Apple iMac G3 přinesl nevšední design tvořený průhledným plastem a integrováním moderních a výkonných komponent do velkého monitoru Foto:  Akshay Ramados ,  CC BY-SA 4.0

Apple iMac G3 přinesl nevšední design tvořený průhledným plastem a integrováním moderních a výkonných komponent do velkého monitoru | Foto: Akshay Ramados, CC BY-SA 4.0

Dvanácti válců bychom se měli dočkat v příchozím SUV Purosangue, nástupci řady 812 a potencionálním novém hypersportu. Bez elektrifikace či přeplňování ale s velkou pravděpodobností nepřijedou.

Dvanácti válců bychom se měli dočkat v příchozím SUV Purosangue, nástupci řady 812 a potencionálním novém hypersportu. Bez elektrifikace či přeplňování ale s velkou pravděpodobností nepřijedou.

Ferrari se dříve zařeklo, že se bude snažit udržet motor V12 v nabídce, dokud to legislativně půjde.

Ferrari se dříve zařeklo, že se bude snažit udržet motor V12 v nabídce, dokud to legislativně půjde.

V sériové podobě má Ferrari 812 GTS výkon 588 kW, díky novému výfuku má verze od Novitec 618 kW. Zdroj: Novitec

V sériové podobě má Ferrari 812 GTS výkon 588 kW, díky novému výfuku má verze od Novitec 618 kW. | Zdroj: Novitec

Autíčko ovšem není schváleno k silničnímu provozu, takže šťastní mladí majitelé nemohou nikoho oslňovat cestami do školy. Zdroj: Ferrari

Autíčko ovšem není schváleno k silničnímu provozu, takže šťastní mladí majitelé nemohou nikoho oslňovat cestami do školy. | Zdroj: Ferrari

Ferrari 812 GTS N-Largo Zdroj: Novitec

Ferrari 812 GTS N-Largo | Zdroj: Novitec

Dynamika SF90 od Novitecu zůstává na továrních hodnotách – akcelerace z nuly na 100 km/h za 2,5 sekundy a maximální rychlost přes 340 km/h.

Dynamika SF90 od Novitecu zůstává na továrních hodnotách – akcelerace z nuly na 100 km/h za 2,5 sekundy a maximální rychlost přes 340 km/h.

Zdroj: Amalgam Collection

Zdroj: Amalgam Collection

Systémovým výkonem 830 koní (610 kW) pak 296 GTB předhání právě i F8 Tributo (720 k/530 kW).

Systémovým výkonem 830 koní (610 kW) pak 296 GTB předhání právě i F8 Tributo (720 k/530 kW).

Populární videa  z kanálu TaxTheRich100  nás před léty naučila, že existují i lidé, kteří se nebojí používat své super/hypersporty či legendární klasiky vskutku hrubě.

Populární videa z kanálu TaxTheRich100 nás před léty naučila, že existují i lidé, kteří se nebojí používat své super/hypersporty či legendární klasiky vskutku hrubě.

Cenovky ani datum uvedení na trh zatím Ferrari neupřesnilo.

Cenovky ani datum uvedení na trh zatím Ferrari neupřesnilo.

Kompaktní rozměry jednotky jsou zajištěny konstrukcí s turbodmychadly umístěnými ve „véčku“. Motor je spojen s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Kompaktní rozměry jednotky jsou zajištěny konstrukcí s turbodmychadly umístěnými ve „véčku“. Motor je spojen s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Na první pohled subtilněji řešené Ferrari s motorem uprostřed (o 50 mm kratší rozvor než F8 Tributo) má dle Ferrari hledět především na ryzí zábavu za volantem.

Na první pohled subtilněji řešené Ferrari s motorem uprostřed (o 50 mm kratší rozvor než F8 Tributo) má dle Ferrari hledět především na ryzí zábavu za volantem.

Zdroj: Ferrari

Zdroj: Ferrari

RML Short Wheelbase Zdroj: RML Group

RML Short Wheelbase | Zdroj: RML Group

Pokud na ně máte peníze a jste fanouškem Ferrari, dávno už o nich víte. Ferrari je totiž představilo svým klientům přednostně a zájem byl tak velký, že už je vyprodáno. Zdroj: Ferrari

Pokud na ně máte peníze a jste fanouškem Ferrari, dávno už o nich víte. Ferrari je totiž představilo svým klientům přednostně a zájem byl tak velký, že už je vyprodáno. | Zdroj: Ferrari

Těchto čísel bylo dosaženo pečlivý redesignem klíčových částí motoru. Výchozí motor z modelu 812 Superfast má třeba železné ojnice, zatímco v 812 Competizione jsou z titanu a jsou tak o 40 % lehčí.  Zdroj: Ferrari

Těchto čísel bylo dosaženo pečlivý redesignem klíčových částí motoru. Výchozí motor z modelu 812 Superfast má třeba železné ojnice, zatímco v 812 Competizione jsou z titanu a jsou tak o 40 % lehčí.  | Zdroj: Ferrari

Úpravou 3,9litrového twin-turbo V8 nyní dosahuje Ferrari 880 koní (647 kW) a 980 N.m točivého momentu. Tedy pořádné navýšení oproti sériovým 720 koním (530 kW) a 770 N.m.

Úpravou 3,9litrového twin-turbo V8 nyní dosahuje Ferrari 880 koní (647 kW) a 980 N.m točivého momentu. Tedy pořádné navýšení oproti sériovým 720 koním (530 kW) a 770 N.m.

...dodatečných otvorů, křidélek i masivního pevného křídla na zádi. Nárazník s ještě výraznějším difuzorem vzadu je doplněn o LED mlhovku po vzoru vozů Formule 1.

...dodatečných otvorů, křidélek i masivního pevného křídla na zádi. Nárazník s ještě výraznějším difuzorem vzadu je doplněn o LED mlhovku po vzoru vozů Formule 1.

Foto: Novitec

Foto: Novitec

Apple iMac G3 přinesl nevšední design tvořený průhledným plastem a integrováním moderních a výkonných komponent do velkého monitoru Foto:  Akshay Ramados ,  CC BY-SA 4.0
24
Fotogalerie

Napadne vás ještě slavnější značka, než je Apple? Jony Ive bude pracovat pro ikonickou automobilku

Automobilka Ferrari a její mateřská společnost Exor oznámily mnohaletou spolupráci se studiem LoveFrom, které po odchodu z pozice šéfdesignéra Applu založil Jony Ive se svým kamarádem Marcem Newsonem.

Ive značnou měrou přispěl k úspěchu, který Apple v současnosti zažívá. Určoval směr, kterým se ubírala fyzická podoba klíčových produktových řad a s Applem externě spolupracuje i po odchodu ze zaměstnaneckého poměru, podílel se i na designu na jaře představených nových iMaců.

Kam s takovým zářezem v životopisu stoupat dál? Za více než dva roky jsme se o činnosti studia nedozvěděli mnoho. Kromě Applu víme pouze o spolupráci s Airbnb, což jistě není „malá ryba“, ale teprve spojení s ikonickou značkou Ferrari lze označit za opravdu bombastickou zprávu. Zároveň jde o velkou výzvu pro LoveFrom, vždyť design maranellské značky je na špičkové úrovni a táhne za sebou obrovské dědictví.

Ive nemá velké zkušenosti s automobilovým průmyslem, ale drží se hesla, že řeč designu je univerzální a dá se aplikovat kdekoliv. A nikde není napsáno, že bude tvarovat karoserie příštích vozů, možná uplatní své know-how v interiéru, nebo v palubním systému. Navíc nepůjde pouze o Ferrari, mateřská firma Exor má pro LoveFrom i další práci v oblasti blíže nespecifikovaných luxusních produktů.

Ive and Newson v prohlášení píší: „Jako majitelé a sběratelé Ferrari nemůžeme být více nadšení partnerstvím s touto výjimečnou firmou, a zvláště designérským týmem, který vede Flavio Manzoni. Vidíme tu unikátní a vzrušující příležitosti pro společnou práci.“

Určitě si přečtěte

Články odjinud