Nejstarší webová doména pochází z roku 1985

Diskuze čtenářů k článku

snake  |  23. 03. 2009 04:36

Je zcela beze sporu, že dnešní stránky obsahující video by z tehdejší doby nic než superpočítač zcela zaručeně nezvládlo! Tak jakápak nadsázka!? Když ještě v nějakém 99 nebo kolikátém měla americká vláda zadefinován jako superpočítač to, co mělo výpočetní sílu nad 1 GIPS (nebo to byly GFLOPS? Nebo GHz? Už si vážně nepamatuji)... Ale holt jim ta definice stihla zastarat až tak, že v jednu chvíli začali výrobci narážet na velmi omezená pravidla exportu příliš silných počítačů do ne-přátelských zemí...

Že byl ale 1 GIPS naprosto fantastický výkon před 20 lety, o tom myslím nemusíme vůbec debatovat. A to nepočítám, že i dnešní pitomý 1,6 GHz procesor má velké potíže utáhnout grafiku sám, pokud mu s ní nepomáhá grafická karta. A grafické karty mají ještě o řád vyšší výkon než dnešní procesory, že jo - jenže před 20 lety nic takového neexistovalo, grafické karty byly velmi primitivní, a v podstatě jen zobrazovaly obsah videopaměti v určitém formátu (buď jako "bitmapu", nebo holt v textovém režimu z toho "spočítaly písmenka")... Ale výkon v dnešním slova smyslu grafiky prostě neměly, šlo jen o čisté zobrazení obsahu, které musel celé "vymyslet" CPU.

Takže nejenže by to nic jiného než tehdejší superpočítače nezvládlo, ale i ty by se pořádně zapotily, pokud by vůbec něco tak náročného zvládly!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vpe
15. 03. 2009 07:03

Dříve je CZ NIC zpřístupňoval nevím zda přes Gopher, nebo přes FTP či HTTP.

ps: já registroval doménu v 1996 o něco dříve před seznam.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 03. 2009 23:17

Webová presentace je stejně stará jako doména? V té době se pro www stránky používal standard HTML 4.01?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 03. 2009 17:54

berete to moc vazne - mysleno to bylo tak, ze "prezentace vypada jako z davne doby" a ne ze z te doby skutecne je

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 03. 2009 21:19

co víc k tomu dodat ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 03. 2009 13:47

Někdy by možná stálo za úvahu napočítat si při pasní článků do pěti.

DNS je mnohem starší než web a nijak s ním nesouvisí. Souvisí pouze s protokolem IP, který je ve standardní síťové architektuře o dobré dvě vrstvy níž než HTTP.

Stejně jako DNS může existovat (a existoval) bez webu, může web existovat bez DNS. V dávných dobách, kdy byl dostatek IP adres, ale domény byly velmi drahé, existovala spousta webových serverů, které DNS vůbec nepoužívaly. Bylo možné je kontaktovat pouze pomocí IP adresy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 03. 2009 13:51

Koneckonců to existuje i dnes, i když v trochu jiné formě. Drtivá většina printserverů, AP a podobně taky nabízí http služby a nemají DNS záznam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 03. 2009 21:18

a proč by neměly mít DNS záznam ? To je další blábol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 03. 2009 20:33

On neřekl že "by neměly mít", ale že "nemají". A to je fakt. Proč by měly nebo neměly mít je filozoficko-technická otázka, mnohem snažší je konstatovat fakt, že nemají

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 03. 2009 20:55

A já zase z naší sítě neznám printserver který není v DNS...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 03. 2009 12:14

Tak web slaví 20 let a nejstarší webová doména je stará 24 let? Pánové to jste nezvládli, pak má normální člověk rozliovat web a internet, když i "odborný" časopis si to plete. Webová doména jak známo neexistuje. ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 03. 2009 12:28

A jaký je tedy přesný rozdíl?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 03. 2009 12:51

web, rtespketive webové stránky je jenom jedna služba a jedna z mopžností jak využívat internet. Třeba Email, instant messaging, FTPko, Bittorent a spousta dalších služeb nemá s webem nic společného a přesto používají doménová jména.

Email se třeba používal mnohem dřív, než web. Předchudce webu jsou v podstatě BBSky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 03. 2009 12:53

Předchůdcem webu je gopher. BBS bylo trochu o něčem jiném.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 03. 2009 12:58

Gopher je co? To slyším poprvé... Na tuhle prehistorii internetu si fakt nepamatuju...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 03. 2009 13:01

Gůgluj, Velbloude. Je toho dost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 03. 2009 13:16

To byla řečnická otázka, hned jsem si to našel...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  23. 03. 2009 04:23

A to já zas pamatuju, bo jsme se na tom učili, stydím se to přiznat, ještě kolem roku 1999 na VŠE. Ano, dr. Kastl holt trochu zaspal dobu, a tipuji, že gophera učí dodnes, ale s tím se holt nedá nic dělat...

Na druhou stranu nás naučil i pár užitečných věcí jako je komunikace s WWW serverem přímo pomocí HTTP/1.0 a spoustu dalších leckdy zajímavých věcí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 03. 2009 12:53

to s temi BBSkami je ale povedeny zertik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor