Reklamu vymyslela Světová zdravotnická organizace (WHO) pro dobro nás všech. Veškeré reklamní agentury byly založeny na popud WHO a zdravotní pojišťovny přispívají na jejich provoz. Proč? Z mnoha důvodů, z nichž nejdůležitější jsou níže uvedeny.
Přerušení TV programu reklamou:
umožňuje divákům v klidu zajít na WC. Často stihnou po dobu reklamy vykonat i velkou potřebu, malou potřebu stíhají i lidé postižení zbytněním prostaty, kterým to obvykle trvá déle. Divák nemusí pospíchat a dochází ke snížení stresu. Nepřetěžuje se zbytečně vylučovací systém. Investice zdravotních pojišťoven do reklamních agentur se vrací v podobě nižších účtů od psychiatrických a urologických ambulancí.vyprovokuje většinu diváků k tomu, aby vstali z křesla, gauče a došli se podívat do lednice. Tam obvykle nic není (diety, slabá výplata, apod.) a divák se vrací zpět. Čím víc reklam v průběhu filmu, tím lépe. Více aktivního pohybu má pozitvní vliv na oběhovou soustavu a budování svalové hmoty. Kardiolové a internisté nebudou mít za chvíli "do čeho píchnout" a pojišťovny zase ušetří. Mj. fitness centra krachují a lobbují za zákaz reklamy.odvrací pozornost (především zrak) od přístroje. Oči si oddychnout, mají čas na regeneraci. Očaři zuří, zdravotní pojišťovny a WHO si mnou ruce...však někdy diváka opravdu upoutá. Proto jsou ale zařazovány naprosto idiotské spoty na vložky, mycí a prací prostředky, které z dosahu TV obrazovky dostanou i drtivou většinu nadšených diváků telenovel typu Esmeralda, většinou mexicko-venezuelské provenience.Analogická situace panuje v oblasti internetové reklamy. Běžný uživatel totiž má pomalé dial-up připojení, neinstaluje SW pro filtrování reklamy. Proto při zdlouhavém načítání webových stránek nebo pošty opět vstává od počítače a jde na WC, do lednice, uvařit si kafe a relaxovat a především nekouká na monitor. Problémem se stávají vysokorychlostní připojení. Podle posledních zpráv však na tom pojišťovny pod hlavičkou WHO pracují... Draftují (dnes téměř zbytečné) oční lékaře, kteří mají oslepit optické kabely. Podrobnosti zatím nebyly zveřejněny. WHO v této souvislosti upozoňuje zjm. lidi s vysokým krevním tlakem na účinky kofeinu obsaženého v kávě. Takže upřednostňujte kávu bez kofeinu! Na cigarety rovnou zapomeňte, vzkazuje předseda svazu zdravotních pojišťoven. Ten zároveň jednal s představiteli firmy Wrigley's o nové příchuti jejich žvýkaček - nikotinové. Jinak na likvidaci tabákových koncernů spolupracuje WHO s vládami všech členských států OSN a na tomto poli se jí zjevně daří - viz ceny cigaret, zákazy reklam na tabákové výrobky či horentní sumy, které jsou vypláceny lidem s rakovinou plic v USA.
Letáková reklama? Kdo ji čte? Nikdo! Chováme se však uvědomněle a letáky ze schránek automaticky přemisťujeme do připravených lepenkových krabic umístěných často v blízkosti schránek. Balíky papíru určeného k recyklaci domovní důvěrníci či správci předávají žebrajícím bezdomovcům, kteří si sběrem papíru vydělají na pivo. Je tak zajištěn dostatečný přísun vitamínů (především ze skupiny B) osobám, které na svůj zevnějšek a zdraví jinak nedbají. Je také zajištěn zdravý pohyb pro domovníky (často jinak pasivní důchodce) , sběrače (ti si máknou) a roznašeče (nachodí spousty km). WHO apeluje na nebezpečí přetížení. Používejte krabice s nosností do 10 kg !!! Jinak hrozí kíla, houser a nadměrné namáhání kloubů u osob manipulujících s krabicemi.
Bilboardy? Většina řidičů má dnes mnohem lepší postřeh a rychlejší reakce! Ale třeba přiznat, že za to nemohou jen bilboardy. Kromě řízení a konzumace bilboardové reklamy stíhají řidiči a řidičky i pozření jinak nepozřitelných jídel a nápojů, kouření a telefonování. Pravda, výjimečně dochází k haváriím. Ale dle průzkumu WHO by docházelo k mnohem většímu počtu a následky by byly horší, kdyby dnešní řidiči nebyli vycepováni reklamou a dalšími "rušivými" jevy. Na provoz reklamních agentur nemalými částkami přispívají firmy jako Škoda, Phillip Morris, McDonald a výrobci držáků na nápoje - k neuvěření...
Jiné druhy reklam, jako například SMS, Světová zdravotnická organizace testuje. Zatím se však nedostavuje kýžený efekt. Vyndání telefonu z kapsy za účelem konzumace reklamy totiž není fyzicky nijak namávavé... Pouze ženy si čas od času zlomí nehet a pomoc hledají v kosmetických salonech. Proto se zdravotní pojišťovny od SMS reklam zatím distancují a WHO se s nabídkou spolupráce obrací na salony krásy a nehtová studia.
Nechápu proto všechny zveřejněné příspěvky, které reklamu zatracují. Je třeba vidět, že za děsivou slupkou reklamy s prsatou blondýnou je ukryta snaha o zdravější a lepší život. Nehledě na to, že "lidi z reklamy" taky musí jíst.