Na spam jsme si zvykli

Diskuze čtenářů k článku

03. 08. 2019 21:22

Podle mě je spam v mailu horší, než nevyžádaná pošta. Na letáky kouknu na https://www.letakomat.cz/... když mám náladu, na schránku nalepím LETÁKY NE a je pokoj. Škoda, že na mail si samolepku nenalepím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xor  |  13. 04. 2005 22:24

" I ty si totiž řada lidí ráda a se zájmem přečte a ti ostatní je prostě hodí do koše."
Tak to je vazne zajimavy. Lidi vazne ctete spam? Jestli jo, mohli byste sem o sobe neco napsat a pridat jaky spam mate nejradeji? Ja to totiz fakt nechapu, jeste sem nevidel spam (no popravde ho nectu), kterej by byl uzitecnej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vmlich  |  13. 04. 2005 21:54

Ze 120 tisic mailu, co mi mesicne spadne do boxu, smaze antispam jen 4 procenta a jsou to tak 5-kilove kousky. Ale 94% jsou zavirovane maily - ty maze antivirus a mivaji nejmin po 50 kilo, to uz je docela traffic Rucne mazu asi 5 spamu denne, to se jeste da. Mailbox od r 1996.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GIB  |  13. 04. 2005 22:43

ale ale ... ty dostavas kazdu minutu nepretrzite pocas celeho mesiaca skoro 3 emaily? mmmmhm ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majsner, Majsner  |  13. 04. 2005 17:39

Vyjadreni k tucnemu popisku: Ano, rada lidi si zvykla na letaky ve schrankach a rada je cte, ale nemotejte nasim lamam hlavu, emailovy SPAM nema s letaky moc spolecneho, protoze z letaku vam nehrozi zadne nebezpeci, ze SPAMU si muzete infikovat pocitac virem, trojskym konem ci podobnou haveti a ve vysledku i prijit o penize, pokud Vam vir odchyti heslo k bankovnimu uctu a pod...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  13. 04. 2005 19:27

omyl, i ve schrance muzete najit letak vyzyvajici k zaviolani na linku se specialnim tarifem... ale to je jen detail, kazdopadne, pokud chcete rypat, zkuste to delat lepe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gilhad  |  28. 06. 2005 23:19

Z letaku se muzete nakazit i osobne, zvlast, kdyz si neumyjete po prichodu domu ruce
Je to ostatne pravdepodobnejsi, nez ze bych z mailoveho spamu chytil vira, nebo trojskeho kone
Ale pravda je, ze nepouzivam software s integrovanou podporou viru a spam si celkem ucinne oddeluju pomoci filtru - o cem vim kam patri to tam filtrem poslu, co vim, ze je spam, to jde na prislusne misto a co zbyde je minimalne z 99% taky spam, na ktery jeste filtr nemam, a ty dva skutecne maily mesicne z toho zbytku holt vytahnu rucne a upravim filtry i na ne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dzamboun  |  13. 04. 2005 15:30

Osobne dostavam 30-60 spamu denne (a prijde mi, ze pocet spis klesa), ale thunderbird si s tim hrave poradi a mail muzu normalne pouzivat dal. Nejakou dobu trvalo, nez se filtr "naucil", ale ted naprosto v pohode :).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Kuchař  |  13. 04. 2005 14:26

Rozhodně si nemyslim, že by se spamu melo branit na urovni uzivatelu, ale spise na urovni serveru, ktere postu zpracovavaji. Spam se stane otravným v momente kdy se s nim koncovy uzivatel musi jakkoliv zabývat a do toho se pocita i resesni spamu na urovni Outlooku a podobne.
www.merakmail.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_  |  13. 04. 2005 12:54

Dobrý den, dovolím si opravit. Český termín je rhybaření a ne jak je v článku špatně uvedeno rybaření. Více viz http://www.lupa.cz/clanek.php3?show=3385 Prosím o opravu vadného termínu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  13. 04. 2005 13:01

vadny termin snad neni, jen je nespravny, podivam se na to, nejspis se  "rhybareni" nelibilo pani korektorce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaxx  |  13. 04. 2005 12:52

to je porad reci o spamu, ja vuebc zadny nedostavam... jestli jeden nesmysl za 14 dni... podle me jde o to jakou a kde ma clovek adresu a komu ji dava... o nic jineho nejde. Napsat adresu do diskusniho fora je samozrejme smrt takze spis se musi uzivatele zamyslet nad tim, jak svou adresu pouzivaji a kde ji vsude ventiluji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Havlicek (filo@pinknet.cz)  |  13. 04. 2005 13:41

Hmm.. toto neni reseni. I kdyz to je uvedeno v clanku, skryvat svoji adresu neni reseni, jen odklad problemu. Stejne tak neni reseni menit sve emailove adresy. Neustale menit sve adresy mohou jen paranoici a pak jedinci, se kterymi ve skutecnosti nikdo jiny komunikovat nechce (mozna krome spammeru).

Existuji technicka reseni s pomerne vysokou ucinnosti a ne prilis velkymi naroky na strane serveru. Jejich ipmplementace v zakladni podobe neni ani moc obtizna.

Honza

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karlos009  |  13. 04. 2005 11:49

ale já nemám se spamem žádný problém, svých asi 5 emailových adres (některé už slušně profláknuté) mám přesměrovaných na gmail.com. Tamnější filtr propustí tak jeden spam za 14 dní. Že by filtry u českých freemailů byly o tolik horší?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ts__, ts__  |  13. 04. 2005 13:38

mne gmail pousti asi 4 z 15 co dostavam denne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš  |  13. 04. 2005 10:14

Osobně dostávám spamu víc a víc. Ne že bych se držoval s jeho čtením, používám Mozilla Thunderbird a ten cca 95 procent vyhodí sám, ten zbytek hodím do spamového koše bez čtení jen podle odesílatele a předmětu.

Ale co mě dostalo je, že jsem si asi před týdnem udělal na centrum.cz novej mail, použil ho jen jednou na relativně dost důvěryhodném serveru a už mi přišlo asi 10 spamů.

Když shrnu všechny své mailové adresy, vyhodím denně cca 60 spamových majlů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr II.  |  13. 04. 2005 10:32

Centrum i Seznam jsou milionoví proti Tiscali. Udělej si schránku na tiscali, nikomu nedávej adresu a večer se do ní koukni. Nebudeš se stačit divit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  13. 04. 2005 11:01

nevim, jaky tvar emailu volite, ale jak pisu v clanku, velka cast spamu je rozesilana na nahodne vytvorene adresy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RX  |  13. 04. 2005 11:57

Ano, a proto pouzivejte e-mailovou adresu v co nejdelsim tvaru- tedy:
jmeno.prijmeni@.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Arthur  |  13. 04. 2005 08:28

Jeden velký rozdíl stále zůstává: Zatímco leták vhozený do schránky dám do sběru a můžu za něj utržit několik halířů, za spam vhozený do mé emailové schránky naopak platím když ho přes POP3 musím stáhnout a nelze se tomu vyhnout pokud není antispam přímo na serveru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dj  |  13. 04. 2005 03:18

to neni nejaky vyzkum v CR? Porad same USA USA USA, cesi nejsou svoji a porad maji USA za raj na zemi!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trashman, Trashman  |  13. 04. 2005 04:10

Na to si zvykneš, napřed jsme lezli do zadku Rusům a nyní to zoušíme s Američany.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mysel, Mysel  |  13. 04. 2005 07:40

Tak si zaplaťte nějaký hezký výzkum v ČR a můžete pak lízt do zadku komu chcete (když už patříte k těm pár deprivantům, kteří tohle dokolečka furt opakují). :o)
Jinak o chování průměrného uživatele internetu trochu víc vypovídají data ze Země Svobody (tm) než z naší telekomunistické vlasti, nemyslíte?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  13. 04. 2005 08:16

Spíš o chování průměrného amerického uživatele internetu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  13. 04. 2005 09:39

prumerny americky uziavtel = prumerny uzivatel internetu (nez jim to natre cina..)
 
muze se to par "onanum" u nas nelibit, ale to je asi jediny co s tim muzou delat )) firmy ktere na inetu toci prachy pro normalni lidi (bezna spotreba..) nejaka CR nezajima, ba nam i vyhybaji, neb jsme tak vyjimecni ze u nas platba po internetu a s tim spojene kulturni prostredi (stiznost bance pri zneuziti) pripada v uvahu asi tak jako ceskej poctivej politik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dj  |  13. 04. 2005 21:46

Jenomze amici se nam jen smejou, jaci jsme idioti  Uz vidim, jak nekde na najakem americkem serveru pisou o ceskych pruzkumech To same je NOVA. Porad se jenom keca o tom, jak je to v USA lepsi nebo v EU a ze je v CR vsechno v prdeli. Cesi jsou tupouni, kteri porad nekomu lezou do prd... a na neco si porad hrajou ale nejsou svoji. Pritom se zeptejte amika treba v Texasu, co je ceska republika  Prijde mi, ze NOVA a tyhle clanky zbytecne a nesmyslne plni lidi informacema, ze USA apod je zlata zeme. Cesi si jenom stezuji, ze je to nedke lepsi. Pritom to neni pravda. V cechach si muze kazdy delat co chce.............je to des...... Hlavne se mi libi, jak je kazdy hrdy na to ze je cech pri hokeji nebo fotbale. Ale par dni potom, uz se zase nenavidime.
Jenom chci rici, ze by jsme se meli zacit zajim samy o sebe nez o nejake USA a EU, kteri se nam stejne jenom smejou, jak skaceme jak cvicene opice........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dj  |  13. 04. 2005 03:18

to neni nejaky vyzkum v CR? Porad same USA USA USA, cesi nejsou svi a porad maji USA za raj na zemi!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dsds  |  13. 04. 2005 00:42

Doprocuji navstivit UOOU http://www.uoou.cz/spam_dotazy.php3
bez souhlasu prijemce je nelegalni poslat jeden mail:
- s nabidkou vasim sluzeb
- s poptavkou (kdyz pro firmu shanite pocitace, nesmite obeslat prodejce PC mailem, doporucuji klasickou ceskou postu,
  ta se zatim regulaci UOOU nepodleha)
- poslat blahoprani k narozeninam obchodnimu partnerovi je tez nelegalni (jedna se propagaci image firmy)
- taktez zatelefonovat pripadnemu obchodnimu partnerovi s nabidkou je nelegalni
- poslat tiskovou spravu elektronickymi prostredky je neleglni (zapomente na fax, pametnici na telex, posilame vse sneci postou  - nespada pod UOOU)
- pokud jste provozovatelem freemailu, pripojovat obchodni sdeleni (paticku) ke zprave je rovnez ilegalni (v tomto jsme prvni zemi na svete)

U nas spam nehrozi, u nas jsme chraneni prostrednicctvim UOOU

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sweetux  |  13. 04. 2005 00:56

> U nas spam nehrozi, u nas jsme chraneni prostrednicctvim UOOU

Tento vyrok mi prijde ironicky az satiricky.
Skoro jako: "Mne HIV nehrozi, protoze jsem chranen prostrednictvim World Health Organization." :)
Ale jinak je na tom odkazu spousta zajimavych info, dik.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dsds  |  13. 04. 2005 01:06

Ten vyrok ironicky MEL byt. Nejlepsi obrana proti HIV je nemit sex. Nejlepsi ochrana proti SPAMU je nepouzivat mail.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sweetux  |  13. 04. 2005 09:12

Jsem nejak z kontextu nepochopil :) mea gulpa...
Nicmene nejlepsi ochranou proti HIV neni "nemit sex". Sexualni abstinence je pouze potencialni prekazkou HIV a STD obecne. Jsou i jine cesty prenosu.
Z cehoz plyne, ze lepsi ochranou proti SPAMu je nepouzivat postu vubec a nejlepe vubec nekomunikovat se svetem. :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  13. 04. 2005 09:28

Spam z českých zdrojů neni problém, tvoří tak 1-2% a často přináší zajímavé informace, většina spamu přichází ze zahraničí. Bohužel antispamové filtry nejsou asi příliš účinné, na firemním emailu máme antispam a soukromou schránku mám na Atlasu který taky má antispam, přesto projde denně okolo 50 emailů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eduard Hlava  |  13. 04. 2005 09:51

To jsou tak trochu dezinterpretace . Pokud máte podezření na spam z Čech, nebojte se obrátit na ÚOOÚ. Shodou okolností jsem včera publikoval výsledek řízení s ÚOOÚ, kam jsem nahlásil spam. A mohu říci, že ÚOOÚ se snaží a nahlášení spammera řeší. Takže bych rád tu ironickou větu  "U nas spam nehrozi, u nas jsme chraneni prostrednicctvim UOOU" trochu relativizoval a ÚOOÚ se zastal.
Více zde: http://www.hlava.net/index.php?id=5320
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dsds  |  13. 04. 2005 11:40

No to je sila. Zaprve nechtejte vedet, co si o Vas myslim. Za druhe kdyz mistr SEO CEO posle ctyricet mailu (tiskovych sprav)
a vy s tim bezite hned na urad?
Svuj komentar pred tim jsm myslel ironicky, diky UOOU v podstate nemuzete pouzivat maila pro obchodni ucely. Kdyz Vam tedka p. Nemec posle blahoprani k narozeninam, i kdyz posle jenom jedno a osobni, vy ho opet udate, tak pan Nemec opet porusuje zakon.
Jen tak naokraj, kdyz potkate sveho souseda, ktery Vam rekne ze ma vypalene Windows, take to bezit hned hlasit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arny71, arny71  |  13. 04. 2005 12:39

Nechapu, co vam na jednani p. Hlavy vadi? Ja si to jeho sdeleni precetl, stejne tak puvodni e-mail pana RN a take jsem ho vyhodnotil jako spam. Protoze vam se to nezda dost nebezpecne, tak se nikdo nemuze branit? Vysvetlete prosim, kdy se mame branit proti spamu? Jen kdyz se v nem pise o viagre? Nebo kdyz neni od vasi firmy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dsds  |  13. 04. 2005 15:42

A vy kdyz dostanete jeden personalizovany email tykajici se vasi innosti, tak s tim bezite na urad? No potes panbuh.

A sve sousedy taky hlasite, kdyz pouzivaji piratsky software?
Jinak o moralni integrite pana Hlavy si myslim sve.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MG  |  13. 04. 2005 15:58

Obavam se, ze problem p. Hlava videl jinde. Totiz, ze prichozi email (spam), byl nejen nevyzadany, ale navic s jeho cinnosti nemel nic spolecneho, nebo ho zhola nezajimal. Chapu, ze dany zakon o spamu, tak jak je postaveny, je dost nesmyslny, ale to neznamena, ze dokud plati, muzete ho porusovat. Dovolim si primer: Zakon (prip. vyhlaska) nam zakazuji prostituci na verejnem miste (take zpusob reklamy), i kdyz s nim nesouhlasite, porusit ho bez nasledku nemuzete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek., Radek.  |  13. 04. 2005 00:24

Pěkný a poměrně účinný spam filtr je zahrnut i v Opeře, nic navíc se nemusí instalovat (snad jenom přepnout výchozí zobrazení mailů na Plain Text ).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MARINAKX  |  13. 04. 2005 00:23

nezvykl - zadny nedostavam - dostavam jen to co je povolene : p

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ntspm  |  13. 04. 2005 18:13

bojovat by meli majitele mail-serveru jako to davno dela YAHOO, nove ceske CENTRUM ... ale uz ne treba POST.CZ cili VOLNY. Zkratka pro neuchylneho pocitacoveho silence ozivajiho postu pres prohlizec (udajne mohutne prevysuji stahovace, a ja to delam take tak - vyborna ochrana proti virum a podobnemu svinstvu) je tam buton SPAM - maze se primo na mail-serveru. Mohu srovnat konkretne MAIL.YAHOO.COM a POST.CZ. V YAHOO za den mam max 1-2 spamy, na POST.CZ za den 40-60 spamu. MAIL.YAHOO.COM si od uzivatelu dela statistiku a primarne DELETE spams. Hezky den. A spamu ZDAR.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor