Nejlepší program pro virtuální mechaniku

Diskuze čtenářů k článku

avatar
23. 03. 2010 07:27

pokud nepotřebuji nějaké speciální kejkle nebo exotické formáty tak mi na to stačí správce souborů s patřičným pluginem, nač si zaplevelovat počítač dalším sw?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 03. 2010 23:02

Že ISO slouží jen pro snadný přítup k "pirátskému" softu snad není hodno komentáře. Zjevně dotyčný asi nikdy nevíděl virtualní masiny, nebo si nechtěl zálohovat své milované hudební CD/DVD :) Článek fajn, akorát by mně zajímalo proč autor vynechal Ultra ISO, přijde mi docela rozšířené (alespoň tedy v mém okolí) a hlavně skvěle funkční :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2010 10:39

Je len skusam, co sa mi zobrazi ked som si prepol operu 10.50 na "identifikovat ako internet explorer".

Co sa tyka temy, bodol by nejaky program bez nutnosti instalacie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2010 12:29

Obávám se, že pro virtuální mechaniku se to bez toho restartu neobejde. (instaluje se ovladač). Ovšem pokud nepotřebujeme aby se to tvářilo jako CD/DVD, stačí image otevřít třeba ve winraru a rozbalit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2010 12:53

Instalace ovladače se bez restartu obejde, ale bez instalace to fakt nepůjde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 03. 2010 09:23

Kdo zálohuje placky do image? Je nějaké skutečné využití téhle formy ukládání dat kromě manipulace s upirátěnými programy a hrami?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2010 09:47

Jaká manipulace s ukradeným softwarem? Každá distribuce Linuxu, všechny programy na MSDN (včetně woken), iso je nejsnadnější cesta jak poslat CD se svým softem do světa a nemuset lisovat tisíce placek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 03. 2010 10:41

Ok, programy na MSND neznám. Ale na distribuce Linuxu potreba nejsou, iso image si koncový uživatel může vypálit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2010 11:10

a proč bych si to musel vypalovat, když to chci instalovat do virtuálního stroje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 03. 2010 11:26

Napr. virtualbox si iso nacte sam, nepotrebujes emulovat mechaniku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2010 12:07

to ano, ale dotyčný se ptal na nějaké "skutečné využití téhle formy ukládání dat", tak jsem se pokusil vysvětlit, že ne jen kopie her jsou v iso souborech

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2010 13:04

Prečo upirátené hry? Hry mám legálne, ale prečo nevyužiť image na notebooku. Nemusím sa babrať s CD (každý, koho otravuje hlučná mechanika to potvrdí), je to rýchle a pohodlné. Ak to raz človek vyskúša CD a DVD sa vyhýba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2010 13:05

Proč zrovna upirátěnými? Mám například pár koupených her a když si vzpomenu nějakou zahrát, nemusím hledat nosič, navíc to nedělá kravál jako mechanika.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2010 15:51

Nejni lepší stáhnout si no cd patch?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2010 09:20

Na toto treba program?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2010 08:43

pro me je teda nejjednodussi magic disk. ma privetive menu, zadny reklamy, navic je stabilni.narodil od daemona kerej po case zacne vyhazovat hlasku ze nemam naky sptd nebo co i kdyz se se systemem nic nedela.. nejaky ochrany aby umel nepotrebuju pac stejne pokud pripojim iso je uz takovych nastrah zbavene takze nemusim nic emulovat a podobny koniny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2010 04:54

rozhodne Alcohol 120% od té doby co jsem se dozvedel o virtuálních mechanikách i když musím nekdy sahnout po daemonu ale to jenom kvuli tomu že občas stahnu naky obraz a alcohol ho nedokáže načíst

jinak na vytváření a vypalovaní image souboru rozhodne alcohol

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2010 03:19

no tak alkohol je vice user friendly nez daemon, takze ho pouzivaji ti co skutecne potrebuji prehodit image parkrat za den.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 03. 2010 02:03

Mne teda spis prekvapuje ze dodnes nejsou MS windows schopny pripojovat ISO image nativne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2010 05:19

To by u microsoftu museli bejt sileny. By to bylo zase nejaky to zneuzivani dominantniho postaveni atd, zname to. Tohle se nesmi.

(Jinak, me to sice neprekvapuje ale neuveritelne stve. (Nejen) proto taky zacinam v posledni dobe randit s linuxem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2010 08:57

Mozno sa niekedy v buducnosti dockame, ale Microsoft implementoval do svojho systemu pripajanie virtualny diskov, tak nechapem preco tam nedal aj pripajanie obrazov. Aspon teda ISO suborov, microsoft bude musiet vymysliet nejaky vlastny format image suborov aby ich mohol aj pripajat asi :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2010 01:36

Tak to jste mě teda pěkně urazili .. Jaktože tady není UltraISO?? Nejlepší a nejjednodušší program pro práci s obrazy disků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2010 13:09

UltraISO je výborný pro práci s image, ale jeho virtuální mechanika měla problémy s některými hrami. Zrovna tuhle jsem si vzpoměl na stařičkého Poldu a nešlo to, musel jsem použít Virtual CloneDrive, stejně tak Diablo ll datadisk. Takže IMHO nic moc..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2010 00:53

Proc tu neni ta zminka o nejjednodussim, nejrychlejsim a nejpouzitelnejsim "mount"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 03. 2010 08:39

Souhlasim, stačil by jen odstaveček jak to dělá menšina :)

Tyhle alternativy pro windows neumí ani polovinu věcí co mount.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2010 13:38

A než se tu ozvou nějací šťouralové o práci v příkazovém řádku: Pokud nechci nějaké speciality, tak prostě kliknu na obraz pravým tlačítkem a v nabídce si zvolím připojení. Jak jednoduché milý Watsne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2010 16:30

No a? Ve Win si nainstaluju některý z výše zmíněných programů, tj. vyberu si který mi vyhovuje (většina je free) a pak mi stačí 2x kliknout na soubor Image a nebo přes pravé tlačítko a připojit

Tj. je to uplně stejné s tím rozdílem, že 99% lidí s Win to nikdy nepoužije, tak není duvod aby to tam bylo přímo v systému. A ten kdo to chce, tak instalace a nalezeni na netu free programu je v řádu sekund...

Nehledě na to, že MS nemá na krku další antimonopolní žaolbu, že bere tvurcum těchto softu práci a peníze, když by tam nedejbože mount umístil:

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2010 18:47

Tady jde o jinou vec.

Zatimco v linuxu clovek udela vetsinu zakladnich veci se zakladnim systemem, ve windows se musi probirat tunama nepouzitelnejch sra*ek nez najde neco pouzitelnyho a navic zadarmo.A nejde jen o nejaky mounty, krasnym prikladem je treba kopirovani disku (v linuxu prikaz dd a pristup k devicum /dev/hdx a celkove praci s filesystemem - pouzivani cizich filesystemu je na windows docela narocna prace. Pri trose snahy bych toho vymyslel urcite vic, kdyz v linuxu je prace temer se vsim akorat nejaky kopirovani a presmerovavani streamu.... To je to, co windows chybi. Jednoduchost....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2010 19:14

"krasnym prikladem je treba kopirovani disku (v linuxu prikaz dd a pristup k devicum /dev/hdx a celkove praci s filesystemem"

Tipuju, že tuhle funkci využije tak málo lidí, že jejich počet se počítá v promilích a ne procentech. A takový user je zároven natolik počítačově gramotný, že mu je opět uplně jedno, jaký systém má, udělá to s každým OS... A pokud to dělá pravidelně, dávno na to má svuj softík nalezený a tahá si ho na flashce (tak to mám třeba já) a pokud nepravidelně, tak se opět dostáváme k tomu, že v Linuxu ušetří pár minut navíc párkrát do roka maximálně...

Nemám nic proti Linuxu, mám ho taky nainstalovaný, ale tahle "slepota" jeho uživatelů mě vážne zaráží! Jako běžnou věc uvádějí velice často činnosti, co musí dělat už opravdu zkušený uživatel. Jakoby se snad jejich život omezovat na VŠ koleje poblíž jejich fakulty informatiky a tím to končilo. Kopírování disku JE činnost zkušenějšího uživatele už proto, že typický uživatel toto nikdy dělat nebude!! Když si koupí nový disk, tak samozřejmě není schopný ho nainstalovat do skříně o které ví jen to, že je zavřená a pokud koupí USB disk, tak bude kopírovat pomocí Průzkumníku (a nebude mu to vůbec vadit)

Naprostá většina lidí bez ohledu na věk, drtivá většina jsou vysokoškoláci a když chtějí po mě po telefonu nějakou radu, tak nejsou schopni odpovědět ani na otázku jaké mají Windows, vůbec netuší jestli Win98, XP, Vista a když jdou na internet, tak "spouští internet" a nikoliv prohlížeč Internet Explorer (nebo cokoliv jineho).

Šance, že by 99% lidí dokázalo zkopírovat disk a vůbec by pochopilo vyznam partitions (bez ohledu na to, že jim ten výraz nic neřekne), je nulová a je uplně jedno v jakém OS to jde snadno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 03. 2010 19:28

Po přečtení takovýhleho slohu mi vždycky strašně stoupne sebevědomí, připadám si jak vysokoškolák a největší geek. Ano používám to, často a nejen toto. A to jsem jen občasný administrátor několika stanic ve škole a u známých.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2010 19:32

A jak to používáš u známých, co předpokládám mají v drtivé většině případů WinXP a novější?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2010 19:36

Skusim hadat: Windows sa este vzdy neda nabootovat z kluca

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2010 19:43

Nevím co tím myslíš, každopádně CD i flashku, ze kterých jde nabootovat Live WinXP mám několik let... A zatím fungovalo vždy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2010 19:51

Tym by som sa moc nechvalil, je to v rozpore s lincenciou

Aj ked som sa zjavne mylil, povodne som chcel naznacit, ze system nainstalovany v PC nieje pri podobnych "opravach" prekazkou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 03. 2010 19:40

Předpokládáš správně. U mě to funguje tak, že když známý něco chce s počítačem, tak ho přiveze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2010 19:47

No u mě taky (naštěstí už převážne notebooky ), ale to nic nemění na tom, že mount a dd je ti v kámošově PC s WInXP k ničemu a pokud bootuješ z CD nebo flash, tak jsme na tom stejně, akorat ja nabootuju Hiren Boot CD a ty asi nějaké distro Linuxu

No a Hiren Boot CD mi nabehne od výběru odkud bootovat asi do 5ti sekund a udělám s ním vše... + poslední verze mají v sobě rovnou Live Win XP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 03. 2010 19:54

Pokud to je notebook, postupuji stejně. Stejně jako ty bootuji Linux.

Ale ve většině případů to je stolní pc a stačí jen vytáhnout disk a připojit ho k mému pc (klidně i běžícímu bez BSOD) a dělat rutinní práci.

Nevim co řešíš, používám to často, což jsem ti dementoval a mám to jednodušší, což je fakt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2010 20:04

No bodejt, sám ses pasoval do role administrátora... Takže toho 1 uživatele ze 100 uživatelů PC a to HODNĚ podstřeluji ten poměr...

A těm zbylým 99% je uplně jedno, že Win nějaký mount a dd neumí, coíž vy tu uvádíme jako strašně potřebnou fuknci a kroutíte hlavou, že ji win nemá. NENÍ POTŘEBNÁ! ANI JEDNA!

PS: Jednodušší to nemáš, ty se hraješ v příkazové řádce, já na tom mám software a proklikám si to myší...

Ale OK, ušetřil jsi přibližně 20sekund svého života, tedy to, co mě zabralo kliknutí na tlačítka next next při instalaci těch softíků. V tom to máš vlastně vážně jednodušší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2010 20:19

> PS: Jednodušší to nemáš, ty se hraješ v příkazové řádce, já na tom mám software a proklikám si to myší...

Prave o to to ma jednoduchsie Ale ine som chcel...

> NENÍ POTŘEBNÁ! ANI JEDNA!

Co ta priviedlo k tomuto nazoru? Muselo to byt naozaj velke vnuknutie, ked ta to nakoplo az k vrieskaniu verzalkami. Ale mylis sa. Klonovanie disku je jedna zo zakladnych potrieb kazdeho spravcu, Windowse dokonca este potrebnejsia, nakolko sa Windows musi naozaj instalovat (a nestaci mu len prekopirovat subory.)

Preto je neprijemne, ze na pohodlne "imidžovanie" potrebujem rebootovat do nejakeho schopnejsieho systemu,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 03. 2010 20:20

Necháváte se unést diskuzí.

Samozřejmě, že win userové to nepotřebují. Nikde jsem takovou blbost netvrdil.

Pouze jsem se v mém první příspěvku dožadoval zmínky v článku pro lidi, které by to mohlo zajímat.

Linux není pro náctileté jelimany, kteří si díky scriptování v PHP říkají programátoři.

V mém okolí je každý člověk zaměřený na nějaký obor v PC spokojený Linuxák.

To, že ví jak v tomto případě funguje file system, logický oddíl, MBR zavaděč atd. jim usnadňuje právě v těchto situacích práci (což je čas a v důsledky peníze).

Tvému prvnímu odstavci nerozumím, druhý je vymyšlený blábol (viz. můj druhý řádek tohoto příspěvku) a ve třetím si protiřečíš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2010 20:32

Ale proč by to v tom článku bylo?

Máte naprostou pravdu, i když už je dnes Linux pro lidi, co jen píšou v textaku a chodi na net naprosto dostatečný a v řadě případů opravdu jednodušší a bezpečnější než windows, stejně se drtivá většina uživatelů Linu řadí mezi pokročilé uživatele a těm by byla věta typu : "A v operačním systému linux můžete použít příkaz mount." k smíchu a k ničemu a Win uživatelům nápodobně, protože ti si kvuli tomu Linux nenainstaluji.

BTW mám Google Analytics data z jednoho webu města, což bych řekl, že je na uživatele neutrální (tj není to IT magazín, kde má 80% lidí firefox a 20% linux) a ze 300 000 posledních návštěv je Linux 1,24% a Mac 1,50%, takže spíš než Linux by se tu měl zminovat OS Macu....

Komu by tedy podle vás byla v tomto článku zmínka, že v OS Linux se dá použít příkaz mount? Kdo by ji dokázal využít? Mě fakt nikdo nenapadá. To už by opravdu bylo užitečnější info pro uživatele Maců...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 03. 2010 20:39

Stejně jako David Grudl používá win, najdou se běžní uživatelé na Linuxu. Proto.

Ad. Google Analytics:

To by odpovídalo skutečnému stavu a třeba zrovna někoho z těch 3720 návštěv by to zajímalo.

Mac mě nezajímá, proto pochopitelně lobbuji za svůj systém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2010 20:47

> Mac mě nezajímá, proto pochopitelně lobbuji za svůj systém.

Na Macu funguje mount preste tak isto, ako na kazdom inom *nixe. Vlastne, ak si odmyslime rozne experimenty a OS davnej minulosti, Windows je asi jediny OS na planete, ktory klasicky mount nepozna a pouziva len vlastnu, samozrejme okyptenu a nekompatibilnu napodobeninu (net use a mountvol)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2010 21:15

On je problém, že pro to 1% je určen server typu root.cz... Není možné psát články pro všechnya pokud je poměr dokonce takto extrémní, tak je to spíš pochopitelné.

BTW schválně jsem ted vycucnul data ze září 2009 a Linux 1,15%, Mac 1,14%... To mě trochu překvapilo. Čekal bych u Linuxu mnohem větší růst než u Macu a je to naopak (iPhone má samostatnou kategorii, takže ten to nezvedá)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 03. 2010 21:29

Proč bys čekal větší nárůst?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 03. 2010 21:51

Zkouším co pul roku nové distro Ubuntu a ten pokrok je fakt radikální myšleno tím směrem, že obyčejný uživatel už se opravdu nemusí učit příkazovou řádku, ale funguje jako ve Win. Prostě uživatelská přívětivost je čím dál lepší.

Tj. nic nebrání to instalovat třeba na PC rodičů, kteří nehrají hry apod a hrozí menší riziko, že si to zavirují apod. Na takové PC mi to přijde dokonce vhodnější než Windows. Evidentně se tak ale neděje, ta základna zůstává +- stejná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 03. 2010 07:48

Proč mají tuxoidi nutkání křepčit pod článkem, který evidentně není určen pro ně ? Nebo že by to nepochopili ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 03. 2010 05:19

To je neuvěřitelné, jak se někteří pořád drží nesmyslných tvrzení. V moderních distrech Linuxu si můžeš taky všechno naklikat. Mocná příkazová řádka je takový bonus pro pokročilé. Běžný uživatel o ní vůbec nemusí vědět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 03. 2010 11:43

Tipujem, ze preto, lebo mount nie je virtualna mechanika. To iste plati pre loop device.

Priklad: zoberte image CD-audio alebo CD-extra a pustite z neho hudbu. Mount ani loopdive je v takom pripade na dve veci...

Ked uz o Linuxe, tak CDemu robi virt. mechaniky, a podporuje kopu specialnych formatom image-suborov.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor