Tak hlavně v těch dobách ještě nebyly iGPU takže grafiku potřeboval každý počítač. Další věcí byla podstatně větší konkurence - 3dfx, Rendition, Matrox, S3 atd. dneska jsou v podstatě dva výrobci. Taky výroba byla mnohem jednodušší (typicky jeden konektor, bez větráku, ramdac a v podstatě hotovo), dneska třeba RTX 2080 dřív než za dva dny nevyleze z fabriky. Co se vývoje týče tak ten je u RTX generace daný tím, že AMD na nVidii vůbec netlačilo, není důvod uvádět nový produkt když můžeš prodat sklad za stejný prachy a nový ještě zdražit. Před TNT2 bylo výrobců grafik ještě víc, změnilo se to až s příchodem DirectX. Faktem je, že ty grafiky byly proti dnešku dost specializované - já třeba měl software kde jsem měl na výběr akorát tak Diamond (ATi), Tseng a Matrox jinak byla rychlost rovna trhacímu kalendáři. Marketing to byl vždy akorát tu moc lidí nemělo internet takže to nebylo vidět, navíc herní průmysl byl ještě v plenkách. My jsme třeba prodávali počítače hned od začátku takže jsem měl přístup k neskutečnýmu množství časopisů. Jó to byly doby kdy byla marže obchodníka klidně 70% a slušný pc za kilo