Nejrychlejší vládce domácí sítě

Diskuze čtenářů k článku

open  |  29. 08. 2007 23:02

windowsaci objevili wifi n? http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/wa/RSLID?mco=E8408794&nplm=MB053LL/A to my jabkaři toto máme i ve svejch boocich několik mesicu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 08. 2007 05:46

Vždyť to ještě není standard ne?

Produkty jsou venku už dávno před těmi vašimi pár měsíci, ale nejsou to oficiální Wifi Nka, protože ta ještě prostě neexistu, ty Ameriko jedna.

Jinak proč oslovení Windowsaci? Co má operační systém společného s hardwarem? To zas někdo jedl chytrou kaši a chce se pochlubit šrotem, který bude za rok stejně nanic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 08. 2007 13:43

Já teda nevim, ale můj MacBook late 2006 má přímo oficiální označení 802.11N, jinak n je standard už hodně dlouho. Ono Nko bylo jen trochu zastíněno WiMaxem

A i když sem to nebyl já, to oslovení Windowsáci, že my se sice můžem pochlubit šrotem který za rok bude k ničemu, nezdá se ti ale, že vy máte šrot již dnes? To máme pořád navrch. Jedl jsem dyštak vtipné chlupaté knedliky s kuřetem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
prophet  |  31. 08. 2007 16:18

Ale jaj... nezavadzaj, ved to mas 802.11 draft N... kde nemas nikde zarucene, ze bude fungovat s oficialnym 802.11n standardom (ked bude).. potom sa stazuj velkemu Stevovi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  29. 08. 2007 13:45

"..je potreba Internet Explorer.." => tento produkt si nekoupím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lin  |  29. 08. 2007 18:00

Asi tak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jenda  |  29. 08. 2007 13:31

Klidně bych si i významně připlatil, ale chtěl bych, aby to mělo alespoň 2 USB porty a možnost osadit HDD (resp. ideálně alespoň 3 do RAIDu - čili větší krabice) - gigabit je již na NAS dobrej.

Ta USB by měla jednak umožnit připojení mass storage, ale také zdrojů internetu - ne každý má kabelovku či ADSL. Někdo má třeba CDMA či UMTS a tam se potřebuje k routeru připojit USB či bluetooth.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 08. 2007 11:33

Testovat propustnost sítě a výkonnost routeru přenášením souboru. To by udělala moje máma, od redaktora technického magazínu bych čekal více, na Živě ale asi marně. zkuste se podívat na www.smallnetbuilder.com, tak testují profi nástrojem IxCharriot. Nemusíte kupovat IxCharriot, ale alespoň iperf ste zkusit mohli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 08. 2007 12:06

Kdybychom se routery a síťovými prvky obecně zabývali pravidelně, nějakou metodiku bychom i za použití profinástrojů sestavili. Takto nárazově jsou myslím testy rychlostí dostačující. Na tento router jsme sáhli proto, že jde o jednu z prvních gigabitových vlaštovek za dobré peníze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 08. 2007 05:42

Taky mě hned zarazil "souborový" test rychlosti.

Utilit na Internetu, které dokáží testovat rychlost (data se generují a ne berou z HDD) je spousta. U takovéto recenze, která je celá postavená na novém standardu je to myslím základ. A nebo pak testovat rychlost na něčem co ani náhodou nemůže ovlivnit test (RAID s přenosem řádově větším, než je testovaná rychlost).

Takhle to je na dvě věci. A navíc ta autorova poznámka o tom, že neví, jestli to bude jeho RAID stíhat, jak neví, tak otestuji a vidím. To je ale lenost :(, a navíc ta nevědomost, no prostě hrůza.

Promiňte mi ten kritický tón, ale pro příště by to chtělo opravdu trochu přemýšlet, vyvinout více úsilí a neklást v recenzi pitomé otázky, na které si můžu sám jednoduše zjistit odpověď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  05. 09. 2007 19:04

Jenže v reále se přenášejí soubory z disku, tak proč dělat test vhodný spíše pro servery na věci vhodné pro normální použití?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mira  |  29. 08. 2007 10:48

No to pojmenovani prvni dostupny gigabitovy router je pekne, ale nevim jestli uplne presne. Mam doma SMCWGBR14-N, ktery je za stejnou cenu (cca 3690,- s DPH) ale navic ma USB printserver.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 08. 2007 11:13

Vida, máte částečně pravdu... Tento SMC je na trhu teprve týden, ale zase je reálně na trhu, Netgear seženete zatím jenom na Pixmanii z dodávek z ciziny. SMC jsem nezaregistroval proto, že eshop, kde jsem nabídku ověřoval, jej má zařazen mezi 100Mb prvky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  09. 11. 2007 15:13

Jak jsi pls spokojen s daným routerem od SMC? Uvažuji o koupi routeru s podporou gigabitu na všech portech (LAN i WAN) a s podporou WIFI N draft 2.0 a SMC je zatím favoritem :) nějaké dobré či špatné zkušenosti? Díky za každé info ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 08. 2007 10:33

ehm. 6,8MB je temer 100mbit pane autore ? nevim jak komu ale me vychazi 54,4mbit. i tak je to solidni ficak,kdyz pomyslim ze bezna 802.11g i s exel. signalem leti max. cca.2MB. nko se mi libi,gigabytove rozhrani je pro domaci ucely uplne zbytecne,vsak toho si je vedom dlink a nastesti jde vstric i cenou.panove otestujte taky produkty dlink a jeste lepe i pres zdi,stropy atd. jestli to protlaci napr. z 2 patra do prizemi aspon 1MB.

MMike

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 08. 2007 11:52

No tak to je slabounké, můj WiFi router Belkin Pre-N postavený na chipsetu Airgo TrueMIMO 1. generace udělá přenos 40Mbit/s. Od 802.11n se očekávala reálná propustnost někde okolo 100Mbit/s. A i podle small net builderu má testovaný netgear limit někde okolo 60Mbit/s. Ale jsou i rychlejší produkty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 08. 2007 12:05

Podle Vašeho příspěvku níže jsem soudil, že se ve věci asi trochu vyznáte, ale zdá se, že nikoliv. Opravdu si pletete megabajty a megabity?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 08. 2007 12:24

Teď sem nepochopil na co narážíte, ve svém postu jsem důsledně třikrát napsal bit, dělám to důsledně, protože dnes už spoustě lidí nic neříká rozdíl mezi malým b a velkým B. Ale pořád nevidím, kde mělo být psáno byte?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 08. 2007 12:04

Rychlost téměř jako stomegový ethernet není totéž jako rychlost sto megabit za sekundu. Reálně ethernet dosahuje nějakých 8 - 9 MB/s, tato 802.11n skoro 7. TO mi připadne jako pěkné "téměř jako"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  29. 08. 2007 18:36

Ach jo. 100megový Ethernet samozřejmě reálně dosahuje rychlosti právě přesně 100 megabitů na fyzické úrovni. Dobře, ať nežeru, odečtěme ethernetovské hlavičky a pořád budeme na nějakých cca >11 MB/s na linkové úrovni. Pokud přenášíte data po TCP/IP (například) a máte tam overhead jak pro IP, tak ještě pro TCP (čili 3 druhy hlaviček), nemůžete se samozřejmě divit, že to reálně dodává méně než 100, jenže pak nemůžete mluvit o ethernetovském přenosu. A i tak se reálně dostanete s trochou snahy někam k 10 MB/s a ne 8, jak tu píšete. Samozřejmě, další zdržení může způsobovat operační systém, řadič v notebooku a jánevímcoještě. Jenže to už jsou věci, které ten router prostě ani při největší snaze nedokáže ani v nejmenším ovlivnit (stačí si uvědomit jen na kolik klesne rychlost při přenosu malých souborů - a pozor! nejde zdaleka jen o vystavování hlaviček, ale ve velkém (=v daleko větší míře u supermalých velikostí) třeba o overhead na uzamykání souboru pro čtení apod.)... Souhlasím tudíž s předřečníky, že tyhle testy mají do objektivity asi tak daleko, jako když bude meteorolog předvídat počasí jen podle toho, jak se mu to bude zdát podle výhledu z okna v jeho kuchyni...

P.S. Linuxový router, který umožňuje konfiguraci jen přes ActiveX, to je vtip, nebo to tak skutečně vyrobili?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  05. 09. 2007 19:02

No nevím, teoretický výpočet sedí, ale co jsem měřil reálné počítače (klidně i v režimu bez dalšího prvku), tak reálně je to skutečně těch 8 MB/s. Takže předpokládám, že i tady se bavíme o reálné přenosové rychlosti mezi počítači, což je jediné, co lidi zajímá ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
r23  |  29. 08. 2007 09:29

chtělo by to otestovat kompatibilitu d Intel 4965AGN, jakožto asi nejrozšířenější N kartou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pečlivý čtenář  |  29. 08. 2007 04:35

Nic moc to neumí a cena je dost vysoká.

Osobně si myslím, že správný router pro domácí síť by měl v ceně přes 3000 umět k obligátnímu ethernetu a wi-fi ještě minimálně printserver, lépe fileserver. Dále by mě mít ADSL modem, protože vyjma wan ethernet rozvodů ADSL nic netrumfne, takže pokud není nějaký rozvod po baráku od lokála, nezbývá než platit kyslíku. Docela bych ocenil podporu pro streaming videa přes wi-fi(TV v notebooku).

Důvod proč to mít v jedné krabiččce je jasný - aby to nepřekáželo v malých panelákových bytech a zároveň odpadá problém s laděním různých jednotlivých produktů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 08. 2007 07:17

se vším souhlasím, až na jednu věc - ten DSL modem. Dneska jsou k mání za pár korun DSL routery, které stačí nastavit do režimu bridge, a už si můžeš zastrčit do svého "velkého" routeru ethernetový kabel a nastavovat co chceš. Navíc v mnoha případech je lepší ponechat DSL router někde v místě první přípojky telefonu (např. máš rozbočku na více aparátů, fax, apod.) a dál to táhnout až k routeru, který kvůli wifi umístíš do lepšího umístění, kde pokryje více nebo pokryje opravdu důležitá místa, ne jen chodbu a schodiště.

Jinak osobně se domnívám, že N-kový standard je paskvil a gigabit v domácnosti v poměru cena/výkon zatím není opodstatněný. V práci gigabitový port používám, ale na doma se mi to zdá opravdu zbytečné. A když už, tak je IMHO levnější pořídit gigabitový switch.

A konečně: dnes je IMHO nejlepší nákup na doma Asus Wl-500gP s cenou okolo 2500Kč a k tomu OpenWRT. Takto vybavený router je defacto malý Linuxový server, který zvládne téměř vše.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pj  |  29. 08. 2007 08:10

touchwood :

+1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  01. 09. 2007 23:26

mozem potvrdit, Asus Wl-500gP je vyborna volba. S OpenWRT este lepsia :). Jeden mi tu taky blika pod stolom :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor