Na kávičce s Google aneb známe tajemství vyhledávání

Diskuze čtenářů k článku

pr0  |  11. 10. 2007 11:15

pouzivam google niekolko rokov a nemam najmensi problem vyhladat cokolvek.. nejake drobne chybky na krase prehliadam, nie som rozmaznany ako dnesni moderni pouzivatelia internetu..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
*  |  11. 10. 2007 12:43

tak to ti blahozelam, ja posledne mesiace takmer nikdy nemozem nic relevantne najst, zrovna ked to najviac potrebujem. clovek hlada strom, najde mu to nejake grafy a struktury, hlada dub, javor, atd, najde mi to nejake divotvorne fotky, fotky ludi, a co ja viem co. ale aby to naslo nejaku normalnu fotku stromu, ani bohovi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Neo  |  11. 10. 2007 15:14

vies, ono treba aj veciet co chces hladat a dobre to nadefinovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petrr  |  11. 10. 2007 08:33

"Podle Merrillova názoru mají lidé právo vidět či číst umělecká díla, za něž jejich autor již dostal zaplaceno"

Tomu nerozumim, jako kdyz uz si nekdo koupil jednu knihu autora nebo jeden clovek navstivil film, tak uz se to muze dat na Internet ke stazeni?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 10. 2007 00:22

Kdo je to sakra ta Veronika Fasterová? O takovém jménu jsem nikdy neslyšel Asi se kouknu do Googlu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Věra Pohlová  |  11. 10. 2007 07:46

http://vfb.bloguje.cz/587576-naha-veronika-fasterova-z-vyvolenych-3.php

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 10. 2007 10:47

Aha, tak to je někdo z té bandy vylízanců? Na to klikat nemusím... Za celou dobu, co to běží, jsem viděl max nějakou ukázku nebo omylem pár vteřin, když jsem se díval, co kde dávají a nemrzí mě to. Je smutné, když takto člověk zprostředkovaně vidí, jaký jsme národ pitomců, kteří se baví díváním na bandu lidí, kteří se baví hlavně chlastem, kouřením, vulgarismy a vzájemným oblézáním...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fak
10. 10. 2007 19:01

U nás na ČVUT v pondělí to bylo celý spíš pojatý jako verbování novejch Googlers. Jinak ale asi nejpoutavější přednáška na FELu..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
thom  |  19. 10. 2007 19:27

Jinak přednáška už je na webu Googlu http://google-cz.blogspot.com/ par podrobnejsich info taky na

http://digitalne.centrum.cz/cz/clanky/art_1126/google-nam-prozradil-tajemstvi-vyhledavani.aspx.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  10. 10. 2007 17:11

Přál bych si kdyby Google zkvalitnilo (resp. rozšířilo) své vyhledávací služby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jindra Gráz  |  10. 10. 2007 13:24

Mám pocit, že Google podobně jako Visty směřuje někam mimo realitu všedních dnů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kolemjdoucí  |  10. 10. 2007 13:59

Výstižné!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba  |  10. 10. 2007 15:42

Ja si to nemyslim - Google je pro mne porad 100x relevantnejsi nez seznam, sponzorovane linky mi posouva nekam doprava, kde mi neprekazi a vyhodu vidim i v rychlosti nacteni homepage, coz u seznamu ponekud trva - na druhou stranu seznam neni jen vyhledavac, ale komplexni portal.

Potencial googlu vidim prave v personalizaci stranky ve smyslu "search setting" - i podle vasich reakci je videt, ze kazdy by chtel odlisne vysledky - natolik odlisne, ze je nejaky automat neni schopen sam nastavit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2007 16:42

Rychlost načtení homepage? A to je k čemu dobré? Homepage Google už jsem neviděl docela dlouho, když potřebuju najít na Google třeba "něco", prostě v Opeře napíšu do adresního řádku "g něco" a mám výsledky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid  |  10. 10. 2007 13:20

Lokalizace je sice uzasna vec, ale prave kvuli ni mam nastaveny defaultni jazyk na anglictinu. Nudi me, kdyz pri kazdem hledani nejakeho produktu vypadne tisic odkazu na ceske eshopy, zatimco oficialni stranka produktu nikde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ondravojta  |  10. 10. 2007 20:49

Presne tak. To me stve uplne nejvic, ze pokazde kdyz smazu cookies nebo sem na nejakem jinem pc, mam google cesky. Kdyby sel jazyk alespon nastavit pro ucet a po prihlaseni bych mel hned ang. google. Takhle pri vyhledavani najdu jedine eshopy (jak pisete), v mailu mi nefunguje pop3 pristup k jinym schrankam, .... najde se toho dost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AZOR..  |  10. 10. 2007 21:46

Parametr "hl=en" přebije cookies.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2007 21:47

Tak tak, dostávalo mě to, když jsem při prohledávání celýho webu dostával na CZ Googlu nerelevantní český stránky:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asdf  |  11. 10. 2007 09:36

mi hovorte .. som v uk a chcel som pozriet nejake ubytovanie v australii a bolo to strasne :) Automaticky mi to nahadzovalo stranky s ubytovanim v uk aj ked som si dal vyhladavat iba na strankach au. Ale zas musim povedat ze ked dam vyhladavat ubytovanie v uk tak vysledky su fakt super.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kozmoboj  |  10. 10. 2007 13:13

"Datovou velikost tohoto objemu webů mimochodem neznáme, jde prý o obchodní tajemství. Na odpověď na otázku týkající se velikosti internetu si tak musíme ještě počkat."

Inzerát z rubriky Prodám: Prodám celý obsah internetu vypálený na 478 597 524 101 kusech DVD. Případně bez porna na 4 DVD. Cena dohodou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 10. 2007 15:04

nuda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AZOR..  |  10. 10. 2007 16:04

Ja bych rekl, ze je to obchodim tajemstvim, protoze to nebude nejak velke cislo, tak mlzej, aby to nedelal kazdej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
th  |  10. 10. 2007 10:40

"Čistě proto, že průměrný Američan tímto pojmem zřejmě myslí „nudnou hru obrněnců s šišatým míčem“. Co jím může myslet průměrný Čech, je nasnadě."

to asi autor špatně na tiskovce rozuměl. takto s despektem se na americký fotbal dívají spíše evropané. v us je velmi populární... asi to má být opačně...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Oskarmaniak  |  10. 10. 2007 12:07

To si spíš špatně vyložil ty. Americký Fotbal alias Rugby je v USA rozdíl než Fotbal s kulatým míčem.

Ano o Americky Fotbal alias Rugby maj v USA velky zájem ale o Fotbal s kulatým míčem, který autor měl na mysli opravdu v USA moc nepasou narozdíl od nás evropanů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleq  |  10. 10. 2007 12:31

Americky fotbal a Rugby je neco jineho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  10. 10. 2007 13:16

když už

football, soccer, rugby - 3 ODLISNE sporty..

kdo si myslí že usa-fotbal je nudný aniž by to zkusil, je debil jako většina čechů kteří jsou mistři světa v mlácení hubou.. (aniž by něco zkusili..)

osobně usa-fotbal nemusím, ale stejně nemusím tupou hru "inteligentů - europe fotbal"... parta mongolu s nohama do o, iq tykve a naprosto šílený vyhazování peněž "profíkům"...

z toho pohledu jde o 2 rovnocenné sporty - americký fotbal aspoň neučí simulovat )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zangief  |  11. 10. 2007 11:50

"football, soccer, rugby - 3 ODLISNE sporty.."

Presne tak... a jestli toto "rozdilne vyhledavani" opravdu funguje tak udal velmi spatny priklad.. v americe zadaji soccer kdyz chteji fotbal a ne football

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Věra Pohlová  |  11. 10. 2007 07:42

zatímco Čech tím myslí nudnou hru s kulatým míčem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AZOR..  |  10. 10. 2007 10:01

Jo ale posledni dobou to stoji za prd, presunuti navigace o nahoru ( o 400pix u me) je chcani proti vetru. Rekl mu nekdo, ze neni moudré aby Wikipedie byla prvni na google na vetsinu slov? Ze moje oblibena kapela ma oficialni www (9 let starej web, stovky stránek) pod trapnym clankem z Wikipedie?. Dokonce (PEKNE UKAZKA) uz existuje na firefox plugin, kterej ingoruje ve vysledkach Wikipedii (jedine c muze FF nabidnout proti IE z meho pohledu). Youtube taky nic moc - jedno video je vetsinou prvni pred strankou ktera se tim zabejva nekolik let. Nedavno jsme hledal na googlu nejakej zdrojaky, naslo mi to asi 3 videa z YT.. at se jdou bodnout, jejich vyhledavani bylo spickove, ted to stoji za prd. Zatimco yahoo zmenil algoritmus k lepsimu. Jestli to pujde takhle dal, prestoupim na Yahoo. .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AZOR..  |  10. 10. 2007 10:09

predtim jsem to jen proletl. Na konci clanku je, ze youtube bude integrovano do vysledku googlu. Tak to uzbohuzel je, mozna to neni v ceskem nastavnim (nepouzivam). O tom jsem mluvil a nic moc to neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Vesely  |  10. 10. 2007 12:21

A ted sup zpatky do boudy!

Jakej je problem v tom, ze nejvic lidi se spokoji s celkem dobrym popisem na wiki? Pokud mezi ne nepatris, kliknes na druhej odkaz, v cem je problem?

A tvymi nazory na operacni systemy a prohlizece jses jiz vseobecne znam, tak proc je musis neustale opakovat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AZOR..  |  10. 10. 2007 13:28

lol, ted jsi mi utrel. Ostatne s nazorem na wikipedii nejsem sam, viz ten plugin do FF a spoustu prispevku jak wikipedia zabiji male stranky. A taky dokonce ikonka s textem v prekladu "na wikipedii linkuji s nofollow" ci "jsem od wiki linkovan nofollow". Ten vysledek prestava byt relevatni. A ano to mi vadi jsem uzivatel. Jestmi na na anglickej dotaz v top10 zobrazi 2x en.wikipedia 1x de.wi... 1x fr... (a ze takove jsou). Tak nemuzu bejt nadsenej, ze mam ve vysledkach 4 nerelavantni vysledky. Pokud se lidi spokoji s vysledekam, tak proc ne. Tak proc nevyradej vysledky z wiki a neudela google vlastne zalozku?..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor