To není fotka...

To není fotka...

Aktuálně se ray tracing využívá jen pro potřeby designérů ve statických snímcích, nebo v trikové filmové produkci. Rendering je totiž velmi náročný na to, aby se dal použít v reálném čase ve hrách...

Aktuálně se ray tracing využívá jen pro potřeby designérů ve statických snímcích, nebo v trikové filmové produkci. Rendering je totiž velmi náročný na to, aby se dal použít v reálném čase ve hrách...

...jenže to chce nyní změnit Mirosoft a Nvidia. Představili řešení, které má umožnit použití metod ray tracingu i u klasických her a na současných grafických kartách.

...jenže to chce nyní změnit Mirosoft a Nvidia. Představili řešení, které má umožnit použití metod ray tracingu i u klasických her a na současných grafických kartách.

Několik herních studí už začalo s ray tracingem ve hrách experimentovat, takže se možná už brzo setkáme s reálným použitím v budoucích hrách.

Několik herních studí už začalo s ray tracingem ve hrách experimentovat, takže se možná už brzo setkáme s reálným použitím v budoucích hrách.

Otázkou také je, jestli tento přechod zachytí nová generace herních konzolí, například dlouho spekulovaný PlayStation 5.

Otázkou také je, jestli tento přechod zachytí nová generace herních konzolí, například dlouho spekulovaný PlayStation 5.

Aktuálně se ray tracing využívá jen pro potřeby designérů ve statických snímcích, nebo v trikové filmové produkci. Rendering je totiž velmi náročný na to, aby se dal použít v reálném čase ve hrách...
...jenže to chce nyní změnit Mirosoft a Nvidia. Představili řešení, které má umožnit použití metod ray tracingu i u klasických her a na současných grafických kartách.
Několik herních studí už začalo s ray tracingem ve hrách experimentovat, takže se možná už brzo setkáme s reálným použitím v budoucích hrách.
Otázkou také je, jestli tento přechod zachytí nová generace herních konzolí, například dlouho spekulovaný PlayStation 5.
8
Fotogalerie

Některé nové grafické karty od Nvidie změní označení z GTX na RTX

Již celé roky jsme u Nvidie byli zvyklí na značení grafických herních karet názvem GeForce GTX, to se ale s příchodem nové generace Turing změní. Všechny již vydané indicie a úniky naznačují, že Nvidia u některých nových modelů změní označení na GeForce RTX, informuje redakce Videocardz

Důvodem této změny je Ray Tracing, což je technologie, na kterou se chce Nvidia s novou generací svých karet zaměřit a propagovat v rámci podpory DirectX 12 DXR. Tato technologie je známá již dlouhé roky, ovšem výkon grafických karet nikdy nedosahoval na takovou úroveň, aby bylo možné ji využívat ve hrách. To se dle Nvidie s generací Turing změní. Šéf společnosti Jen-Hsun Huang oznámil, že o využití raytracingu pomocí grafických karet již projevilo zájem více než 25 společností a dá se očekávat, že toto číslo bude nadále stoupat.

Ovšem náročnost této technologie je opravdu stále tak vysoká, že ani nová generace grafických karet Turing nebude stačit na to, aby se tato technologie mohla využívat na veškeré efekty. Z počátku se tedy bude využívat jenom na část efektů. Generace Turing bude u Nvidie takový odrazový můstek k využívání teto technologie v počítačových hrách do budoucna. Podobně pomalejší začátky byly i u jiných přelomových technologií v minulosti.

Například využití teselace s příchodem DX11 bylo z počátku rovněž omezené a naráželo na nedostatečný výkon v tehdejších grafických kartách. Já osobně odhaduji masivnější využití raytracingu až u další generace grafických karet, která dorazí příští rok. Problém rovněž nastává se zpožděním u vývojářů, kteří podporu raytracingu v rámci Direct 12 DXR musí implementovat do budoucích her. Další podrobnosti o parametrech nových karet oznámí Nvidia 20. srpna na letošním Gamescomu.

Určitě si přečtěte

Články odjinud