Tiskárny | Rozhovory

Návrat tisku. Rozhovor s generálním ředitelem českého zastoupení společnosti OKI

Kancelářský tisk nezlomila ani pandemie a práce z domova. Krátkodobě dokonce vzrostl zájem o menší tiskárny do domácích kanceláří. Jaká je budoucnost odvětví, kterému byl s nástupem digitalizace zvěstován rychlý ústup?
Návrat tisku. Rozhovor s generálním ředitelem českého zastoupení společnosti OKI

Několik let ohlašovaný nástup digitálních kanceláří se nekoná, odborníci naopak zaznamenávají postupný pokles digitalizování papírových dokumentů. „Výrobci tiskáren se tomu tak musí přizpůsobovat a na trh uvádět takové modely, které budou dostatečně robustní a zároveň nabídnou zákazníkům nízké provozní náklady,“ říká Miroslav Tyburec, který působí u japonské tiskárenské společnosti OKI jako generální ředitel české a slovenské pobočky a regionální viceprezident pro oblast CEE.

Klepněte pro větší obrázek
Miroslav Tyburec a kompaktní barevná tiskárna OKI C650

Jak oblast tisku ovlivnila pandemie? Co přinesl tlak na digitalizaci komunikace a rostoucí trend home office?

Pandemie potvrdila, že bez tisku se neobejdeme. Covid přispěl na jedné straně k rychlejší digitalizaci komunikace, k přechodu na nejrůznější komunikační videoplatformy a k následné únavě z nich, na druhé k urychlenému nákupu menších tiskáren do domácích pracoven, ať už pro pracovní účely nebo pro domácí školní výuku, což vyústilo díky vysoké poptávce v nedostatek tiskáren na trhu. Zaznamenali jsme také zvýšený prodej spotřebního materiálu do starších firemních tiskáren, které uživatelé začali znovu používat v domácnostech.

Z hlediska trendu home office je ale nutné zmínit hledisko bezpečnosti. I zařízení připojená k internetu v domácnosti, včetně tiskáren, by měla splňovat minimálně požadavky na GDPR i na běžnou ochranu dat. Na to by si uživatelé i firmy měli dávat pozor a používané modely tomu podřídit.

Kdo je Miroslav Tyburec

Miroslav Tyburec vystudoval VŠE, obor Ekonomika průmyslu. Působil ve firmách Škodaexport, ČSOB a Electrolux, od roku 1995 pracuje pro české a slovenské zastoupení japonské značky OKI, nejprve jako finanční ředitel, později jako obchodní a marketingový ředitel, aktuálně jako generální ředitel české a slovenské pobočky a regionální viceprezident pro oblast CEE. Mezi jeho záliby patří zejména sport, hraje tenis a lyžuje. Sleduje sportovní dění, zejména fotbal a hokej. Ve volném čase se věnuje rodině a cestování.

Jak se daří celému trhu kancelářského tisku? Jaký očekáváte vývoj pro nejbližší období?

My se zaměřujeme především na segment firemního a institucionálního tisku, takže jsme pocítili vliv covidu a poklesli ve finančním roce končícím letošním 31. březnem s obratem o cca devět procent. Současný finanční rok však začal velmi dobře a po pěti měsících jsme zpět na předcovidové úrovni. Dopad covidu není tedy nic fatálního, ve skutečnosti došlo jen ke zpomalení obměny tiskových zařízení ve firmách a institucích.

Tiskne se však dál na stávajících zařízeních. Jde vlastně o poměrně příznivý vliv z hlediska ekologie i udržitelnosti, protože potřebná služba je dodána a není k tomu zapotřebí takové množství nových zařízení. Z pohledu části firem, které využívají tisk ve formě služby, nedošlo během pandemie k výrazné změně, tedy kromě dočasného snížení objemu vytištěných stran.

Jak vlastně dnes v kancelářích vypadá běžný kancelářský tisk?

Z dlouhodobého sledování více než deseti tisíc tiskáren ve větších organizacích vyplývá, že v ČR se na jednom takovém zařízení v průměru tiskne kolem tisíce stran za měsíc. Statistika také říká, že pokud není omezen barevný tisk, kolem třiceti procent výtisků je v barvě. Skenuje se zhruba desetkrát méně, než se tiskne, tedy na jeden sken je deset výtisků.

Pokud barevný tisk tvoří asi 30 % a jedna stránka stojí přibližně tři- až čtyřikrát víc než černobílá, tak kombinace černobílého a barevného tisku vychází zhruba jeden a půl až dvakrát víc, než kdyby se všechno tisklo černobíle. To není žádná tragédie, a proto čím dál víc organizací přestává barevný tisk omezovat. Zároveň ale firmy sledují objem tisku jednotlivých uživatelů. Mnoho lidí má představu, že nasazení řízení správy tisku opravdu vede k dramatické redukci barevného tisku, ale naše zkušenost je, že situace se po poklesu relativně rychle ustálí.

Pokračování článku patří k prémiovému obsahu

Získejte neomezený přístup a Živě bez reklam už za 41 Kč měsíčně

Témata článku: Internet, Tiskárny, Rozhovory, Materiál, GDPR, Pandemie, Tiskárna, Electrolux, Česká republika, CEE, Toner, Vysoká škola ekonomická, Generální ředitel, Provozní náklady, Rozhovor, Tisk, ČSOB, OKI, Tiskárny na Heureka.cz



Zapomeňte na ropu a uhlí, Evropa chce vyrábět petrolej a naftu ze vzduchu
Jakub Čížek
EnergetikaEvropaObnovitelné zdroje
Recenze klávesnice Cooler Master CK352. Za málo peněz hodně muziky

Recenze klávesnice Cooler Master CK352. Za málo peněz hodně muziky

Pokud vám nevadí kabely a chcete nízko posazenou klávesnici s tichým chodem, máme pro vás novinku.

Michal Maliarov
Herní klávesniceRecenze
Recenze Windows 11. Microsoft nás opíjí rohlíkem a omezuje použitelnost

Recenze Windows 11. Microsoft nás opíjí rohlíkem a omezuje použitelnost

** Oproti Desítkám významně stouply hardwarové požadavky ** Windows 11 mají nový vzhled, ale výrazně narušují workflow. ** Potěší vyhledávání, multitasking i rychlejší aktualizace

Petr Urban
Windows 11Testy
40 ženských erotických symbolů osmdesátých let

40 ženských erotických symbolů osmdesátých let

Vyzývavá krása, rafinovanost, nevinnost i perverzní voyeurské fantazie. Filmaři už se sexu ve filmu nebáli, a tak dala 80. léta vzniknout řadě kultovních ženských erotických symbolů.

Marek Čech
Filmy a seriály