Virtuální realita | LCD

Naděje pro hezčí virtuální realitu: Do výroby jdou jemné displeje, které nabídnou rozlišení 4K

Do výroby se chystá nový displej s uhlopříčkou pouhých 3,25", který má IPS matrici s rozlišením 2 160 × 2 432 bodů. Cílí na headsety pro virtuální realitu, ve kterých bude osazen rovnou v páru a dané rozlišení tak dostane každé oko. Celkové rozlišení bude 4 864 × 2 160 bodů. To by mělo pomoci eliminovat jeden z hlavních neduhů současné virtuální reality – viditelnost rastru v obrazu.

Displej představila společnosti Japan Display Inc, která jej bude vyrábět. Na vývoji se dále podílely tři velké japonské technologické firmy – Hitachi, Toshiba a Sony. Angažovanost Sony dává naději, že by se displej mohl objevit v nové verzi headsetu virtuální reality pro herní konzoli Playstation. Mělo by to být jedno z lákadel nového Playstationu 5.

Vývoj headsetů pro virtuální realitu se za poslední tři roky příliš nepohnul, přitom to zprvu vypadalo na velmi rychlý vývoj. Jedním z hlavních důvodů je právě nedostupnost vhodných displejů, které by dovolily posunout možnosti virtuální reality zase o kus dál.

Vzhledem k tomu, že se na displeje v headsetu kouká velmi zblízka a ještě přes zvětšovací optiku, je potřeba malých a velmi jemných displejů, které jsou nad možnosti současných technologií. Například brýle HTC Vive Pro mají rozlišení pro jedno oko 1 440 × 1 600 bodů a přitom je rastr pixelové mřížky stále patrný. Pokud vás hra pohltí, nijak to nevadí, obzvlášť ve tmavých scénách, ale vizuální dojem to zkrátka kazí.

Japan Display dále slibuje obnovovací frekvenci 120 Hz a ultra rychlou odezvu pouhých 2,2 ms, což je na IPS panel opravdu dobrá hodnota. Hromadná výroba by měla začít již v prvním kvartále roku 2019.

Aby bylo možné virtuální realitu v takovém rozlišení provozovat, bude to vyžadovat krvavé nároky na hardware. Nejde totiž jen o samotné rozlišení, ale v headsetu je bezpodmínečně nutné udržet obnovovací frekvenci 120 Hz, jinak obraz může působit rozmazaně. Zároveň je nutné zachovat co nejvíce detailů.

Jak vypadají zatím nejmodernější brýle pro virtuální realitu HTC Vive Pro:

Diskuze (2) Další článek: S Glass to moc nevyšlo, ale Google to zkouší znovu. Vyvíjí nové brýle pro rozšířenou realitu

Témata článku: Virtuální realita, Herní konzole, LCD, HTC, Brýle, Sony, Toshiba, Playstation, Poslední rok, Rastr, Hlavní neduh, Rozlišení, Virtual, Obnovovací frekvence, Hitachi, IPS, Rychlý vývoj, Vive pro, První kvartál, Vizuální dojem, Nový displej, Jemný displej, Současná technologie, Malý displej, Hlavní důvod


Určitě si přečtěte

Nejlepší příslušenství k počítači. Tipy na osvědčené klávesnice, tiskárny, routery…

Nejlepší příslušenství k počítači. Tipy na osvědčené klávesnice, tiskárny, routery…

** Tipy na klávesnice, myši, routery, tiskárny, sluchátka a další věci k počítačům ** Poradíme, s jakými produkty neuděláte chybu ** Vybíráme jak příslušenství na běžnou práci, tak na hraní her

David Polesný | 22

Co všechno se spouští se startem Windows a proč by vás to mělo zajímat

Co všechno se spouští se startem Windows a proč by vás to mělo zajímat

** Společně s operačním systémem se spouští řada aplikací a služeb ** Mohou mít negativní dopad na celkovou dobu startu Windows ** Jak získat kontrolu nad automaticky spouštěnými programy?

Karel Kilián | 59



Aktuální číslo časopisu Computer

Test 9 bezdrátových reproduktorů

Jak ovládnout Instagram

Test levných 27" herních monitorů

Jak se zbavit nepotřebných věcí na internetu