tak to je huzstý
Co se týče joysticků, tak se přece jen lišily - msx joysticky měly dvě nezávislá tlačítka, takže běžný "atari" joystick vás připravil o část funkčnosti.
Po x-panácích vidím na stole takové PC jaké chci. Nyní už jen zbývá vyrobit nějaký nový třeskutě "chytrý" produkt ideálně s dokonalou "AI" a nazvat ho jako tuto legendu a čekat zda se budou / nebudou sypat $. Vítejte v nové době.
V Evropě se MSX rozšířilo jako platforma ze všeho nejvíc v Holandsku, protože tam je vyráběl Philips. Obecně byl stanovený standard, podle kterého výrobci měli vyrábět MSX kompatibilní počítače a ty jsou skutečně mezi sebou do jisté míry kompatibilní, nicméně pokud se budeme zabývat programováním např. grafického čipu, který není ve všech počítačích, byť držících se stejného vzoru (třeba MSX1), úplně stejný (což pramení nejspíš z rozmanitosti výrobců). Odlišnosti vedou k drobné nekompatibilitě, ovšem pro uživatele (hry, utility) jsou tyto rozdíly nepodstatné. Mě osobně zaujalo (jako i u jiných ne tak známých osmibitů) nahrávání z kazety, které je skladbou postupně nahrávaných souborů trochu podobné řekněme Amstradu CPC, nicméně frekvence a délky pilotních tónů a rychlost přenosu je poněkud exotická. Dá se to najít na YouTube.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.