Saiyans K
3. 6. 2020 • 2:26
Jirka Švácha (jirkasvacha)
Jirka Švácha (jirkasvacha)
2. 6. 2020 • 19:43

Letadlo na baterky je píčovina... K čmu to je 28 minut ve vzduchu bez jakéhokoliv užitného zatížení? Většinu energie z baterek to sežere aby to ty těžké baterky dostalo do vzdzchu.

Jiří Dvořák
Jiří Dvořák
2. 6. 2020 • 19:40

Možná nechápu článek.
Letadlo letělo 28. minut.
To zvládnul za dobrého počasí i ŠK 38. A taky bez emisí.

intago
2. 6. 2020 • 14:44

To je blbej nápad. Stejný jak zásilkové služby Amazonu drony.
Nikdy nic takového nebude ale reklama je to zadara a dobrá

frantaN47
2. 6. 2020 • 13:43

Větší smysl by to mělo v motorovém větroni(se sklopnou vrtulí). Motor by se použil jen pro vzlet a v nouzových situacích. Baterie by mohly být navíc dobíjeny solárními panely na křídlech. Pár lidí by to taky uvezlo a dolet by byl mnohem delší.

Martin Gasparovic
Martin Gasparovic
2. 6. 2020 • 13:33

Ideálne pre linku Bratislava<->Wien.

peterbiely
2. 6. 2020 • 12:29

Baterie su slepa ulicka! Konecne nech uz niekto zacne riesit elektricke palivove clanky na metan/etan. Relativne lahko sa vyraba (je ho v zemi az moc), da sa tankovat ako ropne paliva a dojazd/dolet by bol dramaticky vacsi.

vzach
2. 6. 2020 • 12:00

Jedna věta je taková divná: "Během zkušebního letu nebyli na palubě žádní pasažéři, neboť firma v této fázi neřešila uložení baterií."
Že by snad ty baterie pro 28 minut let naskládali jednoduše do prostoru pro pasažéry a zabralo by to tolik místa, že už by se tam žádné další osoby nevešly?

lyon667
2. 6. 2020 • 11:34

Letecké předpisy, alespň ty evropské, vyžadují dle kategorie povinnou rezervu paliva pro 30-45 minut letu nad rámec plánované tratě, takže letadlo s úžasnou výdrží 28 minut by u nás ani nemohlo být homologováno do provozu...

dpcstb
2. 6. 2020 • 10:33

kto ma velku zahradu, na rychle presuvy oceni.

syslik123
syslik123
2. 6. 2020 • 10:28

Vidím velký potenciál v lepším využití malých letišť, obzvláště v zemích s tragicky špatnou silniční a železniční infrastrukturou jako je třeba čr. Namísto abych doletěl na mezinárodní letiště, pak se hodinu dostával z letiště na nádraží a pak další 2 hodiny pokračoval vlakem, tak by bylo ideální po přistání na mezinárodním letišti využit možnosti přestupu na malé letadlo které mě přepraví na městské letiště blízko mojí destinace. Nebo i při cestách na zahraniční služebky by se mi líbilo kdybych mohl absolvovat bezpečnostní kontrolu a odbavení s pár lidmi na místním letišti a pak letět na přestup do prahy/vídně/ostravy než cestovat vlakem/autem na letiště a pak čekat hodinu ve frontě na odbavení.

Adam Vágner
2. 6. 2020 • 9:45

Mno, takže když do toho započítáme příjezd na letiště, nakládání, vykládání, odjezd z letiště, tak člověk oproti cestě elektroautem po dálnici ušetří s bídou půl hodiny. 😃A tak na vyhlídkové lety to asi bude super. (akorát k tomu asi teda bude potřeba osm sad baterek, aby mohli udělat aspoň těch osm letů denně, jinak se to nemá šanci zaplatit).

jirik66
2. 6. 2020 • 9:28

Pro lety na městskými aglomeracemi ideální řešení, především z hlediska hluku. Až se budou po městě prohánět samé elektromobily bude takové ticho, že ty vrčící a burácející letadla budou rušit o to více, a to bude ten správný čas pro nástup elektroletadel 😉

Cutter5
2. 6. 2020 • 8:47

akorát že bez nějakého zásadního technologického průlomu se ten dolet asi moc nezvýší... snad na něco kápnou

Určitě si přečtěte

Články odjinud