Uber | Taxi | Cestování

Nejslabší, máte padáka! Uber se chce zbavit cestujících s nejnižším hodnocením

Řidiči, jezdící pro Uber, mají po skončení jízdy možnost v mobilní aplikaci hodnotit svého pasažéra. Až dosud však tato zpětná vazba neměla prakticky žádný výstup, takže nepříjemní, hrubí či jiným způsobem problematičtí klienti mohli nadále využívat nabízené služby. To se má v dohledné době změnit.

Provozovatel na svém blogu v úterý odhalil chystané změny, které budou mít za následek, že některým pasažérům mohou být deaktivovány jejich účty. Rozhodujícím klíčem budou právě jejich nízká hodnocení ze strany řidičů.

Zpětná vazba z obou stran

Plánované opatření má přinést větší rovnováhu celého systému. Také cestující totiž mohou po skončení jízdy hodnotit řidiče a Uber následně ty s nejnižším hodnocením nekompromisně eliminuje. Řidiči se tak museli snažit vyhovět představám zákazníků, zatímco ze druhé strany nic takového nefungovalo.

Nyní se karta obrací a zákazníci, které řidiči z nějakého důvodu vnímali negativně, ztratí možnost objednat si odvoz. Uber přitom deklaruje, že bude deaktivovat pouze ty, jejichž hodnocení je „výrazně nižší“ než obvyklý průměr.

Cestující s vyšším počtem negativních hodnocení však před deaktivací dostanou šanci se polepšit. Uber jim prostřednictvím své aplikace poskytne rady a tipy, jako je připomenutí, že by měli být k řidičům zdvořilí a neměli by požadovat jízdu nad rychlostní limit či zanechávat ve voze odpadky. Nové opatření zpočátku platí pro Kanadu a USA, později začne fungovat i v dalších zemích, pravděpodobně včetně Česka.

Kdo půjde z kola ven?

Deaktivace mohou být účinným filtrem, díky kterému se řidiči Uberu nebudou muset potýkat s problematickými klienty. Zatím ale kolem chystané novinky panuje poměrně značná nejistota, protože není například známo, jaké je průměrné hodnocení, ani jakou hodnotu provozovatel služby považuje za „výrazně nižší“. Předpokládá se, že konkrétní čísla budou v různých městech odlišná.

Uber v tomto směru nijak dále nepřibližuje, na základě jakých kritérií bude cestující eliminovat ze systému. Odkazuje jen na svá pravidla pro komunitu, ve kterých jako tři základní pilíře uvádí vzájemnou úctu, snahu o bezpečnost a nutnost dodržovat zákony.

V oficiálním prohlášení se píše: „I když očekáváme, že deaktivace [klientských účtů] založené na hodnoceních [ze strany řidičů] budou mít dopad pouze na malý počet cestujících, je to správná věc.“

Diskuze (71) Další článek: Roboti sami nejprve vysají a poté vytřou podlahu – iRobot představil novinky

Témata článku: , , , , , , , , , , ,