Po dlouhých letech fám a odchodu dvou spoluzakladatelů z firmy se děje to, o čem všichni věděli, že se nejspíš stane, ale doufali, že k tomu nakonec nedojde. Na WhatsApp přicházejí první reklamy, potvrdil viceprezident společnosti Chris Daniels. Začnou se objevovat ve funkci Status a mají být hlavním zdrojem příjmu WhatsAppu.
Status je v podstatě trochu upravená verze Příběhů známých z Instagramu nebo Facebooku a úplně původně pocházejících ze Snapchatu. Uživatelé mohou sdílet text, obrázky, video nebo GIFy, které zmizí 24 hodin po jejich uveřejnění. Lidé si je prohlížejí listováním a právě při listování se reklamy začnou objevovat.
Že něco podobného přijde, majitel WhatsAppu Facebook lehce naznačil. Jeden z původních zakladatelů firmy Brian Acton se proto před několika týdny řádně rozčílil, protože jeho původní vize byla, aby aplikace byla bez reklam. WhatsApp dokonce v roce 2012 zveřejnil příspěvek nazvaný Proč neprodáváme reklamy, ve kterém vysvětloval, že principu, kdy uživatel je produkt, se nechce účastnit.
Jakmile ale Facebook v roce 2014 koupil WhatsApp za 19 miliard dolarů, bylo jasné, že podobný přístup se nemůže udržet. Facebook je společně s Googlem největší prodejce reklamy na světě a WhatsApp používá 1,5 miliardy lidí, což je velký trh k oslovení. Aplikace navíc nenacházela způsob, jak bez reklam vydělávat. Pokusy o předplatné za jeden dolar ročně byly ukončeny. Jediné, co zbylo, byl nápad zpoplatnit zprávy pro podnikové užívání.
Reklamy by se na WhatsAppu měly začít objevovat počátkem roku 2019.