Nejprodávanější e-booky? Bible Svatá a Sběratel kostí

Diskuze čtenářů k článku

Milan  |  13. 11. 2002 15:39

Mám za to, že:

1. Bible je náboženská kniha popisující vztah Boha k lidem a naopak

2. Není ani kronikou ani jakýmkoliv historickým popisem

3. Bible je úplným svědectvím o Boží lásce k nám

4. eBible pro eEcropany v eVěku je tou stále stejnou Biblí pro Evropany pro všechny věky

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
trashman  |  13. 11. 2002 18:46

Je vidět, že jsi bibli nikdy nečetl celou, jinak bys nenapsal, že popisuje boží lásku k člověku. V bibli jsou místa, kde se píše, že když porušíš boží zákaz tak budeš zabit!!! Například v místě kde šel Mojžíš pro 10 přikázání na horu, tak u hory byla označena hranice a tu když člověk přestoupil byl okamžitě zabit!!! Při vyhlazení Sodomy a Gomory to byl také projev lásky? Celá bible je psána v tom smyslu, že my jsme otroky nějaké vyšší moci, která nás může, když se jí to zamane, zabít!!! Bible mimochodem obsahuje spoustu mít s nejasným popisem toho, že ti kdo přišli z nebes vcházeli k lidským ženám a měli s nimi děti, které se velmi často rodili jako zrůdy!!!  To že bible je kronika jednoho národa se pozná velmi snadno podle toho, že když vyšktáš všechny zmínky o bitvách a stavbách různých měst a chrámů, tak z bible vlastně nic nezůstane. Bible rovněž obsahuje spoustu špatně přeložených míst z původních materiálů, z kterých se bible cenzorským způsobem skládala!!! Například věta: blahoslavení chudí duchem znamená, že budou blahoslavení Blázni??? Jak bys vysvětlil jako věřící popis mimozemského korábu, který je popsán v kapitole o Ezechielovi, kde se zestručněně píše toto: k zemi se za obrovského rachou, ohně a kouře přibližuje kovové těleso se skleněnou kopulí nahoře a v této kopuli jsou byosti podobné lidem!!! Jak bys vysvětlil to, že Mojžíš přinesl z hory věc, kterou vložil do bedny a z této bedny se potom ozýval takzvaný hlas boží? Nebyla to náhodou vysílačka a ta bedna nesloužila jako reproduktor? Takových míst je v bibli spoustu a když to čteš, tak si to očistiod toho blábolu a zjistíš že popisují něco úplně jiného než se dosud vykládalo!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  13. 11. 2002 18:59

Jistě, Bible se dá číst různým způsobem a člověk má vždy tendenci ji číst tak, aby vyhovovala tomu, co si myslí, aby potvrdila to co se mu zdá, že potvrzeno má být či naopak. Pak ovšem nikdy nedospěje k pochopení toho, o čem Bible skutečně vypovídá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  13. 11. 2002 21:30

Nám je to jasný, pokud nebude věrně naslouchat a snažit se pochopit Ducha Svatého, nikdy neprocitneme a nebudeme věřícími ovečkami, takovými, kteří nejsou dost asertivní vůči náboženským svodům nadneseně řečeno - je sice hezký si nehcat všechno co nechápu vysvětlit nějakou biflou(Biblí:), Koránem,...), ale i když si někdo vymění všechno co je v Bibli za samý metafory a vyvodí si z ní i evoluci z postupu tvorby organizmů na Zemi Bohem, tak pořád skončí u toho, že někdo si kdysi chtěl u lidí zobecnit morální kodex a využil k tomu pravidel, které podložil odkazy na nevysvětlitelné jevy, které už sou dneska dávno pasé, takže zůstáváme jen u jednoduché:

Dokaž mi že Bůh JE/NENÍ. A pak tu máme hromadu sebesugesce a proto právě mluvím skrze Ducha Svatého, stačí mi trocha pokání a meditace..:))))))..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  13. 11. 2002 22:14

Myslím, že Bible zde není od toho, aby nám vysvětlovala "...všechno co nechápeme..." Od toho zde je věda a vědecké zkoumání :)) A pokud použijeme Bibli jako zdroj vědeckého poznání, pak zřejmě dojdeme k nesmyslům, neboť Bible k tomu určena není. Bible rozhodně není zobecněným morálním kodexem, který by snad byl vynucován na lidech odkazem na "nevysvětlitelné jevy". (Něco podobného jsme se kdysi učili v hodinách marx.-leninismu). Bible toto vše není. Bible je o podané ruce Boží  člověku pro jeho záchranu. A to pro minulost, současnost a budoucnost. Na závěr: Ducha Svatého nelze zotročit. On si totiž vane kam sám chce. Neodvisle na člověku a jeho sugescích či nesugescích. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr J.  |  14. 11. 2002 12:14

věta z matoušova evangelia Blahoslaveni chudí duchem je větou z překladu Bible kralické z roku 1613 (tedy je psána archaickou češtinou) doporučuji použít novější verzi a zjistíte že NBK (nová Bible Kralická, což je revidovaný překlad) tuto větu jako Požehnaní jsou ti co jsou pokorného ducha. Dále pak při četbě Bible zjistíte, že člověk je rozdělen na ducha, duši a tělo a ty věci o kterých vy mluvíte (blázni) to je oblast duše (city, pocity, myšlení) oblast ducha se v čechách někdy výstižněji charakterizuje jako oblast srdce (vnitřní pocity, svědomí atd...).

Takže Chudí v duchu nemá co dělat s tím, že by ti lidi byli magoři, ale s tím, že jsou pokorného srdce, t.j. posluchají Boha a jeho slovo a dělají to co je psáno (ne v novinách, ale v písmu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
trashman  |  14. 11. 2002 16:10

Větu: blahoslavení chudí duchem, jsem použit schválně na důkaz toho jaký nepořádek nadělali různí překladatelé v textu bible!!! To co jste uvedl vy jako význam této věty je stejný nesmysl jako původní chyba!!! Spávně má byt toto: blahoslavení chudí majetkem, ale bohatí duchem!!! Jedině toto je správný tvar této věty!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  14. 11. 2002 16:18

Vy umíte tak dobře řecky a latinsky, že i kraličtí překladatelé by se před Vámi propadli hanbou? :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Burda  |  19. 11. 2002 07:49

Já mám v NBK text:
Blaze chudým v duchu, neboť jim patří nebeské království. ????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Burda  |  19. 11. 2002 08:08

Já tu lásku vidím takto:
Kdybych nevychovával svoje děti a nechal je napospas sobě samým tak jsem je nemiloval. Taky je to podobné, jako by vládní moc nechala pobíhat vrahy a nijak nezakročila. Když se podíváš do Leviticus (3. Mojžíšova), tak zjistíš, že ne za všechno byla smrt, ale jsou tam jasná pravidla, ale řekněme na naši dobu dost tvrdá. Rozhodně tam není za vše smrt. Takže závěr: že jsme otroky nějaké vyšší moci, která nás může, když se jí to zamane, zabít!!! je mylný. Není to když se jí zamane, ale za určitých pravidel. Pracuju ve škole a prostě pravidla musí být, jinak se nedá učit a věř mi nebo ne, studenti mají rádi jasná (a mohou být i celkem tvrdá) pravidla.
Co se týká Sodomy a Gomory, tak si přečti věci, které se tam děly. Kdyby se něco takového dělo dnes (veřejné znásilňování), tak by taky policie musela zasahovat. Kdybys byl na místě těch znásilněných (znásilňovali tam muže ), tak bys asi mluvil jinak, pokud bys to přežil.
Dál ty věci nebudu rozvádět. Přečti si o tom, jak národy okolo Izraele pekli v troubě děti - prováděli syny a dcery ohněm (myslím, že i dnes by OSN v takové zemi zasahovalo).
Vidím, že se Bůh v dějinách lidstva snaží o odstranění zla a to pro naši ochranu. A to považuji za lásku. Když vedeš nějakou skupinu a vidíš jak se lidi mezi sebou začnou nenávidět a silnější začnou ubližovat slabším, tak to necháš, protože ty silné miluješ?
Už je to moc dlouhé, zase někdy.
Jirka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CZ  |  14. 11. 2002 16:22

BTW: Pojem "úplnosti" je velmi exatně matematicke definován a mohu vás ujistit, že z žádného pohledu ho Bible nesplňuje

Na druhou stranu pokud není kronikou ani jiným historickým popisem, nemůže být také svědectvím.

státe stejnou Biblí tpro všechny věky také není - i když budu ignorovat různé varinaty překladu nemohu zapomenou středovéké úpravy, přídavky a výpustky. Minimáoně pro 13. a 14. století to tedy pro všechyn Evropany stejná Bible nebyla.

S bodem 1) mohu souhlasit bez výhrad

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  14. 11. 2002 17:20

1. Pokud vím, tak o tom, které knihy patří do starého zákona určil s definitivní platností Židovský synod  v roce 90 n.l.

    Knihy nového zákona vznikaly postupně a během prvních čtyř století byly vedeny diskuze, které z nich jsou skutečně Slovem Božím (Biblí). Tento proces byl ukončen někdy před rokem 400 n.l. Od té doby, pokud mé vědomosti stačí, nebyla nikdy Bible doplňována nebo jinak deformována, alespoň pokud jde o oficiální akty církve. V dalších stoletích vznikaly různé sekty a ty si Bibly různě přizpůsobovaly svému obrazu. Což vidíme konečně i dnes.

2. Obávám se, že Boží lásku a svědectví o ní nelze posuzovat matematickými operátory, neb ty samy o sobě jsou pouze odrazem našeho vědeckého poznání, které je neúplné.A jsouli naše vědecké poznatky součástí stvoření, jak jimi chceme měřit někoho, kdo je stvořil? Neboť pokud by to opravdu šlo, pak by Stvořitel musel být součástí stvoření, ale pak by nemohl být stvořitelem. Slovo "úplnost" zde užívám v  biblickém významu " Já jsem Alfa i Omega, počátek i konec " (to o sobě říká Ježíš Kristus, Slovo Boží jež se stalo tělem). A na dalším místě ve významu, že nelze přidat ani ubrat z toho, co Bible říká. A také v tom významu, že smrtí a vzkříšením Ježíše Krista je cokoliv dalšího, co bychom chtěli dodat nebo vymyslet zbytečné ba i pošetilé. Neboť není možno položit jiný základ než ten, který byl položen a tím (základem) je Ježíš Kristus. 

P.S. Nevím, jestli webmaster tohoto webu si již nerve vlasy, že na technologickém serveru vedeme diskuzi o náboženství.:))

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr J.  |  13. 11. 2002 14:56

a) národnost židovská je normální národnost
b) jejich náboženství se jmenuje (oficiálně) judaismus - ne každý žid chodí do synagogy a věří v Boha - ne každý žid je judaista.
c) Abel nebyl žid proto, že židé vzešli až po potopě ze Sema (Sem Cham a Jáfet byli synové Noeho - židé jsou semité) a až Abraham zavedl obřízku (na Boží příkaz)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr J.  |  13. 11. 2002 15:02

Halóó redakce, mě se moje odpověď přidala jak pod příspěvek na který jsem odpovídal, tak taky dvakrát sem na konec - není něco na tom novém diskuzním fóru chybně nastavené??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
trashman  |  13. 11. 2002 19:06

Židovství není národnost, protože židem se stáváš po své matce nebo přistoupením na tuto víru. Judaismus znamená židoství, vem si k ruce slovník a uvidíš že mám pravdu!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr J.  |  14. 11. 2002 11:59

ad židovská národnost
(pletete do hromady židovství a židovskou národnost) mrkněte se něco k tématu např
Z DĚJIN ŽIDOVSKÉ KOMUNITY V OSOBLAZE
tam zjistíte
"... I když na počátku 20. století ve městě část židovských obyvatel zůstala, postupně se jich většina, pod vlivem různých, zejména politických tlaků, k této národnosti nehlásila a deklarovala se většinou jako Němci. V roce 1920 zde již z celkového počtu 2521 obyvatel uvádí židovskou národnost 12 a v roce 1934 již pouze jedna osoba. Tak osoblažská židovská komunita zanikla úplně. ..."

Nebo v posledním "Životě víry" (to je křesťanský časopis) je obsáhlý materiaál na téma židé v Čechách, který se zabývá historii židovastva v Českých zemích od dob kolem roku 1000 n.l.

nebo třeba tady Zmizelí sousedé - to je obsáhlá zpráva na téma židé v období 2sv. války a mimo jiné se tam píše
Národnostní složení podle sčítání lidu roku 1930
3% ZBYTEK
30% NĚMECKÁ NÁRODNOST
31% ŽIDOVSKÁ NÁRODNOST
36% ČESKÁ NÁRODNOST


BTW můj spolužák (žid) migroval do Izraele (v roce 1994) a měl v občance napsáno národnost židovská. Žid (čistokrevný) je jen člověk co má oba rodiče židy - chcete-li se dozvvědět něco na toto téma, podívejte se na Izraelské migrační předpisy - jestli se nepletu tak pokud je váš otec nežid a matka poloviční židovka (jen jeden z rodičů byl žid) pak vy už nemáte vstup jistý. Pokud jste čistokrevný žid (oba rodiče židé) je to bez problémů, pokud je jeden z rodičů čistokrený žid, pak taky. (Ale raději se na to podívejte, možná že se to od roku 1994 co tam kamarád migroval změnilo)

ad judaismus - slovo judaismus se v odborné literatuře používá pro označení židovského náboženství. Chcete-li můžete to použít takto:
národnost: židovská
vyznání: judaista

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr J.  |  13. 11. 2002 14:55

a) národnost židovská je normální národnost
b) jejich náboženství se jmenuje (oficiálně) judaismus - ne každý žid chodí do synagogy a věří v Boha - ne každý žid je judaista.
c) Abel nebyl žid proto, že židé vzešli až po potopě ze Sema (Sem Cham a Jáfet byli synové Noeho - židé jsou semité) a až Abraham zavedl obřízku (na Boží příkaz)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  13. 11. 2002 10:45

Autor zapoměl na dva další projekty, možná ne tak známé, ale stále fungující na českém internetu. jsou to www.evidky.cz a www.neknihy.cz  . Na Neknihach je zajimave zejmena to, že projekt umožňuje honorované zvěřejňování knih méně známých nebo začínajícíh autorů, kteří by pravděpodobně neměli šanci být vydáni papírově. Kromě toho je možné tam sehnat za mírnou cenu některé tituly tzv. "volných" autorů. Např. Babičku Boženy němcové, věci od Haška, či K.J. Erbena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lední brtník  |  14. 11. 2002 12:37

... existují také ežvásty jistého J.Jandy, redaktora či přispěvatele časopisu Computer. Na tohoto pána bych uvalil klatbu nebo alespoň IQ-filtr

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepo  |  13. 11. 2002 06:29

Podla statistik je v USA asi len 5% neveriacich ludi. nezabudajme, ze gro e-commerce sa robi prave tam, a vacsina obchodov je Made in USA. Keby vsak statistika zachycovala napr.pocet predanych knih na 1000 ludi v kazdom state, kde je i-net obchod, rebricek by bol iny. Ja to vidim skor takto:"Najpredavanejsia non-fiction book v USA je biblia".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
trashman  |  13. 11. 2002 10:17

Seš asi blázen, že věříš tomu, že Američané jsou silně věřícím národem! Toto předvádění víry v různých filmech je pouze maskovacím manévrem aby zakryli svoji šílenou agresivitu vůči celému světu. Všimněte si kolik zabijáků se v jejich národě vyskytuje viz z poslední doby, vyvraždění celé rodiny a střelce který zabíjel lidi na ulici. To rovněž dokazuje že stále platí pravidlo: Primitivnost národa se pozná podle počtu věřících!!! K bibli můžu říci asi toto: je to opravdu hezky napsaná kronika historie židovského národa a nechápu proč by se evropští křesťané měli učit židovskou historii včetně popisu jejich zrádné a zabijácké povahy. (zabití Abela, prodání Josefa atd)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RadimT  |  13. 11. 2002 10:40

Ja osobne mam bibli rad, protoze popisuje svet takovy jaky byl a jaky je, nezamlcuje veci, ktere se mi nemusi libit. A mimochodem - Abel nebyl Zid.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
trashman  |  13. 11. 2002 10:50

Bible nepopisuje svět takový jaký byl, protože na vzniku bible pracovali stovky cenzorů a ti vše co se do obsahu nehodilo vyškrtali, tomu čemu nerozuměli tam nechali, tím se stalo to, že v kapitole Ezechiel je popis přistání mimozemské lodi!!! To že Abel nebyl žid to vím, židovství není národnost ale označení náboženství! Toto jméno jsem uvedl u vlastností tohoto národa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hlad  |  13. 11. 2002 14:44

Posuzování skupiny lidí podle několika jedinců může být zcestné. Ale s tím, že se z Bible vytratilo dost věcí souhlasím. Několikanásobné překlady, při nichž se s největší pravděpodobností pár věcí pozměnilo, a cenzůra typu "nehodící se škrtne" dali této knize hodně zabrat. Např. vím o tom, že se z bible vyškrtly texty o tom, že by lidé neměli jíst maso a zabíjet zvířátka a Bůh ví co ještě se někomu "nehodilo".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr J.  |  13. 11. 2002 14:59

a) národnost židovská je normální národnost

b) jejich náboženství se jmenuje (oficiálně) judaismus - ne každý žid chodí do synagogy a věří v Boha - ne každý žid je judaista.

c) Abel nebyl žid proto, že židé vzešli až po potopě ze Sema (Sem Cham a Jáfet byli synové Noeho - židé jsou semité) a až Abraham zavedl obřízku (na Boží příkaz)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RadimT  |  13. 11. 2002 21:27

To ze by se z bible neco vytratilo nemuzu souhlasit. Co takove svitky nalezene roku 1947 v Kumranu - zjistilo se ze tam jsou i svitky z obdobi pred Kristem a presto souhlasi s tim, co je v dnescnich biblich. Taky jsem nekde cetl, ze kdyz se opisovaly, tak se pismenka nejak scitala a delal se urcity druh "kontrolniho souctu" - pokud po opisu knihy nesouhlasil soucet, byl svitek oznacen jako nepouzitelny. Jestli bibli nekdo cenzuroval (cemuz neverim), tak proc ji pak cenzuroval tak spatne? (treba Pisen pisni mohli vyhodit, aby se zabranilo myslenkam na erotiku) O pristani mimozemske lodi v Ezechielovi mi taky neni nic znamo - jestli to neni z nejakych apokryfu, ktere ale neznam, protoze to jsou nekanonicke knihy (nebyli uznany jako soucast bible a dnes je uznavaji maximalne lide katolicke viry).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom L.  |  11. 09. 2003 15:46

Chyby pri opisu - nezamenujte Toru (jak pisete, svitky) a Bibli

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RadimT  |  11. 09. 2003 17:28

Tora je prece soucast bible. Jestli se nepletu, tak mezi svitky byly i napriklad prorocke spisy a nejen Tora (v podstate pet knich Mojzisovych).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miroslav.kucera  |  13. 11. 2002 12:15

Nezda se mi, ze by v USA bylo vice zabijaku nez kdekoli jinde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor