Na Slovensku už platí za webový obsah. A prý to funguje

Názory k článku

TravelAU  |  14. 07. 2011 05:07  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Ja za informace platim uz ted. Jenze nebudu platit zadnymu ceskymu deniku, kterej jen prepisuje z CTK, nebo pise cancy vycucany z prstu. Zadnej ceskej denik neprinasi kvalitni informace v podobe analyz, nazoru lidi co neco vedi. Jen a pouze bulvar mixnutej s reklamnima clankama (reality) a tim CTK. Kolikrat je prinosnejsi cist blogy ci diskuze. Nevim jak je to na slovensku, treba tam maj kvalitni zurnalistiku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
brk77  |  14. 07. 2011 06:27  |  Linux Firefox 5.0

Docela by mne zajímalo, jak to budou mít provozovatelé webů do budoucna s penězi. Teď platí čtenáři paušální částku, jak jsem pochopil z článku a za ty peníze můžou číst kolik chtějí kde chtějí na webech zapojených v systému. Do systému tedy dávají pořád stejnou částku, kterou si weby rozdělí do určité míry na základě návštěvnosti. Další hráči se nyní chtějí do systému zapojit, když vidí, že nějak funguje a ukousnut tak ze společného koláče, čímž klesnou patrně už tak malé zisky ostatním. Jestli zbývá už jen 10-20% neplatících čtenářů, podle stavu před zpoplatněním, tak zde velký prostor pro další přísun čtenářů nevidím a tomu, že by noví hráči přivedli do systému další čtenáře, taky moc nevěřím. Snad každý sleduje více zpravodajských webu a je velká pravděpodobnost, že daný čtenář už v systému je kvůli jiným webům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Gildiss  |  14. 07. 2011 06:54  |  Microsoft Windows 7 Chrome 12.0.742.112

Pokud se v ČR domluví velká většina webů a zapojí se společně do takového projektu, nebude do toho mluvit antimonopolní úřad? Protože to v podstatě bude kartelová dohoda..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Honzax  |  14. 07. 2011 08:06  |  Microsoft Windows 7 Firefox 8.0

Pry to funguje, hezky titulek. Bohuzel jediny kdo tohle muze rikat je provozovatel o jehoz nestrannem nazoru se da myslim vcelku pochybovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
yanick  |  14. 07. 2011 08:20  |  Microsoft Windows XP Chrome 14.0.803.0

Vraj to nie je az take ruzove http://www.dsl.sk/article.php...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stanoz  |  14. 07. 2011 08:53  |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Dovolím si tvrdiť (po vzore prevádzkovateľa piana), že väčšina platiacich sú firmy, resp. spoločnosti zastupujúce politické strany a platia si nie za články, ale za možnosť neobmedzene diskutovať!.
Webstránka SME bola a je mienkotvorná, no články a komentáre sú tendenčné, nepresné, zavádzajúce a hlavne čiernobiele. Práve diskusie vám dávajú možnosť to čierno-biele videnie poopraviť. Resp. táto možnosť tu bola. Dnes je stav, kedy platiaci (zastúpení spoločnosťami, politickými stranami) môžu v diskusiách neobmedzene masírovať a rovnako tendenčne, ako tvorcovia článkov a komentárov, obhajovať svoju pravdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
neo.taa  |  14. 07. 2011 09:03  |  Linux Chrome 12.0.742.91

Zboží (třeba i informace), které ve zkutečnosti moc nepotřebuju, prostě nebudu kupovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
razor47  |  14. 07. 2011 09:26  |  Microsoft Windows 7 Chrome 14.0.803.0

Pochybuji že u nás se bude většina platit za obsah, radši půjdou pryč hledat jiný web kde třeba se štestím něco najdou a pokud ne tak konec konců webům ubude návštěvnost a pak nevím kdo jim bude klikat na reklamy od Googlu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petko Kotov  |  14. 07. 2011 09:38  |  Macintosh OS X Opera 9.80

odporucam precitat si diskusiu pod clankom na zive.sk.
ze piano funguje? trt s makom a dva orechy.v skutocnosti nikto nie je ochotny platit za spoplatneny autorsky obsah na sme.sk. je to iba vedlajsi efekt spoplatnenia diskusii.ale predpokladam, ze tomas bella sa bude snazit prerazit aj na cesky trh a toto je jeho pr.
jednoducho pianomedia su odkazani prezentovat svoj projekt ako uspesny,
aj ked realne cisla citanosti autorskeho obsahu v pomeru k diskusiam nikdy nedaju /existuju realne odhady a cisla su dost zufale/je to ako spoplatnit zakladne skoly v jednom baliku s jednou VS ktoru nikto nechce studovat a prezentovat to ako ohromny uspech tej VS, lebo ako zazrakom narastol pocet platiacich v celom systeme.a schovavat to cele za snahu skvalitnit zurnalistiku, lebo bude viac penazi na nu mi pride ako naozaj komicke. zurnalistika ostane nadalej v bahne, lebo "mienkotvorne" media nemaju zaujem robit kvalitne svoju pracu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
polov  |  14. 07. 2011 09:39  |  Macintosh OS X Opera 9.80

Jenže my tu všichni platíme za ČT24, takže budou asi muset prodat televizi a udělat z ní něco komerčního, jinak se na idnes a spol asi všichni vykašlou...Mě už dneska z českých zpráv čt24 stačí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 07. 2011 09:43 | Microsoft Windows XP Chrome 12.0.742.112

pane boze, vy to vidite tak hrozne, vacsina portalov ktore su zapojene do systemu Piano spoplatnila len CAST ich clankov, preto si precitajte poriadne o co ide
napr. na SME si kludne precitate spravy bez toho aby ste zaplatili co i len cent, sekcia "Komentare.sme.sk" je spoplatena a prave ta sekcia nieje len prepisovanie sprav z TASR ale su tam hlavne rozne uvahy a "komentare" k aktualnej situacii ..neviem aka je kvalitna ta sekcia, prilis casto som tam nechodilnikto vam nebude spoplatnovat hlavne spravy, spoplatnovane su (vacsinou) len sekcie ktore su neicim zaujimaveteraz nevravim ze je kvalita nejak extremne vysoka, ale chcel som len vysvetlit princip

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
fortress  |  14. 07. 2011 10:11  |  Microsoft Windows 7 Chrome 12.0.742.122

Co se týče mínkotvůrných médií tak jejich hlavním úkolem je propaganda a ovlivňování čtenářů (viz. vstup do EU, Lisabonská smlouva) případně gradace kauz (Vít Bárta) nebo jejich upozadění (Saša Vondra a Promopro). To je doména hlavně česky psaného německého tisku (MF DNES, DENIK, LN). Odborné weby které přináší kvalitní informace jsou zase celkem dobře konkurenčně vypárovány. Proto s nějakým zpoplatněním moc nepočítám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaaaaa  |  14. 07. 2011 10:17  |  Microsoft Windows XP IE 8.0

problematika je siroka, ano system funguje, co sa tyka vyberu penazi a prihlasovania sa k plateneje casti.
Dalsia vec je ci z toho ma niekto zisk a ci je to osozne, zatial to vyzera len tak, ze jediny kto z toho ma zisk je Bella. Pri taej malej sume z toho v konecnom dosledku mediam pripadne velmi mala suma, pre media mala, pre Bellu postacujuca, preto sa snazi predlzovat tuto agoniu cim dlhsie a rozsirit paniku aj do inych statov ze aky je to bomba system kym sa dojde na to ze je to len bublina. On zarobi a bude sa vyskerovat ako nalapal naivnych ludi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 07. 2011 10:34 | Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Bla bla bla ani jsem to nedočetl.... Dávám jim rok, maximálně 2 v rámci citace v reálu cca půl možná rok. Věřím, že na slovensku ani v čr nedokáže nikdo vytvořit tak kvalitní obsah aby se za něj platilo touto cestou. Ale jen ať do toho pisálci jdou ať vědí jaký je tvrdý chlebík podnikání a že ty jejich průměrné polovičaté články nikdo sponzorovat nebude

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 07. 2011 10:34 | Microsoft Windows 7 Firefox 5.0

... a MF se už na to celá klepe a těší se, jak budeme cálovat za jejich weby ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
shadowland  |  14. 07. 2011 10:48  |  Microsoft Windows 7 IE 8.0

Nie nefunguje to, je to len zbozne prianie. Za nic co mozem ziskat zadarmo nebudem platit. Hlavne nie za spravy, ktore najde z ovela kvalitnejsich zdrojov........Ide hlavne o marketing tych co chcu na tom zarabat a nemozu povedat preco to ma zaplatene tolko malo ludi.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mumrli  |  14. 07. 2011 10:53  |  Microsoft Windows 7 Chrome 12.0.742.122

No, možná až se páni redaktoři naučí psát objektivně, nezávisle a hlavně česky, budu uvažovat o tom, že bych něco málo zaplatil.
Za to co předvádí drtivá většina zdejších deníků nejsem ochoten ani svinit si plochu displeje reklamou (čest výjimkám, i když to jsou spíš vlaštovky v podobě jednotlivých článků).
Jednodušší tudíž bude prohnat google překladačem libovolný zahraniční zdroj. A v mnoha případech tímto postupem získám o trochu srozumitelnější text.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radiusxe  |  14. 07. 2011 11:05  |  Linux Chrome 12.0.742.112

Ja ctu akorat zive a jsem predplatitel, takze pokud zive bude zpoplatneno a nepujde to z predplatneho, tak budu premyslet zda bych u zive zustal a zda-li by nebylo lepsi vymenit predplatne za web, ci vubec zive cist.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Lofwyr  |  14. 07. 2011 11:48  |  Microsoft Windows 7 Chrome 11.0.696.77

Platit za kvalitu...? Ano. Ne ale za ty žvásty plné chyb a výmyslů co cpou lidem Novinky, iDnes a podobně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nechic  |  14. 07. 2011 13:25  |  Microsoft Windows 7 Chrome 12.0.742.112

Internet má zatím jednu krásnou vlastnost. Jak něco zpoplatníte, tak bezplatná alternativa může vzniknout během "chvilky"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dannykorpyk  |  14. 07. 2011 17:25  |  Linux Chrome 12.0.742.112

yo, samy blabol. naslo sa zopar blbych ovci ktore maju zbytocny gros a PR oddelenie to oslavuje ako splnenie planu patrocnice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 07. 2011 18:59 | Microsoft Windows 7 Chrome 12.0.742.122

nesouhlasim ani nepřistoupim radši budu chodit na weby ktere budou zdarma je to blbost už nevedi jak znas tahat prachy !!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kajakexp  |  14. 07. 2011 19:00  |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Par chamtivcov skopirovalo napad, vytvorili Piano, nalakali do neho weby ktore to trpko olutuju. Samozrejme ze nebudu zverejnovat to ako im klesla navstevnost, pretoze by prisli o dalsie peniaze z reklamnych banerov. Kto bysi umiestnoval reklamu na opusteny web ze. Vzdy ked narazim na spoplatneny clanok, tak sa len zasmejem. Nie ze by 2 eura bola strasna suma, ale z principu tychto chamtivcov podporovat nebudem. Skopirovali napad, ale zabudli na to podstatne, ze informacia, ktoru chcu predat, musi mat aj hodnotu. Clanky na itnews su toho prikladom. Na jednej strane si nechaju platit firmami ktorym recenzuju produkty, a na druhej strane chcu, aby si citatel za tu reklamu co cita este aj platil. Moje navstevy na itnews definitivne koncim. Viem anglicky a dokazem si precitat 99 percent "aktualit" o tyzden skor na free a kvalitnejsich weboch. Btw, zive patri medzi ne a dufam ze sa nedaju na rovnaku zcestu. Ale to je len moj pohlad.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Hrdlodus  |  14. 07. 2011 23:33  |  Microsoft Windows XP Chrome 12.0.742.91

I kdyby placená varianta The New York Times byla o něco horší než původní "reklamová", může si mírný rozdíl dovolit přetrpět. Třeba si ostatní řeknou, že když Timesy jsou stále zpoplatněné, tak to také zkusí. A pak se kolotoč placení na webu roztočí.Piano má zatím nevýhodu, že se platí pevná suma za x webů. Když přibudou další weby, tak budou zisky pro jednotlivé weby nižší nebo bude muset cena nahoru. A to lidé již platit nebudou. Takže předpokládám, že další rozvoj Piana půjde směrem flexibilní platby s výběrem. Čtenář si vybere, ke kterým periodikům chce mít přístup a podle počtu periodik nebo spíše podle součtu cen jednotlivých vybraných periodik spočítá částku, kterou uživatel zaplatí.Poslední odstavec - Seznam je i na Slovensku. Nebo Zoznam.sk je jiná firma, která jen zkopírovala název úspěšné české firmy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Senecca  |  15. 07. 2011 07:39  |  Microsoft Windows 7 Firefox 5.0

Na Slovensku to vlastne nefunguje - veľmi nešťastné riešenie na tak malý trh. Vytvára sa tu možnosť nahradiť pianoweby niečím slušnejším, kde bude internetová sloboda.
Weby, ktoré toto urobili sa odrovnali dňom keď spoplatnili. Proste sa tam už nechodí. Ľudia odvyknú a zabudnú. Pohľadajú nespoplatnené a svoj záujem presunú tam. Teraz je to v Čechách zajtra možno v Poľsku pozajtra v Kanade.
Príkladom je napr. zvedavec.cz, len čo spoplatnil, tak tam nechodím a ako sa pýtam okolia, nik si nepredplatil. Možno nejakí novinári alebo zúfalci z parlamentu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
STSCHvojkoviceBrod  |  15. 07. 2011 11:36  |  Microsoft Windows 7 Firefox 5.0

Na Slovensku přišli se světovým unikátem? Ne, spíš s kartelovou dohodou!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ziki  |  15. 07. 2011 15:27  |  Microsoft Windows XP Firefox 4.0.1

Osobně nic nemám proti placeným webům. Pokud si myslí, že mají kvalitní obsah, na kterém by se dalo vydělávat, tak budiž. Ať zákazník (čtenář) rozhodne, zdali si za kvalitní informační "materiál" zaplatí, nebo si najde nějakou alternativu zadarmo. Jediné čemu zrovna moc nefandím, je systém plateb. Tj. přes nějakého prostředníka, který má samozřejmě z platby také nějaký zisk. Příkladem je zde uváděné piano nebo volání a sms na prémiová čísla. Když zaplatíte pomocí prémiové sms, tak z peněz si nejdřív ukousne něco operátor, poté provozovatel prémiových služeb a možná něco i banka na jejíž účet peníze přijdou.
Ps: Pokud nějaký web nabízí placené služby, tak by to měl jasně uvádět! Nedávno jsem si cvičně zkoušel udělat IQ test na stránce, co jsem vygooglil. Nikde nebylo nic psané o platbách. Půl hodiny jsem seděl nad testy a když už u poslední stránky očekávám výsledek testu, tak na mě vyskočí stránka s nějakým kódem, který mám jako sms zaslat na samozřejmě prémiové číslo, abych se dozvěděl výsledek .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 07. 2011 23:00 | Microsoft Windows 7 Chrome 12.0.742.122

Fantastické! Jen málo ambiciózní. ČR by mohla být první zemí, kde bude free obsah nahrazen placeným stoprocentně!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mumintroll  |  17. 07. 2011 21:04  |  Microsoft Windows XP Firefox 4.0

Nic nefunguje. Neverte Belovi. To piano totalne zabilo diskusie. Kazdy ma len 3 prispevky denne. Cielom bolo to, aby ludia ak chcu diskutovat museli platit. A tie Belove taraniny o tom, ze to vyhodilo neslusnych diskutujucich su absolutne blbosti. Kazdy kto chce teraz diskutovat si musi zalozit alternativne konta. A co je najhorsie vymizli slusne diskusne a hlavne podnetne prispevky. Kazdy si setri svoje 3 prispevky a potom sa jednotlive nazory nerozvetvuju. Piano ZABILO diskusie, pricom pocet diskutujucich stale o zavedenia klesa. Bela sa snazi klamstvami obhajit Piano ale ludia ho v diskusiach arugentacne pochovali pod zem. Nezmohol sa na nic. Mam taky dojem, ze Zive planuje urobit to iste. Aj na slovensku prebiehala pred zavedenim, mozgy vymyvajuca kampan o tom, ake to je dobre a uzitocne. Nebudte taki hlupi ako my slovaci a nedovolte to.!!!! Chodim sem prave preto, ze je tu moznost diskutovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pedropedropedro  |  17. 07. 2011 23:22  |  Microsoft Windows 7 Chrome 12.0.742.122

Pokud se vydavatelé hromadně domluví a začnou všichni za obsah vybírat poplatky neznamená to že placený obsah bude vice kvalitní než byl naplacený. Další věc je jak chtějí na tento kvalitní obsah nalákat čtenáře? Reklamou na webu? Demoverze článků? Vůbec nevěřím, že to funguje, ale to se časem ukáže.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
docertabum  |  19. 07. 2011 15:08  |  Microsoft Windows XP Opera 9.80

prd to funguje :) dokonca mam pocit, ze sa z toho pomaly upusta... vid opat moznost diskutovat pod prispevky v .tyzdni.... takze asi tazko to funguje... Inak myslienka je uplne sialena. Urcite si to platia len ti, ktori tazko lipnu na SzME a .tyzdni... neverim, zeby ktokolvek platil za ostatne media. Platit za PC Revue, uz vidim :DDDTaka je pravda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 20 powerbank s USB-C

Test: mobily do 3 500 Kč

Radíme s výběrem routeru

Tipy na nejlepší vánoční dárky