Nástroje a služby pro mobilní vývoj

V článku naleznete záznamy z konference o multiplatformním vývoji, kterou pořádala společnost Microsoft na konci května.
Nástroje a služby pro mobilní vývoj

Více než 100 návštěvníků dorazilo na konferenci Nástroje a služby pro multiplatformní vývoj, kterou společnost Microsoft pořádala ve svých prostorách v Praze, a další desítky ji sledovaly online na Channel 9. V celkem osmi přednáškách představili specialisté z Microsoftu a vývojářských firem nástroje, které jsou aktuální v oblasti tvorby aplikací pro více platforem zároveň. Každá přednáška byla poctivě ohraničena 30 minutami, takže celý program šel plynule a velmi svižně dopředu.

Pokud vás toto téma zajímá a nemohli jste přijít, nezoufejte – záznamy jsme uchovali, zveřejnili na Channel 9 (včetně prezentací jednotlivých řečníků, najdete je u každého videa) a tady vám jednotlivé přednášky představíme. Omluvte prosím horší kvalitu zvuku – na vině není váš přijímač, mikrofony jsme poladili až v druhé polovně konference, nicméně i tak jsou sdělení srozumitelná. O čem se tedy mluvilo?

Zahájení a cyklus DevOps

Úvodní slovo si vzal Jiří Burian, specialista prodeje vývojářských nástrojů v českém Microsoftu, a představil celý cyklus technologií a navazujících služeb společnosti Microsoft pro vývoj multiplatformních mobilních aplikací. Tato přednáška vlastně představila agendu pro celý zbytek dne – prošli jsme od vývoje aplikací, přes testování až po automatické nasazení.

Xamarin a jeho dvě IDE

Když začínáte s multiplatformním vývojem v Xamarinu, stojíte hned na začátku před volbou, která ovlivní celý jeho průběh. Vojtěch Mádr z frimy eMan představil založení nového projektu a práci v Xamarin Studiu na OS X, následně si vzal k ruce Martina a společně předvedli základní odlišnosti Visual Studia na Windows. Není jich mnoho, ale začátečníka mohou zaskočit. Na závěr se zadařilo i předvedení zatím experimentálního simulátoru iOS na Windows.

iOS, Android i Windows v jednom

Plynule navázalo praktické předvedení multiplatformního vývoje pomocí Xamarin Forms, pro které si Vojta připravil jednoduchou aplikaci, kde jsme viděli MVVM a sdílení kódu mezi iOS, Androidem a Windows. Jako drobnou třešničku si pak nechal předvedení alpha verze vizuálního náhledu XAMLu.

Praktické zkušenosti s Xamarinem

Poté převzal mikrofon Roman Fischer ze společnosti Skeleton Software a podělil se s námi o deset zkušeností, které nasbírali při vývoji aplikací v Xamarinu. Dozvěděli jsme se například, jak se vypořádali s komunikací přes Bluetooth nebo jak vyřešili používání nativních knihoven třetích stran v Xamarinu.

Testování v Xamarin Test Cloudu

Po obědě nastoupil Martin Šimeček z Microsoftu a po krátkém teoretickém úvodu předvedl, jak využít masivní škály Xamarin Test Cloudu a vzdáleně otestovat svou aplikaci na různých fyzických zařízeních – třeba i exotických, o jejichž existenci jste neměli ani tušení. Viděli jsme všechny nutné kroky: registraci účtu, vytvoření UI testů pomocí C# a publikování do Test Cloudu přes Visual Studio.

Beta distribuce pomocí HockeyApp

Když je aplikace hotova a otestována, je vhodné zařadit do cyklu ještě další krok – betatestování. Velmi oblíbenou službou, která už patří do stájí Microsoftu, je HockeyApp a pánové z Worklia demonstrovali, jak ho oni používají k distribuci a testování své aplikace.

Uzavření cyklu – kontinuální integrace

Předposlední přednáška dne spojila všechny dílky dohromady do výsledného obrazu jménem kontinuální integrace (známá také jako CI). Martin Šimeček nastavil Visual Studio Team Services jako správu svého zdrojového kódu, aktivoval automatický build a nakonfiguroval přesun androidí aplikace do Xamarin Test Cloudu a následně do HockeyApp. Kruh se uzavřel.

Správa a zabezpčení (EMS)

Petr Ritz z Microsoftu nás v úplně poslední přednášce vyvedl z omylu, že zapojením do DevOps vše končí. Viděli jsme portfolio produktů společnosti Microsoft pro správu a zabezpečení mobilních zařízení, včetně aplikací na nich nainstalovaných.

Články ze série Microsoft TechNet nevytváří redakce Živě.cz, ale partneři programu Microsoft TechNet. Jsou publikovány v rámci mediálního partnerství Živě.cz a společnosti Microsoft.

Témata článku: Microsoft, Skeleton, Crash

Určitě si přečtěte

Jak vybrat monitor k počítači: nenechte se zlákat nepodstatnými parametry

Jak vybrat monitor k počítači: nenechte se zlákat nepodstatnými parametry

** Na jaké parametry se zaměřit a kde vás výrobci chtějí nachytat ** Monitory se stále více specifikují pro konkrétní určení ** Náročný hráč nebo profesionální grafik mají různé požadavky

20.  6.  2017 | Tomáš Holčík | 32

Dlouhodobý test HTC Vive: co vám recenze o virtuální realitě neřeknou

Dlouhodobý test HTC Vive: co vám recenze o virtuální realitě neřeknou

** Ani hry se sebelepší grafikou vás nevtáhnou tolik, jako ve virtuální realitě ** Pro sledování filmů není VR ani zdaleka ideální ** I první generace je skvělá, stále však působí jako prototyp

20.  6.  2017 | Stanislav Janů | 22

11 tipů, jak efektivně a přesně sledovat počasí pomocí internetu

11 tipů, jak efektivně a přesně sledovat počasí pomocí internetu

** Sledujte počasí z více zdrojů a podrobněji, přesněji tak určíte, jaké počasí vás potká na dovolené ** Na webu najdete hromadu pokročilých předpovědí počasí, ale i specializované meteorologické služby ** Vybrali jsme 14 služeb na počasí, které se vám můžou hodit

23.  6.  2017 | Jakub Čížek | 18

Jak unikají informace o nových iPhonech? Třeba podprsenkami čínských pracovnic

Jak unikají informace o nových iPhonech? Třeba podprsenkami čínských pracovnic

** Na černém trhu mohou zaměstnanci továren za kradené součástky inkasovat částku ve výši ročního platu ** Velké množství informací je vyneseno i z centrály Applu ** Díly jsou pašovány v botách, podprsenkách i odpadem

21.  6.  2017 | Stanislav Janů | 24


Aktuální číslo časopisu Computer

Bojujeme proti Fake News

Dva velké testy: fotoaparáty a NASy

Co musíte vědět o změně evropského roamingu

Radíme s výběrem základní desky