Nejlepší nástroje pro stoprocentní smazání dat z pevného disku

Názory k článku

avatar
13. 02. 2016 20:21 | Linux Chrome 48.0.2564.82

Nestačilo by takéto niečo: "dd if=/dev/zero of=/dev/hda bs=1M"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2016 20:26 | Microsoft Windows 10 Chrome 48.0.2564.109

a nestačilo by kladivo? výsledek 100% a máš to během pár sekund

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Marv-CZ  |  13. 02. 2016 20:55  |  Linux Firefox 44.0

To by mě zajímalo, jestli autor článku vůbec četl příspěvky na diskuzním fóru. Psal jsem tam, jak je to s tím počtem přepisů, a on pak do článku napíše stokrát vyvrácené bláboly o 7 nebo dokonce 35 přepisech s odkazem na směrnici amerického ministerstva obrany, kterou zjevně vůbec nečetl.
Hezky je to rozebráno třeba zde: http://www.infosecisland.com/blogview/16130-The-Urban-... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
vardy07  |  13. 02. 2016 21:06  |  Microsoft Windows Vista Chrome 48.0.2564.109

Když prodávám NTB, tak odstraním diskové oddíly a nepotřebuji nic instalovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
dolph1888  |  13. 02. 2016 21:57  |  Microsoft Windows 10 Chrome 48.0.2564.109

Naprosto obyčejné HDTune:
http://www.hdtune.com/...
položka Erase a výběr metody.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iMorfin  |  14. 02. 2016 15:55  |  Linux AppleMAC-Safari 5.0

Zašifrovat a naformátovat si to obnovuje kdo chce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 02. 2016 19:40 | Microsoft Windows 7 IE 11.0

Ve Windows jsou 2 pouzitelne nastroje: cipher (/w) a diskpart (clean all)MP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
aminux  |  14. 02. 2016 19:51  |  Microsoft Windows 7 Firefox 44.0

Vzhledem k tomu, že dnes mají samotné hdd problém přečíst po sobě normálně zapsaná data, budem spíš potřebovat nástroje pro 100% přečtení dat z disku.
To, co se rozebírá v článku, už je passé. Autor zamrzl v době před cca 10-15 lety.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Villy  |  14. 02. 2016 22:26  |  Microsoft Windows 10 Firefox 44.0

V souvislosti s prodejem foťáku potřebuji totálně smazat CF. Poradíte vhodný nástroj?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 02. 2016 11:40 | Microsoft Windows 7 Firefox 44.0

Budu vracet firemní notebook. Nechci zformátovat celý disk, ale spolehlivě odstranit některá soukromá data, jako např. fotky, textové a tabulkové soubory. Když je hodím do koše a koš vysypu, jsou na disku pořád a šly by obnovit. Jde tedy bezpečně smazat pouze některé soubory?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 02. 2016 14:12 | Microsoft Windows 7 Firefox 44.0

Určitě to tu už někdo v komentářích psal, leč nemohu to nenapsat taky: vícenásobný přepis dat na běžném dnešním rotačním disku je blud. Jak americká směrnice tak Gutmann vychází z disků běžných v 80. letech - tj. fyzický rozměr nejméně 5.25", kapacita desítky či stovky megabajtů. Datová stopa byla pak tak široká a hustota dat tak nízká, že po jednom přepisu mohla být původní data s jistou pravděpodobností laboratorně přečtena z postranní magnetizace okolo hlavní stopy. Tohle přestalo být reálné ve chvíli, kdy se na 3.5" disky začaly cpát řádově gigabajty dat a v době kdy máme terabajty je to už naprostý nesmysl - mezi datovýma stopama není dost místa na to, aby tam k nějaké postranní magnetizaci docházelo, natož aby ji pak někdo smysluplně přečetl. Disk stačí přepsat jednou a je to.Tyhle nesmysly o 7x a 35x vychází z nepružnosti americké armádní normy a taky z toho, že čas od času některý IT magazín blud zopakuje a on se vesele může šířit mezi další generaci. Teď když půlka běžných uživatelů vůbec neví, jestli má uvnitř HDD či SSD je to ještě lepší, rozhodně je skvělé doporučovat 35x přepis...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nymfomanka  |  15. 02. 2016 14:50  |  Microsoft Windows 8.1 IE 11.0

to mi ho teda vyndej... Takže když (na HDD)data (například danou fayzickou oblast, klidně celou plotnu) jednou přepíšu, tak je z toho možné poznat, jaká data tam byla předtím? A ještě předtím? A kolik instantcí je možné obnovit? Je k tomu potřeba rorebrat disk?
Jak se pozná, která data "předtím" jsou ta správná a není to šum? S jakou jistotou se obnoví?
PS: koukám, že kapitola oSSD je krátká, zajímalo by mě to do hloubky
"Recuva poté přepisuje soubor tak dlouho, dokud jeho pozůstatky při analýze najde. Ve většině případů však bude dostačovat jediný přepis.
" se poseru
v jakých případech je potřeba víc přepisů?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
pedro250481  |  15. 02. 2016 15:12  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Zdar, můžu se zeptat proč mi notebook při instalaci win7 nenajde oddil ale bios hdd vidí a když hdd připojím do jiného počítače tak mi píše ze má 16gb ale je to 500gb. Předem děkuji za odpověď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
TrueStory  |  18. 02. 2016 09:38  |  Microsoft Windows 7 Chrome 48.0.2564.109

Kdo chce skutečnou bezpečnost, tak tohle dělat NEMUSÍ, protože data na HDD (respektivce celý HDD) má bezpečně ŠIFROVÁNA.V takovém případě pak stačí data normálně vymazat běžnou funkcí operačního systému. Protože na disku pak máte jen neskutečnou směs nelogického bince, kde to dešifrovat ani nejde už jen z toho, že něco je platné, něco je jen náhodně generovaný šum a něco jsou vymazaná šifrovaná data. Kdo by to chtěl dešifrovat, tak ani nedokáže bezpečně určit co je co, natož to pak ještě dešifrovat.Navíc dnes už všechny slušné procesory mají HW podporu AES, takže nepoznáte ani žádné zpomalení.Rozhodně třeba na notebooku vidím šifrování HDD jako naprostou nezbytnost.Účinnost šifrování si můžete ověřit nejlépe z novin: Například velmi známý je případ šifrování Brazilského bankéře, kterému se HDD pokoušely lámat tamní státní orgány i americká FBI a neuspěly.Z Česka je pak nejznámější případ "Piráti z Akademie věd", kde kluci byli zcela zproštěni obvinění a nemuseli platit jedinou korunu, protože se "nenašly žádné důkazy o nelegálním stahování dat" ani při domovních prohlídkách (šifrované disky). Přitom jim hrozily roky vězení a 35 mega škody.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zahradní traktor  |  16. 01. 2017 14:27  |  Microsoft Windows 10 Chrome 55.0.2883.87

Máte někdo zkušenost s mechanickou likvidaci dat, kterou dělá např Degausser INTIMUS 9000? Našel jsem, že se dá takhle rychle vymazat větší množství disků http://bit.ly/2itwzsl... . Taky je dobrý strčit paměťové medium do skartovačky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 20 powerbank s USB-C

Test: mobily do 3 500 Kč

Radíme s výběrem routeru

Tipy na nejlepší vánoční dárky