Nákupy na internetu, reklamace a vaše práva

Názory k článku

avatar
31. 08. 2011 01:19 | Microsoft Windows 7 Chrome 13.0.782.215

Jednoduché a stručné. Tomuto tématu byste se mohli věnovat častěji, je to dost zajímavé. Přece jen hodně z nás neví jak to vlastně je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rlpcr  |  31. 08. 2011 08:28  |  Microsoft Windows 7 Firefox 6.0

Není pravdou, že prodejce musí přijmout reklamované zboží v každé své prodejně. Záleží na sortimentu té prodejny. Těžko půjdete reklamovat třeba pračku z hypermarketu Albert do běžné malé sámošky Albert. Jelikož tam toto zboží neprodává, nemusí Vám to přijmout.
Další věc je špatně opravená závada. Pokud není do 30 dnů opravena řádně, je to bráno jako neodstranitelná vada. Takže žádná opětovná reklamace, stačí zboží nepřevzít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 08. 2011 09:08 | Microsoft Windows 7 Chrome 13.0.782.215

a jak je to se zárukou u Aukra ? dejme tomu že je tam telefon prodáván jako "nový".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (21)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Bajdulinek  |  31. 08. 2011 09:32  |  Microsoft Windows 7 Chrome 15.0.849.0

Dobrý den, rád bych se s vámi podělil o fakt snad až neuvěřitelný zážitek s ALZA.CZ, jsou to ty největší lháři a zloději, se kterými jsem se za celý život setkal. Rád bych tady popsal svoji situaci a poslechl si váš názor, jelikož už fakt nevím co dělat.Zde vám popíši celý průběh reklamace :1.Reklamace - Notebook mi shořel a zespodu roztekl - vypálená asi 2cm díra. Jen upozorňuji, že kdybych u toho notebooku nebyl, neshořel by asi jen ten pc. Na reklamačním oddělení Alzy mi bylo řečeno, že se s tím ještě nesetkali, a že mi budou co nejdříve vráceny peníze. Samozřejmě mi nikdo peníze nevrátil, místo toho mi byla opravena základní deska a vyměněn propálený kryt.2. Reklamace - Notebook začal projevovat další závady (dalších 6 závad): nesvítí tlačítko ON/OFF, nesvítí indikátor napájení, v zapnutém stavu se přepíná samovolně do úsporného režimu, při pohybu s nap. adaptérem problikává monitor, po 1 hod. provozu se samovolně vypne, a nejde zapnout další cca 2 hodiny, případně nereaguje tlačítko ON/OFF, baterie nevydrží ani 15 min, před první reklamací notebook vydržel 3 hodiny v provozu. Vyměněna znovu základní deska, podmazání cpu...Na to že se objevily víc jak 3 závady, nikdo v obchodě nereagoval.3. Reklamace(15 dni do konce zaruky) - Přišel jsem domů notebook zapnul a za hodinu se samovolně znova vypnul + problikávání monitoru. To samé se projevilo přijímacímu technikovi v Alze. Reklamoval jsem tedy notebook po 3. se žádostí o vrácení peněz ->Žádost zamítnuta. Přijímací technik v Alze mi řekne, že vidí že to nefunguje, ale že s tím nemůže nic dělat. Napsal to i do protokolu, že se závady projevily. A tak jsme poslali s tehcnikem stížnost na vedení Alzy, za 4 dny mi přišel email, jestli chci tedy opravdu odeslat stížnost... Oni vše děsně natahujou, jelikož vědí, že mi končí záruka. Ale pokud já vím jestli strávil notebook 2,5 měsíce na oprávněných reklamacích, záruka se prodlužuje...Další týden trvalo než se mi vůbec někdo z Alzy ozval - Péče o zákazníky.
Napsal mi, že do 24 hodin mně bude kontaktovat s návrhem řešení situace.
Nikdy mě do24 hodin nekontaktoval, trvalo to dalších 5 dni.A včera mi přišel email, že testovali notebook 48 hodin v kuse, a že se jim ani jedna závada neprojevila.
Prostě to jsou takovy svi* ě to není možný. Samozřejmě, že notebook ani nikdo netestoval a smrdí v to v HK v Alze na skladě.Můžete mi prosím někdo poradit co mám dělat? Mám si nechat udělat znalecký posudek, že to nefunguje?Mockrát děkuji za odpovědi, ja už jsem z toho úplně nešťastnej, byl to PC za 25 000,- a funguval mi rok.Martin

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (16)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Radiusxe  |  31. 08. 2011 10:10  |  Linux Firefox 6.0

1) Co kdyz neco reklamuju treba 1 mesic pred koncem zaruky. Oprava je akceptovana a za 2 mesice (tj po zaruce) se vec zase rozbije (zase ta sama vada), plati na to tedy ta zaruka na opravu?2) Co kdyz podepisu reklamacni papir, ve kterem stoji, ze je v pripade neuznani reklamace budu platit 2tis Kc za prepravni naklady + administraci. Ze zakona na to prodejce pravo nema, ale kdyz ten papir podepisu (pac jinak mi reklamaci nevezme)?3) Jak poznam smlouvu o dílo od kupní smlouvy? Kdy muze prodejce dat to a to? Muze dat k vymenenemu zbozi (tj neprovedl opravu, dal jiny kus) smlouvu o dilo?4) Tomuhle moc nerozumim: "...tří opakování vady, či tří současně se vyskytujících vad". To znamena ze pokud tedy jdu na reklamaci jiz po 4te, muzu si jiz stat za tim, ze chci penize nebo tam staci jit jiz po 3ti? A kdyz tedy na vyrobku (treba tricko) najdu 3 dirky, penize muzu chtit taky hned?5) Tohle nebylo nikde zminene, ale dam priklad: Blbne mi ntb, zjistim ze to je ramka (byla jiz v ntb pri koupi), muzu jit vyreklamovat jen ramku? Nebo musim vzit cely ntb? Nebo dokonce vzit ntb i s adapterem + instalanci cd apod? Ma pravo prodejce po me pozadovat neco vic, nez jen ten vadny dil (krom dokladu o koupi)? Samozrejme za predpokladu, ze lze ram uzivatelsky vymenit. PS: dneska uz jsou vsechny uzivatelsky vymenitelne dily oznacene samolepkou, ktera jasne doklada, ze ta vec byla soucasti toho ntb (obvykle je na ntb dalsi cislo a pak na vsech vymenitelnych dilech je samolepka se stejnym cislem)..6) mozna me jeste neco napadne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
DuckDaffy  |  31. 08. 2011 11:36  |  Microsoft Windows 7 IE 9.0

V článku schází poměrně zásadní informace o možnosti prodejce účtovat si dodatečné náklady spojené s vrácením zboží.Někde jsem četl výklad, že při vrácení zboží do 14ti dnů je nutné vrátit jen samotné zboží, tj. např. telefon. Ostatní věci, tj. obal, příslušenství a návody už není považováno za zboží a nanejvýš může prodejce při vrácení požadovat úhradu nákladů na uvedení do původního prodejního stavu. Rozhodně si ale nemůže účtovat nějaké penále.Praxe je však zajímavější - například si přes internet koupíte mobil, rozbalíte nabíječku ze svařeného pytlíku (HTC) a šup, při vrácení zboží do 14ti dnů vám vrátí o 300 Kč méně.
Zboží bylo jinak v perfektním a čistém stavu s kompletním příslušenstvím, vyresetované do výrobního nastavení, což bylo i uvedeno v průvodním dopise.
Toť čerstvá zkušenost s ESOMOBIL z Ostravy, ještě o nich možná uslyšíte, jsou to vůbec pěkní bastardi, viz www.heureka.czZajímalo by mě co všechno se tedy podle zákona dá obhájit jako dodatečné náklady prodejce a jak je to s výkladem "nepoužité" či "originální" zboží, když je logické, že si zboží potřebuji zapnout a vyzkoušet a musím jej tedy "použít"?
Nepočítám teď např. tiskárny, kdy je nutné rozbalit a vložit cartridge, což je spotřební materiál. Tam je logické, že je to nevratný krok a na nějakou náhradu má prodejce nárok.U toho telefonu mě to ale dorazilo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
fmefi  |  31. 08. 2011 14:16  |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Zajímalo by ma taky, jak je dodací lhúta (např. při zásilce vadného/opravenýho výrobku poštou) započítává do doby k vyžízení reklamaci.
Konkrétně jsem reklamoval telefon u Allmobil.cz. VŘELE NEDOPORUČUJI. Dátum vyřízení (neuznání) reklamace byl 14.7. (tedy do 10. dnú), avšak datum odeslání zpět k zákazníkovi na obálce od kuríra byl 16.8. Mám právo na odstoupení od zmluvy a tedy vrácení peněz?
Děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 08. 2011 16:43 | Microsoft Windows 7 Chrome 15.0.849.0

Velmi pěkný článek, ocenil bych víc takových "ze života". Jinak by bylo super (a určitě si to nemyslím jenom já), kdyby se vytvořil článek z otázek v komentářích a věnovalo se v něm jejich zodpovězení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
rosi3  |  01. 09. 2011 12:05  |  Linux Firefox 6.0.1

Moc dobrý článek.
Zajímalo by mně jak je to s účtováním dopravného.
Koupím si zboží v nějakém shopu, reklamuji jej. Posílám jej tedy na reklamaci dodavateli od kterého jsem zboží nakoupil. Dodavatel mi vrací opravné nebo nové zboží, má právo účtovat si přepravné ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
promopro64  |  03. 09. 2011 23:23  |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

MÝMU KAMARÁDOVI řekli v Alze: ty máš právo jít akorát do prd. !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 11. 2013 07:20 | Microsoft Windows 8.1 Chrome 31.0.1650.57

Chtěl bych se zeptat jak je to, Když jsem vyreklamoval zboží v servisu kde mi bylo zboží vyměněno a daná na něho nová záruka dvouletá záruka. Tetˇ je firma (Baumatic) v konkurzu a potřebují zboží znovu vyreklamovat tak se servis k tomu nemá a původní obchod odmítá záruku s tím, že jsme podvodní reklamaci neřešili přes ně. Může mi někdo poradit z tímto problémem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 11. 2013 07:33 | Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Zajimave tema, ale mel bych dva dotazy. Pokud se zavada objevi v prvnim pulroce, tak ma clovek narok na novy kus vyrobku, ale ne na vraceni penez, jak se pise v clanku.
Druhy dotaz se tyka reklamaci. Pokud se mi objevi 3. stejna nebo 4. ruzna reklamace, prodejce mi bude vracet penize, tak musim donest kompletni baleni nebo mi za to muze neco strhnout?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 11. 2013 08:22 | Microsoft Windows 7 Chrome 31.0.1650.57

Díky za tento článek. Osobně nakupuji na e-shopech velmi často, nakupuji pouze v renomovaných a ověřených shopech. Nic méně oživit si svá zákonná práva a povinnosti není na škodu, Vřele doporučuji všem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 11. 2013 09:32 | Microsoft Windows 7 Chrome 31.0.1650.57

Ja osobne mam hodne spatne zkusenosti s Britexem. Cca 6 let nazpátek jsem reklamoval tenkrát "nerozbitny" outdoor telefon Siemens M65. Z Britexu mi napsali, ze telefon je mechanicky poskozeny, ze mi upadl (nikdy mi nespadl na zem, vypadal jak novy). K reklamaci mi i poslali nejake fotky, kde byla skvira v krytu. Diky tomu usoudili, ze spadl. Byly 2 možnosti. 1) opravi za 6500 bez dph (novy tel stal 4600 s DPH :D) 2) nebo mi telefon vrati za 400 bez dph (servisni zasah) a pokud nebudu chtit, tka telefon si nechaji a udajne "zrecykluji. Takova je moje nejhorsi zkusenost s reklamaci Jeste jich mam nekolik, ale tak znate to ....vychcankove z e-shopu co se snazi kazdeho ojebat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 11. 2013 11:38 | Microsoft Windows 7 Chrome 31.0.1650.57

Jak je to například s reklamací zapalovačů ZIPPO? Je na něj celoživotní záruka a už mi po pár letech vydrží naplněný cca den. Někde jsem kdysi četl, že snad ani nemusí být doklad o prodeji (protože ZIPPO je ZIPPO) a že se dá poslat k reklamaci snad odkudkoliv, kde ZIPPO nabízejí. Jestli to tak opravdu je (už to brzy vyzkouším), tak toto je ukázka dokonalého reklamačního procesu. Vivat USA.Mimochodem k těm novým pravům a zákonům vyšla pěkně lidsky psaná brožura ke stažení nebo objednánízdarma: http://www.dtest.cz/strana-24/brozura-od-dtes... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zante.loupancova  |  28. 11. 2013 19:48  |  Microsoft Windows 7 Chrome 31.0.1650.57

Prosím o radu, dala jsem do aukce na aukru použitý funkční fotoaparát. Následně jsem jej zaslala pánovi který aukci vyhrál. Jenže jsem u té aukce udělala chybu v důležitém parametru, a pán ho z tohoto důvodu reklamoval,navíc uvedl že fotoaparát měl skrytou vadu (což zatím nevím,posoudím až mi jej kupující vrátí.) Pán si zboží zakoupil 12.11.2013 a převzal jej 18.11.2013 a 19.11. mi oznámil reklamaci. Reklamaci jsem mu uznala. Dne 20.11.2013 jsem ho požádala aby mi jej poslal zpět na adresu ze které mu přišel, pro jistotu jsem mu ještě k emailu tu adresu připsala aby se nespletl protože tu kterou mám uvedenou na svém aukro účtu je neplatná. Pán mi vše emailem potvrdil a domluvily jsme se že mi jej teda odešle a že po vrácení zboží mu vrátím peníze. Celou věc jsem tím pádem brala za dočasně vyřešenou a čekala jsem až mi přijde balík zpět. Během této doby jsem neměla 2 dny přístup na internet, nejsem z těch šťastlivců co mají doma počítač. Po dvou těch dvou dnech jsem se opět dostala na počítač a měla jsem tam od pána několik emailů, kde mi oznámil že to poslal na špatnou adresu (tu z aukra) a že jsem mu žádnou jinou neposílala, tvrdí mi to i potom co jsem mu ten email přeposlala. Zdřejmě dělá z nějakého důvodu hloupého. S tou adresou si hlavu nelámu, vím že mám potvrzení že si ten mail přečetl a že na mě nic nemůže. Ale zajímá mě spíše to jakou má lhůtu pro vrácení zboží zpět. A kterým dnem počíná tato lhůta běžet,zdali ode dne koupě či převzetí nebo ode dne kdy uplatnil reklamaci. Vzhledem k tomu že jej poslal do 300km vzdáleného města,a balík nebude možné nikomu předat tak počítám s tím že bude ležet 15dní někde na poště a pak se mu vrátí a pak mi jej teprve zašle zpět. Pokud promešká dobu kdy jej má možnost vrátit tak mu nebudu vracet peníze, za jeho chyby odmítám nést zodpovědnost. Toto je důvod proč to potřebuji vědět. Děkuji za případnou radu znalé osoby. Žaneta

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Varhy  |  30. 03. 2016 17:18  |  Microsoft Windows 10 Chrome 49.0.2623.87

Pro pomoc s reklamací zkuste stránku WWW.REKLAMOVAT.CZ. Bezplatně Vám pomůžou se zamítnutou reklamací zboží. Osobně s nimi mám zkušenost, kdy mi byla neoprávněně zamítnuta reklamace bot z důvodu nadměrného opotřebení (klasika). Za 14 dní jsem měl díky reklamovatcz od prodejce vrácené peníze na účtu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

Aktuální číslo časopisu Computer

Speciál o přechodu na DVB-T2

Velký test herních myší

Super fotky i z levného mobilu

Jak snadno upravit PDF