Her s podporou ray tracingu, který zvládnou nové grafické karty řady GeForce RTX od Nvidie, je zatím velmi pomálu. Pokud ale nechcete čekat na nejnovější herní pecky, můžete si ray tracing vyzkoušet i na staré hře Quake 2.
Nadšenec Christoph Schied spolu s dalšími programátory vytvořil speciální verzi hry Quake 2, která je už open source a těší se tak velké popularitě programátorů a vědců, kteří na ní chtějí zkoušet různé technologie.
V rámci projektu Q2VKPT se jednalo o přepracování celého grafického enginu do nové verze OpenGL a Vulkanu i s podporou nového vykreslování světelných efektů pomocí path/ray tracingu. Zatím to lze brát spíše jako technologické demo, že taková změna je možná a nelze se tak divit výkonnostním dopadům, které ray tracing má. I když se jedná o starou hru, je náročné dosáhnout 60 snímků za sekundu pomocí GeForce RTX 2080 Ti a to i v nižším rozlišení 2 560 × 1 440 bodů.
Je ale nutné podotknout, že k vyšší náročnosti se přidalo, dynamické stínování a globální osvětlení zpracovávané v reálném čase a další vylepšení v enginu. Celý projekt je k dispozici zdarma na Githubu, kompletní informace naleznete na stránkách projektu.