Jablečný Král (iOvce_)
Jablečný Král (iOvce_)
6. 12. 2017 • 19:45

Tak moment... Jste si jistý těma číslama?Baterie má kapacitu 700 kWh. Rekuperací se během jednoho dne obnoví 800 kWh. Napadá mě jedna otázka: "Jak?" Znamená to, že to auto stačí nabít jednou a pak už se bude dobíjet jen bržděním?Plus mi tam nesedí druhá věc. Není to náhodou tak, že tyhle auta vozí materiál z díry na povrch a ne naopak? Jsem jen obyčejnej diskusní troll, co já tak můžu vědět o světě, ale tyhle dvě věci mě docela zarazily... 😐

vzach
6. 12. 2017 • 14:45

V tomto případě je taková elektřina z rekuperace vyrobena také pomocí neobnovitelných fosilních zdrojů, ovšem bez jejich spalování a vzniku emisí.
Možná je se jedná o podobný či stejný typ, který popisují třeba tady: https://www.novinky.cz/auto/456952-elektricka-du... ... , protože tam to má při stejné hmotnosti menší kapacitu baterie. Mohl by to být ovšem jen překlep. Ovšem podle tamního popisu bude nutné tu rekuperovanou elektřinu naopak občas vybíjet připojením do rozvodné sítě. 😀

House_MD
6. 12. 2017 • 9:29

Nesouhlasím s názorem že rekuperace = energie zdarma.
Vzheldem k tomu, že napřed musí náklaďák vyjet do kopce a pak brzdí (a tím rekuperuje), zdarma tak úplně není. Mluvil bych spíš o ušetřené energii...

Nedos.
6. 12. 2017 • 9:22

Tyhle stroje většinou pracujou 24/7. Jak teda chtějí řešit dobíjení. 2x to vyjede s nákladem a pak to bude 16 hodin stát u nabíječky? Nebo u každýho dolu postaví malou tepelnou elektrárnu která bude 10 mašin dobíjet, mezitím co dalších 10 bude jezdit?

Nargon
6. 12. 2017 • 8:34

Není tohle náhodou špatně, nebo spíš obráceně?
"jede náklaďák prázdný (45 tun) do kopce a poté s nákladem 65 tun z kopce"
Měl jsem zato že tyhle povrchové doly fungují způsobem kdy je na povrchu základna pro zpracování natěženého materiálu a dělá se díra směrem dolů.
V tom případě se náklaďák dole v té vydlabané díře naloží a musí vyjet na povrch s nákladem a tam ho vyklopit pro zpracování a zase jet dolů do díry pro naložení.

loobick
6. 12. 2017 • 8:20

Tak tohle je trpaslík proti největším "elektromobilům", které se v této kategorii vyrábějí. Sice mají dieselový generátor místo akumulátoru, ale pohon zajišťují elektromotory. A dokáží fungovat i v typičtějším prostředí, kdy se důlní těžba provádí směrem dolů a materiál je tedy nutné vyvážet nahoru.

Určitě si přečtěte

Články odjinud