A poté spadlo ... https://cms.parlamentnilisty.cz/image.ashx...
Letadlo na baterky je píčovina... K čmu to je 28 minut ve vzduchu bez jakéhokoliv užitného zatížení? Většinu energie z baterek to sežere aby to ty těžké baterky dostalo do vzdzchu.
A to těch 28 minut letu je bez povinné 30 minutové rezervy 🙂
Možná nechápu článek.Letadlo letělo 28. minut.To zvládnul za dobrého počasí i ŠK 38. A taky bez emisí.
Já jsem na plachtáku L 13 Blaník létal nad Libercem 5,20 hod a zcela bez emisí😀
bylo to ve vlnovém proudění za ještědským hřebenem, . Podmínka pro stříbrné céčk. Důkaz zdehttp://yuung.sweb.cz/baro.doc...
To je blbej nápad. Stejný jak zásilkové služby Amazonu drony.Nikdy nic takového nebude ale reklama je to zadara a dobrá
Stejně jako Ryanovy nápad cestovani letadly ve stoje.Blbá reklama neexistuje. Lid sežere vše
Přesně tak, je to jen reklama zadarmo a tupí novináři to žerou i s navijákem a papouškují to do zblnutí 🙂
nikdy je docela dlouha doba, pro me za me at ta elektrina pochazi treba z fuzniho reaktoru
Větší smysl by to mělo v motorovém větroni(se sklopnou vrtulí). Motor by se použil jen pro vzlet a v nouzových situacích. Baterie by mohly být navíc dobíjeny solárními panely na křídlech. Pár lidí by to taky uvezlo a dolet by byl mnohem delší.
Diskuze o vehiklech na baterky je vždycky přehlídka nefyzikálních bizarností, ty jsi dneska vyhrál.
Dolet by byl větší než co? Padající kovadlina? To by i ty letové vlastnosti byly stejné.
Skvely napad! Akorat by jeste musel ty baterky po vystoupani shodit dolu na padaku, protoze pro vetron je nejdulezitejsim parametrem co nejmensi hmotnost. 😀
Větroně s pomocným elektrickým motorem už existují. To není žádná novinka. Akorat nemá žádné soláry, protože plocha křídel je na takové použití zoufale malá. Tím bys mohl nanejvýš nabíjet pasažerům mobily, ale ne baterie pro let 🙂
Ideálne pre linku Bratislava<->Wien.
To těžko, ještě bys potřeboval rezervu energie pro 30 minut letu 🙂
Baterie su slepa ulicka! Konecne nech uz niekto zacne riesit elektricke palivove clanky na metan/etan. Relativne lahko sa vyraba (je ho v zemi az moc), da sa tankovat ako ropne paliva a dojazd/dolet by bol dramaticky vacsi.
Baterie nejsou v žádném případě slepá ulička, jen se každá technologie musí správně použít. Vaše řešení také není bez chyb, například neřeší závislost na dodavatelích plynu pro země které nemají vlastní zdroje, a uvolňuje do atmosféry co2.
Lebo vyroba baterii je nezavisla na dodavkach vzacnych kovo ako Svajciarsko, ze? O tom CO2 by som tiez pomlcal, lebo baterie su len zametanim hovna pod koberec - odsunutim produkcie CO2 kusok dalej.
Když myslíte, mně už to nebaví se s vámi hádat. Máte pravdu, celý svět se řítí do slepé uličky. Možná by jste měl lidstvo varovat 😉
spravne pisete, ze je nutne zajistit obnovitelnou a tim padem udrzitelnou vyrobu elektriny, v tom se shodneme. Jedna z variant je pouzitim jaderne fuze. Shodou okolnosti jeden velky fuzni reaktor mame k dispozici: slunce
Baterie jsou pro letadla zcela jednoznačně slepá ulička. Dá se to nějak okecat u aut, tam se prostě dá pevnější karoserie a baterie může být větší/těžší. Jenže u letadla ne, tam se fyzika očurat nedá a větší baterii prostě použit nelze. Takže pokud nedojde k zlomovému zlepšení poměru kapacita/hmotnost u baterií, čemuž vzhledem k zoufale pomalému pokroku nic nenasvědčuje, tak i kdyby se všichni stavěli na hlavu, postavit komerčně použitelné letadlo nelze. Uvědom si, že pro komerční provoz letadlo musí mít rezervu energie na minimálně půl hodinu letu a tohle jaksi nemá ani tu rezervu, natož energii na samotný let 🙂
Jedna věta je taková divná: "Během zkušebního letu nebyli na palubě žádní pasažéři, neboť firma v této fázi neřešila uložení baterií."Že by snad ty baterie pro 28 minut let naskládali jednoduše do prostoru pro pasažéry a zabralo by to tolik místa, že už by se tam žádné další osoby nevešly?
Letecké předpisy, alespň ty evropské, vyžadují dle kategorie povinnou rezervu paliva pro 30-45 minut letu nad rámec plánované tratě, takže letadlo s úžasnou výdrží 28 minut by u nás ani nemohlo být homologováno do provozu...
kto ma velku zahradu, na rychle presuvy oceni.
Vidím velký potenciál v lepším využití malých letišť, obzvláště v zemích s tragicky špatnou silniční a železniční infrastrukturou jako je třeba čr. Namísto abych doletěl na mezinárodní letiště, pak se hodinu dostával z letiště na nádraží a pak další 2 hodiny pokračoval vlakem, tak by bylo ideální po přistání na mezinárodním letišti využit možnosti přestupu na malé letadlo které mě přepraví na městské letiště blízko mojí destinace. Nebo i při cestách na zahraniční služebky by se mi líbilo kdybych mohl absolvovat bezpečnostní kontrolu a odbavení s pár lidmi na místním letišti a pak letět na přestup do prahy/vídně/ostravy než cestovat vlakem/autem na letiště a pak čekat hodinu ve frontě na odbavení.
To je využitelné pro zlomek pasažérů. U takového letadla jsou kapacitní omezení ještě větší než u aut.Ale je fakt, že velký potenciál v tom je, papír snese ledacos. 😁
na tyhle letadla se těší třeba Norové. Byli jste tam někdy na dovolené? V 10 hod parádní sluníčko, v 11 hod průtrž jako sfiňa, ve 12 hod opalovačka, ve 13 hod déšť a mlha. To jsou ty výhody přímořských oblastí 🙂. A teď si představte pilota, který letí na baterky a ve sluchátkách se ozve "nad letištěm mlha, čekejte, za chvíli by se mělo vyčasit ...". Ne vážně, letadlo které nemá rezervu letu na 0,5 - 1 hod je u mne mrtvý Homolka.
Podle mezinárodních standardů je pokles paliva pod úroveň odpovídající 30 minutám letu předpoklad letecké katastrofy.
Přesně tak, tohle letadlo nedisponuje ani povinnou bezpečnostní rezervou délky letu a to ještě chybí energie na samotný let 😀
To souvisí s rozšířeností malých letadel, ale ne se způsobem jejich pohonu.
Mno, takže když do toho započítáme příjezd na letiště, nakládání, vykládání, odjezd z letiště, tak člověk oproti cestě elektroautem po dálnici ušetří s bídou půl hodiny. 😃A tak na vyhlídkové lety to asi bude super. (akorát k tomu asi teda bude potřeba osm sad baterek, aby mohli udělat aspoň těch osm letů denně, jinak se to nemá šanci zaplatit).
Vubec nejde o vyhlidkove lety, zatim jedinym smysluplnym nasazenim je pouziti pri vycviku. Na par okruhu to staci, ale na nic jineho.
To si nemyslím. Těžko si uděláte průkaz na el. letadlo a bude vám platit na letadlo se spalovacím motorem, jelikož jsou tam jiné úkony spojené s provozem letadlai letem samotným.
Jistěže to možné je. Získat pilotní licenci je jedna věc a druhá věc je typový průkaz na konkrétní typ letadla. Každopádně i kdyby člověk dělat rovnou průkaz na motorové letadlo, tak minimálně část výcviku se bude dát odlétat na něčem takovém. Otázka ovšem je, jestli to s výdrží 30 minut má smysl 🙂
Vubec neni pravda - v nekterych ridce obydlenych a tezce pristupnych oblastech to bude idealni dopravni prostredek. Kvuli absenci silnic se tam letadla pouzivaji na kratke prelety.Jinak i 10 nejkratsich pravidelnych komercnich letu je <100 mil. Navic s cenou za km se bude moct vyplatit udelat komercni mezimestske lety.
Jenže u řídce osídlených oblastí se bude obtížně nabíjet, a pokud žiju v divočině, potřebuju mít mnohem větší zálohu systémů než v oblastech, kde nějaký servis najdu na každým rohu.😀
Hm... nevím, zeptám se... v kolika řídce obydlených a těžce přístupných oblastech jsou elektrické rozvody dimenzované na nabíjení elektroletadel? 😃
ja by som dobijal z dizlovej elektrocentraly 😀
Paradoxně je to jednodušší než tam dovážet letecké palivo. Solární panely, elektrárna na lokální zdroj biomasy, větrník, to všechno jsou zdroje energie, které není na rozdíl od leteckého benzínu do místa draze dopravovat. A čím nedostupnější místo, tím rychlejší návratnost instalace podobných zařízení, protože tím vyšší je cena dopravy paliva.Samozřejmě, že to má další technické problémy, ale je to na cestě.
K těm větrníkům je třeba přičíst baterie na skladování energie (nebo rovnou radši přečerpávací elektrárnu) atd.A nezapomínejme, že se tu bavíme o pustině vzdálené 150km, to zvládne spalovací letadlo na jedno tankování tam i zpět několikrát.Tak co je nakonec jednodušší?
Vy asi nemá te tušení, kolik energie potřebujete a kolik jsou schopny ty vaše pseudozdroje dodat, že?
Co je na cestě? Takovými převratnými "vynálezy" nás různé firmy zásobují minimálně deset let a každá druhá tvrdí, že je těsně před certifikací pro komerční provoz. Po deseti letech pořád nic, všichni jen zoufale čekají na nějaký zázrak ve formě převratných baterií, které skokově navýší kapacitu při stejné hmotnosti alespoň 10x, jenže to můžou stejně tak čekat na hlavní výhru ve sportce, pravděpodobnost je stejná 🙂 Současný pokrok ve zlepšování poměru kapacita/hmotnost u baterií je blíží nule.
Jenže letadlo s technickým doletem 28 minut bez jakýchkoliv rezerv je naprosto k ničemu. Letectví není jízda autem, při poruše (nebo problému na letišti, které znemožní okamžité přistání) se nedá letadlo odstavit, ale je potřeba, aby letadlo mělo aspoň tu půl hodinu rezervy letu. A tohle nemá ani tu půl hodinu rezervy, natož energii na samotný let 🙂
Ani na ty vyhlídky. Aby se to ekonomicky rentovalo, nemůže to po každém letu stát hodinu na zemi. Tu Vám totiž zákazník nezaplatí.
No vždyť píšu, že by se k tomu ještě musely pořídit další sady baterek na prohazování. U aut se to neujalo, tak třeba u letadel...
Jenže ty baterky by měly být z důvodu rozložení hmotnosti v křidlech 🙂 Pochybuju, že by to šlo měnit 😉
Pro lety na městskými aglomeracemi ideální řešení, především z hlediska hluku. Až se budou po městě prohánět samé elektromobily bude takové ticho, že ty vrčící a burácející letadla budou rušit o to více, a to bude ten správný čas pro nástup elektroletadel 😉
Neni, viz ta "rekordni" doba trvani letu. Zatim to bude pouzitelne jen na velmi specificke ucely. Jinak je to jeste vetsi bida nez elektricka auta.
Mám takový matný dojem, že vrtuli to má pořád. Takže ne, fakt to nebude tichý jak elektroauto.
Z fyziky víme že u hluku se sčítají všechny zdroje zvuku. Takže vrtuli má letadlo na kerosin také, tam není žádná změna, ale ejhle - motor bude u elektrického letadla tišší, tím pádem bude tišší celé letadlo. Nikoliv zcela tiché, ale méně hlučné než letadlo se spalovací turbínou 😉
Jenom aby. Před 3 lety jsme koupili elektrickou sekačku na baterku, protože benzínová odešla. Kravál to dělá stejný, musí se nabíjet a stála 6x tolik takže další bude zase na benzínB-]
Tak je to asi klump sekačka, nikde není psáno že když je sekačka elektrická musí být i kvalitní. Dost dobře si totiž nedovedu představit elektromor, pokud to není úplný šmejd, který řve stejně jako benziňák 😉
Ovšem vrtule je zdaleka nejvyšším zdrojem hluku, takže tohle je jen minimální vliv.
Letadlo s celkovou dobou letu 28 minut je v komečním provozu zcela nepoužitelné ani pro příměstskou dopravu. Standardně letadlo musí mít rezervu paliva alespoň pro půl hodinu letu pro případ nějakých potíží na letišti a nutnost vyčkávání nebo přeletu na náhradní letiště. Tohle má sotva tu rezervu a energie na samotný let chybí úplně 🙂 Bez radikálního skoku v poměru kapacita/hmotnost baterií neexistuje možnost sestrojit letadlo, které by mohlo dostat povolení ke komerčnímu provozu.
akorát že bez nějakého zásadního technologického průlomu se ten dolet asi moc nezvýší... snad na něco kápnou
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.