Napište nejlepší piškvorky a vyhrajte 100 000 Kč

Diskuze čtenářů k článku

Lubor Z.  |  15. 11. 2002 18:14

No a je někde uvedeno, na jakém stroji budou ty prográmky spuštěny? Vono totiž když je přemýšlení oemezeno časem, tak by měli i úvést, na čem to bude přemýšlet

Jen aby jim tam někdo neposlal nějakýho piškvor-vira, kterej všecky ostatní soupeře jednoduše smázne a je vystaráno (fór)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Piskvorek  |  16. 11. 2002 13:04

V .NET runtime stejne jako v jave se da programu zakazat pristup k prostredkum systemu (sandbox) a tak se viry neujmou.... 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Piskvorek  |  16. 11. 2002 13:08

je to napsane v http://msdn.microsoft.cz/piskvorky.NET/specifikace.asp

Pentium III 866 MHz 256 kB cache s 1 GB RAM

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Arthur Dent  |  12. 11. 2002 16:13

Vitezny program pak bude prodavan spolu s novymi Windows namisto Minesweeperu ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Oxy  |  11. 11. 2002 13:09

Ak má už niekto hotové dll-ko, rád si ho s ním vymením na odskúšanie...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jméno  |  14. 11. 2002 19:13

DLL .NETu jdou dekompilovat stejně snadno, jako ty psaný v Javě...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Oxy  |  15. 11. 2002 14:01

samozrejme, no xcem sa "popasovat" a nie disasemblovat a nieco analyzovat... keby som xcel toto, tak studujem spustu zdrojakov co sa povaluju na internete... a netreba ich ani dekompilovat... ak sa bojite, tak neposielajte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Winco  |  15. 11. 2002 12:48

Oxy ja ho uz mam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Oxy  |  15. 11. 2002 14:03

tak posli, kdo koho netrie, kua...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlczaak  |  08. 11. 2002 16:52

myslim, ze ta soutez bude docela zajimava... to ze, existuje vyherni strategie pro zacinajiciho, jeste neznamena, ze ji nekdo z pritomnych dokaze naprogramovat za danych podminek (1 MB soubor, cas 10 minut na partii). krom toho, pokud je mi znamo, se jedna o vyuziti spocitane databaze, takze hlasky typu "kde se da ten algoritmus sehnat", jsou usmevne. ja osobne do toho pujdu, jenom budu muset dostatecne domyslet a vypilovat algoritmus... je to totiz kompromis mezi silnym algoritmem a rychlym vypoctem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LubosC  |  07. 11. 2002 12:58
Richard  |  06. 11. 2002 00:17

Piskvorky su uz uplne spocitane. Prvy hrac vyhra 36 tahom (na 19x19). Na pravidelnych turnajoch pocitacovych hier sa z tohoto dovodu pisvorky vobec nehraju (ale hraju sa v RENJU).

Len V MS mozu byt zamestnani ludia, ktori nerozumeju svojej praci a nezistia si informacie k sutaziam, ktore poriadaju.

p.s. Kde na Internete je ten algoritmus na stiahnutie ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gogo  |  06. 11. 2002 12:03

No myslim si, ze jim vubec nejde o to zda nekdo algoritmus piskvorek obslehne nebo vymysli.
Jde jim zcela zjevne o to, ze bude vse prepsano do .NETu, budou k tomu udelany rozhrani a spousteno pod .NET Frameworkem. Myslim , ze autori jsou v Microsoftu placeni za to, aby si programatori nainstalovali .NET a psali po nej aplikace nebo si vyzkouseli Basic.NET nebo C#, K tomu ma evidentne slouzit aplikace. Samotnej idealni algoritmus je stejne na nic kdyz narazis na uplne stejnej, lepe prepsanej s lepe implementovanym rozhranim - prohrajes na cas. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AlfaBeta algoritmus  |  06. 11. 2002 14:22

Nojo, jenomže organizátoři omezili velikost celého odesílaného souboru na 1MB, je to v http://msdn.microsoft.cz/piskvorky.NET/specifikace.asp. Tam se ani případná vyhrávající databáze nevejde.... jdu psát suprovej prohledávač, a peníze jsou moje.....

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ober  |  07. 11. 2002 07:41

je tam ale jeste jedna kauza, ktera muze situaci zkomplikovat

Není povoleno zasílat klony jednoho řešení prostřednictvím dalších hráčů. Pokud bude heuristicky zjištěna taková podobnost zaslaných řešení, která vzbuzuje důvodné podezření o stejném původu kódu, Microsoft s.r.o. si vyhrazuje právo všechna taková řešení ze soutěže vyloučit.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Headless Rider  |  10. 12. 2002 15:36

> omezili velikost celého odesílaného souboru na 1MB Tam se ani případná vyhrávající databáze nevejde

Pokud bys tu databazi tahu mel, tak by se tam nejspise vesla (pry ma 138 790 uzlu) Pokud ne cela, tak temer a tech par tahu by jsi v pohode dohledal.

HlR

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mem  |  05. 11. 2002 16:33

Hm, tak na chybu upozorni ctenari uz po ranu a k veceru se na Zive stale nikdo neprobira z letargie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yusaku  |  05. 11. 2002 15:42

No, zkousel jsem napsat email poradatelum souteze, ale odepsali mi:

This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Delivery to the following recipients failed.
       " czdevsup"@microsoft.com

Beru to tedy tak, ze jsem bug oznamil a oni ho nebrali v potaz ^_^

Tady je tedy zmineny mail. Za soucasnych podminek bych nikomu vazne nedoporucoval se takove saskarny zucastnit.

__________________________________________________________

Dobry den,

chtel bych se zeptat, jak je resen vyber pocatecnich stran v Go-Moku ("piskvorky") soutezi. Je matematicky dokazano (viz http://citeseer.nj.nec.com/cache/papers/cs/3978/ftp:zSzzSzftp.cs.vu.nlzSzpubzSzvictorzSzgomoku.pdf/go-moku-and-threat.pdf nebo http://www.cs.unimaas.nl/~werten/papers/chess/Chapter5.ps), ze v pripade optimalniho algoritmu cerny VZDY vyhrava; a na desce 19*19 je jeho vyhoda
dokonce vetsi, nez na 15*15. Pokud totiz nalakate alespon castecne zdatne programatory, cely zapas bude o tom, jak bude nastaven generator nahodnych cisel v "pavoukovi", tj. vyhraje program, ktery bude v nejlevejsi pozici ve stromu pavouka (bude vzdy zacinat).

Kratke shrnuti vykladu je treba na http://www.ics.uci.edu/~eppstein/cgt/gomoku.html; autor ma 7. dan, tj. hraje Go na profesionalni urovni.

Kopie poslana vasemu medialnimu partnerovi a serveru, kde jsem tuto zpravu objevil.

Navrh reseni: Na kazdem stupni pavouka delat tak dlouho dvojici soutezi "cerny:bily bily:cerny", dokud jeden z programu nevyhraje oba zapasy ve dvojici.

S pozdravem,

    Petr Vyskocil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yusaku  |  05. 11. 2002 15:44

Eh, chybicka se vloudila - autor ma 7 kyu, tj. NEhraje Go profesionalne. Ale myslim ze to zas tak moc nemeni.

Ptr Vyskocil, 1 kyu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yusaku  |  05. 11. 2002 16:48

A sakra, tak jsem ze sebe udelal pekneho ignoranta

"Každý zápas vyřazovací soutěže se hraje na dvě partie, přičemž každý ze soupeřů začíná jednu z partií."

No nic, tak tedy dobra, tohle JE regulerni soutez. Tak vsichni do toho :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Headless Rider  |  10. 12. 2002 15:30

> Je matematicky dokazano (viz http://www.cs.unimaas.nl/~werten/papers/chess/Chapter5.ps)

Toto neni zadny matematicky dukaz, ale pocitacovy. Proste spocteny strom vsech moznosti. Pekna prace by byla matematicky dokazat, jaka je nejmensi plocha, na ktere vzdy vyhraje cerny.

HlR

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
umi_neywitz  |  05. 11. 2002 09:25

docela zajimava soutez. jen mohli jako zadani pouzit neco jinyho...piskvorky jsou uz tak proflakly ze se bojim ze to bude spis soutez o to, kdo stahne lepsi algoritmus z netu a prepise to na .net platformu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bolek  |  05. 11. 2002 10:33

Nejlepsi je prastarej gomoku a nejrychlejsi bude algoritmus, kterej se hned vzda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xR  |  05. 11. 2002 12:23

gomoku je pekna sracka, sam jsem napsal kdysi algoritmus, ktery ho vypraskal (a ten muj vypraskal zase nejaky jiny, ktery vyhral nejakou soutez a i pro cloveka byl temer neporazitelny a asi 10x rychlejsi nez ten muj...).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cz  |  09. 11. 2002 01:11

nebyl to zitny_destroyer?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brano  |  15. 11. 2002 21:34

Ak dobre viem profesionalny hraci gomoku odmietaju hrat proti pocitacu, kvoli slabym algoritmom....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fitik  |  05. 11. 2002 10:48

to je fakt, mohli udelat neco zajimavejsiho, nevim proc u nas Microsoft neudelal treba Terrarium, to byla aspon sranda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gwamb  |  06. 11. 2002 14:46

Problem Terraria je v tom, ze nelze moc dobre urcit kdo je a kdo neni vitez

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  05. 11. 2002 08:54

Napište nejlepší piškorky a vyhrajte 100 000 Kč

Uz se tesim, az si vsichni "zapiskorkujeme"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor