Všechny ty pneumatiky na principu nějakých pružných drátů mají jednu velkou chybu. Síla pneumatik se bude muset vybírat podle hmotnosti jezdce a vzadu bude muset být tužší než v předu. U dušových pneumatik stačí prostě do předního kola dát o 1 atmosféru méně.
V číně už taky jezdí na koech bez duší a i bez vzduchu:https://www.boredpanda.com/airless-flat-free-tire-bi... ... Jízda asi nebude nic moc, ale na alibaba.com stojí cca $15.Bude se na těch od Nasa jezdit líp?
po par stoviek km z toho jemny piesok narobi sekanu
To nejspíš ne. Předpokládám, že to mají otestované.
No nevím... Tohle bude asi hodně drahé, navíc mám pocit, že pneumatiky budou kvůli těm kovovým vláknům dost těžké, byť je to lehká slitina. Na kole jezdím dost a oblíbil jsem si plášť Schwalbe Marathon Mondial DD. Zatím nejlepší, co jsem na kole měl. Vážím 120 kg, plášť má za sebou po roce, kdy byl nový, cca 4000 km, a pořád není sjetý. A část cest jsem jel natěžko s báglama. Tohle mi zatím žádný plášť nevydržel. Sice stojí kolem 1000,- Kč/ks, ale na to co vydrží je super.
To si nemyslím. Dám příklad. Dřívější nafukovací matrace na kempování vážili snad deset kilo jedna, později byly kvalitnější materiály a tak už vážila jen dvě kila, ale pořád k tomu musela být pumpa. Dneska koupíte půl kilovou se zabudovanou pumpičkou a je daleko odolnější, než předchozí verze. A je to právě jen lehká tkanina impregnovaná tenkou vrstvičkou polyuretanu.Tady to bude něco podobného. Polyuretan je hodně odolný.
Ano, jiste, ale ta "duse" bude stat to same, jako vsechny duse a plaste co odjedete za cely zivot. Takovy maly detail 😋
no, kto tlacil bike domov viac ako 5km na peniaze az tak hladiet nebude
Kdo tlačil bike domů kvůli defektu dál než 1 až 2 km, je idiot, který by se dál od domova ani vzdalovat neměl.
Kdo tlačil víc jak 5 km asi kolo nemá moc rád, když nevozí ani základní výbavu (náhradní tmel/lepení/duši, montpáky, rychlospojku, ...) a nepočítá s jakýmkoli problémem. Na kolo vyrazí dvakrát za rok z nutnosti vytáhnout rodinu občas ven, obkrouží vesnici a za půl hodiny je zpátky. Typicky bude mít levné kolo, neseřízené řazení, protože ohnul patku, když z něj naposled sletěl, vzorek sjetý až na duši a servis neřešil posledních 5 let, protože každá stovka do kola navíc je zbytečná, dokud jede. Ten rozhodně nedá tisíce za nepíchnutelné pláště.Člověk, který má o kolo zájem, vozí vybavení, řeší věci jako preventivní servis, pravidelnou údržbu a mohl by být cílovka tak drahého produktu, zase kouká na směsi plášťů, jaký tmel do nich nalít, jaké tlaky foukat a po sezóně slítané pláště vymění.
" nepočítá s jakýmkoliv problémem ... " se všemi druhy problémů nemůžete počítat ...Za časů socialismu se mi stalo, že jsem v horkém létě najel na silnici s horkým rozteklým asfaltem, který pneumatiku dokonale obalil a zatuhl, takže mezi vidlicí a kolem nezbylo žádné místo, aby se kolo mohlo vůbec otočit ... totéž se vám stane i s pěkně přilnavým blátem.
... totéž se vám stane i s pěkně přilnavým blátem.Zalepení blátem se sice stát může, ale na rozdíl od asfaltu neztuhne a jde něčím z nářadí (nejlépe montpákou) kupodivu seškrábnout. A k té situaci s asfaltem - jestli jste v rozteklém asfaltu pokračoval v jízdě, tak jste moc rozumu nepobral. A i poměrně hodně asfaltu se dá relativně dobře odstranit - stačí zajet do stínu, nechat ztuhnout a pak rýpat a rýpat a rýpat. A pokud je v blízkosti přístupná voda, je vyhráno úplně, asfalt ztuhne rychlej a ještě víc.
No dyť jo - píšu že to bylo za socialismu a tehdy jsem chodil ještě na základní školu ... a ano, po úporném seškrabávání se to pohlo ... dnes už je asfalt podstatně kvalitnější.
Ale tady by asi splétaný plášť z paměťové slitiny dopadl stejně, jen by náprava byla mnoooohem dražší 😃
Ze zacatku to bude urcite drahe.
"technologie „superelastických pneumatik“ spoléhající na materiál v podobě husté sítě na bázi hliníkových vláken"...jak jste přišli na ta hliníková vlákna ??PS: v originále je - "superelastic tire technology that uses a shape memory alloy (SMA)", tedy "technologie superelastických pneumatik, která využívá slitinu tvarové paměti (SMA)"https://en.wikipedia.org/wiki/Shape-memory_alloy... https://cs.wikipedia.org/wiki/Slitiny_s_tvarovou_p... ...
Všechny tyhle ty pneumatiky na principu nějakých pružných drátů mají jednu velkou chybu. Síla pneumatik se bude muset vybírat podle hmotnosti jezdce a vzadu bude muset být tužší než v předu. U dušových pneumatik stačí prostě do předního kola dát o 1 atmosféru méně.
Podle mých zkušeností se tedy hustá síť na bázi hliníkových vláken sice zmáčkne, ale už se nikdy sama nenarovná.
Bezdušáky a tmel a posledné roky som defekt neriešil. A to jazdím MTB maratóny. B-]
Taky mám pneumatiky, co se nepropíchnou: Maraton supréme. Potom, co jsem si koupil i duše od Schwalbe, né ty levné přes Alzu, ale ty samé přes obchod s koly, tak už skoro neuniká vzduch a nafoukávám jen jednou za 3 měsíce.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.