Mobilní aplikace | Hry

Návykové bonbónky: hru Candy Crush Saga hraje 9 milionů lidí déle než tři hodiny denně

Hra Candy Crush Saga sice už neplní titulní stránky světových periodik tak, jako před několika lety v dobách její největší slávy, nicméně hráčská základna je stále obrovská. Tři stejné cukrovinky se na svých mobilních zařízeních snaží spojovat 270 milionů hráčů z celého světa.

Vrcholový manažer Alex Dale ve svém projevu před komisí dolní komory Parlamentu Spojeného království uvedl, že více než devět milionů uživatelů tráví nad touto hrou denně déle než tři hodiny. Kromě toho odhalil, že jeden z hráčů Candy Crush utratil v loňském roce v mikrotransakcích 2600 dolarů (asi 58 000 korun) během jediného dne. Podrobnosti přináší deník The Guardian.

Nejen čas, ale i peníze

Dale je přesto přesvědčen, že hráči Candy Crush Sagy nemají problémy se závislostí. Vychází z toho, že zákaznická podpora zaznamenává měsíčně jen dva až tři případy, kdy se na ní obracejí lidé, kteří se obávají, že hrou strávili příliš mnoho času nebo utratili hodně peněz. „Když s nimi mluvíme, říkají, že jsou spokojeni s tím, co dělají.“ uvedl.

432 tisíc hráčů, což je jen 0,16 % z celkového počtu, tráví přeskupováním bonbónků šest nebo více hodin denně. Dale podotýká, že se jedná o lidi, kteří tímto způsobem vyplňují svůj volný čas – často jde o starší osoby, kterým další okolnosti vylučují jiné využití jejich času. Typickým hráčem je žena starší 35 let, která hraje 38 minut denně.

Marnotratník, který utratil 2600 dolarů za virtuální peníze do hry, prý učinil „racionální rozhodnutí“. Investovanou částku využil v následujících sedmi měsících pro rychlejší postup herními úrovněmi. Dale zdůraznil, že k postupu ve hře není nutné investovat skutečné peníze.

Závislost na hrách

Konzervativní poslanec Damian Collins, který předsedá komisi, se zeptal, zda Dale cítí, že by výrobce hry měl mít povinnost zasáhnout nebo pozastavit účet hráče, který se chová „nepřiměřeně“. Dale odpověděl, že firma v minulosti hráčům, kteří utratili více než 250 dolarů týdně, posílala upozorňující e-maily. Ty však nepřinesly žádný hmatatelný výsledek a mnozí je vnímali jako obtěžující.

Světová zdravotnická organizace klasifikovala závislost na hrách jako oficiální poruchu, což Collins vidí jako důvod, aby se provozovatel pokusil oslovovat příliš aktivní hráče. Dale u této příležitosti uvedl, že firma se znovu podívá na celou oblast závislosti.

Candy Crush Saga je nesmírně lukrativní hra, která autorům jen v loňském roce vydělala více než 1,5 miliardy dolarů. Hráči utratili v aplikacích pro mobilní platformy Android a iOS v průměru přibližně 4,2 milionu dolarů denně.

Diskuze (6) Další článek: Jeff Bezos: Blue Origin bude tankovat palivo pro lunární modul přímo na Měsíci

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,