Apple | Autonomní vůz | Hyundai

Naděje na Apple Car ochladly. Apple sice jednal s automobilkami Hyundai a Kia, ale nic z toho nebylo

Naděje na Apple Car ochladly. Apple sice jednal s automobilkami Hyundai a Kia, ale nic z toho nebylo

Přinejmenším od konce prosince kolovaly zvěsti, podle kterých měl Apple zvažovat spolupráci s jihokorejskými automobilkami Hyundai a Kia. Renomované tiskové agentury uváděly, že výsledkem měl být autonomní elektrický vůz.

Počátkem ledna informační šum vygradoval, když kontakty mezi Applem a Hyundai-Kia Automotive Group potvrdil deník The Korea Economic Daily. Několik hodin poté se sice z textu vytratila zmínka o Applu, nicméně vše ostatní v tu chvíli naznačovalo, že mezi oběma firmami probíhají nějaká jednání.

Jednání ukončena – zapomeňte!

Očekávalo se, že Apple a Hyundai-Kia Automotive Group podepíšou 27. února dohodu o spolupráci. V jejím rámci měl americký výrobce elektroniky investovat 3,5 miliardy dolarů do zahájení výroby svých elektrických vozidel v továrně Kia v Gruzii. Cílem bylo vyrobit do roku 2024 100 tisíc automobilů.

Server GizmoChina informuje, že velké naděje ambiciózního projektu během uplynulého víkendu vyhasly. Sice se potvrdilo, že Apple jednal s automobilkou o vytvoření elektromobilu, ale po úniku informací se veškerá komunikace mezi společnostmi zastavila. Nyní bylo oficiálně potvrzeno, že jednání byla definitivně ukončena.

Hyundai-Kia Automotive Group potvrdila, že diskuze ohledně možné výroby elektromobilu Apple Car již neprobíhají. Firma rovněž zmiňuje, že projednávala žádosti od různých společností, které se týkaly vývoje bezpilotních elektrických vozidel, ale nebylo učiněno žádné rozhodnutí, protože jednání byla v raných fázích a nevyvíjela se pozitivním směrem.

Kdo bude vyrábět Apple Car?

Ačkoli jednání s Hyundaiem a Kiou skončila bez výsledků, o další možné komunikaci Applu s jinými automobilkami není v tuto chvíli oficiálně nic známo. Apple bude pravděpodobně jednat s dalšími šesti firmami, včetně několika japonských výrobců automobilů, jejichž akcie reagovaly na tyto zprávy svým růstem.

Z dosavadních zpráv vyplývá, že Apple by rád do roku 2024 zahájil výrobu samořídících elektromobilů. S ohledem na situaci však mnozí analytici tento termín zpochybňují a skeptičtější zprávy naznačují, že bude trvat přibližně 5 až 7 let, než se Apple Car skutečně začne vyrábět.

Diskuze (1) Další článek: Spolupráce nejlepších. Elektrická koloběžka Xiaomi oblékla barvy nejúspěšnější Formule 1

Témata článku: Apple, Elektromobily, Automobily, Jižní Korea, Autonomní vůz, Výroba, Hyundai, Kia, Elektrické vozidlo, Automobilka, Car, Apple car, Elektromobil, Gizmochina, Gruzie, Produkty Apple na jednom místě - Heureka.cz



Sex manželských párů? Jen výjimečně. Ložnice ovládnou roboti s umělou inteligencí

Sex manželských párů? Jen výjimečně. Ložnice ovládnou roboti s umělou inteligencí

** Sex manželských párů jen při zvláštních příležitostech. ** Ložnice ovládnou sexuální roboti s umělou inteligencí. ** I to je jeden ze závěrů Mezinárodní robotické konference.

Filip KůželJiří Liebreich
RobotiSexUmělá inteligence
Nastal pravý čas na výměnu telefonu. Jak poznat, že ten váš už dosluhuje?

Nastal pravý čas na výměnu telefonu. Jak poznat, že ten váš už dosluhuje?

** Jak poznat, že váš telefon má nejlepší dny za sebou? ** Vypadá potlučeně, má pavučinu nebo nedostává aktualizace? ** Ukážeme si, kdy má smysl jeho oprava, a kdy už jen koupě nového

Martin Chroust
Prasklý displejVysloužilý mobilSmartphony
Jak poznat, že máte možná hacknutý telefon? Toto je devět symptomů, které můžete pozorovat

Jak poznat, že máte možná hacknutý telefon? Toto je devět symptomů, které můžete pozorovat

** Jak poznat, že je váš smartphone hacknutý? ** Hledejte známky po nestandardním chování telefonu ** Stačí když telefon vydrží méně nebo topí i v klidovém režimu...

Martin Chroust
Jak...Malware
Oppo a OnePlus nesmí v Německu prodávat telefony. Zákaz hrozí i v dalších zemích EU

Oppo a OnePlus nesmí v Německu prodávat telefony. Zákaz hrozí i v dalších zemích EU

** Patentové spory většinou ústí k tomu, že jedna z firem zaplatí ** Oppo ani OnePlus však nechtějí platit 2,50 EUR za každý telefon ** Firmy už v Německu nesní prodávat, a to může platit i o dalších trzích

Martin Chroust
NěmeckoPatentSmartphony
V nitru DJI Mini 3 Pro: Ten dron je větší záhada než tajemný hrad v Karpatech [galerie]

V nitru DJI Mini 3 Pro: Ten dron je větší záhada než tajemný hrad v Karpatech [galerie]

** Létá skvěle, fotí slušně a má autopilota ** Jak se to všechno podařilo vtěsnat do 249 gramů? ** Podívejte se na rozborku nejlepšího dronu letošní sezóny

Jakub Čížek
KvadrokoptéraDJIDrony
Sociální síť BeReal jde proti proudu. Žádné filtry a přetvařování, tohle má být čistá realita

Sociální síť BeReal jde proti proudu. Žádné filtry a přetvařování, tohle má být čistá realita

** BeReal je novou hvězdou mezi sociálními sítěmi ** Ukazuje pouze všední realitu běžných dní ** Aplikace vám jednou denně dá dvě minuty na poslání vlastní fotky

Martin Chroust
BeRealMobilní aplikaceSociální sítě
Kurvítka v základní výbavě, výrobci mají umělé zastarávání v malíku. Začalo to bateriemi, pokračuje softwarem

Kurvítka v základní výbavě, výrobci mají umělé zastarávání v malíku. Začalo to bateriemi, pokračuje softwarem

** Nejen mobilní výrobci jsou naučeni rok od roku prodávat stále více telefonů ** Tento trend se však zákonitě musí někdy zastavit ** Jenže, co naplat, když jsou starší zařízení „uměle“ nepoužitelná?

Martin Chroust
Prasklý displejBaterieAktualizace softwaru