Jakub Křivánek
25. 1. 2018 • 13:06

Řekl bych, že čistě z vědeckého hlediska pro cesty na Měsíc moc důvodů není a pro pilotované lety obzvlášť ne. Některé důvody tady už zazněly, ale v zásadě shrnu - NASA zdaleka nemá tak velký rozpočet, jako na začátku programu Apolo, není studená válka a není s kým soupeřit, navíc skutečně žijeme v postmoderní době, kdy na eventuální lidské oběti čekají hlasití kritici státních výdajů USA s požadavkem, ať se NASA rovnou zruší.Noví hráči, jako je Musk nebo Bezos se sice tváří, že otěže ve vesmírném výzkumu převezmou, ale tam se bojím, že PR je faktor těchto projektů o hodně procent důležitější, než dotáhnout je skutečně do konce.Technologie pro obousměrnou cestu na Měsíc dostupné jsou a stačily by, ale není dost peněz a motivace pro to pouze zopakovat úspěchy Kennedyho éry.Osobně doufám, že se ještě dočkám cesty člověka na Mars, ale kdyby se mělo čekat na osedlání studené fúze, je mi jasné, že bych se nedočkal.

Neurotic
24. 1. 2018 • 22:38

Měsíc není zase tak daleko a cesta trvá pár hodin to se dá ještě stihnout, nemá někdo na půjčení Saturn V? Sondu si už vyrobím 😀

dolph1888
dolph1888
24. 1. 2018 • 17:47

Opětovný návrat na Měsíc, ideálně s lidskou posádkou nebude taková hračka jak si někdo myslí, stavby, které tam chceme tisknout, se zatím po velmi krátkém čase bortí a vzpomínáte na nafukovací hotely, či právě základnu na Měsíci = kde jim je konec? Já jsem v tomto konzervativec, nejprve pokročilé, reaktory napájené pohony lodí pro vesmírné prostředí (cena dopravy), později fúzní motory startující přímo z povrchu Země (další enormní zlevnění vynášení nákladu, nutná supravodivost za normálních teplot), spolehlivé a odolné technologie, zajišťující přežití člověka (nové materiály, slitiny). Až pak další sny z CAD aplikace. Ne opačně, opačně to prostě nefunguje, sny mít musíme, já také vidím lodě vážící M tun chráněné elektromagnetickým, později mně neznámým silovým polem, ano, ale vím, že dnešní technologie na ně prostě nestačí a tam musím začít.

Určitě si přečtěte

Články odjinud