Lepší než autíčka na baterky. Tohle je blízká budoucnost, baterky jsou slepá vývojová větev.
“Náklaďák ujel na jednu nádrž vodíku 2906 kilometrů a zapsal se do Guinnessovy knihy rekordů”A ten rozruch je okolo toho, ze nakladak vie pisat?
Tak samozrejme to mohla bejt cisterna, ktera by za sebiu tahla vlek. Ale to by nebylo tak husty a hlavne by to nestalo tolik penez
Boj proti elektromobilitě přitvrzuje. Už dávno nestačí umrznutí v kolonách, prodluzky z paneláků, nemoznost jet do Chorvatska, obden uhoření.... Na to neskočí už ani Pepa v hospodě v Horní Dolní. Teď je potřeba lhát o neskladovatelných plynech a jejich "zázračných" jistojistých výsledcích kdesi v neověřitelné laboratorní dálce. Uplně klidně si na tu parádu při budování infrastruktury počkám, zejména při ceně 500kč/1kg... A čekat budu dlouho, i když vím že se za života nedočkám.... budu zatím jezdit v EV. Už mam za 12 let třetí. A za dobu těch nových hydro pohádek jich ještě pár bude, to fyzika garantuje....
Svatá prosto! "Boj proti elektromobilitě"! Další svazáček, vůbec nechápete , že drtivé většině uživatelé je ukradené čím jezdí, chtějí jen racionální cenu a výkon, který požadují. Je mi úplně lógr kolik máte alektroaut, neberu Vám tuto volbu, ale pro mne je to volba naprosto nevhodná, výkon nedostačující a cena pekelná (podotýkám, že já si pro změnu kupuji silné offroady, se kterými se dostanu kamkoliv a odtáhnu cokoliv). Nicméně možná byste si místo tahání za svoji chloubu měl sednout třeba do elektrododávky a vyzkoušet jí, zjistil byste, proč jsou tato vozidla zcela neprodejná. Ale zpět k meritu věci, jezděte si jak chcete ale neblinkejte ostaním, v čem mají jezdit oni.
Až vám ego uvolní stahy okolo parády, tak sleduji vývoj okolo náklaďáků bedlivě. Kdybyste nebyl opožděn, našel byste si to. Ale na to při tahání voziku zrejmě s nějakým plecháčkem na kšeft nemáte čas. Navíc když vidím nabidku dnešnich "silných" 4x4, tak rozhled o silnych autech vám lehce unikl.Ještě doplním, že elektro s celkovou 12t bych pořídil, kdyby existoval, dodávky zatím nejsou k užitku, ani mne nezajímají. Ale znalec drtivých většin vašich kvalit to někde vygooglí a pak bude natahovat triko okolo vodíku. Při dnešní ceně H by 2900km ujel za 84.000kč,tj 29káčé na 1km. To by ale autíčkář dal, neb by rachotiny prodaval dráž, zrejmě by ho zadotovali kunčafti....
Kolik se spotřebovalo energie na výrobu těch 175kg vodíku? 8750kWh energie. Plus 1575 litrů vody. To je 300kWh na 100km. A 54 litrů vody na 100km. Vodíkové auto super. Jen je třeba vyřešit jak LEVNĚ vyrábět vodík.
Plan je ho vyrabet z co2 ze vzduchu a elektriny z vetrne elektrarny na mori a skladovat na miste, jednou za cas vyzvednout.Naklady na vyuziti elektriny z vetrnych elektrarny na mori jsou snad tretinove.
To jako stepenim atomu? To se asi vyplati, delat vodik z uhliku a kysliku.Aspon ze se vodik snadno skladuje.MP
Vodik je hruza, ale porad lepsi jak zasitovat plovouci vetrniky v severnim mori.
Wind-to-Hydrogen Tech Goes to Seahttps://spectrum.ieee.org/green-hydrogen-2663997448
Levně se vodík odebírá při těžbě zemního plynu… jen tenhle vodík není moc ekologický.
Dobrá blbost, ale samozřejmě nechybí reklamní lhaní."Vodíkové nákladní vozy se plní rychleji než jejich bateriové protějšky" - ne neplní. Je to klasické deszinfo šířené po hospodách. Když teď v Praze přijedu na vodíkovou čerpací stanici, tak když všechno klapne, natankuji za pár minut. Druhé auto bude tankovat zhruba stejně, třetí už bude pomaleji až třeba páté tam bude stát přes půl hodiny a desáté po několika hodinách pojede smutně domů. Takže ano, jedno auto natankuje rychleji. Ale na jedné nabíječce (SCH, Ionity atd.) nabije 10 aut každé 300km do 30 minut a na jedné čerpaní stanici s vodíkem bude tankovat 10 aut 300km hodiny. Samozřejmě záleží na zásobě vodíku atd., ale na youtube jsou na tohle téma docela zábavný videa.Druhá možnost je vyměnit vodíkové nádrže, ale to je jako kdybychom u elektra počítali s výměnou baterky.No a úplně nejlepší je, že vodíkový motor je vlastně v aktuálním podání úplná zhovadilost a lepší je mít elektro s menší baterií, která se dobíjí z vodíku, protože přeměna vodíku na elektřinu není tak stabilní jako vybíjení baterie a nedokáže dát rychle takový výkon. Takže vlastně máme elektro s malou baterkou, která se neustále nabíjí/vybíjí (to se jí jistě moc líbí) a k tomu nebezpečné vodíkové nádoby a přístroj přeměňující vodík na elektřinu. Jo, to je přesně to co chceš 😃😃😃Totálně slepá cesta
dobrý blábol, včetně té směšné školácké aritmetiky, která vůbec nepočítá s tím, že by se na nabíječkách setkalo stejně aut, jako u benzinových stojanů. Jakkýkoliv další vývoj je správný
Tak by na benzince dosla zasoba benzinu. Ale ano, rychle nabijecky take cerpaji z baterek, aby vykryly peak pri nabijeni a nejsou nekonecne. Ale tohle reseni je jednodušší, o nekolik radu spolehlivejsi a je to dimenzovano na tolik aut, kolik aut to pouziva. Zato vodikova stanice se ani v dvacetine nepriblizuje obycejnemu nabijecimu hubu. A to objemem ani finančně. Proste blbost
Přesně to samé se před pár lety říkalo o nabíječkách autíček na baterky. Jenže vývoj pokročil a on pokročí i u vodíku, který má na rozdíl od baterek smysl.
Proč se prodlužuje doba tankování pro další auta? Ten vodík se tam vyrábí pomalu na místě?
Protoze se plni pod tlakem.
Protoze Pindulin rozumi fyzice stejne jako ekologii…
Vtipny, koukni na youtube a tam ti to vysvetli. Jinak ja nejsem pro ekologii. Ja jsem jajinek co nema rady, kdyz ho ostatni lide obtezuji. To presne lide se spalovaky delaji. Ted jsem byl na horach a divil by ses, kolik lidi svy spalovaky nastartuji a pak 20minut nakladaji lyže do auta. Chtel bych byt policajt a vsechny bych je pokutoval. Me je to vlastne jedno, ale vadi mi, kdyz mi tam bezohlední lide smrdi pod nosem.
za co bys je pokutoval? že chtěj sednout do zahřátýho auta aby třeba neměli hned zamlžený auto a přestali vidět? tvl mně dát za tohle fízl pokutu, tak ho vemu klíčem na kola...
Konecne kolega!Me taky silene vadi kdyz jsou lide bezohledni a nici prostredi kolem mne. Nejhorsi je ze kazdy dalsi clovek dela to ekologicke zatizeni Zeme cim dal horsi. V tom se pak neda zit. A presto se najdou lid ico maji deti! Nekteri dokonce i dve! A to nemluvim o oexcesech ze maji treba 3 nebo 4 deti .Ja bych to hned zaviral do koncentraku. At si kazdej dela co chce, ale at mne neobtezuje za prve tema rvoucima minilidma a pote hlavne nicemin planety. Je to uz od detstvi, pliny, sunar a podobne kraviny co zatezuji nasi Zemi. A pokracuje to dal, ty minilidi vydechuji tolik CO2 ze to je hruza. A kolik metanu vyprodukuji! Fuj. Jak rikam, to mi vadi tihle bezohledni lidi...😀
Vodík je hnus, ty malý molekuly prochází snad skrz všechno. A když už unikne, tak je výbušný v strašně širokém rozsahu. Oproti tomu je takový propanbutan prakticky nehořlavá látka. Když už nějaký alternativní pohon, tak baterky - tam je aspoň ta výhoda, že můžu nabíjet kdekoliv kde je dostupná elektřina a v létě se pěkně využijí přebytky z FVE.Taky ten vodík vyrobený elektrolýzou má totálně šíleně mizernou účinnost. Ze vstupní energie se na "kola" dostane jen mizerných 22% energie. U baterek je to 73%. https://insideevs.com/news/332584/ef...22-ice-13/Navíc pro vodík se musí postavit "úplně zbytečná" nová infrastruktura. Zatímco pro baterková auta stačí posílit tu současnou (což není od věci i bez ohledu na auta)
Jenomze vodik muzes vyrabet diky prebytkum z fve a nemusis zasirat zivotni prostredii tezbou sracek pro baterie. Vy fandove baterii doted nechapete ze naprosta vetsina kovu do baterii se tezi v zemich kde bezpecnost prace, zivotni prostredi nebo praci deti nikdo neresi… hlavne ze si das ke snidani avokado ktere procestovalo pul sveta a pak sednes do sveho EV…
a když nebude přebytek FVE (tzn tak 9měsíců v roce), tak to budeme vyrábět pořád stejně neefektivně? Tzn v průměru to bude naprostá hrůza, ale 3 měsíce v roce se budeme moct plácat po zádech jak jsme eko?Nebo jako chceš skladovat vodík z léta na zimu? A mít totálně předimenzovanou výrobu toho vodíku co bude 9 měsíců v roce stát? No to potěš, to bude drahý jako kráva. Oproti tomu by byl litr benzínu za 150kč ještě levnej...
Mnohem lepsi je vyrabet (byt s mensi efektivitou)neco, co se da skladovat, prevazet, spotrebovavat soucasnymi technologiemi. Napr. ethanol se da lit v podstate do kohokoliv. MP
Přesně, syntetický ethanol je celkem levný, univerzální a hlavně relativně bezpečný. Minimální toxicita pro člověka oproti benzínu a nevybuchuje tak katastroficky jako vodík…Jediný problém je s daněmi, pokud bude daněn jinak než potravinářský tak hrozí daňové úniky…
Ja s tebou souhlasim, ale baterie v soucasne podobe jsou picovina stejna jako vozit argentskou kravu do cr…
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.