Technologie bojových raket má své limity , s kterými jsou dnešní konstruktéři dávno seznámeni . To je daný fakt a tyto limity jsou dány fizikálními zákony . I když se podaří vyvinout ramjetovou střelu , vždy bude zastaralá a primitivní oproti zbrani zasahující rychlostí světla . Mimochodem , Čína nemá žádná neviditelná letadla , má pouze letadla se sníženou charakteristikou radarového odrazu . Na radaru jsou viditelná a zachytitelná .
Laser je pořád drahá věc, aby něco uchranily musí být určitý počet.Co budou chranit to důležité.Číná a rakety to je jejich vynaléz starý ale účinny už 11. století je zdokonalují.Pořád je to levné.
Tohle je omyl . Naopak , k ochraně objektu je mnohem výhodnější laser , než raketa . Laser lze použít opakovaně a netřeba pro něj skladovat munici . Jediná nevýhoda laseru byl problém s přehříváním , při opakovaném použití , ale nedávno byl tento problém vyřešen .
Rakety jsou technologie pred zanikem. Prudky rozvoj laseru odkaze rakety na smetiste dejin behem par let.Mj. bylo ukazano v te prorocke simulaci vytvorene iluminaty, kterou ukradli hackeri a vydali pod nazvem C&C:generals.
Já bych viděl nevýhodu laseru v tom, že se s ním blbě střílí za roh nebo za horizont. Což pro říditelnou střelu není až takový problém
Vtipné... 😀
Náporové motory měly rakety 3M8 systému 2K11 Krug. Měla ho i naše armáda. Dolet 50 km, výškový dosah 25 km, rychlost 4 Machy.
Ano těch raket s náporovým motorem je celá řada.Zde se však mluví o střele nesené letadlem->stíhacím->je to střela vzduch-vzduchTo znamená nutnost výrazné miniaturizace což není vůbec triviální problém. Vemte si třeba AIM-120 AMRAAM o AIM-9 Sidewinder nemluvě či jejich ruské ekvivalenty a pak se koukněte na střely typu 2K11 Krug nebo třeba RIM-8 Talos.Na délce střeli ani tak nezáleží ale průměr je velmi důležitý.
Vetsi dostrel pravdepodobne mit nebudou, spise se zameri na rychlost a obratnost. Zapadni strely nemaji dostrel jaky maji proto, ze by zapad nedokazal vyrobit nic s delsim doletem (to uz zmaknul AIM-54), ale proto ze zkusenosti z bojovych nasazeni ukazuji, ze vzdalenosti na ktere jsou odpalovany rakety jsou z praktickych duvodu povetsinou zlomkem uz stavajicich maximalnich doletu. Dolet je jedna vec, druhou veci je schopnost vyhledat, identifikovat a udrzet cil v podminkach menici se bojove situace.Uplne stejna situace je u protilodnich strel, jejichz maximalni dostrel je ciste teoreticky a v podminkach praktickeho namorniho boje fakticky nedosazitelny.
to platí u současných "plošně omezených" konfliktů, z místa odkud je vypálená raketa je často k nejbližší hranici ve válce nezúčastněného státu třeba jen 200km, takže nikdo nechce nasrat např. Turky tím, že jím nad jejich území přilítne raketa a sundá dopravní letadlo. Ale Čína (i ostatní) musí uvažovat i jinak, co v případě velkého konfliktu s frontovou linií tisíce km dlouhou ... to je jiná situace a pustit na letecký svaz nepřítele desítky střel na 300km vzdálenost je lákavé.
To neni o nejakem plosnem omezeni. Uvedomte si, ze ten "letecky svaz nepritele" neprileti jen tak v idealni vysce (pro rakety) jako chuml letadel co se necha na 300 km sestrelit. Prileti prizemnim letem, bude se kryt za prirodni prekazky, jako prvni poleti EW letadla ktera budou rusit radary, utocici letadla budou mit snizenou viditelnost pro radary atd. V takovych podminkach bude tezke dosahnout uspesneho zasahu na tak extremni vzdalenost, bude vyhodnejsi schovat si raketu na lepsi zamereni cile tj. na vyrazne kratsi vzdalenost.
Zajímavé, že Iránci právě dosáhli ve válce proti Iráku hodně sestřelů pomocí AIM-54.6e Západ nemá adekvátní náhradu je IMHO chyba.
U AIM-54 je největší problém cena. A samozřejmě hmotnost. A dnes již zastaralost.
Hmm, když jsem si tu přečetl že: "Náporový pohon neboli ramjet, představuje jednoduchý typ reaktivního pohonu. Je to vlastně trubice otevřená na obou koncích, která se uvnitř zužuje."Tak pokud je to vlastně nějaká trubka, která má oba konce otevřené, tak kam jako umístí hlavici s výbušninou?
http://www.okieboat.com/Copyright%20images/RIM-8E... ...
Z fyzikální podstaty náporového motoru je dosazení nadzvukové rychlosti nemožné, zvýšení doletu možné. Raketový motor má 30x vyšší výkon v tahu, ale vyšší spotřebu paliva.
To docela odporuje tomu, že náporové motory fungují až zhruba od Machu 3.
No a jak je chcete na tu rychlost dostat? Zase jenom raketovým motorem.
Tohle je ale nápirový motor na tuhé palivo takže spíš něco jako hybridní raketový motor. http://www.spacesafetymagazine.com/wp-content/uploads/2013/0... ... Takže by asi měla stačit nižší rychlost.Jinak samozřejmě u klasických ramjetů je nutné zvolit dvoustupňovou konstrukci jako u RIM-8 Talos.https://cs.wikipedia.org/wiki/RIM-8_Talos... https://en.wikipedia.org/wiki/RIM-8_Talos...
ak sa naporove motory pouzivali uz pred 50 rokmi, preco je to dnes taka velka novinka?
Není. Akorát dnes už jsou k dispozici materiály se kterými jde vyrobit tento motor dostatečně spolehlivý a malí (ale to kdo ví jestli) aby šel použít i do střel nesených stíhačkou.https://en.wikipedia.org/wiki/Ramjet... https://cs.wikipedia.org/wiki/N%C3%A1porov%C3%BD_m... ...
Z fyzikální podstaty náporového motoru vyplývá akorát to, že neznáte fyzikální podstatu náporového motoru. Při správné konstrukci spalovací komory je dosažení rychlosti zvuku pomocí tohoto motoru nejen snadné, ale mnohdy dokonce i žádoucí právě proto, aby došlo ke správné kompresi v místě spalování. Náporové motory byly a jsou využívány právě pro jejich schopnost snadného dosažení nadzvukové rychlosti což je jejich největší výhoda oproti motorům turbínovým.Velmi často se používá kombinace raketového motoru a náporového motoru, méně často turbínového motoru a náporového motoru. Tyto kombinace řeší nevýhodu náporového motoru a tou je neschopnost chodu do určitých minimálních rychlostí daných právě konstrukcí spalovací komory. Maximální rychlost náporového motoru není teoreticky ničím omezena.
Psal jsem to již nahoře, aby to mohlo fungovat, musel by být motor kombinovaný a pak to ztrácí smysl. Střílet by se dalo jen při nadzvukové rychlosti. Podle mne je to kachna. Navíc současné malé rakety vzduch-vzduch létají 5M.
Tohle je ale nápirový motor na tuhé palivo takže spíš něco jako hybridní raketový motor. http://www.spacesafetymagazine.com/wp-content/uploads/2013/0..... ... Takže by asi měla stačit nižší rychlost.
akym sposobom by tuhe palivo malo zabezpecovat potrebu nizsej rychlosti?
Relativně jednoduše. Dá se spočítat jak dlouho musí motor hořet, aby dosáhl patřičné rychlosti a podle doby hoření se dá tato část motoru na tuhá paliva namíchat v kombinaci palivo-okysličovadlo a dále by pak už stačilo jen palivo, protože by už byl dostatek vzdušného kyslíku.
Třeba přidáním trochu okysličovadla do vrstvy tuhého paliva která odhoří nejdříve.
Náporové motory jsou vždy kombinované. Startovací raketový motor může být po dosažení patřičné rychlosti odhozen.
Rakety vzduch-vzduch jsou odpalovány z letadel, a letadla ve vzduchu zpravidla nestojí...
ak potrebuje naporovy motor nadzvukovu rychlost na to aby fungoval, tak tazko je mozne pouzit naporovy motor na dosiahnutie nadzvukovej rychlosti.
Rychlost při jaké náporový motor je schopen zažehnutí se odvíjí od konstrukce jeho komory, která musí zajistit při dané rychlosti dostatečnou kompresi vzduchu, takže může být konstruován tak, aby k zažehnutí došlo už u podzvukové rychlosti nebo u rychlosti blízké rychlosti zvuku. Ona je to velká věda o aerodynamice jak tu komoru správně upravit.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.