jenže vzhled Win95 šel aspoň nastavit tak, jak to vyhovovalo uživateli (barvy, rozměry ovládacích prvků atd.). Teď už nenastavíš nic, takže přechod na vzhled Win95 by byl vlastně krok dopředu B-]
proc se pestuji olivy?! ja je vubec nejim...
Přesně tak. Každému, co jemu vyhovuje. :)
Vtipné dostat mínus za hlášku "Každému, co jemu vyhovuje." Zřejmě je tady někdo, kdo potřebuje ke svému životu naprostý diktát bez možnosti výběru. 😃
A laik by se zeptal, proc je jich tolik druhu, cerne, zelene... B-]B-]B-]B-]B-]
Prázdné, s peckou, s papričkou, s mandličkou...
Jedině zelené s mandličkou...To jsou ty nejsprávnější olivy...Jiné olivy jsou dávno out...A kdo jí olivy s ančovičkami, tak je úplné prase...Že jo...😀
Jediné správné olivy jsou olivy plující ve vodce a suchém vermutu. Dovolte abych se představil ... Bond. James Bond.
Popravdě řečeno, nechápu to také. Já tlačítko start používám, když chci vypnout PC, když se chci podívat do ovládacích panelů a když chci spustit nějaký málo užívaný program, který nemám na ploše. Nějak tomu nerozumím. Docela mi vyhovuje systém, který je u některých linuxových distribucí, kde kliknu někde na ploše(kdekoliv), objeví se mi roletka, kde si vyberu co chci dělat atd.
Kdo řeší takové blbosti jako vy tady, nemá asi nic moc na práci a z nudy hledá důvody...
Ok ještě chápu že takovýhle programy vycházeli na osmičky kdy se lidi neuměli naučit na metro ( i když na tom nic nebylo) ale že to vychází na desítky ? jako proč ? lidi chtěli start, dostali ho a furt vymýšlej takovýhle věci
lidi chtej funkcni start, ne ucpat usta tim ze je tam zmrsenej a nenastavitelnej. Ale microsoft ho prece vubec nemusel delat, mohl nechat metro, ale prdet na prani zakazniku se obvykle nevyplaci.
Na metru nic nebylo? No, az na to, ze bylo totalne nepouzitelne, to bylo cajk B-]
Jak jen jsme to mohli ty dlouhé roky používat, když to bylo nepoužitelné... Já tedy nic lepšího a jednoduššího na užívání, než Metro, nezažil. Patnáct minut hraní s přeházením pár ikon a měl jsem naprosto ideální spouštěcí obrazovku... Vlastně i tak jsem ji používal minimálně, když jsem si všechno mohl připnout dolů, na hlavní panel. A že se tam toho vejde...
Dlouhé roky? 😀 Nabídka Start tady byla víc jak 15 let a nikdo proti ní ani nehlesl, nikdo nevydal ani hlásku, že je špatná, nikdo nepoužíval k ní žádnou alternativu. Pak MS přišel s metrem a najednou se vyrojila spousta frikulínů, kteří začli křičet, jak původní nabídka Start byla nepoužitelná, jak jí nikdy nepoužívali atd. 😀 a nejvtipnější je, když pak začnou na metru vyzdvihovat něco, co už dávno uměla nabídka Start v daleko lepší podobě B-]
Kdyz neco nepouzivam tak proc bych si stezoval? Pokud nekdo potrebuje mit start prosim, ale prijde mi ze se to resi jak kdyby to byl samotny system, pritom je to jen jedna z alternativ jak se dostat tam kam potrebuji a podle mne ne ta nejpohodlnejsi
Jasný, ale když pak přijde MS s něčím rádobymoderním, tak najednou už je v kurzu si stěžovat na to, co jsem vlastně nepoužíval...
Ano na metru nic nebylo. Nebo co tam bylo nepoužitelný ? Většina lidí se prostě toho metra bála protože to bylo něco nového, i když nebyl důvod se toho bát. Jako když jsem měl osmičky první den tak jsem taky šílel co to sakra je, ale chtělo to pár dní a pak to bylo v pohodě , a oblíbil jsem si je.
A co na tom bylo prosimtě nepoužitelného? Ono se stačí s tím naučit. Měl jsem alespoň čistou plochu a vše v metru podle skupin roztříděné. Vyhledávač? Taky žádný problém najedu do metra začnu psát a vyhledávač se nemusí ani složitě hledat.
Co je na metru nepoužitelné? Hlavně to, že jenom k obyčejnému spuštění nějaké aplikace, musel člověk změnit kontext celé obrazovky, tj. celou obrazovku přepnout do fullscreenu. A pak místo toho, že odkaz k té aplikaci má v menu vpravo dole, tak ho musel lovit po celé obrazovce, kde stačilo aby pár odkazů mělo podobnou ikonku a už to bylo v háji. Jo mohl použít vyhledávání, ale to mohl už 7 let před metrem. A to ještě nepočítám fakt, že pokud chtěl nějaké pokročilejší funkce, tak to musel dělat ve složce c:\Users\blablabla\Nabídka Start... 😉
Jasně, systém je skvělý, uživatelé jsou blbí...Tome, neměl bys zapomínat, jakým směrem tečou peníze.Zákazníci totiž hlasují nohama, a v tomto případě si nohama (nezakoupením, nepřechodem, ignorováním) odhlasovali, že to je na prd.A výrobce buď dál bude tvrdit, že systém je skvělý, jenom uživatelé jsou blbí, čímž mu tok peněz vyschne, nebo dá uživatelům co chtějí a nějaké kačky vydělá...Don't forget, which way the money flows...
Desítky jsou super a já bych zatím na nich neměnil ani ťuk, tak takové prográmky jsou pro mě naprostá zbytečnost. Proč měnit co funguje a za mě nikdy nabídka start nebyla lepší.
ked kliknem na start, tak kvoli tomu ze chcem spustit nejaky program a nie kvoli tomu aby som videl nejake pi..... ako pocasie a pod. Nechapem, preco samotny microsoft neponukne uzivatelom prepnut si uzivatelske rozhranie z predchadzajucich verzii windows, pouzivat system tak ako su zvyknuty. Mne by najviac vyhovovalo klasika z win95 az winXP + jedine rozumne vylepsenie mi pride ponuka start ako z windows7. Kedysi som presiel na linux kvoli tomu ze winXP pred SP1 boli pri pripojeni na internet hroza, odvtedy mam na desktope dual boot linux/windows. Od winXP SP2 som postupne coraz viac pouzival windows ale teraz ma zase coraz viac nebavi pozerat na tie "modernosti" vo windows a lepsie sa citim v linuxe s mate uzivatelskym rozhranim
Tak když tam ty dlaždice nechceš to je takový problém si je odepnout? Kdo ti v tom brání si je dát pryč? 😀 Stačí pravým tlačítkem kliknout na dlaždici a dát odepnout od Startu. To takový problém snad není ne? A když budou dlaždice pryč tak ti zbude jen ten levý sloupec.
Levej sloupec ale nejde nijak upravit takže je pak celá nabídka start k ničemu, můžu přes ní tak leda vypnout počítač. 😉
Nieco ide
No můžu si tam přidat nebo odebrat systémový věci v nastavení nabídky start, to je všechno. Nic vlastního tam nepřidam. Takže když odstranim pravej sloupec tak je to jak z Win 95. 😀
Nelíbí se vám Windows 10? Zkuste Linux nebo OS X.
Ano! To je nejlepší cesta k tomu, aby se vám W10 líbily. B-]
😃
Většina lidí to zkoušela už při vydání Windows 8. 😀
Popravde nevím kdo proc si nemuze Microsoft stát za svým. Metro nabídka byla mnohem rychlejší než nějaký panel start. Metro aplikace nadruhou stranu jsou fail. Stejně jako celá schyzofrenie Windows a jeho kravské dvoje nastavení .
Protoze je to Microsoft, nema na to pravo. Kdyz neco uzivatelum vnuti bozsky Apple, tak je to skvele, protoze oni preci vedi, jak se maji veci delat. Ale MS ne, to je zlo. Vubec nemel vyvijet nove systemy, ma zustat naveky u uzasnych a superdokonalych sedmicek (jak jsem rad, ze ty omalovanky jsou pryc)...
jedna stara kocici moudrost ktera se sem ted moc hezky hodi rika "co to sakra meles ty vorechu". Muzou si delat co chtej a lidi jejich rozhodnuti zase muzou kritizovat dle libosti. A microsoft se jim prizpusobi nebo ne. A protoze se prizpusobil asi ho hlasovani penezenkama presvedcilo. A apple s tim nema co delat. A jeho uzivatele neprotestujou zrejme proto ze jsou spokojeni nebo pripadne poddajni ale to je celkem fuk 😉
Co to melu? Hm, třeba realitu, kterou jsem za dlouhá léta pozoroval na tomto a ostatních odb(p)orných serverech? Přesně takhle se lidi chovají a to jsem radši do situace neztahoval tučňáčí hejníčko...Takže kdo je tu potom vořech, ty opice?
toto neni odborny server, jenom technicka poznamka. sem se chodi bavit, prudit, trollovat. tak to je po urcitych zmenach pevne zazito
No nebude to spíše tím že celé Metro je prasárna na ntou.Možná,ale opravdu možná pochopí že na desktopu nemají prvky z mobilní oblasti co dělat,tím hůře že zrovna WP jsou fail sám osobě,celé 4% trhu mluví va vše...Jenom moloch MS. jde cestou kde již narazil.8. jsou z hlediska trhu epický fail (kolik že 4%),a 8,1 je jenom nepříliš radikální pokus ,, musíme s tím sakra něco udělat" a opět tržní fail....Je smutné že od 7. MS nedokázal vypustit po všech stranách povedený OS,W10 opravdu jsou všechno možné,ale do povedeného OS mají hodně daleko...Ostatně,ono mají daleko i do hotového OS a skoro bezproblémového OS :-O
Metro je celkem v pohodě, ale na dotykových zařízeních, která máte blízko - telefon, tablet a asi i notebook. Na klasickém monitoru s myší je to poněkud problematické a pokud je monitor dotykový, tak to stejně není ergonomické - někdo to tady kdysi případně charakterizoval: "přece nebudu celý den hajlovat na počítač".
Je to dost mimo téma...Ale Metro není ,, v pohodě" nikde.Kdyby ano,nebyla by to taková procentní katastrofa...Dlaždice jsou prostě ukázkou slepé cesty.Jenom MS. to jako vždy trvá trochu déle než mu to dojde...😀.Otázka je kolik miliard ještě musí zahodit,než se rozhoupe něco radikálně změnit...
Netvrdil bych, že Metro není v pohodě na WP7/8 telefonech. Spousta lidí, kteří na Metro nadávali, ale telefon s WP nikdy neměli v ruce, změnila názor po tom, co si ho vyzkoušeli. Problem malého podílu na trhu je imho někde jinde, spousta lidí se honí za jádrama v procesoru a GiB RAM (kde vyhrávají samozřejmě telefony s Androidem) podobně jako za megapixely u foťáků.
Ona spíše ,, spousta " lidí je do obchodu,tam vidí že na většina Androidů vypadá hezky a mají na volbu mezi řadou Launcherů různých výrobců.Potom se podívají na kostičkoidní hrůzu která se nedá skoro nijak konfigurovat,o nějaké změně launcheru ani nemluvě...Podívají se na daleko menší nabídku aplikací a je skoro rozhodnuto.Lidé co řeší počet jader a RAM moc není.Už jenom že dnes i levný telefon s Androidem je v poho...Prostě a jednoduše,V době Moto E,G a podobných strojů nemá WP mnoho co nabídnout a hnusný GUI tomu prostě nepomůže...
Ale ta metro obrazovka právě vubec nedává smysl, protože to k čemu slouží je prakticky to samý co dělá klasická plocha. Akorát že na plochu když si něco naházim tak to tam zustane přesně jak jsem to tam dal a ne jak v metru, přidam dlaždici a všechno se posune někam do řiti a musim zase všechno hledat nebo to zas rovnat. Stačí omylem dlaždicí přejet přes to co tam mam a opět všechno rozsekaný. Takhle si fakt práci na PC ani tabletu představit nedokážu. To i Apple je intuitivnější. Vlatně Android je co do ovládání skoro kopie Applu. MS chtěl za každou cenu udělat něco co se bude odlišovat, co na tom že je to k ničemu a popírá to evoluci práce s PC/mobilem/tabletem.Nabídka start neni od toho aby tam člověk lovil ňáký seznamy něčeho, ta sloužila pro rychlej přístu hlavně do průzkumníka a k základním věcem bez hledání. Složky s míň důležitejma zástupcema může mít člověk třeba na ploše, ale rozhodně ne vysyspaný v metru na jedný ploše a pokud bych si měl dávat do metra složky s desktopovýho průzkumíka tak to si je rovnou můžu otvírat třeba z plochy ne? Já to metro furt nepochopil. Proč proboha?Dlaždice nejenomže jsou hnusný, každá jinak velká, nemá to řád, nemá to efektivitu, je to moc velký. To bych radši PC ovládal jako android než se srát s dlaždicema.
Pokud máte koupený Start8, funguje úplně normálně i pod desítkami 🙂 Není potřeba kupovat nový.
Start10 je k ničemu, neumí obejít funkční omezení nabídky start ve Win 10, je to pouze prachsprostej skin takže k ničemu.
Co to blábolíš?
Vzhled xp a sedmiček už ani omylem. Bez dláždic bych se už neobešel.Každému něco jiného vyhovuje ,ale kupovat naprosto zbytečný program ,který navíc ještě zasahuje do op.systému to je trochu na hlavu.😀
Tiež zaujímavá je táto utilitka od českého vývojára, ktorá vráti transparentnosť (a blur) záhlaví okien (ako kedysi Aero).http://www.glass8.eu/win_future.html...
A bude to fungovat i po příští aktualizaci? 😀😀 I když teď už snad jo, ale mezi jednotlivejma buildama často úpravy v registrech v některý verzi nešly, pak zas šly a celkově člověk nikdy nevěděl....
Jak říkáš "mezi jednotlivejma buildama" - nemůžeš se divit, že v testovací verzi OS nefunguje nějaký 3rd party software, když pomalu nefunguje ani ten operační systém. A navíc ještě u SW, který závisí na zdrojovém kódu toho systému 😉
A jaky je postup?.
Vyčkat na finální verzi 😝
Potreboval by som hlavne niečo, čím odstránim tú úplne zbytočnú a prekážajúcu ponuku často používaných aplikácii a nahradím ju svojim zoznamom. Je to tam už od Win XP a nevedia sa toho zbaviť. Ten priestor by sa dal krásne využiť pripnutím odkazov na dokumenty. Či už OneDrive, Google Drive, Dropbox, alebo nejaký často používaný priečinok.
Tu ve Windows 10 jde oddělat, je to přímo v nastavení Startuhttp://i.imgur.com/UMiaSef.png...
"Ten priestor by sa dal krásne využiť pripnutím odkazov na dokumenty" Tak to ale přesně fungovalo až do Win 7, člověk si tam dal co chce. Teď to už nejde. Když ty nejčastější aplikace zakážu tak tam pak je jenom prázdný místo.
Co je na tomto menu lepšího oproti Classics Shellu (který je navíc zdarma) a pokud někomu nevyhovuje třeba tento "XP" vzhled (který mám nejraději já), tak si může vybrat třeba ten z W7 s tím, že jsou tam přístupné i ty "Moderní aplikace" a kliknutím přes shift se otevře to původní W10 menu, když je (přece jen) potřeba podívat se třeba právě na nějakou aktivní dlaždici apod. ???http://web.quick.cz/vs165/TMP/W10Muj.png... http://web.quick.cz/vs165/TMP/W10Puv.png...
Classic Shell je zdarma a z meho pohledu mnohem lepsi... Pouzivam ho uz od Win7 a na Win10 to byla prvni nainstalovana aplikace...
Otázka osobních preferencí.Pokud vím, Start8 byl dřív, než Classic Shell (a nebo jsem ho jenom dřív našel) a zvyknul jsem si. A dát dalších 100 Kč na další PC je pro mě menší zlo, než mít dvě různé nabídky, když nemusím.Já mám třeba na pravé klávese start originální nabídku a na levém modifikovanou.
Radsej si si mal precitat licencne podmienky. Jednu licenciu Start8 mozes pouzit na viac PC, uz si nepamatam, ale asi 5 ks.
Že si mohu vybrat i jiný vzhled než modrý hnus ve stylu XP?
??Classic Shell umožňuje několik stylů: klasický styl (XP - s jedním nebo 2 sloupci) a W7 - a ten je při prvním spuštění výchozí. A respektuje nastavení barev systému, tak modrý hnus to bude jen tehdy, když barva pozadí bude modrá.
Přesně tak - ale barva a vzhled je až to poslední co mne zajímá (jak je asi ostatně z obrázků vidět) - hlavní je pro mne právě funkčnost a (co největší) možnosti konfigurace přesně právě podle potřeby a ne když někdo "ví co je pro mne nejlepší" (tak jako je to v případě té originální nabídky) a abych si musel "zvykat" na něco, s čím se mi pracuje opravdu špatně, protože každému samozřejmě vyhovuje něco úplně jiného ...
Jakym zpusobem si dostal gadgety na WinX?
http://8gadgetpack.net/...
uplne vsechno ... Start8/10 jsou něco trošku jiného .. ClassicShell se rigidně drží vzhledu windows 7 ... ale start8 x start10 jsou mnohem víc vepředu, že nabízí i alternativy, které do vzhledu windows 8 / 10 víc zapadnou a dovedou lépe zkombinovat nové věci s oním "sedmičkovým" start menu..ClassicSheell /startmenu/ jsem krátce používal, ale .. po koupení start8 ... už to nebylo potřeba. start8 byl mnohem dál.
Super - plná transparentnost a nastavení barev, ale co malý ikony? Nechci na hlavnim panelu blechy, ale plnohodnotný ikony jako ve W7 a W8,1.
sice to nebudu pouzivat ale musim se zeptat - platila by licence z start8 na start10?
Ne, ale Start8 funguje v pohodě. Start10 přináší navíc vlastně jen ten poslední vzhled, který sice právě teď mám nastavený, ale nějak zvlášť mě nebere, ale ty starší mně do WIn10 moc nezapadají.Tentokrát bych řekl, že nabídka Stat přímo v systému je docela v pohodě.
Proč bych mněl měnit něco co funguje super ?
Protoze nekteri lidi maji jiny nazor a pro jejich potreby to "neco" suprove nefunguje. A tvrdit kazdemu, ze jen ten vas nazor je spravny, je ponekud hloupe.
tak to bych se radsi vratil na Windows 7 nez si novy system predelavat na 7 😃
Bohužel Windows 7 není úplně kompatibilní s UEFI, takže chtě, nechtě musím mít Windows 8.
Názor byl 1× upraven, naposled 14. 8. 2015 02:23
Nová doba! Grammar Nazi toleruje "mněl"! 😝
Názor byl 1× upraven, naposled 14. 8. 2015 19:04
Ty patříš mezi ty blbecky co si myslí že nový systém = start?
Je tady hromada konzervativních lidí, kterým se nechce zvykat na nic jiného, pokud jim stávající řešení stačí. Kdyby ne konec podpory XP, tak by je používali dodnes. Z pohledu typického čtenáře živě asi trošku divné, nicméně nevidím důvod tuhle skupinu nazývat blbečky.
ses typ co mu odstranit ikonky prohlizece tak se nedostane na net. zmena gui fakt neni predelani systemu.
Windows 10 a funguje?Promiňte, ale to raději šlápnu obličejem do sraček!
Tak šup
Asi poprvé jsem kolemjdoucímu dal plusko 😀
pošli fotku, se alespoň pobavíme
Ještě tu gramatiku a pak to bude super. 😀 😀
Nemám nic proti lidem, co si nainstalují takové programy, ale pro mě je takový program naprosto zbytečný. Celkově jsem nikdy neholdovat takovým těm balíčkům, co měnily vzhled systému, nebo přidávaly jiné podoby startu. Desítkové start mi připadá hezčí. 😝
naprosto s tebou souhlasim, ale... Start8 jsem pouzival pravdepodobne kvuli, pro me, nejdulezitejsi feature: jump lists, to mi prijde genialni vynalez a do Win 10 se bohuzel nevratilve Win7/Start8 jsem zvyklej mit pinned aplikace na fixnich mistech a u nich mit zase pinned polozky v Jump listech a tohle vsechno jde ovladat strasne pohodlne a rychle klavesnicitakze ac se mi start ve Win 10 libi, tak tohle mi tam opravdu chybi 🙁 mozna to bude duvod, proc si poridit Start10vim, ze si muzu aplikaci dat na taskbar a tam mam jump list taky, ale nechci mit vsechno na taskbaru a je taky pryc pohodlny ovladani klaveanoci...
Souhlasím taky jsem to nikdy nedělal.. Ale člověk se mění.. A nový start se mi nelíbí.. Tak už dávno běží ten že sedmicek
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.