Netflix zveřejnil finanční výsledky za poslední čtvrtletí roku 2018, které sice dopadly relativně dobře, ale také prezentují rychlý vzestup nové konkurence.
Všichni tvůrci obsahu - ať už jde o text, obrázky hry nebo video, bojují o uživatele a jeho čas strávený nad daným obsahem, který je typicky právě u různých typů obrazovek (televize, tablet, počítač, mobilní telefon).
Hraní baví víc než koukání
Netflix tak nebojuje pouze například s konkurenční platformou HBO, která má populární seriály jako Hra o trůny nebo jiné, ale i s velkým množstvím dalších konkurentů. A jednou z novinek, která se stala nečekaně rychle obrovskou konkurencí, je hra Fortnite od společnosti Epic Games. Vzhledem k tomu, že je Fortnite k dispozici takřka na všechny platformy, které si lze představit, včetně mobilních telefonů, znamená to snížení času stráveného u videoobsahu Netflixu. Netflix tak uvádí, že Fortnite je z tohoto pohledu větší konkurence, než HBO.
Na konci minulého roku měl Fortnite už přes 200 milionů registrovaných uživatelů a jednou z výhod je, že hra je k dispozici zcela zdarma. Platí se pouze za různé přídavky a skiny přímo ve hře. Hra se stala velmi populární i na platformách jako je Twitch nebo Youtube, což jsou další místa, kde mohou uživatelé trávit čas místo Netflixu.
Pokud jde o samotné finance, Netflix měl za poslední čtvrtletí příjem 4,2 miliardy dolarů a čistý zisk 134 milionů dolarů. Počet uživatelů s předplatným se mezi čtvrtletím zvýšil z 130 milionů na 139 milionů. V USA si Netflix drží 10% podíl z času stráveného u obrazovek.