Samanthea N (Samanthea Nováková)
7. 1. 2025 • 11:50

Lepší než autíčka na baterky. Tohle je blízká budoucnost, baterky jsou slepá vývojová větev.

redmond
redmond
5. 1. 2025 • 13:57

“Náklaďák ujel na jednu nádrž vodíku 2906 kilometrů a zapsal se do Guinnessovy knihy rekordů”A ten rozruch je okolo toho, ze nakladak vie pisat?

Michal Ficus
Michal Ficus
5. 1. 2025 • 13:53

Boj proti elektromobilitě přitvrzuje. Už dávno nestačí umrznutí v kolonách, prodluzky z paneláků, nemoznost jet do Chorvatska, obden uhoření.... Na to neskočí už ani Pepa v hospodě v Horní Dolní. Teď je potřeba lhát o neskladovatelných plynech a jejich "zázračných" jistojistých výsledcích kdesi v neověřitelné laboratorní dálce. Uplně klidně si na tu parádu při budování infrastruktury počkám, zejména při ceně 500kč/1kg... A čekat budu dlouho, i když vím že se za života nedočkám.... budu zatím jezdit v EV. Už mam za 12 let třetí. A za dobu těch nových hydro pohádek jich ještě pár bude, to fyzika garantuje....

Hlinda
Hlinda
5. 1. 2025 • 13:44

Kolik se spotřebovalo energie na výrobu těch 175kg vodíku?
8750kWh energie. Plus 1575 litrů vody. To je 300kWh na 100km. A 54 litrů vody na 100km. Vodíkové auto super. Jen je třeba vyřešit jak LEVNĚ vyrábět vodík.

Pindulin
5. 1. 2025 • 13:37

Dobrá blbost, ale samozřejmě nechybí reklamní lhaní.
"Vodíkové nákladní vozy se plní rychleji než jejich bateriové protějšky" - ne neplní. Je to klasické deszinfo šířené po hospodách. Když teď v Praze přijedu na vodíkovou čerpací stanici, tak když všechno klapne, natankuji za pár minut. Druhé auto bude tankovat zhruba stejně, třetí už bude pomaleji až třeba páté tam bude stát přes půl hodiny a desáté po několika hodinách pojede smutně domů. Takže ano, jedno auto natankuje rychleji. Ale na jedné nabíječce (SCH, Ionity atd.) nabije 10 aut každé 300km do 30 minut a na jedné čerpaní stanici s vodíkem bude tankovat 10 aut 300km hodiny. Samozřejmě záleží na zásobě vodíku atd., ale na youtube jsou na tohle téma docela zábavný videa.
Druhá možnost je vyměnit vodíkové nádrže, ale to je jako kdybychom u elektra počítali s výměnou baterky.
No a úplně nejlepší je, že vodíkový motor je vlastně v aktuálním podání úplná zhovadilost a lepší je mít elektro s menší baterií, která se dobíjí z vodíku, protože přeměna vodíku na elektřinu není tak stabilní jako vybíjení baterie a nedokáže dát rychle takový výkon. Takže vlastně máme elektro s malou baterkou, která se neustále nabíjí/vybíjí (to se jí jistě moc líbí) a k tomu nebezpečné vodíkové nádoby a přístroj přeměňující vodík na elektřinu. Jo, to je přesně to co chceš 😃😃😃
Totálně slepá cesta

Lukáš Černý
5. 1. 2025 • 12:55

Vodík je hnus, ty malý molekuly prochází snad skrz všechno. A když už unikne, tak je výbušný v strašně širokém rozsahu. Oproti tomu je takový propanbutan prakticky nehořlavá látka. Když už nějaký alternativní pohon, tak baterky - tam je aspoň ta výhoda, že můžu nabíjet kdekoliv kde je dostupná elektřina a v létě se pěkně využijí přebytky z FVE.
Taky ten vodík vyrobený elektrolýzou má totálně šíleně mizernou účinnost.
Ze vstupní energie se na "kola" dostane jen mizerných 22% energie. U baterek je to 73%.
https://insideevs.com/news/332584/ef...22-ice-13/Navíc pro vodík se musí postavit "úplně zbytečná" nová infrastruktura. Zatímco pro baterková auta stačí posílit tu současnou (což není od věci i bez ohledu na auta)

Určitě si přečtěte

Články odjinud