Swen
20. 4. 2005 • 14:46

takze mi pane Hlavenka ukazte co za ty roky MI za cca.1 500 000 000,-Kč udelalo!? Kolik Vam z teto castky pripadlo ze pisete tak okate PR clanky?

Hugo
20. 4. 2005 • 16:48

http://www.micr.cz/legislativa/normy.htm
http://www.micr.cz/legislativa/navrhy.htm
http://www.micr.cz/images/soubory/prehled_legislativy1.xls
http://www.micr.cz/dokumenty/vestnik.htm
http://www.micr.cz/dokumenty/koordinace.htm

To je takový problém si to přečíst a neptat se zbytečně?

Konrétní zajímavé věci jsou třeba tyhle:
http://www.micr.cz/scripts/detail.php?id=473
http://www.micr.cz/scripts/detail.php?id=460
http://www.micr.cz/scripts/detail.php?id=462
http://www.micr.cz/files/298/Koncepce_pro_roky_2004-2006_uprava.pdf - u DVB-T je ale škoda, že se tohoto dokumentu nedržela vláda. To je potom práce na hovno, ale za to MI nemůže ...

Swen
20. 4. 2005 • 18:31

Takze tohle ma byt prace za 1,5 mld? Chtel bych Vas videt jako majitele firmy ktery by investoval 1,5 mld a vy by jste mu jako vystup dal to, co jste uvedl ve svem prispevku.... Ja, jako spolumajitel ktery plati nemale dane konstatuji, ze za 1,5 mld si predstavuji vystupy ponekud konkretnejsi a do praxe prevedene....

fixy
20. 4. 2005 • 19:02

Plně souhlasím, ostatně článek na lupě o portálu veřejné správy mluví za vše. Některé odpovědi Pana Mlynáře jsou fakt neskutečné:o))) to se jen tak nevidí

http://www.lupa.cz/clanek.php3?show=4037

Flasi
20. 4. 2005 • 20:56

Co si myslite, ze je prace ministerstva zdravotnictvi za posledni 4 roky? Jestli znate metodu, jak donutit statni urad, aby mel konkretni vystupy a uvedl je do praxe a zvladnete to za 1.5 mld Kc, tak kandidujte do parlamentu, budu vas volit.
Tech 600 milionu rocne se platilo uz pred vznikem MI. Vznik MI znamenal jenom to, ze nekolik statnich uradu pod vedenim jednoho ministra nabralo spolecny smer a vytycilo cestu. Jestli jste nespokojen s mnozstvim vysledku, tak se obavam, ze zruseni MI (= 600 mil. se bude platit dal stejnym lidem ve stejnych budovach, akorat pod hlavickou jinych ministerstev) nijak neprispeje k tomu, aby tech vysledku bylo vic.

MoB
22. 4. 2005 • 7:52

... a v horším případě se ty peníze platit nebudou, aspoň ne na IT a eGovernment, a to by bylo opravdu hodně špatné.
Přečetl jsem si článek i diskusi a řekl bych, že nejlepší by bylo MI nechat a lehce mu přidat pravomocí a pak ovšem jemu a celé naší poeané vládě přidat hooodně v oblasti odpovědnosti a veřejné kontroly.

Jan_Vlcinsky, Jan_Vlcinsky
20. 4. 2005 • 13:39

Děkuji panu Hlavenkovi za článek, klasicky má na věc svůj názor a netrápí se tím, že tentokrát to určitě nebude přijato potleskem davů.

MICR je za co kritizovat, mj. i proto, že něco dělají. K řadě výsledků lze mít výhrady, u některých je možno koncepci považovat za diskutabilní, čas pozitivních dopadů jiných kroků teprve přijde a některé je potřeba doladit a dotáhnout.

Pan Hlavenka dobře uvádí, že např. zprůhlednění státní správy pomocí e-gov je důležitější, než hledání úspor.

Např. povinné nasazení OpenOffice by u některých čtenářů bylo bráno jako úsporný krok, ale přiznejme si, kolik z nás, kteří OpenOffice fandí, ho opravdu běžně užíváme.
Těším se, že jednou budou na úřadech třeba plně pod OpenSource systémy, ale v tuto chvíli je před MICR sada daleko podstatnějších úkolů.

Jsou ale věci, se kterými se jinak, než přes vládu, případně ministerstvo, hýbat nedá a pohnout se s nimi v našem zájmu musí.

ZRUŠIT MICR = POPULISMUS, KTERÝ ZAPLATÍME Z NAŠICH KAPES.

Rozpočet na MICR na rok 2005 dělá asi 0.075% celkového rozpočtu.

Řeší se zde a zásadně ovlivňuje oblast, která se rozvíjí opravdu bouřlivě a má zásadní vliv na všechna odvětví. I když zůstane jen u e-gov, stojí to za to. Nebo se vám stále chce fungovat v roli trpělivých přenašečů formulářů, žádostí apod? A elektronický podpis se brzy také ukáže jako běžně užívaný a za pár let nás ani nenapadne, že bývaly doby, kdy použití takového podpisu v kontaktu s úřady byla naprostá fikce.
Vzpomínám si např. na diskusi před několika lety s privátním lékařem, který přemýšlel, zda má elektronická zdravotní dokumetnace vůbec nějakou oficiální váhu. Dnes už je situace o kapku lepší (zdaleka ne ideální), ale je naprosto jasné, že bez podpory takových koncepcí státem se věci přes některé fáze prakticky nepohnou.

Mám svou představu, jak by věci mohly vypadat za pár let, a na dosažení výsledků má (bohužel/bohudík) svůj nezastupitelný díl i stát. A vím, že MICR, pracující v nasazeném stylu by věci posunulo opravdu dále.

tom
20. 4. 2005 • 19:08

Pro dalsi rozvoj a obrovskou usporu finaci nas vsech je dulezite, aby ministerstvo informatiky prosadilo standartni a neutajeny format, nezavisly na jedine firme.
Vcem si budou ty dokumenty psat je mi celkem jedno, pokud dokazi rozume zduvodnit proc to nejde v necem levnejsim, lepsim a ze i z dlouhodobeho hlediska to bude vyhodne. Duvody typu: " Nase sekretarka neni schopna napsat dopis v nicem jinem " neberu. To by si tam taky mohly za nase penize kupovat do PC co chteji bez ohledu na naklady.
Na toto by melo dohlizet Ministerstvo informatiky, ale to by tam musely byt odbornici, kteri by nezobali z dlani soukromych firem. To co se deje ted jen deformuje trh ze softwarem a nici konkurenci. Doufam, ze pokud to ministerstvo zustane, tak se tam dostane nekdo kdo problematice v IT rozumi a ministerstvo bude mit nejake pozitivni vysledky. Jinak v oblasti IT nadelali zatim vic skody jak uzitku napr: " Narodni podpora pocitacove gramotnosti " o jeji kvalite s nadechem korubce se dalo docist ve verejnych pripominkach ktere uz radeji ze stanek ministerstva odstranily.

hlavenka, hlavenka
20. 4. 2005 • 20:15

Ano, jistě dobrá myšlenka. Jaký to bude formát například pro tabulky, který je standardní, neutajený... a kvalitní?

tom
20. 4. 2005 • 21:12

Treba XML. Vesina kancelarskych baliku uz tento format umi. MS Office 2003, OpenOffice, Koffice, 602Office, ..............
http://europa.eu.int/idabc/en/document/3773/469
http://europa.eu.int/idabc/en/document/3197
http://europa.eu.int/idabc/en/document/3492

tom
20. 4. 2005 • 21:15

A pro jeho precteni vlastne ani zadny kancelarsky balik nepotrebujete. Je to cisty text, da se editovat.

Jan_Vlcinsky, Jan_Vlcinsky
20. 4. 2005 • 22:03

Ano, souhlasím, dokumenty by opravdu měly být v otevřeném, nebo přesněji, dokumentovaném a přístupném formátu, který je možno číst i vytvářet bez omezení.

Ale jsem trochu skeptik s "obrovskými úsporami", pokud se týče např. nasazení OpenOffice v aktuální verzi (a to jsem velký fanoušek OpenSource).
Osobně jsem zkoušel OpenOffice a vrátil se k placenému Wordu, i když byl za peníze. A důvod? Úspory! Word je zatím opravdu natolik lepší, že v něm dokážu pracovat daleko produktivněji, než v OpenOffice. Ta časová úspora mi za koupi licence n Word stojí.
A nevidím důvod, proč možnost pracovat efektivněji v rámci "úspor" upírat úředníkům.

Pozn 1: Vím, že tom nehoroval explicitně pro OpenOffice, ale pro otevřený formát. Ale co jiného, než OpenOffice je dnes reálnou alternativou Wordu (kterému jdou všichni na ruku)?

Pozn 2: Opravdu se těším, až OpenOffice (nebo jiný OpenSource produkt) bude zdárně plnit to, co od toho pro práci očekávám (v tomto směru jsem dost náročný, strávím psaním technických dokumentů dost času).

Pozn 3: Nejsem líný se učit nové věci, naopak, jsem rozený experimentátor a hraji si s novými programy, ale pořád si hrát nemohu a občas musím odvést opravdu kus práce (a to jde zatím lépe ve Wordu).

Pozn 4: Jsem skeptik i s hodnotou otevřeného formátu a jeho praktickém využití. Ne všichni budou psát dobře strukturované dokumenty (kolik lidí používá styly - a to je zde dost dlouho) a ještě méně bude nadšenců, kteří budou tyto dokumenty nějak programově zpracovávat. Ale uznávám, že tato možnost zde má být a má svou jasnou hodnotu, jejíž význam časem vzroste.

Shadow
20. 4. 2005 • 9:48

Znate nekdo skvele britske serialy Jiste, pane ministre a Jiste, pane premiere? Tenhle clanek mohl napsat jedine Humphrey, nikdo jiny. Jedna ze skvelych myslenek: Ministerstvo neni od toho, aby melo vysledky, ale aby vykazovalo cinnost. A ja polozim ruku do ohne za to, ze lide na onom ministerstvu trpi opravdovou prepracovanosti

Asus
20. 4. 2005 • 12:35

Pane Hlavenko, vy opravdu nevíte o čem mluvíte. Možná, že by to chtělo veřejnost obeznámit se všemi směrnicemi, které MI (v branži známé jako Jurský park) vydalo a vydává. Třeba takové připojení organizací k internetu....Co naplat, že nám konkurence nabízela připojení kolem megabitu za necelou tisícovku, co naplat, že by ještě poskytla nějakou slevu, co naplat, že by to udělala daleko vyspělejší technologií bác příjde tupec z MI a rozhodne, že dodavatelem bude Český Telecom, který za 50.000,-Kč zřídí přípojku na linku 64kilo a to pouze za měsíční paušál zhruba 3000 korun. Tak to je ušetření jako hovado. A ta rychlost, no prostě hukot.
Nejste náhodou jeden z těch dinosaurů, kteří se tam zahrabali do důchodu???? Mnozí dodavatelé byli zaskočeni, když se v jistém výběrové řízení objevilo, že MI koupí počítače a ve specifikaci bylo uvedeno - černé na stůl. Dneska už je známo, že jediným odborníkem na MI je uklízečka, která umí použít el.zařízení (lux).

NEMO
20. 4. 2005 • 13:19

Tohle mi silně něco připomíná... :)
Jo funguje to tak...
V "cajzlově" mají patent na rozum...

Cajzlov = Praha, část kde se vyskytují opravdu "erudovaní" a "fundovaní" k rozhodovaní o našich žiovotech...
Přesné místo si doplňte sami... :)

Martin
20. 4. 2005 • 9:08

Napsat (téměř) oslavnou ódu na naše ministerstvo informatiky po tom všem, co "předvedlo", svede opravdu jen člověk formátu p. Hlavenky.
Dovolím si jen pár komentářů:
- Ty "výrazné úspory ve státní správě" se samozřejmě rychle
rozplynou (nebo spíše přemění na vyhozené peníze), jde-li
takové ministerstvo "na ruku" vybraným subjektům (jak
místním, tak zahraničním).
Za podporu směrnice o patentovatelnosti software začnou
chodit účty co nevidět (a zase to budou výdaje navíc,
které jakože budeme "muset" zaplatit).
- To, jestli občané důvěřují vládě, _opravdu_ nezávisí na tom,
zda-li s ní komunikuji elektronicky nebo jinak. Tou podmínkou
nutnou bych si vůbec nebyl jist.
- Není tenhle článek náhodou revanš za použití toho mimořádného
paskvilu od cpressu do národního programu počítačové
gramotnosti, nebo jak se ten nesmysl vůbec jmenoval?
Jak to tam vůbec dopadlo?

Obecně platí jednoduché pravidlo: na co šáhne stát, to brutálně
překroutí a zkurví (omlouvám se za to slovo, ale vystihuje
nejvýstižněji, co chci sdělit)! Jsem pro co nejminimalistější
stát, takže i za zrušení tohodle ministerstva.

S pozdravem

Martin

Redmarx
20. 4. 2005 • 9:37

Presne tak.

Jo kdyby MI protlacilo pouzivani OpenOffice pro celou statni spravu, cimz by se usetrilo minimalne nekolik milionu, tak nereknu ani slovo. Ale tohle ministertstvo neudelalo vubec nic pozitivniho, co by setrilo penize.

Flasi
20. 4. 2005 • 9:50

Ja bych byl moc rad, kdyby MI protlacilo OpenOffice do statni spravy. Ale byl bych MNOHEM radeji, kdyby se tohle ministerstvo zasadilo o to, aby vznikla nejaka politika IT pro statni spravu. Aby kazdy urad nemel vlastni databazi nekompatibilni s ostatnimi apod. To ze s vami urednici komunikuji v DOCu je otravne, ale to je vrchol ledovce.
Na MI tady ceka obrovske mnozstvi prace a chtit ho zrusit, protoze vy nevidite co mu za 4 roky od sveho vzniku povedlo je dost kratkozrake. Muzu mit k vysledkum MI milion vyhrad, ale MI nabralo kurs, ktery je vicemene spravny.
Jestli se zrusi, tak jedina uspora bude +/- ministruv plat, protoze urady z kterych MI vzniklo budou fungovat dal. S tim rozdilem, ze budou podlehat jinym ministerstvum (nebo uradu vlady), takze IT politika uz nebude priorita c.1 pro ministra informatiky, ale bude pro prislusne ministry priorita c.279 (a priorita c. 1284 pro premiera)

JD
20. 4. 2005 • 13:00

100% souhlas

Obrovska castka ktera vznika jako naklad na budouci sjednoceni dat stale narusta a je treba s tim neco delat. Kazdy soubor DOC ktery budeme muset za 20 let cist bude stat spoustu penez. Taktez databaze (ale ty se prevadeji prubezne, takze to stoji penize prubezne). To co by pro ministerstvo melo byt prioritou je sjednoceni formatu ukladani dat a "Open format" je nutnosti. Jaky SW to bude zpracovavat je vedlejsi.

Ministerstvo za vlady Mlynare udelelo v tomto velmi malo, nebo nic.

hlavenka, hlavenka
20. 4. 2005 • 13:32

Ovšem, také se tomu ale říká pláč na špatném hrobě. Domníváte se, že MI mělo v tomto směru nějaké pravomoce (tj. zda mělo možnost nařídit formáty atd. ostatním ministerstvům?). POkud ano, tak se domníváte špatně.

Jinak ale jsem názoru, že formát dokumentu je ta nejméně důležitá věc. Formát DOC čte kdekdo včetně spousty free programů, takže netuším, proč by *čtení* formátu DOC za 20 let mělo stát peníze. Co však peníze stát bude a co peníze bere, je nesjednocení databází a nekompatibilita (velmi obtížná výměna dat atd.) jednotlivých ministerstev, a co je horší, i jednotlivých odborů na jednotlivých ministerstev, taktéž bohužel různých odborů na JEDNOM a tom samém ministerstvu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
NEMO
20. 4. 2005 • 14:24

"Jinak ale jsem názoru, že formát dokumentu je ta nejméně důležitá věc. Formát DOC čte kdekdo včetně spousty free programů, takže netuším, proč by *čtení* formátu DOC za 20 let mělo stát peníze."

Pane, vy jste asi nikdy neviděl MS Word zatuhlý na souboru *.doc který sám vytvořil a blbě uložil.
No nic, tohle je zbytečný... :)
Hodně často léčím nakoplé DOC, hlavně vytvořené ve starších verzích MS Worda, pomocí OpenOffice. To je suchá realita.
Jsem zvědavej, jak se s tím popere MS Word verze extra deluxe super vytankovaná peněženka v roce třeba 2020... ;)

hlavenka, hlavenka
20. 4. 2005 • 14:52

Jak se výstižně praví, tento problém bývá mezi počítačem a klávesnicí. Mě soubory .doc netuhnou... a mimochodem - chcete tím říci, že v žádném jiném programu a žádném jiném formátu se, jak říkáte, "nakoplé" soubory nevyskytují? Můžete nějaký takový formát a takový program uvést? Rád bych se poučil.

NEMO
20. 4. 2005 • 14:59

S formátem TXT se mi to nestalo... :)

tom
20. 4. 2005 • 15:56

Souhlasim.
Taky uz jsem uz zpravoval par nezalohovanych diplomek *.doc v OpenOffice.
Pokud se nazavedou otevrene standardy formatu, nezavisle na jedne sokrome firme, tak nas to bude stat vsechy obrovske penize. Bude to brzdit rozvoj v informacnich technologijich a konkurence bude 0.

Worm, Worm
20. 4. 2005 • 16:02

"Pane, vy jste asi nikdy neviděl MS Word zatuhlý na souboru *.doc který sám vytvořil a blbě uložil."

To já jsem taky neviděl a to pracuji s Wordem téměř denně a vystřídal jsem už několik verzí. Se staršími verzemi DOC souborů taky potíže nemám, prostě je normálně otevřu.

NEMO
20. 4. 2005 • 16:12

To vám gratuluji. Máte velké štěstí. Všem ostatním také, kterým nikdy MS Word nezkolaboval.

Mám bohužel jiné zkušenosti, a vzhledem k tomu že DOC je binární formát, tak z něj nelze nic rozumě dostat.
Třeba z XML souboru by to šlo, s patřičnou dávkou trpělivosti.

Worm, Worm
20. 4. 2005 • 17:42

Word občas taky zkolabuje, ale většinou ještě stihne uložit aktuální verzi dokumentu. Jinak platí zálohovat, zálohovat, zálohovat.

cb
20. 4. 2005 • 17:41

Kdyby se zbytecna polovina statni spravy povyhazovala, tak by nebylo treba zavadet zadny OF

David
20. 4. 2005 • 8:47

Nechápu, naco je v dnešní době Ministerstvo průmyslu a Ministerstvo zemědělství. Možná by nebylo od věci sloučit je do Ministerstva financí s mírně rozšířenými pravomocemi - pokud by to teda vůbec byla potřeba.
 
Co vlastně Ministerstvo průmyslu tak zásadního dělá? Drtivá většina malých a středních průmyslových podniků se stejně musí bez jeho pomoci obejít a ruku na srdce, dnešní průmysl stejně funguje nejlépe tehdy, když mu do toho nikdo nekecá.
 
To se jako pořád nějak určuje, kolik tun oceli se má vyrobit?

cb
20. 4. 2005 • 17:39
Digero
20. 4. 2005 • 8:34

Myslim ze ministerstvo informatiky selhalo. Napriklad nezabranilo indosi, portal verejne spravy, nezavedlo siroce akceptovatelny elektronicky podpis, podporilo patenty v evropske unii a prechod na eguverment vypada v praxi tak, ze se instituci zrusi stavajici pripojeni k internetu a vezme se nekolikrat drazsi od Ceskeho telecomu.

melkor, melkor
20. 4. 2005 • 11:54

Ehmmm, jak melo zabranit indosi? Kdy byly podepsany smlouvy na indos a kdy vzniklo ministerstvo?

Azazel
20. 4. 2005 • 19:07

indoš je jedna z nejlepších věcí co se u nás za poslední dobu udělalo.

Ano stálo to víc než mohlo (a rozhodně to neomlouvám), ale rozhodně to bylo řádově! levnější, než kdyby se neudělalo nic.

Stranger
20. 4. 2005 • 7:57

Jen můj krátký názor:
Využívám nahlížení do KN a hodně to ulehčí práci stejně jako řada dalších věcí které se díky tomuto ministerstvu dostala na inet, a jsem jednoznačně proto aby se takto postupovalo dál.
Ke krádežím identity asi tolik, že udělat totéž mimo PC lze taky, takže si člověk nevybere.

ungos, ungos
20. 4. 2005 • 6:44

nad občany je tedy opravdu velká, když už i novinář (snad se tak dá nazvat redaktor e-zinu) horuje za zachování nějakého ministerstva. Teď se jen modlit, aby tento článek nečetl nikdo z ministerstva. Vždyť právě toto ministerstvo vykazuje procentuálně naprosto astronomický nárůst nákladů na svoji "činnost".

"...veřejná správa už nemusí být a také již nikdy nebude uzavřeným státem ve státě, skrytým kdesi za vysokými zdmi úřadů,..." - to je myšleno úplně vážně? Elektronická komunikace naopak v této oblasti IMHO povede k naprostému odlištění státní správy. Navíc, např. v případě hromadné krádeže identity si ani nedovedu představit, co by se dalo na dálku, anonymně, - napáchat (měnit třeba výsledky voleb).

Další adepti na zrušení - ministerstvo kultury (chtěl ho zrušit i sám Pavel Tigrid, ale neměl na to sílu /doslova fyzickou-), ministersvo pro místní rozvoj...

Redmarx
20. 4. 2005 • 8:30

Ministerstvo kultury je vec sama pro sebe. Tohle ministerstvo totiz existuje jenom proto, ze bylo potreba nekam upichnout toho kretena Pavla Dostala. Nikomu nepreju nic spatnyho, ale v tomhle pripade - chcipni uz, debile.

Jinak kdyby se vam ma slova nelibila, tak vezte, ze podobny nazor ma 90% lidi pracujicich ve statni sprave pod ministerstvem kultury.

hlavenka, hlavenka
20. 4. 2005 • 9:10

Ale já bych se nijak nebránil zrušení ministerstev kultury a místního rozvoje; jejich činnost by jistě mohla převzít samospráva. Činnost MI je ale úplně odlišná.
Elektronická komunikace nemusí vést k odlidštění státní správy. Elektronicky se nahradí naprosto rutinní a už dnes odlidštěný styk typu vystání fronty na formulář, vyplnění formuláře, vystání fronty s formulářem, strčení formuláře komusi do okýnka a odchod, a to vše se musí odehrát jen ve středu od 14. do 17. hodin, protože jindy to okýnko není otevřeno. To vám nepřipadá odlidštěné? Na druhé straně pak může být víc času pro skutečný, tvůrčí styk státu a veřejné správy s občany... i když samozřejmě velké iluze si v tomto nedělám.

cb
20. 4. 2005 • 17:36

Vite ze existuje zeme, kde nemaji dva uredni dny a je mozno na urad zajit kdykoliv? A nepotrebuji k tomu Ministerstvo informatiky.

Paja
20. 4. 2005 • 2:43

Nemohu si pomoci, ale at vzpominam jak vzpominam nemohu si vzpomenout na nic prevratneho co Ministerstvo informatiky udelalo pro lidi a pro stat. Jedine co se ministerstvu podarilo bylo to, ze se Telecom prodal co nejpozdeji a jeste pred prodejem se uzavrely nevyhodne smlouvy pro verejnou spravu, jen aby se navysila jeho cena. Prosadilo kontroly legalnosti softwaru, ktere byly na zakazku firem, ktere vyviji software pro evidenci a kontrolu legalnosti SW. A samozrejme, ze nejlepe se jejich produkt uplatni ve verejne sprave s usnesenim vlady 624/2001 a metodickym pokynem ze strany MI, aby se zarucil jejich odbyt. Zacalo s certifikaci ruzneho softwaru pro verejnou spravu a nastavilo takove podminky, ze cena daneho certifikovaneho SW se opet navysila a vznikly vice naklady pro verejnou spravu. Elektronicky podpis nedotahlo do konce a do dnesniho dne je temer nepouzitelny a opet vyvari pro statni spravu dalsi naklady v podobe e-podatelen. Vymysl super souteziveho prostredi v podobe e-trziste, na kterem stat prodelava miliony rocne v podobe provizi jejich provozovatelum a jeste se s tim MI nestydate chlubi na svych webovych strankach http://www.micr.cz/scripts/detail.php?id=2184 tomu rikam opravdu vysmech. Nepocitaje vyhozene miliony za vytvoreny portal verejne spravy kvuli kteremu ministr informatiky neodstoupil a cemu autor clanku rika e-government. A pripoctu-li k temto ztratam platy mistnich uredniku, ktere cini take nekolik milionu. Tak uz jsme na opravdu hezke sumicce, ktera se usetri ve statnim rozpoctu. Z techto duvodu jsem pro okamzite zruseni ministerstva informatiky.

Polas, Polas
20. 4. 2005 • 3:07

Mýlíš se, pokud ty finanční prostředky nevyčerpá ministerstvo informatiky, vyčerpá je někdo jiný. Pro mne je důležitější pofiderní portál veřejné správy, skrz který se občas s trochou štěstí dostanu k užitečným info, než nákup letounu pro představitele vlády, ze kterého mám úplný kulový. Z představy ministerstva informatiky o e-govermentu mám alespoň dobrou zábavu :)))

cb
20. 4. 2005 • 17:26

Nova letadla pro vladu se nakoupi v kazdem pripade, bez ohledu na to, zda je nebo neni nejake ministerstvo informatiky. Urednici si totiz nejdriv spocitaji vydaje (sve tuzby) a pak podle nich vymysli prijmy.

t
20. 4. 2005 • 18:37

Az na to ze se temi letouny bezne vozi i humanitarni pomoc a i dalsi veci - vladnim cinitelum slouzi pouze zmensi casti.

Milan
20. 4. 2005 • 7:19

Pokud bylo neco spatne, nebylo to ministerstvem, ale lidmi a jsem proti tomu, aby se tyto dve zasadne odlisne veci smesovali... Problem je v tom, ze aniz to kdo videl a vedel se v tomto state misto e-governmentu nejakym mladym saskem ( fakt jinak to nedovedu nazvat) vytvoril tzv. kinder-government.
Veci spojene s Telecomem nejsou spojeny s MICR, ale prave s timto saskem. Rozpocet MICR je (podle mne???) v ramci nejakych 500 mil Kc, coz je jedna fakulta VS. Z toho do Telecomu odplula vic nez polovina diky Ramcove smlouve jineho, vetsiho a starsiho saska... Vliv MI CR na to byl NULOVY.
Co je realne mozne vybudovat z takoveho rozpoctu??? NIC.
Presto si myslim, ze MI CR udelalo dost prace predevsim v oblasti mezinarodni spoluprace (na grantech z EU obecne ziskalo 2x vic, nez kolik byl jeho rozpocet) a v obdobi 2007 - 2013 by to napr. na infrastruktury melo byt radove pres 4 miliardy. Pokud to vsechno chcete proste zahodit - jak myslite, ale take se stanete saskem...

David
20. 4. 2005 • 8:40

Pokud bylo něco špatně, tak myslím, že už to nikdy dobře fungovat nebude. Nejdůležitější je vždy první krok. Bohužel, žádné zásadní věci plynoucí z funkce ministerstva mi nejsou známy.
 
Nebo tomu mám rozumět tak, že s jiným ministrem se to najednou zničehonic konečně pořádně rozjede?

cb
20. 4. 2005 • 17:28

Ministerstvo informatiky je stejne zbytecne jako Ministerstvo pro mistni rozvoj. To bylo taky docasne vytvoreno, aby mel koryto jeden prebyvajici lidovec, a mame ho dodnes.

Šihi
20. 4. 2005 • 9:31

...nebylo to ministerstvem, ale lidmi ...
 
Já si taky myslím, že ve vládě sou jen zvířata

Redmarx
20. 4. 2005 • 8:26

Souhlasim.

O takzvanem e-trzisti statni spravy vim svoje a na tyhle debilite stat prodelal, prodelava a jeste prodela peknou sumicku penez. Navic nejen ze touhle debilitou stat prodela, ale jeste i tich poslednich par zamestnancu statni a verejne spravy, kteri se snazili statu setrit penize a nakupovat nejlevneji, tenhle system dokonale odradil.

Takze pryc s ministerstvem informatiky, pryc se vsema ministerstvama, pryc s celou debilni vladou.

George 3D
20. 4. 2005 • 13:36

Presne, e-trziste je jedna z veci, za kterou by nekdo mel jit sedet. Misto nakupu u nejlevnejsi, nebo jinak vyhodny firmy musim vybirat tu, ktera ma registraci a ta mi pak zbozi doda s prirazkou, protoze pak musi odvadet procenta provozovateli trziste. To se to pak pekne podnika s trvalou garanci statem priklepnutyho kseftu.

hlavenka, hlavenka
20. 4. 2005 • 9:05

K tomu bych jen poznamenal, že kritizovat je vždycky velice snadné, zejména z pohledu zvenku, který nemá dostatek informací. Elektronický podpis přišel o něco dřív, než přijít měl, nicméně jeho doba přijde a je dobře, že byl zřízen - ostatně počet lidí, kteří si jej zřizují, stoupá a toto tempo se stále zrychluje.
Elektronické tržiště šetří náklady státu - samozřejmě že jeho provoz něco stojí, ale pomáhá vytvořit protikorupční prostředí. Vy vidíte jen, co stojí, ale zkuste se zeptat, kolik by nás všechny "to stálo", kdyby úředníci i nadále nakupovali ve skrytu, bez toho, že by byli vystaveni veřejné soutěži. Portál veřejné správy není e-government, je to součást e-govermentu, a je důležitý, protože lidé potřebují centrální adresu pro styk se státem - bez ní by to nešlo, nikdo by se neodhodlal brodit se obtížnou navigací na stránkách různých ministerstev.

Redmarx
20. 4. 2005 • 9:31

Pane Hlavenko, vy jste nikdy pres e-trziste nenakupoval, vidte ?

Ja ano, tak o tom neco vim. Verte, ze prostor pro korupcni jednani je v e-trzisti po cesku stejny jako bez nej akorat navic zaplatite 3% s obchodu nejake soukrome firme, ktera obchod zprostredkuje.

Takze za prve firem zprostredkovavajicich styk statni a soukrome sfery je asi sedm. Proc ? V Nemecku toto provadi primo stat.
Za druhe, vy nemusite obeslat se svou poptavkou vsechny. Takze obeslete firmu, se kterou chcete obchod realizovat a jste na nem domluveni predem. Potom zadate do e-trziste prave tuto firmu a jeste dalsich aspon pet firem, o kterych vite, ze jsou velice drahe. Tim Vas nikdo nemuze obvinit, ze by jste nevytvoril podminky pro konkurenci vice firem. Pritom mate temer stoprocentni jistotu, ze vyhraje firma se kterou jste domluveni. No a kdyby nevyhrala, tak obchod zrusite a za cas ho stejnym zpusobem zopakujete.
Za treti, zprostredkovatelska firma dostava z kazdeho obchodu 3%. Tyto 3% plati dodavatelska soukroma firma. Dodavatelska firma navysi cenu pro statni urad o 3% oproti cene za kterou prodava ostatnim.

Vyborne, vyborne, vyborne, az na to, ze to platime ze svych dani.

hlavenka, hlavenka
20. 4. 2005 • 10:13

Na elektronickém tržišti nakupuji, děkuji za optání.

Dále nemáte pravdu v tom, jak obchod na e-tržišti probíhá. Nemusíte nikoho obesílat a nikoho do soutěže přibírat - poptávky se veřejně vyvěšují a přihlásit se může každý, kdo splní podmínky.
Tři procenta nejsou ve většině obchodů vražednou provizí za zprostředování; normální "cost of sale", které se tady víceméně vyhnete, je vyšší. Jsou komodity, kde to je příliš mnoho (kupř. počítače), toje pravda - rovněž si myslím, že by to spíše mělo být v režii státu, který provoz tržiště hradí a nechce provize.
To, že o tři procenta si dodavatel narazí cenu, je jedna interpretace - druhá je, že prostě místo marže 30% bude mít jen 27%, či ještě lépe, v konkurenci se cena stlačí a místo 30% bude mít jen 10%, vlastně 7%, protože tři procenta dostane zprostředkovatel. Teedy občan ušetří nemalou částku.

NEMO
20. 4. 2005 • 10:28

Vůbec nevíteč o čem mluvíte.... :(

B2B je pdovod skoro století, tunel nehorázných rozměrů.

Ridea bylo tržiště s 0,03%, ale ministerstvo informatiky ho zrušilo bez udání DŮVODU!!!

Proč asi... :( Kurvy špatný... :)

Zeptejte se firem, jak drtí zuby na ta 3%... v IT je to nehorázně moc... :(

NEMO
20. 4. 2005 • 10:30

odkaz a důkaz:

http://www.ridea.cz/trziste/

NEMO
20. 4. 2005 • 10:37

Doufám, že mluvíte o tomhle elektronickém tržišti?
http://gem.b2bcentrum.cz/ - si přečtěte podmínky... :(

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Redmarx
20. 4. 2005 • 11:05

Pan Hlavenka asi ne, ale ja jsem o tomhle trzisti mluvil. A protoze jsme tam nakupovali, tak vim, jak to probiha, zaplat panbuh, ze nakupy pres e-trziste prevedl zamestnavatel na jine oddeleni.
Jinak nakupovali jsme tam pocitace a prislusenstvi a ani jednou se nam nestalo, ze by si dodavatel napocital ty 3% k sobe do marze. Vicemene to fungovalo tak, ze jsem v elektronickem obchode dodavatele zjistil cenu pocitace nebo komponent, pripocital 3% a ziskal tak cenu, kterou o par dni pozdeji (po zadani do e-trziste) nabidl dodavatel.

NEMO
20. 4. 2005 • 11:07

Přesně tak to funguje.

Trošku jsme si to přepočítali:
- cena je vždy vyšší
- časová ztráta je vyšší
- úspora žádná
- přibyla byrokratická hovadina

hlavenka, hlavenka
20. 4. 2005 • 11:21

Proč tedy např. v západní Evropě elektronická tržiště fungují úspěšně? Proč dnes je to největším hitem u velkých retailerů (řetězců), že nahrazují pracná nákupní jednání elektronickou "holandskou" aukcí? To by mně tedy vážna zajímalo, proč všude jinde B2B e-komerce tak kvete, kdyzž u nás to je byrokratická hovadina. Nebude to třeba v lidech?

NEMO
20. 4. 2005 • 11:30

Já si pořád připadám, že se bavíme or různých věcech... :)

Problém, je že na tržišti nutí nakupovat úplně všechno.
Pokud se budou dělat zakázky jen nad třeba 100 000,- Kč tak je to OK.
Ale nakupovat tam každý blbý toner, renovace apod.?

Vy fakt netušíte jaká je realita... :(

Problém, je že firmy dostávají na každou blbost faktury od B2B, mají s tím práci.. a ještě jim platí za KAŽDOU operaci 3%.

hlavenka, hlavenka
20. 4. 2005 • 11:22

ano, však jsem uváděl, že počítače (nikoli však komponenty a příslušenství, kde je marže slušná) je platba 3% prostředníkovi těžko přijatelná. Je škoda, že zde nebyla zavedena jiná pravidla hry.

Určitě si přečtěte

Články odjinud