Nadvláda Amazonu končí, hlasová asistentka Googlu se začíná prodávat lépe

Když se řekne chytrý reproduktor s hlasovou asistentkou, většině se nejspíše vybaví Amazon Echo a jeho Alexa. Firma má na tomto poli před ostatními náskok a stačila do jisté míry obsadit především klíčový americký trh a stát se symbolem.

Jenže pozor, začíná se to měnit. Podle analytiků z Canalys totiž počínaje letošním rokem překonal v prodejích Amazon konkurenční Google a partneři, kteří jeho technologii používají ve vlastních chytrých reproduktorech. V prvním čtvrtletí jich prodali více než Amazon.

Klepněte pro větší obrázek
Podle Canalys v globálních prodejích Amazon a jeho Alexu/Echo poprvé překonal Google

Google na letošním I/O představil některé ukázky, co všechno bude umět jeho hlasová asistentka v budoucnosti, zároveň ale vyšlo najevo, že by se asistenční služba mohla rozšířit opět na další trhy včetně Česka.

U nás si sice Google Home i Amazon Echo koupíte, zatím s nimi ale můžete komunikovat pouze anglicky. Leckoho by napadlo, že to nebude takový problém, ale je a velký – asistentka nedokáže rozluštit a správně vyslovit česká jména, takže ji nemůžete položit třeba dotaz (sic anglicky), jaká je otevírací doba v restauraci zadáním české adresy či jejího jména.

To vše by se mělo s příchodem kompletní lokalizace změnit. Mnozí také mohou namítnout, že asistentka Googlu je přeci k dispozici v češtině na Androidu jako součást vestavěného vyhledávače Google. Ačkoliv jsou obě služby zdánlivě identické, v nitru fungují jinak a Google Assistant, který pohání i reproduktor Home, je mnohem více založený na A.I.

Amazon Echo vs Google Home:

Diskuze (3) Další článek: Jak funguje šifrování?

Témata článku: Google, Umělá inteligence, Byznys, Amazon, Android, Google Asistent, Amazon Echo, Alexa, Google Home, Reproduktory, Letošní rok, Česká adresa, První čtvrtletí, ASI, Kompletní lokalizace, LEP, Home, Otevírací doba, Česká republika, České jméno, Chytrý reproduktor, Jistá míra, Hlasový asistent, Canalys, Asistenční služba