Nejzbytečnější technologie grafických karet poslední doby

Diskuze čtenářů k článku

Hanz  |  08. 09. 2004 22:03

No tak myslim že šlápnutích vedel bylo v minulosti až až... ale co si budeme povídat chybymi se člověk učí že jo takže díky za ně....

Osobně bych považoval za největší propadáky Voodoo2,4 a paradoxně neuvedení voodoo5 možná bychom se dočkaly překvapení...

Dále rozhodně začátky Nvidie... no a pokračování Tak třeba za neuvěřitelnou a těžko pochopitelnou záležitost považuji kartu GF440 ta karta byla více než zastaralá už v době vydání...

Ona vůbec celá řada NvFX od 5200 počínaje až po 5900 konče je tak trochu za očekáváním a ATI si díky ní vybudovalo docela slušnou základnu ale díky ní se vlastně na trhu neustále přetahují dva rovnocení výrobci z čehož těžíme mi...

Dále bych asi byl skeptičtější k SLI modu u Nvidie...myšlenka je to krásná (nutno dodat že ne nová ) ale nevim nevim ten systém se mi jevý jako nepříliš vhodný to ten starší s vykreslováním ob řádek byl asi rovnocenější, velmi by mě zajímalo co se asi stane když budu mít scénu kde nahoře bude (tj 1 karta) obloha (pouze) a dole šílená spleť textur (chudák druhá karta) no nevim nevim jestli je to k něčemu....

Budoucnost bude určitě patřit více čipovým kartám už se těším...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sam  |  08. 09. 2004 23:00

Ad SLI mod u NVidie...

Doporučuji si o tom něco přečíst, karty si dělí scénu dle náročnosti -> t.j. 1.karta počítá třeba 73% scény (obloha + něco spodku) a 2.karta zbytek (t.j. 27% scény). Tak se rovnoměrně rozkládá zatížení mezi karty. Samožřejmě, že výkon není dvojnásobný, protože něco výkonu ubere detekce scény a sesynchronizování obou karet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cobalt  |  09. 09. 2004 08:49

no přečíst by sis o tom měl něco i ty, SLI (scanlineinterleave) pracuje tak, že rozdělí scénu na sudé a liche řádky a ty následně karty zpracují (jedna výhradně sudé, druhá výhradně liché)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hanz  |  09. 09. 2004 09:02

tak už se dohodněte...
Já sem četl právě různé věci o SLI ale nejčastěji bylo k přečtení právě něco o rozdělení obrazu na horní a dolní část..a to mě zarazilo

To dělení řádků na sudé a liché (tj ob řádek) byla přeci starší verze a myšlenka fungující u karty...teď nevim jaký a tenhle systém my přišel jako jaksi fukčnější a jednodušší...

no nevim osobně si myslim že cpát dvě karty do SLI modu (to nemluvim ani o ceně a výkonu deska která je bude podporovat) je zase krok vedle..

Vždyť jak kdosi řekl v jednoduchosti je síla, takže budoucnost patří 1 kartě s více čipy či jedním monstroznim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  10. 09. 2004 11:03

SLI bylo u Voodoo, tam se delilo po radcich. Ted se deli obraz, ale ze setrvacnosti se tomu porad rika (nespravne) SLI.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sam  |  09. 09. 2004 13:11

To cobalt:

To más sice pravdu, ale SLI v tomto pojetí používalo Voodoo2

My se ale bavíme o nových kartách Nvidia GF 6xxx!

Pokud umíš anglicky, tady je link na pěkný článek porovnávající principy obou systémů http://graphics.tomshardware.com/graphic/20040628/index.html

Sam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
keff  |  10. 09. 2004 18:38

Me to prijde naopak - u SLI musi mit kazda karta celou scenu k dispozici, zatimco u toho modu s pulkou obrazovky kazde karte staci ty polygony co ma na sve pulce + ty co 'precuhuji' :)). Mene polygonu - vice rychlosti by napsali reklamni manazeri, ne? :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Diwiak  |  12. 09. 2004 00:35

k tomuto este jedna zaujimava poznamka, ze ked jedna polka obrazu bude narocnejsia ako druha tak ta jednoduchsia bude musiet "cakat" na tu zlozitejsiu (narocnejsiu) polku - zaujimave, ale tiez pravda. otazne je ci nemal lepsi system 3DFx, kde jedna karta vykreslila parne a druha neparne riadky..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  08. 09. 2004 21:19

Texturovací jednotky na pipeline? Spousta her využije i víc než tři!

N-patches vypadají hnusně jen když se použijou na pro ně nepřizpůsobený modely (patch na halflife)pokud jsou vymodelovaný pro n-patches tak vypadají dobře (Serious sam, UT2003, prý budou i v HL2)

F buffer - rozhodně značný vylepšení výkonu u komplikovanách shaderů, vůbec tam nemá co dělat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xR-  |  08. 09. 2004 21:59

V clanku je napsano, ze F-buffer je pouze pro OpenGL. Jak jsem ale zjistil, ma jedinou drobnou chybicku - NEFUNGUJE. Snazil jsem se ho nejak vyuzit ve svem programu, ale zadny ovladac ho proste nepodporoval. Limity poctu instrukci v shaderech jsou presne podle DX9.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek Jahoda  |  10. 09. 2004 23:55

3 text.jednotky: Spousta her? Procentualne, kolik asi? Pokud vim, jen misty UT2003 engine a Serious Sam engine, ted me z tech rozsirenych ani nic moc nenapada. Ale hlavne v dobe Radeonu (256) jich asi fakt moc nebylo.

F-Buffer - az bude skutecne fungovat a az mi nekdo ukaze testy markatniho rozdilu vykonu mezi R300 a R350 na stejnem taktu, tak pak bude kandidat na vyhozeni.

N-patches - v SSAM SE jedou pokud vim jen v Tech demu korektne a potom jen jako Forced (tzn. ze nafukuji vsecko, viz muj starsi clanek na PCT o tom), UT2003 - tam to taky neni tak slavny, staci zkusit a tipat screenshoty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  11. 09. 2004 08:58

Texturovací jednotky: ještě třeba armed and dangerous , doom 3, + dá se to využít u všech her, který používají detailní textury (soldier of fortune, unreal tournament...)

F-Buffer by měl afaik pracovat kdekoli, kde se používají víceprůchodové shadery, ale nevim to jistě.

N-Patches, jo, je pravda, že u SS to bylo zbytečně málo využitý (ale tam i ty forced vypadají dobře). Nevim co se ti nelíbí na UT, tam to je dobře udělaný, to co má bejt zaoblený je, co nemá neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Muff  |  08. 09. 2004 20:09

Microsoft VBScript runtime error '800a0009'

Subscript out of range: '[number: 0]'

/mod_banners/etarget/default.asp, line 40

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  08. 09. 2004 18:19

Za nejzbytečnější technologii u grafických karet považuji 3D akceleraci. Na co mi to je, když pracuji s dosem a přesto chci výkonný PC. Proč musím zbytečně platit za něco, co nepotřebuji. Novou 2D kartu prostě neseženu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pichin  |  08. 09. 2004 19:12

Nemohu souhlasit. Úplně nejzbytečnější technologie 3D zobrazování je DirectX. Vždyť tím nejde ani zobrazovat na vzdálené zařízení po síti. Co by jste taky chtěl od firmy, která zamrzla na destopu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vita  |  13. 09. 2004 21:05

Třeba by jsi si hohl taky někdy zahrát nějakou hru. Od toho PC taky jsou. Tě snad těch par korun za grafiku rujnuje? Tak si skoč na sociálku,třeba ti ty IT odborníku něco přihodí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grolman  |  08. 09. 2004 18:01

Nahodou me se zda, ze S3 ve sve dobe vydalo par skutecne kvalitnich kousku HW a  S3 MeTal jsem ve sve dobe hojne vyuzival. Vykon byl pod nim takovy, ze vyrazne drazsi NVidie mohli jen tise zavidet. Nenazval bych to propadakem, ale spis veci, ktera se neprosadila. Duvodem byly ovladace, ktere byly priserne (podobna situace byla s S2000 - kvalini HW+zprasene ovladace=horor).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lockator  |  08. 09. 2004 15:41

Matrox Parhelia by som nezaradil ako chybu - ja tri monitory mam a v strizni sa fakt hodia - matroxy nie su predsa tak velmi na hranie ako na pracu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  08. 09. 2004 21:07

No, pokud vím, tak svojí cenou asi není moc nejlepší pro běžného hráče.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
comar  |  08. 09. 2004 13:10

vzpominate si jeste nekdo na moznost pojit 2 katry voodoo2? Dost se o tom mluvilo, ale nikdy jsem neslysel o nekom, kdo by si to koupil.  Stalo to 2x tolik a jedina vec, kterou clovek ziskal byla moznost vyssiho rozliseni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
salam  |  08. 09. 2004 13:37

ja jsem si dodatecne - po spouste slev - koupil 2. kousek (nejakej OEM) a na SLI vzpominam jen v dobrem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik  |  08. 09. 2004 17:50

Provozoval jsem to. Bylo to v poho...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  10. 09. 2004 11:01

Neslo ani tak o vyssi rozliseni, ale o vyssi vykon. Karty pocitaly stridave radky, jedna sudy, druha lichy.
V dnesni dobe se to vraci, tusim AlienWare dodava pocitace s necim podobnym, akorat se renderovani mezi karty deli ne po radcich, ale celej obraz priblizne napul (jedna karta horni "pulku" obrazu, druha dolni "pulku" - uvozovky pisu proto, ze se te delici mez meni podle slozitosti sceny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ekl Jaroslav  |  08. 09. 2004 12:52

Osobně s tímto v článku nesouhlasím. Když si vezmu dobu, kdy ATI vydalo FuryMAXX, bylo na trhu jen málo karet s podobným výkonem a především podobnou cenou. Po několika týdnech klesla cena těchto karet na 3000 Kč!

I dnes má 50% uživatelů na PC Win98, ovladače tak nebyly žádným problémem, navíc Win2k nebyla určena pro hraní her. Osobně jsem tuto kartu prodával desítkám zákazníků a většina jich byla nadmíru spokojená.

Samozřejmě čas šel dál, ale to i dnes můžete říct že R8500/9100 je propadák, nebo že GFTi4200 je nevýkonná. V posouzení své doby to ale bylo úplně jinak :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Maly Toldi  |  08. 09. 2004 17:08

Ja si dovolim v tomto s autorom suhlasit. FuryMAXX sme skoro kupili pre jedneho zakaznika. Lenze on to potreboval na Win NT, a na tie stale nie su ovladace pre FuryMAXX ( prave som si to overoval na stranke ATI ). Keby sme to nezbadali na stranke ATI, tak by to bol dost velky problem pre nas. Predali sme mu nakoniec nejaku geForce.

Ja som skor sklamany z ATI, ze od Radeon 9700Pro nemaju ziaden novy chip. Vsetko su to len rozne obmeny s mierne vyssim vykonom. Dokonca aj X800 je len upraveny Radeon 9700Pro. Chcelo by to taky skok ako bol Radeon 9700Pro z Radeonu 8500. Dnes som si dokonca precital test Radeobu 9250, ktory je pomalsi ako Radeon 9200. A Radeon 9200 je v podstate Radeon 9000 a to je zas Radeon 8500. Ja mam prastary Radeon 8500, ale je vykonnejsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  08. 09. 2004 21:06

Tak to se pleteš, protože X800 má velkou část 3.0 shaderů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Maly Toldi  |  09. 09. 2004 15:01

Vies co, pozri si napriklad
http://www.zive.cz/h/Testcentrum/AR.asp?ARI=116553

Ide o to, ze aj ked das do chipu nejake nove instrukcie, tak sa architektura chipu nezmeni. Napriklad Pentium PRO, Pentium 2 a Pentium 3 su rovnake chipy, aj ked pribudli instrukcie MMX a SSE a sa zmenil vyrobny proces a pribudlo zopar novych steppingov jadra. Stale je to rovnaky chip.

Rovnako aj Radeon X800 je len obycajny Radeon 9700Pro s niekolkymi novymi vlastnostami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  09. 09. 2004 18:18

Tak to se omlouvám, špatně jsem pochopil původní příspěvek. Ovšem to, že se jedná o stejnou architektiru přece neznamená nic špatnýho, znamená to, že je kvalitní a že není zapotřebí nic měnit. I nvidie to dělala běžně - karty GF256/GF2 a GF3/GF4 měly dost podobnou architekturu. To jen proto, že řada FX byla špatně navržená jí 6xxx nenásleduje a používá architekturu novou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mista  |  09. 09. 2004 14:09

Z teto karty je mi osobne velice mdlo. TI lide kteri toto vyprodukovali bych tu jejich zasranou kartu zaryl do xichtu pajenymi spoji. Za pul roku pouzivani ty vetraky zacali delat kakovej kraval ze to bylo naprosto neuveritelny. ATI se asi se ridila timto: zdvojeni cipu - zdvojeni vykonu - zdvojeni kravalu. Nastesti cas uz pokrocil...

ATI diky teto karte ve me zanechala hlubokou ranu ketrou si u me jen tak nevyleci. Jak jsem to chapal jako podvod na zakazniky.... Vysolil jsem totiz za tu kartu celkem tucnej balik...

"geforce" zdar :))) To posledni betre jako rezervu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIBorg  |  09. 10. 2004 12:13

No jestli se nepletu, uz tehdy pro Ati vyrabeli karty jini vyrobci, takze Ati dodala jen chip a ten marast okolo(vetraky, ale i pouzite kondenzatory,pameti usporadani karty) meli na starost ostatni... Koupit treba MSI mel bys vetraky v pohode

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Likvidator_CZ  |  08. 09. 2004 10:56

Objevování slepých uliček v PC grafice. Ty češi vlezou fakt do všeho a to byl Cimermann ze začátku 20 stol. :)

 

Teď vážně já jako velký propadák vidím přechod u nVidie na technologii karet FX, která mě donutila přejít na ATI (nemíním mít v počítači vysavač s menším výkonem, větší spotřebou, větší cenou a horším zobrazováním) Byl to pro mě stejný zlom jako Voodoo 4-5, které mě donutili tenkrát přejít na nVidii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miki  |  08. 09. 2004 09:28

omyly su danou vyvoja a neviem, co je na tom take na smiech

pripadate mi ako male deti, ktore sa smeju korculiarovi, ked padne na zem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  08. 09. 2004 09:56

Me spis prijde silene, jak casto se jednalo o napady, ktere mely dobry napad, jen nebyly prijate. Misto toho se pouzivalo horsi reseni... Neboli - kdo se smeje, smeje se nad hlouposti lidi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AraxoN  |  08. 09. 2004 09:15

A čo takto FSAA? Používa to vôbec niekto? Radšej si dám max. detaily a 1024x768 bez FSAA, než pri porovnateľných FPS na 800x600 s FSAA a detailami mierne zníženými...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bilbo  |  08. 09. 2004 10:27

No vetsinou je lepsi zvysit rozliseni nez zapnout FSAA, je to pak lepsi kvalita obrazu za cenu mensiho snizeni vykonu, ale jkmile dojdem k 1600x1200 nebo k necemu, ze monitor uz vyssi rozliseni neumi, nebo umi s blbou obnovovaci frekvenci, tak zvyseni kvality obrazu uz jde jenom pres FSAA. No a u LCD je to jasny, tam mam jen jedno pouzitelny rozliseni (zavisi na displeji, vetsinou to je 1024x768 na 15" nebo 1280x1024 na 17"), takze tam je akorat volba FSAA zapnout (a vybrat si jeho kvalitu) nebo vypnout... pac jine rozliseni nez pro ktere je LCD urcen vypada na nem na zbliti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ganec  |  08. 09. 2004 11:02

Samozrejme ze sa pouziva!
Je to jedna z veci, koli ktorej sa oplati kupit si novu graficku kartu.

Ty si si isto kupil GeForce4Mx na hry .. (ved bola lacnejsia ko GF3 .. vsak?) .. ked ich musis hravat na rozliseni 800 x 600.

U sucasnych grafickych kariet (teda od Radeona 9600, mozno aj od GeForce4Ti) uz je mensia strata FPS pri pouziti FSAA ako zo zvysenia rozlisenia. (uz sa to nerobi tak, ze by sa vnutorne vyrenderovalo vo vyssom rozliseni a potom sa to len zmensilo)

Ked uz si na FSAA zvyknes, tak uz nebudes hravat bez neho.
Napriklad som si nedavno zahral Splinter Cell - Pandorras tomorrow. Tam v Radeonoch nefunguje FSAA (koli dakym problemom to v drivroch zablokovali) .. tak to vyzera o dost horsie ako by to mohlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AraxoN  |  08. 09. 2004 15:35

GF 440MX našťastie nevlastním... Mám doteraz 2 roky starú ATI R8500, takže ten FSAA je pri nižšom nastavení úbohý a pri vyššom mierne nehrateľný (seká). Možno zmením názor až to vymením za čosi novšie...

Anyway určite FSAA budem zapínať až keď mi to pôjde plynulo pri maximálnych detailoch a vyhovujúcom rozlíšení (v mojom prípade zatiaľ 1024x768).

Vďaka za názor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zoom  |  08. 09. 2004 21:34

no rek bych ze FSAA byla az do doby GFFX nebo R9500PRO naprosto zbytecna technologie.

zkusil jste to nekdo zapnout v ovladacich na NV na TNT  to byl fofr! MotoRacer2 mel 1,5fps!

R8500 byl pro me sklamanim prave kuli FSAA

muj nynejsi R9800XT konecne dovoluje FSAA sem tam i zapnout cooool no nekup te to kdyz je to tak levny! ale vetsinou je fps na hrane a stejne radsi hraju bez AA snad nekdy casem az klesne cena 6800Ultra

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
salam  |  08. 09. 2004 13:32

Mam R9700 a FSAA pouzivam vsude krome Dooma 3.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pagin  |  12. 09. 2004 21:11

:)  No FSAA mám standartně vypnuté , snad párkrát jsem je měl zapnuté u KOTORa  , ale nějak mne to nepřesvědčilo . Ne že bych neocenil jemné okraje , ale někdy mi připadá prázdná scéna s rovnými stěnami  horší než  tatáž v 640x480 :)  .... asi proto jsem si oblíbil 800x600x16 se zapnutou FogTab  (nebojte mám R9800pro, ale zvyk je železná košile ..)   

Takový HW blur :) v každé hře  (Voodoo 4 -a výš jej měly sice nepoužitelný, ale byl ) , to by bylo teprve něco ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  08. 09. 2004 09:08

Jako nejdelsi a nejostudnejsi serii prusvihu, katastrof a zklamani povazuju ovladace pro Linux od ATI. Pokud chcete nejaky konkretni, exemplarni, kousek tak bych z myriad moznosti vybral treba tento- pouzitelny ovladac na R9700 vysel po 3/4 roce od vydani karty ale stejne byl casto problemovy a vykon byl oproti win verzi nevalny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
la  |  08. 09. 2004 12:28

Tak ovladače od Ati pro Linux, to je opravdu katastrofa. Nadělali mi tolik problémů, že jsem se radši vrátil k těm open sourceovým.
mimochodem, podepsal jste petici? http://www.petitiononline.com/atipet/petition.html
zatím 15000 lidí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bilbo  |  08. 09. 2004 13:23

A funguje v tech opensourcovych 3d akcelerace? Da se pak v nich spustit treba Q3a nebo Doom3?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zz  |  08. 09. 2004 13:54

ano. niektore lepsie ako vo win (woodoo rush, zevraj nejake verzie od nvidie) niektore zrovnatelne (woodoo3, intel) a niektore vobec (s3savage) a u niektorich je to rozporuplne (ati)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
px  |  08. 09. 2004 16:44

V opensourcovych funguje 3D akceleracia pre R100, RV200, R2x0. Nefunguje pre novsie ako R200 (t.j. Radeon 9500 a viac) - ATI nechcela dodat dokumentaciu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Saha  |  08. 09. 2004 08:40

Hm, a co karty postavene na cipu Kyro 2?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ben Achmal  |  08. 09. 2004 09:10

Ze by sila Herkula

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  08. 09. 2004 10:43

A proc by tu melo byt Kyro2? Protoze se nedokazalo prosadit a pokracovat ve svem kurzu? Dlazdicova technologie u Kyra2 znamenala, ze u DX7 her jste mel za cenu GF2MX vykon jako s GF2Ultra.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Saha  |  08. 09. 2004 12:59

No praveze ja mel na stejnym komplu nejdriv GF2MX (tusim MSI) a zlakan podobnymi recmi jsem koupil Kyro 2 (tusim Hercules Prophet 4500) - a vysledek: 2x pomalejsi nez GF2MX za 1,3x ceny...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franki  |  08. 09. 2004 11:03

A jak dopadl projek Kyro 3?.... Mělo to být na tehdejší dobu úplná bomba, která nikdy nevyšla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Arccos  |  08. 09. 2004 07:23

Za propadak povazuji skalovatelnost chipu Voodoo. Jenom si nepamatuji, ktery chip to byl (Voodoo5?).  3Dfx se tehdy pri ignoraci vsech kvalitativnich reseni (a OpenGL) vydala cestou brutalniho vykonu. Jenomze, kdo z vas by chtel v pocitaci kartu nebo karty s mnoha chipy, ktere potrebuji dokonce externi napajeni? Cena takove zrudy byla temer nasobna a primo umerna poctu chipu. Vykon ani tak ne. Kvalita urcite ne. Voodoo umrelo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miko  |  08. 09. 2004 08:54

na to si pamatuji, to je snad jedinej HW, kterej už od pohledu ve mě vyvolal záchvat smíchu a druhej při zjištění jeho (ne)schopností

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mti.  |  08. 09. 2004 09:28

Klid. Rekl ych, ze 3dfx pouze predbehlo dobu ... externi napajeni na kartach uz mame .. dalsi stadium bude umisteni vice cipu a sme kde sme byli, akorat dnes uz lidi "chapou" (ehm) veci jinak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zoom  |  08. 09. 2004 21:25

presne tak co me ale dolomilo byla cena!

ale zase priznavam ze na svou dobu to byla jedna z mala VGA co umela simulovat vrtulovy letadlo a to zcela zdarma!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mk  |  08. 09. 2004 15:05

Jo a do mini-towerů se ta monstr karta ani nevlezla :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Diwiak  |  12. 09. 2004 00:26

externe napajanie funguje aj teraz pri geforcach a dokonca na 2krat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bilbo  |  08. 09. 2004 04:14

Ad headcasting: neni to nahodou vyplod programu pridavaneho ke kartam matrox? Cili neco co by mohlo fungovat i na jinych kartach? V tom programu akoat vidim ze to bude mit nejaky algoritmus na prevod fotek na 3d model (asi softwarovy, ne v HW) a pak uz se jen ta hlava vykresluje ...

BTW co je spatneho na ultrashadow?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Booster13  |  08. 09. 2004 00:57

"které si nesly přerostlé robertky namísto zbraní."
BTW: prvy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor