Sklad Amazonu Foto:  Maryland GovPics ,  CC BY 2.0

Sklad Amazonu | Foto: Maryland GovPics, CC BY 2.0

Nový dron Amazonu na doručování zboží Foto: Amazon

Nový dron Amazonu na doručování zboží | Foto: Amazon

Nový dron Amazonu na doručování zboží Foto: Amazon

Nový dron Amazonu na doručování zboží | Foto: Amazon

Nový dron Amazonu na doručování zboží Foto: Amazon

Nový dron Amazonu na doručování zboží | Foto: Amazon

Velký sklad Amazonu v Dobrovízi je určen především pro zásilky do okolních zemí

Velký sklad Amazonu v Dobrovízi je určen především pro zásilky do okolních zemí

Sklad Amazonu Foto:  Álvaro Ibáñez from Madrid, Spain ,  CC BY 2.0

Sklad Amazonu | Foto: Álvaro Ibáñez from Madrid, Spain, CC BY 2.0

Amazon ve svých skladech využívá v hojné míře roboty, ale lidská síla je stále v některých částech procesu nenahraditelná

Amazon ve svých skladech využívá v hojné míře roboty, ale lidská síla je stále v některých částech procesu nenahraditelná

Aktuální žebříček nejhodnotnějších firem světa podle analytiků BrandZ

Aktuální žebříček nejhodnotnějších firem světa podle analytiků BrandZ

Nový dron Amazonu na doručování zboží Foto: Amazon
Nový dron Amazonu na doručování zboží Foto: Amazon
Nový dron Amazonu na doručování zboží Foto: Amazon
Velký sklad Amazonu v Dobrovízi je určen především pro zásilky do okolních zemí
8
Fotogalerie

Nejhodnotnější značkou na světě už není Apple ani Google. Překonal je Amazon

Nejhodnotnější značkou na světě se nově stává Amazon s hodnotou 315 miliard dolarů. Od minulého roku přeskočil rovnou dvě příčky, a to dosti významné. První a druhé místo totiž dlouhodobě drží Apple a Google, víceméně od roku 2007. I když oběma těmto značkám meziročně narostla hodnota o 2 %, respektive 3 %, v případě Amazonu to byl skok o neuvěřitelných 52 %.

Hodnocení značky je vždy nutné brát mírně s nadhledem, protože výsledky se mohou lišiti podle toho, jaká analytická společnost report uskutečnila a vydala. Tentokrát se jednalo o společnost BrandZ a její report Top 100 Most Valuable Global Brand ranking 2019.

eagrdfsg.jpg

Na čtvrtém místě se nachází Microsoft následovaný společností Visa, Facebook, Alibaba, Tencent, McDonalds a na desátém místě pak AT&T. Je vidět, že první desítku tvoří téměř výhradně technologické firmy.

Amazon je v této oblasti výjimečný tím, že tlačí cenu svých produktů a platforem co nejníže a snaží se postupně vstupovat na zcela nové trhy, které ostatní technologické firmy nemají vůbec podchycené a místo toho dělají jen omezené portfolio produktů a služeb. Lze očekávat, že nadvláda Amazonu bude pokračovat i nadále, protože Amazon má i se stávajícími produkty a službami prostor pro rozšiřování po celém světě, přičemž neustále představuje nové.

Určitě si přečtěte

Články odjinud