Citrisin
17. 7. 2011 • 14:46

Omlouvám se za pozdější reakci. Ale vzpomněl jsem si kde jsem s "programováním" začínal já. S myšlenkou na hry jsem je vytvářel v Game Makeru, tuším že ve verzi 6. V závislosti na informaci o kodu jsem se podíval zpět na tento projekt, nyní je ve verzi 8.1. Je pravdou že je placený, ale je k dispozici i lite verze, ve které se dá udělat mnoho věcí. Ptám se tedy v čem je kodu tak převratné a zvláštní? Přijde mi spíše jako hračka, která jen vzdáleně umožňuje se přiblížit logice procesů a cyklů. Možným lákadlem sice může být 3d prostor, ale právě kvůli němu se mi to zdá hodně unesené. Dle mého názoru je vpád do 3d hned na začátku sebevražda. Vektorová algebra aj. Chápu že zde je to asi vše skryto pod balíkem kódu. Game Maker mi přijde jako lepší volba pro pochopení algoritmů programování. Tedy pokud beru věk těch, kteří se učí základy okolo těch 13 let (Já jsem tuším začínal se tím zabývat v těchto letech).

ir11
4. 5. 2011 • 20:08

Taky znam programovaci jazyk Karel, Baltika, ale Kodu Game Lab je nejlepsi. Co udelat nejakou stranku, kde bude mozne zdilet hry, rady, pripadne nejake navody atd.?

skutecnykosmonaut
1. 5. 2011 • 8:03

Hm,moc pěkný.
Ale vzpomínám si, to mi bylo asi deset, čili druhá polovina osmdesátejch let, v době kdy ti štástnější z nás měli
doma třeba gumáka(Sinclair ZX Spectrum - 8 bit.počítač, 32Kb RAM, 16Kb ROM a zbytek světa na tyhle týpky
koukal jako na exoty a nechápal,
tak jestli si matně vzpomínám, jeden pán vymyslel tzv. "PROGRAMOVACÍ JAZYK KAREL". Jeho úkolem bylo
pomocí zadávání logických podmínek učit Karla(malý panáček s kloboukem) různým věcem.
Samozřejmě, že jen černobílá grafika a 2D pohled. Jo, a ten autor byl čech.😀

Petr Koumar
Petr Koumar
30. 4. 2011 • 21:29

Jde vytvořená hry nějakým způsobem exportovat do exe?

miser
miser
29. 4. 2011 • 19:13

Koho oslovil tento engine nechť určitě vyzkouší starší, ale neméně vynikající hru Colobot, pro výuku programování jazyků C++/C#. V zásadě jde o to naprogramovat robotům umělou inteligenci, pomocí které potom dobývají planety - bojují s nepřáteli (skript na zaměřování), těží suroviny (skripty na hledání nerostů, čekání ve frontě u sila ...), atd. To vše v poutavé 3d grafice. Věřte, že vidět roboty rozhodovat podle vašich algoritmů je zážitek :)

Petr Mastík
29. 4. 2011 • 16:08

co myslíte ? XNA nebo tohle ? ... asi je to zaměřené každé na jiného uživatele co ? ... myslím že XNA je pro zkušenější uživatele lepší volba 😉

Marek Zelinka (sticky99)
Marek Zelinka (sticky99)
29. 4. 2011 • 15:24

podla mna je lepsie sa ucit programovat ci v jave alebo c++ 😀

Jakub Štych
Jakub Štych
29. 4. 2011 • 14:28

To je luxusní. 😀 Jdu to vyzkoušet. B-]

Forty-
Forty-
29. 4. 2011 • 14:00

Normalne som dostal chut spravit si nejaku hru :) Pekna vecicka.

odstraneno 297
29. 4. 2011 • 12:21

Dakujem za clanok, aj ked je to pre deti, urcite to vyskusam (aj ked mi tiahne na 30)! 🙂
Je to zaujimave a urcite kreativny sposob ako sa nenudit pred pocitacom.

Pavel Dufek
Pavel Dufek
29. 4. 2011 • 11:31

Tak jsem čekal, kdy se tady článek o KODU objeví. A dočkal jsem se :) KODU je velice zajímavě zpracovaný program. Já pracuji společně s Microsoftem na projektu KODU - Škola hrou. Našim cílem je zavést KODU Game Lab jako výukoví program na středních a vyšších školách v ČR. I když je v článku pár nepřesností doufám, že si toho převážně mladí lidé všimnou a vytvoří mnoho zajímavých her. Jinak k tomu XBOX. V ČR si bohužel na XBOX KODU nestáhnete. V budoucnu snad ale bude i na českém XBOX Live. :)

Názor byl 1× upraven, naposled 29. 4. 2011 12:15

brucus
29. 4. 2011 • 8:50

Viacej by ma zaujimalo nieco podobne pre Android.

SterneRegniX
29. 4. 2011 • 0:29

s tym Xboxom to asi nebude tak jednoduche, na tvorbu hier sa pouziva tzv. DEV KIT
http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_Development_Kit...

Určitě si přečtěte

Články odjinud