Nejlepší program pro psaní textu na počítači

Diskuze čtenářů k článku

13. 11. 2014 23:29

Dobrý den Vám Všem přeji.Mám dotaz.V programu OpenOffice.org3.3.0 Jde také nastavit česština? Pokud ano poradíte jak to mám udělat? Myslím češtinu v ovládání programu.Děkuji mnohokrát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 11. 2011 17:50

Hledám možnost vpisování do dokumentů-naskenuji prázdný dokument,vepíšu ůdaje a vytisknu.Ale aby mi to netisklo rámečky,jen to co napíšu.Poradí mi někdo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 05. 2010 12:45

Pokud si potřebuju vyhrát s barvičkama a podobně tak používám Open Office, pokud ale člověk chce jen rychle napsat text tak, aby rozumně vypadal, nebo potřebuje do něho psát nějaké matematické vzorce, tak jedině LaTeX.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 05. 2010 12:52

Poraďte prosím někdo jaká distribuce Open Office je nejlepší. Zatím používám vanilla Openoffice.org, ale četl jsem že go - OO je lepší. Nebo je to jedno a vyjde to +/ - nastejno když používám jen běžné fce ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
02. 05. 2010 22:59

Notepad++

protože je schopen zobrazit i "neviditelné" znaky

Z uvedených Writer, oproti wordu jsou v něm vidět neviditelná orámování tabulek, vyznačené křížové odkazy, tvrdé mezery pod. přímo v textu bez nutnosti zapínat "P" (nebo jak tomu chcete říkat), takže IMHO je to 100x přehlednější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 05. 2010 20:33

Osobně používám kacelářský balík MS Office 2003 a na linuxech jedu na OpenOffice, je to skoro to samé. Pokud je třeba, tak pracuji i v portable verzi MS Office 2007 - hodně spolužáků tento Office používá a grafy z verze 2007 nevypadají moc pěkně ve 2003.

Pokud jde o čisté psaní neformátovaného textu, tak PSPad nebo BlueFish.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 05. 2010 15:51

ještě mi tady chybí balík iWork.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 05. 2010 23:58

kolik procent čtenářů tohohle webu zajímá iWork? Čtyři možná pět. To je zatím fakt málo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 05. 2010 13:38

Tak když jsem měl Windows, tak jsem používal klasiku Word. Ale na Ubuntu používám Open Office a jsem více spokojenější. I ve škole na Windowsech používám Open Office. Nenabaluje to na sebe aktualizace atd., má to jednoduché ovládání a spoustu vychytávek, které jako student využiji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 05. 2010 13:05

Pro mě je nejlepší Microsoft Word z balíku Office 2003, ale pokud se bavíme o aktuálních verzích, musím dát přednost Writeru od OpenOffice. Pokud bude nutnost v nadcházejících letech přejít na novější textový editor, tisíckrát radši zvolím ribbon-free a navíc bezplatnou variantu ve formě OO

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 05. 2010 22:35

Koukám, že "ribbon maniacs" rádi klikají na vyjádření nesouhlasu, ale zapojit se do diskuze to ne... Široký pruh plný nádherných obrázků jim asi nadobro zatemnil mozek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 05. 2010 23:49

Já jsem neklikal, ale argument mám. Taky mi ribbon dřív hrozně vadil (při přechodu z 2003). Ovšem, tak po prvním půl roce používání, bych už nikdy neměnil. Parádně jsem si na to zvykl a práce je pak rychlejší a přívětivější. Je to prostě jenom o zvyku jako všechno. Chce to prostě přetrpět, chvíli u toho nadávat a pak je to naprostá paráda. Opravdu, ribbon mám rád...

Tak jako jsem byl v 2003 zvyklej, kam přesně v menu kliknout, tak tady vím, že musím na správnou kartu a pak už to krásně najdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
03. 05. 2010 08:10

Posledně jsem něco dělal v MSO a tak hledám, někoho kdo se v tom vyzná a vy se tady přímo hlásíte :)

Dokument byl psán do přesně dané šablony a využívaly se výhradně definované styly.

Jak nastavím v ribbonu, aby byli vidět ty styly, které chci já místo těch které mi nutí word? (ano vím, že se v tom zmatku dá listovat, ale jak udělám abych viděl, jenom ty které používám já)

Druhá spíše formální otázka. Vám příjde definice vlastních stylů písma ve Wordu intuitivní?

A ještě jednu otázečku. Je nějak možné vidět neviditelné orámování a rozložení tabulek?

(Bavíme se zde samozřejmě o word2007)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 05. 2010 08:38

... to nikdo neví, ale funguje to bezvadně...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 05. 2010 14:20

Vidíte, to o té tabulce a ohraničení jsem ani nevěděl. Teď jsem to zkoušel a opravdu to není vidět a nepodařilo se mi to změnit, aby to bylo např šedou barvou jako dříve. To mi také nepřijde ideální...

Když používám styly (např. psaní semestrální práce apod...), tak si prostě kliknu do těch okének a jednotlivě si to nastavím, jak chci, aby mi to vypadalo (nadpisy, citace a běžný text). Více nepotřebuji, nikdy jsem se v tom moc nevrtal. Jde tam vpravo kliknout na ikonku změnit styly a tam se to zřejmě nastavit a přehodit na vlastní, ale nedělám to, tak nevím. Líbí se mi to, že se vám to ukáže v reálu už po najetí myší, takže člověk ihned vidí, jak to bude vypadat.

Jinak abych řekl pravdu, tak mi office 2003 taky vyhovovaly a myslím si, že naprostá většina lidí nic lepšího nepotřebuje. Otázka opravdu je, zda jsou ty 2007 lepší, ale já jsem s nimi spokojen a už jsem si na ně zvykl. Takové ty základní věci jsou tam podle mě rychleji dostupné a přehlednějí (vložit obrázek, grafy apod...). Jenom se s tím seznámit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 05. 2010 11:04

Pro kreativni psani je nejlepsi ommwriter, pro vsechno ostatni vim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 05. 2010 11:59

Souhlas s vimem Koukal jsem na web ommwriteru a uplne me to nepresvedcilo. Podle http://www.ommwriter.com/en/frequently-meditated-q... ... to vypada, ze neumi ani tucne pismo nebo kurzivu a neumi tisknout. A to nepocitam, ze je jenom pro Mac.

Osobne nechapu, co je tak tezkeho na napsani poradneho kancelarskeho baliku. Uz patnact let ty programy delaji to stejne, jenom jsou vic nez stokrat narocnejsi a pomalejsi jeste vic. Byl bych nejspokojenejsi s editorem rychlosti Wordu 97 nebo 602Text 2000, ktery by byl multiplatformni/portabilni a podporoval soucasne formaty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 05. 2010 12:14

Vim ale taky nic z toho neumi, jsou to prece editory a nikoliv textovy procesory.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 05. 2010 12:56

Oni sice na webu pisou, ze je to "simple text processor", ale pri blizsim pohledu clovek pochopi, ze to je dost specificky program, presne jak jsi rikal - pro kreativni psani. Takze ty moje namitky nemaji moc smysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 05. 2010 18:29

Dodatek: Je jenom pro OS X, ale uz inspiroval par dalsich, mimo jine: http://code.google.com/p/marave/...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 05. 2010 10:50

Geany. A pod oknami Notepad++.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 05. 2010 10:45

Zacinal jsem s wordem (office 97, 2000, XP, 2003), pak oo.org writer a skoncil jsem u LaTeXu a jsem konecne spokojeny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 05. 2010 10:32

Tak já používám na psaní Google Docs. Nepotřebuji žádné světoborné funkce a vše potřebné mi Docs nabízí (dokonce například s odrážkami pracuje lépe než OO Writer). Navíc můžu dokument jednoduše někomu poslat, sdílet a můžeme na něm pracovat současně (super na psaní školních zápisů).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 05. 2010 12:40

Jo, jasně - a teď tu o pacholíčkovi!

Co třeba číslované seznamy, jakákoliv práce s osnovou a definice stylů? V google docs se sice dá sesmolit 3-řádkový obchodní dopis ala nejblbější sekretářka bez maturity (tj. s tupým explicitním formátováním - BIU, Times NR zarovnané doleva) - ale na cokoliv slušně formátovaného (včetně prohlížení) je v aktuálním provedení k prdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 05. 2010 13:43

na složité formátování jsou sázecí programy jako InDesign a podobné

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 05. 2010 10:00

Kreativita OSS úderky je neskutočná. Takže pravoverní uznávajú len jednoduché editory alebo zalamovacie programy? Všetko iné je chybné, bez ohľadu na to, že to má kopu užívateľov?

Kto povedal, že sú len dve prípustné alternatívy? Veľký Tux?

Existuje kopa vecí, pre ktoré je práve Word (v podstate aj Writer) najvhodnejšou alternatívou - formátovanie je dostatočné napr. pre tlač väčšiny zborníkov a menej významných odborných časopisov, s tým, že to to zložité zápasenie s InDesign v takýchto prípadoch za tú pridanú hodnotu nestojí. Napríklad, zložitú tabuľku je ľahšie vyrobiť naraz vo Worde, ako vyrobiť len nejakú zjednodušenú a potom grafikovi vysvetľovať, čo som mal na mysli. Pokiaľ nepotrebujem naozaj profesionálne vysádzanie a zalomenie, je ten Word desaťkrát produktívnejší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 05. 2010 10:23

"pre tlač väčšiny zborníkov a menej významných odborných časopisov" - to hadam nemyslis vaaazne. Verim ze to bol iba zly vtip a tomu ani sam neveris. Seriozne prace, zborniky, casopisy su upisane v Latexu a do tlace idu PS fajly... nie smiesne .doc ktore kazdy word procesor zobrazuje inac...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 05. 2010 11:20

Do tisku jdou PS files snad jen na Sibiři, teda pokud to tam nesázejí ještě růčo. Dneska jde do tisku PDF a na něj návazné formáty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 05. 2010 11:50

Latex ti vypluje aj PDFko, ked pekne poprosis

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 05. 2010 11:49

Tebe pride Google Docs ako OSS, alebo uz vazne stekas na kazdeho tucniaka?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 05. 2010 10:22

TextEdit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 05. 2010 09:55

Malá poznámka k AbiWordu: žiaľ, tento skvelý program už nie je naďalej vyvýjaný pre Mac OS X. Na jeho mac-porte pracoval jeden človek, ktorý sa urazil a tento port zarezal. Robil nejakú externú zákazku pre Apple, pričom mu ofrflali jeho kódy (obľúbená to činnosť Apple, na_ierať vývojárov) - na čo reagoval ukončením akýchkoľvek aktivít pre Apple a jeho produkty, teda aj jeho dobrovoľníckej práce na porte AbiWordu pre Mac OS X (odkaz na jeho blog som už stratil, ale bola to značne podráždená reakcia…).

Na domovskej stránke AbiWordu už OS X verziu ani priamo neponúkajú - možno sa k starej verzii 2.4.5 preklikať v ich archíve (prípadne cez odkaz na macupdate.com). 2.4.5 je čisto PowerPC verzia (síce spustiteľná aj na intel strojoch, ale žiadna výhra).

Vďaka open source sa našiel jeden dobrovoľník a skompiloval (v roku 2006) verziu 2.4.4 priamo pre novšie macy s procesormi Intel, možno ju stiahnuť odtiaľto:

http://www.mediafire.com/...

A prečo je AbiWord skvelý? Aj keď sa (vo verzii pre Mac) nehodí na bežné každodenné používanie (viď môj odkazovaný článok nižšie), poradí si so staršími verziami Wordových dokumentov (6.0) lepšie ako AKÝKOĽVEK iný editor dostupný pre Mac OS X, viď môj starší článok:

http://www.macplanet.sk/portal/...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

OpenOffice byl od začátku vyvíjen jako multiplatformní. Není tedy portován na Linux, jak uvádí článek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 05. 2010 09:18

Na psaní textu? jednoznačně Notepad! psaní textu zvládá na výbornou, je rychlý, jednoduchý a nenáročný. Až budu chtít místo psaní textu do něj přidávat tabulky, obrázky a podobně - pak nastupuje office (word / writer ...)

(mluvím o win platformě, nekomentovat prosím linuxovýma alternativama)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 05. 2010 12:36

Faktem je že Notepad popř. podobné texťáky (na Linuxu např. gEdit) mají jednu vlastnost, pro kterou jsou nenahraditelné. Při kopírování nepřebírají formáty.

Když píši nějaké články do kterých vkládám informace z Internetu, tak používám gEdit jako takovou "mezistanici" - zkopíruji z WWW do gEdit a z něj teprve do Open Office.

Přivítal bych v texťáku od OO funku "vložit jinak - čistý text". Není na to nějaký plug-in ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 05. 2010 12:47

Wow - dělat plagiáty z WWW přes úschovnu a 2 texťáky, na to musí být nejmíň vysoká programátorská!

V OOo si prostě přemapuj funkci "Vložit jako" na tvou oblíbenou klávesovou zkratku (Ctrl-V, Shift-Ins) namísto prostého "Vložit" - a když nic jiného, budeš mít aspoň možnost volby.

A kdybys místo čínské ohnivé potvory na WWW používal stejně tak dobře multiplatformní Operu, nemusel bys řešit vůbec nic - protože ta do úschovny z WWW dává inteligentně rovnou Plain Text...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 05. 2010 12:58

Plagiáty žádné nedělám, píši pro finanční server, takže často cituji ceníky, pojistné podmínky, atd.

Můžeš mi poradit jak na to? Čekal jsem, že "vložit jako" budu mít na volbě druhým myšítkem (jako v Calcu), ale není to tam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 05. 2010 12:19

V Panelu nástrojů je vedle ikonky pro vložení taková malá šipka dolů, na tu kliknout a pak vybrat jakým způsobem vložit, v tomto případě tedy neformátovaný text.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 05. 2010 12:53

Edit -> Paste Special -> Vyber Unformatted text.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 05. 2010 13:00

Díky :).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 05. 2010 17:44

Writer - CTRL+SHIFT+V... a zazjitete uplne prekvapeni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 05. 2010 07:38

OO při vkládání použít místo ctrl +V zkratku ctrl+shift+v a dostanete na výběr jak vložit, v možnostech je neformátovaný text což je to co potřebujete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 05. 2010 13:52

Jednoznačně Notepad . Hádat se s ultimátní kancelářskou krysou o tom , že špatně ukončuji řádky ve wordu a že je to konvence opravdu už nemusím .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 05. 2010 16:18

Note-co? Jedině Vim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 05. 2010 18:06

you should really use emacs ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor