Jo, a do těch rakouskejch nabíječek půjde proud z Temelína... 😀
Nic proti elektromobilům. Ale napřed by to chtělo znárodnit ČEZ, protože jinak budeme mít nejdražší provoz elektromobilů v Evropě (včetně Švýcarska). Tak jako máme nejdražší elektřinu, plyn, vodu.
Kde přišel autor na údaj "stanic(e) s běžným výkonem 12,8 kW"? Stojan běžného (pomalého) nabíjení má zásuvku Type2(Mennekes) s výkonem 22kW (400V/32A) a obyčejnou zásuvkou 230V/16A(3.7kW).
A on už je nějaký univerzální nabíjecí konektor, který využívají všichni nebo si budeme vozit a kupovat redukce apod.?
Ano je. Jmenuje se CCS2.Teď už jen dotlačit některé japonské automobilky (nechci přímo jmenovat Nissan 😀), aby do svých EV aut necpali svoje proprietární a patentově chráněné CHAdeMO, ale CCS2.
Stojany rychlodobíjení obvykle podporují všechny 3 standarty: CHAdeMO, CCS a Type2(Mennekes). A ty pomalé mají Type2. Takže stačí mít kabel od auta k Type2, u těch ostatních se kabel ze stojanu strká přímo do auta jako u čerpací stanice(banzín/nafta).
Ted aby ten CSS umela Tesla 3 a je fakt cas predobjednat si.
A kde to chces v Brne dobijet?
Si odskočí do Humpolce, ne? 😀
Z libovolného nabíjecího stojanu nebo průmyslové zásuvky.
Jsem opravdu jediný, kdo vidí v elektromobilech slepou uličku? 1) O ekologii se dá hodně spekulovat - výroba, životnost, recyklace baterií,výroba energie2) Životnost nikdy nebude jak u klasického automobilu3) S dobíjením bude vždy problém4) Velká vedra nebo velké zimy nebudou nikdy bateriím dělat dobře. Nemyslím si, že v zimě nebude vyjímkou, že vám přes noc zmizí klidně 30%.
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 11. 2016 21:03
Osobně vidím spíš budoucnost v autech na CNG, později i na vodík... 😉
Názor byl 3× upraven, naposled 1. 12. 2016 00:06
v čom je lepšie CNG od LPG?
Není z ropy a při spalování vytváří méně emisí.
Prestavba na CNG je 2x drahšia ako LPG.LPG sa používa už desaťročia.Emisie sú aj u LPG oveľa menšie ako benzín.Rapídne viac čerpacích staníc LPG ako CNG.
Obrovska vyhoda LPG je ve vysoke objemove hustote ulozene energie diky jeho zkapalneni. Tzn. 2nasobny i vetsi dojezd na nadrz oproti metanu ci vodiku a neporovnatelne mensi naroky na tlakovou nadobu.MP
Jediný nie, je vás viac 😀Faktom však je, že budúcnosť patrí elektromobilom.Akonáhle sa vyriešia problémy s batériami - a je jedno či to bude za 5, 10 či 20 rokov - postupne nahradia súčasné technológie založené na palivách.
Tak až budou ty baterky, tak si o tom vážně promluvíme. Do té doby se jedná o utopii.
1. ekológia- ustrážiť pár elektrární, aby znižovali emisie je jednoduchšie ako ustrážiť pár miliónov áut. To isté platío výrobe 2. životnosť elemtromotoru bude a je vyššia ako u spaľovacích motorov.3. ak sa uchytí BMW s jeho nápadom BMW použije stĺpy verejného osvetlenia na nabíjanie elektromobilovNemecká automobilka vyvinula nabíjacie stanice, ktoré sa dajú umiestniť aj na existujúce stĺpy verejného osvetlenia.22. nov 2014 http://auto.sme.sk/c/7506788/bmw-pouzije-stl... ... 4. Tento problém riesi riesenie bodu 3.Jedine batérie, ich kapacita a ekológia sú problém. Priebeh momentu v závislosti na otáčkach(momentová cjarakteristika) je k nezaplateniuhttps://encrypted-tbn2.gstatic.com/images...
Sloupy verejneho osvetleni :-O ?! Kdo tam nataha nove draty a odkud? Nebo se ta auta budou nabijet tyden?MP
Dráty jsou tam dost silné, stačí vyměnit výbojku za LEDky a zbude spousta původní kapacity přívodu.
No nevim nevim, klasicke osvetleni je dimenzovane na vykon pod 1kW / sloup. Spocitej si, jak dlouho bys timto vykonem nabijel prazdnou baterii v elektromobilu. Mozna tak 1 auto v ulici.MP
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 12. 2016 17:23
Jeden sloupek je pro jedno auto. Pro více je samozřejmě nutné natáhnout vše znovu.
Jeden sloupek jedno auto? To asi nebude pravda, že?
Pro vic aut na sloupku, nebo pro vic aut na vsech sloupcich? Ber kratkou ulici s 10 sloupy, nejakych 400 W/lampu. Das tam LEDky a zbyde ti nejakych 350 W / lampu. Co z toho chces proboha nabijet? Jedno auto na tuto ulici, 10 hodin ... 35 kWH (no, do blizke prace pomalu bez sviceni a klimatizace na to snad to jedno auto dojede).Resp. naopak, staci to na nabiti nejakeho prcka (do 30 kWH kapacity a tedy s dojezdem ~ 100km).MP
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 12. 2016 10:00
14 mega na stanici neni zrovna pakatel. Vzhledem k znacne rychlemu pokroku v technologiich je nevratnost zcela mimo realitu.Takze to zaplatime vsichni.------Nicmene pro me skvely byznys do konce zivota, tedy pokud se doziju boomu vystavby CR 🙂
Postavit klasickou čerpací stanici na hlavním tahu taky nebude zrovna levná záležitost. A navíc ji musíš stále zásobovat cisternama.
Jenze na benzin a naftu jezdi vsichni, to za prve a palivo je ponekud ziskovejsi, bez elektrina.Navic benzinku muzes provozovat bez zmeny technologie i 20 let. Nabijecku ani omylem, za 5 let bude technologie zcela nekompatibilni se soucasnou. Takze dalsi investice v souladu s pokrokem v odvetvi. A td.
Asi umíte věštit. Pokud už víte, že za 5 let tady bude jiný nabíjecí standard než CCS2, tak nám, prosím, popište, jaký nový standard to bude a co přinese nového oproti stávajícímu.Děkuji.
Zajímalo by mě jak to souvisí s PC atd...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.