Nakupování v srpnu: o chloupek lepší než v červenci

Rozdíly jsou ale velice maličké, než aby bylo možné vypozorovat nějaký lepšící se trend.
Nakupování na Internetu v USA letos stagnuje – to je bohužel jasný fakt. Po poklesu červencových čísel oproti předchozím měsícům se ani srpen neukázal zrovna v příznivém světle. Zatímco v červenci se na americkém Internetu prodalo za 3,98 miliardy dolarů, v srpnu to byly 4 miliardy; rozdíl je o řád menší než statistická chyba, kterou je tento průzkum zatížen, a proto nelze vidět vzestupný trend. Podobně nepatrně vzrostl počet nakupujících (14,8 miliónu oproti 14,7 miliónu) a rovněž i průměrná výše nákupu na osobu – 273 dolarů oproti 270 dolarům.

Zajímavější je podívat se na jednotlivé nákupní kategorie, neboť v nich docházelo k docela velkým změnám.

Segment srpen červenec koeficient vzrůstu/poklesu
Software $111,727 $112,759 1,01
Knihy $202,494 $151,561 1,33
Hudba $124,185 $118,318 1,04
Videa $92,582 $109,814 0,84
Kancelář $108,375 $82,716 1,31
Hardware $353,960 $335,784 1,05
Spotř. elek. $143,220 $191,878 0,76
Potraviny $100,578 $88,680 1,13
Letenky $742,574 $746,170 0,99 (to bylo ještě před tím výbuchem…)
Ubytování $458,372 $445,186 1,02
Zajímavé jsou nejen trendy, ale i absolutní hodnoty – například trošku „opovrhované“ knihy se opět šplhají nahoru, stále silně se drží hardware a software, ale třeba potravinám se příliš nedaří.

Výzkum prováděla agentura Forrester a její představitelé označují tato čísla za „působivý návrat“ elektronické komerce; domnívám se ale, že na skutečný působivý návrat si musíme počkat několik měsíců – zejména po sčítání „vítězů a poražených“ z letošního vánočního trhu. Přece jenom se blýská na lepší časy, ale údaje přicházející z jiného zdroje: podle průzkumu ACNielsen se indikátor „zákaznické důvěry“ v internetovém nakupování zvýšil o pět bodů (pět procent) během posledního kvartálu, což je citelné, nezanedbatelné zvýšení.

Váš názor Další článek: Roztočme kolečka na klávesnici

Témata článku: , , , , , , , ,