Pilip
20. 4. 2001 • 19:45

Vase starosti na mou hlavu,inteligenti.
Nemate co delat?

Jirka
20. 4. 2001 • 19:45

"Pro chování na Internetu platí pravidlo - nikoho neobtěžujme elektronickou poštou, kterou si nevyžádal. Zejména to platí pro poštu reklamního rázu, která má cíl na co nejvíce náhodně vybraných adresách. Pokud si například majitel firmy Kolečka, s. r. o., vyrábějící kolečka ke kancelářským židlím, najde deset výrobců kancelářského nábytku a pošle jim elektronickou poštou svoji nabídku či návrh na obchodní spolupráci, nebude se jednat o spam."

Ahaaa - trochu protimluv, ne? Vždyť ti výrobci si to přece také nevyžádali, že? Mám dojem, že autor zmíněného článku si cokoliv vykládá přesně tak, jak chce, aby to bylo (dokonalá demagogie). Zcela podobné procento výrobců nábytku může mít zájem o kolečka jako studentů o životní pojištění - spam je to totiž skutečně jednoduše vždycky, když jsem si o to neřekl!

Jak tak koukám, ten e-biz bude zřejmě pěknej humus. Ještě jsem se do něj nepodíval, ale dvě v poslední době uveřejněné ukázky na Živě mi docela stačí. To fakt už nemáte o čem psát?

Pavel Pospíšil
20. 4. 2001 • 19:45

Myslím, že naše definice spamu je velmi přesná - říká, co je slušné a co ne. (A každý má potom svoje meze ...)


S kolečky pro židle to byl příměr, ale přiléhavý: Budu-li vyrábět nábytek, budu předpokládat, že mi čas od času přijde nabídka koleček na židle. Bude-li mě ale s těmi kolečky někdo každý týden otravovat, i když jsem ho odmítnul, je to spammer.


Podle vaší definice spamu vás spamuje banka v okamžiku, kdy vám posílá nabídku na novou kartu apod.


Pavel Pospíšil

ufak
20. 4. 2001 • 19:45

Ses chytrej. Neni jedno, jestli napisou oficielni dopis "Hele potrebujete kolecka, my je vyrabime. Muzeme navazat obchodni vztah?" ?
nebo

Pokud mi prijde mail "Chcete vyrobek/rekreaci za vyhodnych podminek?", mazu ho hned, ze?

P.S.:
1. O tuto odpoved jsi taky nezadal.
2. O tvuj rozum te zive taky nezadalo.
3. Mail poskytuje velkou rychlost. proto jsou prispevky nepromyslene. Ja je pisu v textaku, prectu, vygumuju a prepisu. Pak se teprve rozhodnu, zda ho poslu.

Ahoj a nezlob se. Ufak

Radek
20. 4. 2001 • 19:45

Já mám taky dost reklamy, ale hlavně reklamních bannerů. Takový normální trochu animovaný banner má 15-30 kB. To by odpovídalo tak 10 plain text e-mailům. Každopádně reklama pomocí bannerů je naprosto necílená (s výjimkou pár služeb na internetu, kde se zaměření banneru mění podle oblasti kde brouzdáte) a otravuje všechny uživatele. Každopádně je lepší rozesílání reklamních informací pomocí e-mailů. To může být cílené, a při stejném objemu dat, které jsou každodeně přenášeny v bannerech, bude reklama pomocí e-mailů několikrát účinnější. Je jasné, že provozovatelům mnoha serverů, kteří z žijí z toho, že otravují návštěvníky bannery, se jakákoli možnost reklamy, která jim nepřinese žádný zisk, nebude zamlouvat. Proto také vymysleli a prosazují pokřivenou netiketu, která přináší prostředky jen jim!!! Co to je za etiketu, která nutí návštěvníky stránek sledovat bannery s nelovou inforamční hodnotou, často patřící do kategorie klamavé reklamy. Co to je za etiketu, podle které je OK, když během surfování stáhnete několik set kB reklamních bannerů a přitom vám zakazuje rozeslat několik set e-mailů o celkově stejně velkém objemu dat na ZVEŘEJNĚNÉ e-mailové addr.

Pepa Kokes
20. 4. 2001 • 19:45

Proti bannerum muzu vrele doporucit produkt AtGuard, ted uz soucast Norton Internet Security Suite. Jako firewall me nezaujal, ale jako nastroj na odblokovani banneru je bez konkurence - narozdil od vsech ostatnich programu tohoto typu totiz vetsinou dokaze zlikvidovat i reklamu, ktera se objevuje v tzv. ad-ware programech. Od doby, co AtGuard pouzivam, nemam s bannerama potize, ty cca 3, co denne projdou sitem, jeste celkem prekousnu...

Pepa Kokes
20. 4. 2001 • 19:45

Co to je za etiketu, podle které je OK, když během surfování stáhnete několik set kB reklamních bannerů a přitom vám zakazuje rozeslat několik set e-mailů o celkově stejně velkém objemu dat na ZVEŘEJNĚNÉ e-mailové addr.


Rad bych podotkl, ze to, ze je adresa zverejnena, jeste neznamena, ze je urcena pro reklamni postu. Napriklad ja na sebe vzdycky uvedu nejakej ten mail, ale absolutne odmitam tolerovat jakoukoli reklamu, ktera mi na nej prijde, at uz je pro me uzitecna nebo ne.

Eminem
20. 4. 2001 • 19:45

Takovy jako vy mam nejradsi, nejlepe vsechno bez reklam a jenom tuny a tuny textu a jeste nejlepe vsechno zadarmo a nemuset vubec nic platit. Z ceho ziji profesionalni informacni servery? Nevim, ale asi to rozhodne nebude z toho, ze si vy prectete vsechny clanky a potom se vyprznite v nejakem foru.

Pepa Kokes
20. 4. 2001 • 19:45

Reknu to asi takhle - pokud vyhynou vsichni, co delaj obsah jen pro penize, me to vadit nebude.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Radek
20. 4. 2001 • 19:45

Mezi podnikateli a firmami se těžko dá mluvit o nějakém spamu. Takže ten příklad s kolečkama je O.K. Není to spam. A pokud nejde o 10MB pdf nebo powerpoint a pod. nebude to nikomu z oslovených firem asi vadit.

To se týká "tun textu" - na ty si můžu naprogramovat nějaký selektor, který mě vyselektuje příchozí poštu podle obsahu (klíčová slova a jejich vazby a pod.) S grafikou by to bylo sakra těžký, nebo skoro nemožný. Taky nevíte jaký blivajz se při systému výměny bannerů objeví na prohlížené ztránce. Buď bannery zakážete, nebo je budete trpět. Textové informace jle celkem solidně selektovat.

A to nemluvím o tom, co je lacinější, zda si zaplatit 100 tisíc zhlédnutí, nebo si sednout za počítač, offline browserem vytěžit z internetu několik desítek tisíc e-mail addr. a rozeslat na ně krátký e-mail (stačí tak 500 bajtů). Nevím proč bych měl platit za bannery, když jsou naprosto neůčinné a všem (kromě těm, kteří na nich rejžují) lezou na nervy.

Lukas Kalista
20. 4. 2001 • 19:45

Reklamy mam plne zuby a tak me vzdy dost nastve, kdyz dostanu nejaky spam. Navic posledni dobou se obcas objevuji dokonce takove mejly i zavirovane. Opravdu nevim, co si pak o takovych autorech mam myslet

xml
20. 4. 2001 • 19:45

Pozor, urcite se nejedna o spamy, ale o reklamni e-maily ;))))))

Určitě si přečtěte

Články odjinud