Největší světový internetový provider má už dvacet milionů připojených

America Online si poslední milion připsala za dva měsíce: denně třicet tisíc nových zákazníků.
V průzkumech zákaznické spokojenosti je AOL (America Online) pravidelně na posledním místě; přesto však neohroženě kraluje v žebříčku největších světových internetových providerů a svým lépe hodnoceným konkurentům se spíše stále vzdaluje. AOL se skutečně koncentruje především na růst a zejména v prvních letech enormního růstu příliš neřešila kvalitu a uživatelskou podporu – špičkovým marketingem a obrovskými investicemi do reklamy si ale zajistila dnes téměř dominanci nad americkým Internetem. V prosinci pak firma získala svého dvacetimiliontého zákazníka; číslo devatenácti milionů přitom překročila letos v říjnu, což znamená, že si připisuje více než třicet tisíc nových zákazníků denně, ve všední den jako ve svátek.

Provider velikosti AOLu je na světovém Internetu zřejmě těžko opakovatelný – vedle tohoto giganta se už prakticky nemá nikdo šanci vejít na americký trh a další světové trhy jsou dnes buď nezralé, malé či roztříštěné, nebo na nich AOL už taky nějak působí (např. Německo).

Při příležitosti dosažení tohoto kulatého čísla je zajímavé se podívat, kam může takovýto provider jít ještě dál. AOL rozhodně nechce žít jenom z poplatků za připojení; ty konkurence stejně neustále tlačí dolů. Firma ovšem s takovýmto množstvím stabilních zákazníků (na americkém trhu lze těžko najít něco podobného, i mimo Internet) si prakticky může vybrat, v čem bude podnikat – zákazníky má a může je libovolně masírovat, zbývá si jenom zvolit dobrý produkt či službu. Kam ale chce AOL jít, jasné není. Firma neprovozuje vlastní elektronické obchody, nechává si však slušně platit od dalších významných e-obchodů na americkém trhu za to, aby se na jejím webu propagovaly. AOL neprodává počítače, ale stal se sám významným podílníkem ve firmě Gateway (firma z první pětky amerických výrobců počítačů). AOL produkuje internetový obsah pro své zákazníky, spíše se však jedná o všeobecný portál běžných služeb a odkazů jinam (opět dobře placených). To je ovšem stále málo – na Internetu to dnes umí „každý druhý“, i když ne s působností AOLu. Firma proto stále více investuje do softwaru, zejména v tzv. instant messagingu, kde se svými dvěma produkty (ICQ a AOL Instant Messenger) drží první dvě místa na světě, konkurence (i Microsoft) je daleko vzadu. Firma dále investuje do technologií bezdrátového přístupu k Internetu a přístupu k Internetu přes televizi, ale tak silnou pozici jako v instant messagingu jinde nemá; dnes jí patří firma Netscape, i to však zatím nepřineslo nějaké významné komerční plody.

Diskuze (2) Další článek: Mjuice.com podporuje Rawkus Entertainment

Témata článku: Internet, Připojení k internetu, Internetový provider, Enormní množství, Svět, SVE, Světový internet, Největší svět, Dominance, Všední den, Internetové připojení, Plod, Podobné hodnocení, Provider



Recenze Windows 11. Microsoft nás opíjí rohlíkem a omezuje použitelnost

Recenze Windows 11. Microsoft nás opíjí rohlíkem a omezuje použitelnost

** Oproti Desítkám významně stouply hardwarové požadavky ** Windows 11 mají nový vzhled, ale výrazně narušují workflow. ** Potěší vyhledávání, multitasking i rychlejší aktualizace

Petr Urban
Windows 11Testy
40 ženských erotických symbolů osmdesátých let

40 ženských erotických symbolů osmdesátých let

Vyzývavá krása, rafinovanost, nevinnost i perverzní voyeurské fantazie. Filmaři už se sexu ve filmu nebáli, a tak dala 80. léta vzniknout řadě kultovních ženských erotických symbolů.

Marek Čech
Filmy a seriály
Nová volitelná aktualizace systému Windows 10 opravuje 38 problémů
Karel Kilián
Windows UpdateAktualizaceWindows 10