Pokud má u nás kolo omezení na 25km/h a jinde jsou benevolentnější, tak mu asi ta vyšší rychlost moc neublíží, když jezdí jinde trochu rychleji.
„Z bezpečnostních důvodů staré akumulátory nenechte opravovat ani repasovat. Místo toho je řádně zrecyklujte."Tak například u drtivé většiny elektrokol z Decathlonu není jiná možnost, než repase. Oni totiž mají v Decathlonu plnou hubu keců o ekologii udržitelnosti, přičemž nedokážou zákazníkovi zajistit novou baterii k elektrokolu. Takže po cca 3 letech provozu nezbývá jiná možnost, než baterii repasovat. A ta jejich slavná udržitelnost se týká například i cyklopřileb. Náhradní výstelky do nich nekoupíte, nevedou je. Takže přilba maximálně na rok, když jezdíte denně jako já.
To s tim repasem chapu jako kryti autoru clanku.V CR mame sikovne firmy na repas, treba Avacom, kam bych se baterii (prakticky jakoukoli) nebal sverit. Ze baterie uz nebude vodotesna, nebo jina rizika, na to vas tam upozorni sami. Ale neni to lacine (narozdil od clanku z Ali, ktere maji jako bonus implementovany ohnostroj).
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 4. 2025 18:04
Jo, s těma helmama mně to taky pěkně štve.Ale ta baterka, min u těch levnějších elektrokol, zas takový průšvih není. Vydrží mnohem dýl, než to kolo. Měl jsem od nich kolo, po 2,5 letech a 7000 km jsem jej dával do buybacku - dle diagnostiky baterka cca 100 cyklů a 100% původní kapacity.
Jak v zimě pomůže skladování v chladu sklepa? Co se tam kdy přesně děje?
To nevím, ale baterku na motorce to zaručeně zničí.
"Akumulátor nabíjejte při okolní teplotě 0 až 40 °C. Kvůli nízkým teplotám je i v zimě skladování akumulátoru ve sklepě nebo garáži lepší než skladování v obytných místnostech."Ona celá ta konstrukce nějak nedává smysl 🙂
Nizka, ale ne prilis nizka teplota.
To jsem pochopil že ve sklepě je asi 10 °C a ne -10 °C jako venku, nebo 20°C doma, ale není z toho vůbec jasný o co jde, co se s baterií děje. Všude se píše že škodí velká zima jako v zimě venku, ale tady poprvé vidím že nemá být teplo jako v bytě a není to vůbec vysvětlený, takže nedůvěryhodný a záhadný. Je teda i v létě lepší skladovat nebo nabíjet baterii ve studeném sklepě 10 °C, nebo v bytě 20 °C? Ty situace nejsou popsaný.
Baterie jsou pořád zdroj na bázi chemických reakcí. A rychlost, efektivitu,... chemických reakcí teplota ovlivňuje. Takže samovybíjení, degradace materiálů. Rozdíl mezi 10 a 20st. sice bude velmi malý, ale každá troška dobrá, když to člověka nic nestojí.
No jo, ale běžně se varuje jen před mrazem a vysokou teplotou třeba nad 40 °C a pokojová teplota bývá jako dobrá, tady vidím poprvé že ne, tak jaká je správná teplota. Dodnes jsem si nemyslel že 15 °C není lepší než 20 °C a teď nevím jak to je. Je optimální třeba ten sklep 10 °C, nebo jde o souvislost s používáním potom v mrazu a v létě 10 °C neplatí? Článek je jak AI, něco plácne a zdá se že neví proč.
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 4. 2025 20:19
To se asi budete muset podívat do nějakých výzkumů, a jsem si jistý, že se to bude lišit nejen dle chemie, ale i dle výrobce nebo typu výroby.Obecně se extrémně nedoporučuje (až zakazuje) nabíjení pod nulou. Až tak, že baterkovozy si akumulátor snad nejdříve dokonce prohřejí.S vyšší teplotou se pak zrychlují procesy opotřebení i stárnutí. Úplně nejvíc moc lithiovému akumulátoru vadí nabíjení za vysoké teploty, případně držení v plném stavu nabití za vysoké teploty. To se týká NMC a LCO (nejběžnější typy lithiových baterií), u ostatních nevím.Teplota je pak důvod, proč může vadit nabíjení vysokým proudem (akumulátor se zahřívá). Jinak mu vysoký proud v rámci povolených hodnot nevadí. Jak mají někteří představu, že úplně nejvíc nejlepšejší je nabíjet akumulátor opravdu hodně pomalu, tak ne, u lithia je to dost jedno, dokud má rozumnou teplotu.Podle mě je tahle urban legend pozůstatek z dob nabíjení konstantním proudem (Ni-Cd, Ni-Fe, olovo), kdy se akumulátory běžně přebíjely. Ale nevím, nikdo z těch lidí, co to zastávají, mi nechce říct, odkud to má 😀Osobně bych tipoval, že budou vadit i teplotní rozdíly.Na druhou stranu, je to akumulátor, spotřební věc, která má sloužit vám, ne vy jí.
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 4. 2025 21:32
Nějaký lepší informace jsem pohromadě ještě neviděl. Autoři článků je taky neznaj, jen přebírají aktuality, tak jsme v době blbců, já sám jsem pátrání taky hodiny nevěnoval, jen něco míň a tam jsem nic lepšího nenašel, jak by to bylo krásný, kdyby to jeden udělal pro všechny do článku. Co píšete mě sedí s tím co tak nějak dlouhodobě vím, ale nepotvrzuje mě to informaci v článku, že mám mít radši baterii ve sklepě než v bytě.S tím sloužením, ano, ale nejdřív chci vědět vlastnosti baterií a pak si vybrat jak moc ji pomůžu aby mě mohla dobře sloužit. Např vím zprávu z Tesly že škodí být mimo 20 až 70 %, tak to trochu dodržuju podle možností a když chci aby mě něco vydrželo např na výlet víc, tak to vyjímečně nabiju na plno, nebo plně vybiju a tím si to sloužení sám rozhodnu, ale pořád trochu jako blbec, protože nevím jak moc to snižuje životnost, nebo kapacitu.
A ještě prosím něco o nabíjení v paneláku ...😁https://www.novinky.cz/clanek/zahrani...u-40384534
5 ze 4 cyklistů i ostatních lidí doporučuje v paneláku nebydlet 🙂
a) RD jako měl pan Sennheiser ten problém zajisté řešíb) chtěl bych vidět radost majitelů RD až by se vyrojili všichni obyvatelé těch králikáren a začali si kolem nich stavět RD ... v bytech bydlí 4,5 mega, z toho v panelových 3 mega ... krát 800 metrů čtverečních pozemku 😀
Tak jistě lidi jsou přemnožený, je to problém. Paneláky nejsou moc dobrý a to stavění RD kolem se děje. Na sousedních zahradách, která je větší tak se půlka prodala pro další barák, nebo se přidal barák na větší zahradu kde byla jen chata. Kromě toho se vesnice rozšiřuje dál na louku, ale nestěžuju si, je to docela dobrý. Na sousedních zahradách to není tak hustý jako nový pozemky který jsou optimalizovaný na velký zahuštění pěkně v mřížce. Tady to je náhodně kde to šlo a to ještě jde. Když vidím jinde nový pozemky, tak to jsou jen mezery mezi zarovnanýma barákama. To už není hezký.
nechapete, ze vyssi odebirany vykon vice zatezuje baterii, motor, stridac a ostatni soucastky?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.