Souhlasím - PayPal buyer's protection je dělaná jen naoko, je v ní dost děr které může nepoctivý prodávající využít, a pokud je využije, nedostanete zpět ani dolar (a ještě utratíte peníze za posílání prázdné krabice, kterou vám seller poslal, zpět). Navíc, PP nemá motivyci aby systém fungoval, pokud vás prodávající oj*** dobře, má eBay svou provizi jistou a PP vám nemusí nic vrátit.
Přišel jsem takhle o cca 5000 Kč za mobil z US (model který se v evropě neprodává) - na poště jsem otevřel balík a byla v něm jen nabíječka a manuál. Vedoucí pobočky mě poslala do pryč s tím, že žádný zápis o chybějícím obsahu zásilky dělat nebude, protože jsem si mohl mobil vyndat sám, a bez úředního zápisu nemáte šanci - šlo by sice z USPS (americká pošta) dostat údaje o zásilce, protože se cestou převažuje, a podle váhy zjistit jestli se mobil ztratil cestou (jak tvrdil prodávající), nebo už tam nebyl při podání, ale reklamaci zásilky může dělat jen odesílající, a ten samozřejmě neměl důvod aby jí reklamoval.
Nakonec tedy PayPal spor skončil po uplynutí lhůty, během které jsem nebyl schopen doložit podvod, prodávající samozřejmě u USPS nic nereklamoval, a má stížnost byla zamítnuta. Prodejce přitom nevypadal podezřele, měl hodnocení cca +10 (jako já) a žádný nahlášený problém. Během sporu ale uplynula doba pro napsání negativního hodnocení, takže možná nejsem první, komu tenhle systém zabránil napsat zlodějovi odpovídající hodnocení.
Příště nakupuju jen u 1000+ prodejců, a na české poště je pravidlo jasné: NEJDŘÍV si vyžádám vedoucí pobočky, pro případ křivého svědectví navíc zapnu kameru, kterou nespustím z balíku, A POTOM teprve jdu k okénku pro balík, který otevřu okamžitě před zapnutou kamerou a vedoucí pošty, a zkontroluju obsah. Vynechte jediný krok, a jste za podvodníky vy, vedoucí jsou neochotné svině, které se nechtějí s řešením stížností zabývat.