Viděl bych to tak, že navigace by neměla posílat auta do rezidenčních čtvrtí kvůli ušetřené minutě na 2 hodinách jízdy. Stačilo by pravidlo typu "pokud je kolona, můžu přesměrovat na ulici max. o jednu třídu nižší, pokud úplný kolaps, tak bez omezení"Občas se nestačím divit, když jedu do neznámé oblasti, jakými klikatými uličkami mě Waze vede, aby se ušetřila minuta. A ty komunikace na tohle prostě nebyly navržené.
Silnice jsou postaveny z daní všech a není tedy možné, vymáhat si na nich omezení provozu, aby místní měli klid. Pokud dopravní situace způsobuje, že se doprava pravidelně přelévá do obytných oblastí, tak je problém v nevhodně navržené kapacitní infrastruktuře a tam by měly směřovat snahy o zlepšení.
kazda navigace blbne, GMapy nevyjimaje, vedlo me to na adresu XYZ tak ze sem nechtene odbocil do ulice, ktera je po 500m slepa. Ne ze by me to hned na zacatku reklo Otocte se... ono me to vedlo az na konec te slepe a az tam sem se mel otocit. Fakticky ti panaci z Google to zjevne nikdy nepouzivali nebo delaj opravy a naopak k nim sekaj bugy nebo nevim... a sem velmi zvedaf kdy odstrani ty emericky hlasovy sracko - pokyny typu : jedte na jih, sever, vychod... nekam... 3-[ pitcho mam snad mejt buzolu a hledat svetovou stranu ?
Každý by se chtěl dostat co nejrychleji z bodu A do bodu B, ale zkratka nesmí vést kolem mého domu, aby mě provoz nerušil, že. Tak by se spor dal shrnout. Určitě i ti co si stěžují, někdy také využili navigaci a také byli rádi, když jim zkrátila čekání v koloně nějakou zkratkou a také jistě kolem něčího domu, komu také rušili klid. Jsou ty silnice státní, městské, obecní? Pokud ano, tak všichni daňoví poplatníci mají právo po nich jezdit, protože se z jejich daní jistě i spravují, ať se to místním líbí nebo ne. A nebo ať si místní ty silnice odkoupí a spravují za vlastní a z čehož se stanou soukromou účelovou komunikací a tam už niko navigace nezavede.
Lidem, kteří si stěžují na provoz kolem svých nemovitostí bych nikdy neopravil asfaltku, ať si to užijí.
Největší nesmysly je postavit si barák přímo u hlavní silnice.
Jenomže ti lidé si ho záměrně postavili v klidnější lokalitě a ta navigace jim tam odklání provoz z ucpané hlavní transitní komunikace. Zrovna včera byla uzavírka v místech, kde jsem to neznal, tak jsem si zapnul navigaci v Google Mapách. To byl masakr, přes jaké prdele mě to táhlo. Cesta úzká tak, že bych se minul maximálně s cyklistou v protisměru. Možná jsem ušetřil pár kilometrů, ale o takovou trasu jsem nestál ani já ani ti lidé z okolních domů.
Tech prujezdu "vygumovanych" z navigaci jsou fakt spousty. V podstate se stav vraci do doby, kdy mistni pouzivaji objizdnou trasu, protoze o ni vedi, a prespolni si mysli, ze varianta neexistuje. Dokonce ani pokud si da clovek konkretni obci jako prujezdny bod, tvari se navigace tak, ze silnice jede do pulky obce z jedne strany a do druhe pulky ze strany druhe, ale neni prujezdna.Aneb jako vzdy se vsim: novinka prinese urcitou pocatecni komparativni vyhodu (je draha, ale pouziva ji malo lidi a ti maji obrovskou vyhodu proti tem, co ji nepouzivaji). Kdyz prestane byt novinkou a pouzivaji ji vsichni, vyhoda mizi resp. stava se pritezi (je levna, ale pouzivaji a plati za ni vsichni a tedy nema z jejiho pouzivani vyhodu nikdo, tedy krom vyrobce navigace). MP
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 5. 2023 07:33
Ve Waze je buď průjezd obcí zakreslen (a bude využit), nebo je tam opravdu zanesené nějakým editorem přerušení silnice. Samo Waze by vás nemělo nechat dojet k nějakému "ucpanému" bodu, aniž by se snažilo najít objížďku. Buď o problému neví a vy "posloužíte" ostatním, aby se do toho nedostali, nebo o tom ví, ale i tak je předpoklad, že i se zácpou to bude rychlejší, než objížďka.
Ale o tom to prece neni. Je to o 3. moznosti - ackoliv existuje objizdka, rychlejsi o hodinu ci vice, navigace me necha dojet ke spuntu a cekat v nem, protoze objizdka je zablokovana starostou vesnice.Za me je to OK, proste klasicky vyvoj, viz vyse.MP
Starosta nezavolal do Waze a nezařídil objížďku v navigační app. Starosta mohl možná zařídit nějakou místní úpravu dopravní situace a tím reálně zamezit té objížďce. Zákaz vjezdu, nebo dokonce osazení sloupků ... Ale to přeci neznamená, že je chyba na straně Waze. Waze pouze reálně odráží legální stavy na komunikaci (i když ne 100% dokonale). A situace typu- zákaz vjezdu mimo dopravní obsluhu- to už musí řidič vyřešit online na místě. Ve většině případů Waze tudy navigovat nebude. A přímo do té oblasti bude navigovat prakticky jen v případě, že cíl bude ležet uvnitř a jinudy to nepůjde.
Nezavolal doslova, vyplnil formular a zduvodnil poskytovateli navigace, proc chce zamezit routovani pres to ktere misto a jakou k tomu ma autoritu. Tuto moznost nabizeji snad vsichni poskytovatele navigaci, jen se s ni prilis nechlubi, to by jim psal kazdy NIMBY.Zaridit mistni upravu neni tak snadne, jako vyseuvedene.MPP.S. pokud bys mel zajem, napis soukrome, zkusim vystourat priklad, ale dost se to meni pod rukama. Vetsinou tedy pouzivam google nebo seznam mapy - ale princip je samozrejme obdobny.
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 5. 2023 14:23
Pokud jsou hlavní dopravní tahy beznadějně ucpané hladal bych problémy jinde, než jen v navigaci. Dopravu je třeba regulovat jinak než jen zákazy a možností je celá řada, třeba obchvat města, zvýšení rychlosti na hlavních tazích aby to rychleji odsýpalo, předělání křižovatek (naučte proboha ty Amíky používat kruháče).V neposlední řadě může město zadotovat veřejnou dopravu zdarma pro rezidenty a dojíždějící pracující, takže se samovolně sníží počet aut (Opět pro Amíky nepopulární krok, ale nejednomu německému městu to pomohlo).Radnice, ketrá chce vychovávat obyvatele zákazy, nedosáhne ničeho. Jen přibude SUV, které mohou skákat přez rychlostní prahy ve větší rychlosti, než nákupní přibližovadla typu Smart.
Názor byl 3× upraven, naposled 26. 5. 2023 20:15
Az nekdy navstivia US (nemyslim LA a NY) tak pochopis jake nesmysly pises.
Byl jsem na O'ahu v Honolulu, ale uznávám, že to není zrovna část USA ze kterého by jste si mohli udělat široký obrázek. Použitelné MHD ale zaměřené na turisty.
To je naopak spravedlivější. U těch hlavních komunikací také někdo bydlí a má tam o několik řádů větší provoz trvale. Provoz by se měl rozdělit všem. A kromě toho zmírnit jeho vliv elektrifikací apod.
K těm hlavním komunikacím se ale lidé často přestěhují až po tom, co tam ten provoz byl, minimálně s tím musí počítat. Pokud je to obytná oblast vedle, tak tam normálně provoz zásadně nevzroste, když tam jezdí akorát místní nebo návštěvy.
kdyby bylo mesto rozumny tak si "pozada" o historicke data dopravy a pouzije je k planovani uzavirek a budouci infrastruktury.Takovy ty letni rozkopany objizdky objizdek k rozkopanym objezdum zboznuju. 😀
Z bezplatných navigací je podle mě Waze nejlepší, ale to tahání přes obytné čtvrti či polní cesty, jen aby se ušetřila minuta jízdy, mu dost škodí. V tomhle by mohli zapracovat a přidat alespoň nějaké nastavení, které by tyto funkce třeba omezilo, jenže se obávám, že Google Waze prostě zabíjí...
Dobrý den ,Waze o ulicích má info hlavně od uživatelů a každý uživatel má možnost mapy i editovat když má čas a zájem . Všechny editace provádějí jen dobrovolníci (jsem jeden z nich) Pokud se editoři dozvědí o nevhodné cestě pro navigaci(třeba se zákazem průjezdu ) tak tuto cestu nastavují jako soukromou a Waze tam potom naviguje jen pokud tam máte cílovou adresu. Ale pokud na nevhodnou cestu přijdete ,je dobré to označit hned v aplikaci nebo na dalších kontaktech na webu Waze... Zrovna česká komunita je jedna z nejaktivnějších a snaží se o co nejpřesnější mapy. 😉
Editoři jsou v podstatě uzavřena společnost a získat alespoň lvl 2 abych mohl editovat základní věci je nemožný úkon takže tohle je informace k ničemu. Navíc nahlašování je v aplikaci sotva dobré na věci jako nehody, stavba a jiné drobnosti na silnici. Na ostatní je to za jízdy naprosto nepoužitelné.
Levely se získávají za počet editací. Ale protože je mapa v ČR velmi dobře budována a vcelku dost aktuální, těch možností, jak získat lvl 2 ubylo. Ale není až tak problém si zažádat o odemknutí nějaké části pro úpravu (třeba kolem místa bydliště, zaměstnání). Z důvodu "nepoškození" mapy začátečníkem jsou povětšinou zámky nastaveny na L3. Problém nastane, pokud nějaký nadšený editor- začátečník si nechá něco odemknout a "přeruší" nějakou silnici. Tím se mohou ztratit všechna získaná data o průjezdech a pod.Hlášení problému přímo z aplikace (např. žene mě to do jednosměrky, chybějící odbočka... , rozkopaná křižovatka na 2 týdny...) naopak funguje velmi dobře a často to editor v mapě upraví i ve stejný den. Potom tak do 2 dní to upraví i Waze na svých serverech a pak teprve je to vidět i v aplikaci.
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 5. 2023 19:36
To tahání po malých silnickach by šlo podle mě vyřešit, ale je to řešení pokud je na hlavním tahu nějaký problém.
Přesně vyhnout se silnicím třetí třídy a preferovat jedničky. Vyzkoušel jsem poznavačku Chorvatska (vyhnout se dálnicím) Musel jsem nastavit vždy jen další město. To Waze plánoval rozumnou trasu. Dát mu volnost tak hned vymýšlel "zkratky"Opravdu ty "rychlostní data" nemá reálné. Hlavně v noci ty "polňačky" plné zvěře se fakt nedají jet na limitu. To raději +10km po hlavní.
Waze vždy nabídne tři varianty pokud jsou k dispozici. Waze nemůže za to kterou sis vybral.
Z nichž jedna je úplný nesmysl.
Kdy používám Waze? Když neznám cestu. Jak si mám vybrat "správnou" trasu, když nevím jaké silnice na trase jsou? Krom toho, i když si cestu vyberu, tak pokud omylem špatně odbočím, tak tak Waze přepočte zpátky na tu nejrychlejší.
Waze a jiné navigace jen odhalují nevhodně navrženou komunikační síť bez patřičné redundance.
Mohl by to v tom městě vyřešit nějaký tunel, třeba od Boring Company? 😉
mesto vetsinou potrebuje vyresit dopravu ne finance, o finance se postaraji urednici a politici😀
S tím mám konkrétní zážitek. Mezi obcemi Gajer a Janov na silnci 35, nějaká nehoda kamionu nebo tak. Měl jsem motorku, zkusil jsem to objet přes obec Mendryka, kde jsou chatky a fakt maličká asfaltka. No tyjo, provoz jak na D1, auta se tam vyhýbaly někdy doslova do zahrad, když se potkaly dvě dodávky, byl to zážitek
Pokud je dálnice úplně neprůjezdná, nedá se nic dělat a je to asi OK (dokud tam navigace nepošle kamion). Ostatně vy jste tam jel taky, že.
Rekl nekdo autorovi, ze planovani podle provozu dela lecktera navigace, nejen waze :)
Ale v tom retardovanem objíždění kolon nesmyslnou objížďkou, jízdou do různých zákazů, zbytečně dlouhých a nevhodných tras je Waze nejhorší. Specialita je pak úmyslné objíždění přes zákazy průjezdu. To snad musí dělat Waze schválně to jinsk není možné...
Kdyby jen přes obytnou oblast. Už jsem projel i nějakým průmyslovým a zemědělským podnikem. 🙂 Naštěstí po mě nikdo nestřílel ani nic neházel, jen se dívali co jim to tam jede.
Ja jel jednou po poli a lesem, kam bych si normalne netroufnul ani s dvoukolakem. Sygic.
To nic není, já jel lesem ve vyjetých kolejích, kde se absolutně nedalo otočit. Začátek vypadal dobře a když se to zhoršilo, už bylo pozdě couvat. Potkal jsem harvestor, který mi musel uhýbat do lesa. Nakonec jsem projel, ale zpocený až na zadku. B-]
Nakonec zjistíte, že bylo lepší vystát si tu kolonu...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.