Diky tento navigaci jsem uz usetril spoustu casu. Diky za ni.
Nevím, jaká logika vybírá objízdné trasy, ale na cestě Klatovy - Brno jsem teď pár objížděk zažil a litoval jsem, že jsem poslechl waze. Nějaký usek byl zavřený, jezdilo se na semafory a docela se stálo. Waze mě hnal nějakou objíždkou, kde jsem se připojoval na tu stejnou silnici za semaforem, jenže jak ten semafor pustili, tak sem stejně stál "celou červenou", než všechna auta projela a já mohl odbočit.Taky mě hnal nějakou cestou po kostkách jen proto, aby mě zkrátil cestu asi o 50m, ale čas se tím dost prodloužil.V nastavení má tuším něco o obtížnosti křižovatek a že je schopen se vyhnout těm složitějším a radši mě protáhnout jednodužší cestou, i když bude třeba o minutu delší. Tohle by se mě líbilo mít nějak obecně.Prostě občas mě žene šílenou trasou, která je možná o minutu kratší (a tím nemyslím celou trasu, ale i jen jednotlivé úseky dlouhé trasy), ale po tak hrozné cestě, že objet to po normální silnici je nejen pohodlnější, ale ve výsledku i rychlejší.Chápu, že to není lehký, ale nějaké preferování silnic vyšší třídy vs nějaka spojka přes vesnici, když je rozdíl v délce takřka zanedbatelnej, by se mě líbilo.
Jo, preferování vedlejší cesty je u Waze občas peklo.
Souhlas, Waze je od nákupu Googlem rok od roku horší. Třeba teď jsem jel do Oldřichovic a místo po hlavní trase mě to zase přiměla odbočit o křižovatku dříve. Následně mě tlačila odbočit na polní cestu se zákazem vjezdu. Pak mě navigovala na úzkou cestu pro jedno auto, kde místní Poláci jezdí devadesát. Asi se hodně modlí.A to počítaní dojezdu s předem známými kolonami je také zážitek. Vidím nehybnou kolonu v mapě, dojedu do ní, stojíme a minuty do cíle naskakují. Jako by ji zapomněla započítat.
Já jsem spíš zvědavý, jestli mi Waze bude ještě někdy fungovat.. Už je to snad více jak rok od aktualizace, která ho znefunkčnila a žádná další to doposud neopravila....
Odinstalovat a znovu nainstalovat. Bude po problému.
To nebude, protoze uz nevim ten ucet a prijit o nej nechci.. Mam tam nazbirany body, odemceny nejaky archivementy a nechci zacinat znova.. Kdyz to nebude fungovat po updatu ,smula..
U Waze nevidím možnost při plánování trasy zadat bod z mapy. U Mapy.cz to jde a je to moc užitečné. Ne vždy jedu na nějakou adresu, ale někam do přírody.
Pokud je tím bodem cíl cesty, tak lze na něm přidržet prst a vyskočí vám možnost naplánovat cestu tam.
Děkuji za tip, funguje to. Potíž je pouze v tom, že mapa je málo podrobná a konkrétní místo se hledá obtížně. U Mapy.cz je to jiné kafe 🙂
U waze a jejich mizerných map ten bod ale většinou nejde v grafickém pohledu vůbec najít. Parkáč někde u obchodu v Itálii, vjezd někam ....Pak se musí pustit mapy.cz, kde jde všechno vidět jak na talíři a donavigovat přes ně nebo si z mapy.cz přenést GPS souřadnici do waze a navigovat na souřadnici.
Waze je již roky horší než google, už jsem ho pár let nepustil. Ale chci sdělit jinou zajímavost. Letos jsem opět po pár letech oprášil "offline" slovenskou navigačku Sygic, na celodenní cestě z Rakouska. A musím říct SUPER! Celou cestu jsme porovnávali na druhém mobilu s googlem. Uzavírky i zácpy se zdá to podle mě hlásilo velice podobně.ALE!Sygic má proti googlu za mě naprosto brutálně lepší přehlednost displeje, zobrazovaných údajů. blížící se parkingy (hodí se právě pokud jedete stovky km na dálnici), v dolním proužku je celou cestu vidět za jak dlouho přijde zácpa atd.. fakt hodně výhod.Plus stále ten offline je za mě výhoda v tom, že u nás občas nastartuju navigačku kde je EDGE a pak se goolge ani nerozjede. Tak jen ochutnávka, že i "offline" (ono to zase tak moc offline není jen mapa) navigace stále mají co nabídnout!
Trošku nerozumím jak můžete o něčem co jste roky nespustil říct, že je roky horší než Google (vlastně cokoliv jiného). Sygic jistě není špatná navigace, ale je placená a srovnávat placené produkty s těmi co jsou zdarma, je většinou špatně.Jinak offline mapy umí i ten Google...
Špatně jsem se vyjádřil, waze jsem roky reálně nepoužil k navigaci. Ještě minulý rok naposled jsem jako několik let předtím zkoušel tu komparační navigaci jako letos se Sygic a waze byl téměř vždy horší než google, občas byly rozdíly v čase dojetí až absurdní. Takže v navigacích zdarma je rozhodnutí naprosto jasné (google vs waze). No a Sygic je sice placený ale býval (je?) za pár kaček. V akcích to většinou bývaly ceny v řádu stokorun. Na webu už vidím jen jakési přeplatné, přitom já mám a aplikace stále nabící jednorázové balíčky..P.S. A proč jsem s tím začal. Článek je především na téma přehlednosti a jen jsem chtěl upozornit že podle mě celkem levná navigačka je v přehlednosti o 3 řády dál než duo waze/google.
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 7. 2021 13:13
Nemám takové srovnání snad vyjma jednoho případu před asi čtyřmi lety, kdy nás Google vedl přes polní cestu, protože to bylo kratší. Nejsem si jist jestli vám rozumím s tím časem dojetí, jde vám o to, aby vám navigace ukázala přesně, že dojedete třeba ve 20:00? Tohle mne třeba nikdy nenapadlo řešit, vždyť po cestě se může přihodit tolik věcí, že ten čas je prostě jen "odhad", nic víc.Nevím jestli se dají koupit ještě ty balíčky, primárně se tlačí předplatné a to je to co mi hlavně vadí, platit za něco, co nevyužiji.
Tak já nevím ale online navigačku s dopravou pouštím HLAVNĚ proto aby mě to vedlo dle dopravy a odhadlo to čas dojetí. A pokud jedu 600km a dvě navigačky se mi liší třeba o 2h tak už to považuju za sakra zásadní problém, protože se logicky obávám že ta co dává víc mě povede nějakou kolonou a opravdu ty 2h někde zkejsnu.No a to co sděluji, že ty HODNĚ vadný časy dával vždycky waze.
Online navigačku pouštím proto, abych měl aktuální informace o dopravě a vyhnul se případným kolonám nebo jiným problémům. Jestli mi navigace odhadne, že těch 600 km dojedu ve 20:00 nebo 22:00 je poměrně jedno, protože nikdy neodhadne, jestli a na jak dlouho zastavím na benzince na záchod, takže ten čas bude stejně jen odhad. Krom toho na takové dlouhé trasy se snad trochu připravujete dopředu a už se díváte kudy asi pojedete a máte dopředu zjištěný předpokládány čas jízdy, protože podle toho i organizujete odjezd ne?Jako nevím, je to jen můj dojem, s něčím takovým co píšete jsem se ještě nesetkal, možná to tak je a schválně jsem si zadal, že chci jet z Ostravy do Grand Hotel Primavera v San Marínu (cca 790km) a výsledek: Waze 10:44, Google 11:33, Mapy.cz 11:10 z toho jasně vidím, že tři navigace pracují s tím časem 3x jinak (neporovnával jsem trasy). Takže teď je otázka, co z toho je "vadný" čas, já bych řekl, že všechny tři, protože ani jeden nezohlednil fakt, že 11 hodin v kuse snad nikdo řídit nebude...
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 7. 2021 15:28
Meleš totální hovadiny.
Ano, taky jsem teď jel do itálie Sygic + google. V čem je ale prostě Google nepřekonatelný, tak je případ, kdy se prostě už chci navigovat na konkrétní POI. U Google si přepínám na streetview, satelitní atd a pak si přesně vyberu bod, kam chci dojet, jehož přesnou adresu prostě často neznám a nemám jak do sygicu zadat....
Mám koupený Sygic i Waze. Občas je lepší to, občas ono. Sygic má výhodu když má člověk blbý signál, ale občas mi vprostřed navigování padnul, což je dost nemilé. A taky občas prudí notifikacema o nějakých marketingových akcích, což nesnáším.Přehlednost mi přijde plus / minus stejná.
Sygic je naprostá tragédie. Kdysi skvělá aplikace se proměnila v pouťové tržiště. Je možné nakoupit kdejakou hloupost, ale navigace z bodu A do B naprostá tragédie. Pokud obec patří pod jinou , což je v naší republice velmi časté, tak adresu vůbec nenajde. Co nato sw podpora? NIC. Protože dobře ví, že to najít nejde, tudíž je to nepoužitelná navigace pro většinu tras. Dále je schopná Vás kvůli 100 m protáhnou i přes šílenou cestu (a to mám vypnuté polní cesty). Asi tak.
To, že kvůli minutě rozdílu v čase Vás protáhne klidně lesní cestou, bohužel dělá i Waze 🙁 To je snad jediná věc, která mi na něm vadí. Mám ještě stařičký TomTom GO720, nevím, jak měli vyřešený algoritmus, ale ten to nedělí.
Mě by se zase líbila funkce při hlášení "Před Vámi je hlášeno nebezpečí", tak aby to i řeklo jaké (Práce na silnici, Odstavené vozidlo a tak.) Když pere do okna sluníčko, tak neohřívám telefon v držáku na skle, ale dám ho třeba na tunel u sedačky a když řekne jenom Nebezpečí, tak nevím jaké. Když to umí ohlásit Nehodu nebo hlídku, tak si myslím, že by neměl být problém naprogramovat i to, aby to hlásilo typ nebezpečí.
A nebude to o tom, že uživatel, který to nebezpečí hlásil, ho neupřesnil?
Není, ve spodním pruhu pod mapou se objeví upřesnění - Práce na silnici,odstavené vozidlo, i jsem tam měl jednou zvíře na silnici napsáno.
Když zvolite hlas, který umí číst jména ulic, tak to pak hlásí I typ nebezpečí.
Fakt že jo, super, díky !
Stačí přepnout do angličtiny
Taky je důležité, aby zvolenou trasu navigace držela. Už se mi stalo, že jsem zvolil jinou trasu, jenže pak jsem špatně zahnul a když jsem se vrátil zpět, tak se navigace nevrátila na zvolenou trasu, ale na tu kterou našla jako "optimální" čehož jsem si samozřejmě všiml až pozdě.
Proč je to důležité? Pokud opravdu potřebujete jet nějakým místem, k tomu jsou určené průjezdní body. Pokud nepotřebujete, mohlo by být jedno, kudy jedete. Já naopak zase šílím, když odbočím (protože je tam třeba zákaz, o kterém navigace ještě neví) a navigace se mě tvrdošíjně snaží dostat na původní trasu.
1) Třeba se chceš za jízdy kochat krajinou, proto si vybereš trasu, kterou považuješ za více "scénickou", nebo zatáčkovitou, ne každý má jízdu jen jako ryze účelový přesun z bodu A do bodu B. Průjezdní body by pomohly částečně, ale bohužel jsou ve Waze implementovány dost nešťastně a omezené na 1 průjezdní bod.2) Ve Waze ten zákaz můžeš nahlásit, navigace to vezme v potaz, a trasu přeplánuje. Vyzkoušel jsem vícekrát, přijel jsem k ulici, kde byla uzavírka, dal přidat hlášení / uzavírka, Waze trasu přechroupalo na objízdnou a bylo to. A dalším řidičům jsem tím ušetřil opruz, protože je už Waze do té uzavírky neposílalo.
Třeba nechceš jet po hlavním tahu, ale vedlejšími silnicemi. Jednou přejedeš odbočku a stáhne tě to na rušnou státovku, která byla v "primární" volbě, ale zvolil jsi jinou trasu, protože ses jí chtěl vyhnout.
A kedy pridaju funkciu "Najst trasu bez hlasenych policajnych hliadok"?
Zatím je tam jen funkce "jezdi podle předpisů"
Nejde o jezdeni podle predpisu. Jde o zbytecne zdrzovani ozbrojenymi zedniky, co potrebuji za kazdou cenu nahnat carky na premie.
Nevím, ale mě za poslední dva roky zastavila policie 2x a jednou se jen v době Covidu zajímala, jestli jsem z Brna. To mi jako nějaké extra zdržování nepřijde. Ale jestli jde o to, že někdo jezdí bez papírů nebo se zákazem řízení, tak potom takovou funkci rád oželím, jen když tomu chlapíkovi zabaví auto 😉
Názor byl 2× upraven, naposled 30. 7. 2021 14:43
Jestli tomu rozumím, tak raději z Plzně do Olomouce 5x změníte trasu a dojedete o hodinu později, jen abyste se vyhnul možné kontrole?
Urcite su taki, ktori by to ocenili. Ale vyznam to ma skor v meste.
Asi už minimálně rok Waze nabízí tři trasy. A při zobrazení te trasy ukáže souhrn "události" na cestě. Co že se zásadně tímhle mění ?
Dosud mrkneš na trasy, vidíš, že na každé něco je a vybereš tu s nejméně překážkami. Pak jedeš a najednou zjistíš, že jsi na 20 km objížďce, která tam navíc nijak vidět nebyla? Že by toto?
Hloupost aktualni zobrazeni tras, je formou i porovnání na mapě takže ono se tam 20km objízdná trasa zobrazí. O základu jako čas a kilometry nemluvě.
To sice ano, ale ty další 2 jsou v 99% případů nepoužitelné. A co tedy mám zatím bohužel zkušenost snad se všemi navigacemi, tak pokud tu trasu už nějak znáte, dost často se mi stane, že se stačí držet své zkušenosti, jet podle sebe a ejhle, po přepočtu i sama navigace ukazuje, že moje trasa je o minuty rychlejší (a to i ve chvíli, kdy já se rozhodnu ignorovat odbočení do nějaké boční uličky a jedu "po hlavní"....A takový příklad - Waze třeba nesmyslně dost často ukazuje trasu Brno - Itálie tak, že se nejede celá trasa po dálnici kolem Grazu, ale horní trasou přes Leobeden atd.... A to jen proto, že dle něj je asi o minutu kratší čas dojezdu (na 6 hodinové jízdě)... Jenže tam je dost dlouhý úsek nedálniční a stačí jeden kamion a máte smůlu....
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 7. 2021 10:25
Obecne Waze jiz zdaleka neni tak dobra jak byla, min ve srovnani s konkurenci. Dnes krom toho ze je zdarma, to zadna extra slava neni. Jak co se tyce informaci (ma lepsi info o raderech, ale horsi info o dopravni situaci, hlavne mimo nejvetsi mesta a nejfrekventovanejsi trasy). Osobne nejlepsi zkusenost s TomTom. Je offline, stahuje prave jen doplnkova data, v zahranici hlavne mimo EU super, stahnu si mapu predem a jedu. A za cenu 1-2 piv mesicne skvele. Tim spis ze maji rodinne sdileni licence az pro sest lidi a pak ta matematika je uplne smesna cenove.
Tak je otázka jestli placené navigace lze považovat za konkurenci těm co jsou zdarma. Třeba mi osobně z těch co jsem zkoušel vyhovuje nejvíce Waze, ale je pravda, že z placených, ale ve free verzi, jsem zkoušel jen Sygic a tam je zase problém, že ve free verzi toho moc nenabízejí a cpou do nákupu "prémiových" funkcí. Takže ta otázka by měla být spíše jak často jezdíte na navigaci, pokud často nebo alespoň párkrát do měsíce, tak je cena dvou piv v pohodě, ale pokud navigaci používáte jednou za čtvrt roku, tak jsou měsíčně dvě nevypité piva drahá zábava ;)
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 7. 2021 12:43
Pořád je zde možnost si v případě, že jedu např. na dovolenou aktivovat TomTom na měsíc za 50Kč (což v nákladech na cestu je prakticky nic) s tím, že na běžné cesty, kde to znám (a chci mít jen online hlášení o nehodách a neptořebuji navigovat), nebo krátké výlety, kde jde často jen o navigaci na "poslední míli" si vystačím s Waze/Google
umi TT radary v Rakousku ??
Upřímně mi přijde takové řešení kostrbaté. Když pominu situace kdy si v rámci města nebo okolí nastavím navigaci, protože jsem na dané adrese nikdy nebyl, tak vzdálenější cesty (třeba nad 100km) jezdím řekněme 10x do roka a kvůli toho mít extra navigaci, kterou ještě zaplatím mi přijde zbytečné. Chápu, že když někdo jezdí častěji a dálkové trasy, tak se setkal s více pochybeními navigace, ale mě waze ještě nikdy vyloženě nevypekl a vždy mě dovezl tam kam jsem chtěl.
Já Vám to budu věřit, ale zrovna u mě se na poslední míli nejvíce osvědčily Mapy od Seznamu (v ČR, ale teď i v Rakousku). Google mapy mě několikrát naváděly do zákazu vjezdu (opravy), zabudovaný Tom Tom zase několikrát ani netušil, že tam vede nějaká cesta (žádná lesní stezka vyšlapaná od srnek, normální silnice).Waze mě zase v ČR pravidelně zavede úplně mimo (rekord vloni v zimě do zasněženého pole). Pokud bych zobecnil, čím menší vesnice a čím víc od návsi, tím větší riziko.U vestavěného Tom Tomu jsou problém aktualizace map. Zajímavé je, že dopravu ukazoval správně, ani nevím, jestli bral data z rádia nebo z mobilu, ale když nevidí silnice, je to problém.No a poslední věc, s online navigacemi je potíž v okamžiku, kdy spadnou servery nebo není pokrytí daty (obojí jsem zažil). Pak jste v háji zeleném a jste vděční i za ten starý Tom Tom na palubce :)
Ano a socky co jsi někde upiratily Toma, nebo jinou placenou navigaci pak nemají na data, takže nehlásí problémy na trase. V tomhle tom ty zdarma, který vyžadují připojení k datum jsou mnohem mnohem lepší, protože se k vám dostane brzo aktuální situace.Ono většina lidí právě už nevyžaduje navigaci na to samotný navigování protože nevědí Odkud kam Jak dojet Ale právě proto že Navigace říká ty doplňkové informace na cestě ať kolony bouračky a podobné věci.
Mám navigaci TomTom ve své rok staré Kia, a horší navigaci jsem nikdy neměl ani nepoužíval,! Naposledy mne vypekla před měsícem když jsem v Praze potřeboval vysadit přítele na autobusovém nádraží Florenc...😨👎‼️
Kdyby jen Brno - Itálie. Mě nedávno chtěla protáhnout s dost velkou zajížďkou přes areál nějakého podniku jen kvůli tomu, že na přímé cestě byl nahlášen nějaký problém, který už tam nebyl.
Podle toho, co vím, to hlášení problémů Waze nebere zase tak vážně a reaguje až na to, že lidi opravdu zpomalí nebo jedou sami jinudy.
Tohle mi u Waze vadí, že kvůli ušetřené minutě mě táhne kdovíkudy. Nevím, jak to měl udělaný, ale starý dobrý TomTom moc dobře věděl, kudy je pro řidiče lepší jet.
Jo to je pravda nejsem schopný kvůli ušetřené mu kilometru nebo pár minut tam táhnout opravdu někdy ne optimální trasou přece jen papírově předpokládá že ty Silnice je první třídy takže jí stav a provoz odpovídá silnici první třídy a ne zrovna první třídy v ČR ale na západě jenže hlavně aktuální není problém Nebudu neboj A uvidíš mapových podkladů že máte i půl roku nebo víc staré podklady a ta jiná navigace která je levná protože jakoby offline vás táhne do uzavírky o které vidíte už rok
Nemůžeš to napsat ještě jednou a česky?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.