"Že doma nechceme nosit brýle, ukázaly 3D televize..."U 3D televizí nejsou hlavní problém brýle, ale celkově nedotažená technologie - pokud mám pocit, že se dívám do akvária, 3D obraz má k dokonalosti hodně daleko, interaktivita je nulové a celkově se mi z toho dělá zle, samozřejmě nejsem nadšený. 3D u televizorů je podobně problémové jako někdejší první helmy VR. Síla Oculusu je v tom, že jeho technologie konečně dosáhla takové úrovně, kdy je ponoření do virtuální reality prakticky dokonalé a v takovém případě brýle většina jistě snese a podle mne Riftu, (ale i konkurentům, které jistě vzniknou) patří budoucnost v celé řadě oblastí, zdaleka nejenom ve hrách, což Facebook chápe dobře. Pravda je, že u nějaké velké firmy Rift skončit musel, má-li skutečně změnit svět a nezůstat u hrstky nadšenců. Osobně jsem raději, že je to Facebook než třeba Apple.
Na jednu stranu mě to přijde jako lehkej podraz pro ty, co do toho na KS investovali. Nechat si něco crowfoundingově zaplatit a potom to prodat za několikanásobně víc peněz je velká prasárna. Zase na stranu druhou, kdybych stál před takovým rozhodnutím mezi důvěrou lidí a dvěma miliardami dolarů 😀
Ještě bych se chtěl zeptat někoho kdo tomu rozumí, protože tyhle postupy korporací mě hlava nebere. Proč třeba Facebook kupuje Rift za 2 miliardy dolarů? Vždyť vývoj takového produktu (Ano vím že koupil celou firmu a né jen samotnej Oculus Rift, ale i tak) musí stát maximálně desetinu zmiňované částky. To samé proč třeba Yahoo koupilo Summly. A spousty dalších příkladů. Vždyť by si za zlomek ceny vytvořili určitě stejný produkt. Tedy jestli jde o autorské práva, tak to se pochopit dá, budou vlastnit tento a jakoby "první" produkt na trhu a s ostatníma firmama se budou tak akorát soudit o prachy.
Do toho nevidim, ale selský rozum mi říká, že krom toho všeho co jsi vyjmenoval, si vlastně kupuješ i jméno a povědomí lidí.
Kickstarter je opravdu od toho, že dostaneš produkt dřív než ostatní. Kupuješ si tam produkt a to je prostě všechno. Nebo spíš jenom podpoříš finančně nápad, který se ti líbí, ty nemáš od toho čekat žádnou reakci, to že to prodají facebooku je čistě jejich věc a v podstatě nikomu z backerů by to nemělo zajímat.Odpověd na druhou otázku je taky jednoduchá. Stejnej důvod, jako proč platit za instagram. Má to uživatelskou základnu, lidi to mají v podvědomí, prostě platí za značku.Facebook si taky mohl udělat vlastní instagram, ale to by si stáhlo 10 miliónů, místo těch 100 miliónů co to už má stažený
Akorát někdy začátkem týdne jsem docela vážně uvažoval o předobjednávce u Zelené Zrůdy. Za těchto okolností si ale holt počkám, s čím přijde konkurence.
Jestli Facebook vymyslí nějaké rozumné využití, tak do roka tu jsou stejně kvalitní brejle od Samsungu, Asusu atd.,Na tom jenom my hráči můžem vydělat 😀A přihlašovat se nebudu. Jedinou vyjímku jsem udělal, když jsem pod přezdívkou nabídl sňatek Nicky Tučkové.
Nemam problem s viziou FB ohladne VR a Oculusu. Mam problem s tym ze to bude robit FB (Zuckerberg). Dodnes si nemyslim ze by FB bol nejaka prevratna myslienka. A spolocnost ktora nestoji za nicim prevratnym chce diktovat ako bude vyzerat virtualna realita? Navyse spolocnost ktora je znama tym ze cely jej produkt sluzi ako cielena reklama a zberac osobnych udajov? Trochu sa desim tejto kombinacie. Nie som si isty ci mam zaujem o VR v podani FB. Ale ved treba ich necaht nech ukazu co vedia. Uz len fakt ze FB musel kupit Oculus hovori o to ako inovativna firma su. Vlastne nad Oculusom urobia iba aplikacie.
Bohužel Oculus byl už před facebookem závislý na externích investorech, kteří poskytli největší množství peněz (peníze z Kickstarteru byly pouze pro "start", poté už minoritní) a externí investoři jsou i hlavním důvodem odprodeje Facebooku. viz. http://i.imgur.com/XCgqWJ5.png... No, nebudu dělat žádné unáhlené závěry - třeba to nakonec (i přes to, že Facebook nemusím a účet tam nemám) pro Oculus bude dobrá věc (pokud dodrží sliby a nezmění toho moc)... uvidí se.edit: jen pro zajímavost -vstupní investice na kickstarteru byla $2.5M, potom za necelý rok externí investoři dali $16M, za další rok už to bylo $75M - takže už dobou první větší investice byly peníze z Kickstarteru minoritní částkou - a Oculus nutně potřeboval velké peníze, aby mohli soupeřit s mimojiné projektem Morpheus od Sony a potenciálně dalšími
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 3. 2014 11:01
Přesně, akorát škoda toho Facebooku, imho ideální velký partner by byl pro Oculus Steam
to určitě jo, kdyby to koupilo Valve tak by to bylo o dost lepší, a dávalo by to i smysl (vlastní konzole + vlastní VR...) ale myslím, že tuto možnost v Oculusu určitě zvažovali a když to nešlo, tak to nešlo...
To by bylo fakt super uzavřít Oculus na jednu platformu... Ještě budu rád, že to koupil Facebook.
no, Valve poslední dobou opensourcuje různé věci a nemyslím si, že zrovna Oculus by uzavřeli
Fuj. Jestli byl někdo horší než Facebook, tak velcí hráči herního průmyslu - EA, Microsoft, Sony, Valve. Udělali by z toho proprietární technologii chráněnou DRm a vázanou na jejich platformu (Origin, Xbox, PS4, Steam...). U Facebooku je alespoň naděje, že Oculus zůstane otevřený.
a on je oculus otevreny a neproprietarni? to jsou novinky...
Asi takhle. Fungují na něm hry, aniž bych musel mít Steam/Facebook. Nevím, jak je to s funkčností neSteamových her na Steamboxu?
Normálně fungují ;) SteamOS (a ten běží na všech Steamboxech) má kromě hlavního Steamového interface i klasické desktopové prostředí a jedná se vlastně o Debian, takže lze doinstalovat v podstatě cokoliv - dokonce je desktop dostupný i z hlavního menu SteamOS.
hnus, co dodat
Nebyl. Oculus měl obrovskou základnu podporovatelů mezi hráči a kdyby potřeboval peníze, mohl nechat lidi předobjednat Consumer version. byl by to risk, ale lidi by nejspíš přihodili hezkých pár dolarů, jen aby jej dostali dříve než ostatní nebo s podpisem. Teď je Oculus řízen Facebookem a jeho akcionáři... Bude vydělávat a nejspíš bude úspěšný...určitou dobu. Ale už není vlastněn lidmi s jasnou vizí a cílem. Navíc je nepravděpodobné, že by ho Facebook prodal zpět Palmerovi za zlomek ceny nebo něco podobného... oculus je mrtvý, ne dnes a ne zítra, ale za deset, dvacet let nemá žádnou budoucnost a buď splyne s facebookem, bude odprodán jinému velkému hráči, který jej pozře nebo zmizí v dějinách.Kdyby byl Oculus samostatný, mohl jít za svým cílem přinést VR mezi lidi a zejména hráče, přežít a jít dále. Teď má více prostředků k dokončení Riftu, ale jakmile bude VR "dost dobrá" pro lidi z Facebooku, už nebude potřeba.
za 10, 20 let na tom těžko bude záležet, protože 1) technologie v té době bude o dost jiná 2) i pokud ne, tak bude obrovské množství konkurence (a pokud Oculus uspěje teď, tak standardizuje API a skoro všechny další VR s tím budou kompatibilní)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.