Domnivam se, ze ve svem clanku pletete dva pojmy. Duvodem proc zakaznici k platbam nepouzivaji online platebni nastroje neni jejich bezpecnost, respektive nebezpecnost, ale neduvera v internetovy obchod - zda jim zbozi bude vubec doruceno. Reakce ostatnich ctenaru to jen potvrzuji (s Vltavou mam podobne zkusenosti i ja ).
Navic, tlacit zakaznika k platbe platebnim systemem ma smysl pouze v pripadech, kdy je placena castka pomerne mala. Srovnani provize zaplacene eBance a dobirkovneho Profibaliku Ceske posty hovori jasne. Cena se srovnava na 3.100 Kc. Pro nizssi castky je vyhodnejsi eBanka, pro vyssi castky je vyhodnejsi dobirka, takze napriklad za objednavku v cene 10.000 Kc dam 100 Kc eBance, ale jen 31 Kc Ceske poste.
Platebni karty zakaznici nepouzivaji, protoze to banky nemaji zajem podporovat. Ani na strane zakazniku, ani na strane obchodniku. A opet, neni to vec bezpecnosti, je to vec sluzeb poskytovanych obema stranam bankou. Ceske banky naprosto nehoraznym zpusobem prenaseji odpovednost za pripadny fraud na klienta. Srovnejte si podminky eBanky (ostatni nase banky je taji, takze je nemaji na www strankach vubec) s podminkami napriklad Barclays Bank.
Pokud jako zakaznik budu mit moznost kazdou provedenou platbu reklamovat a penize mi do prosetreni reklamace budou ihned pripsany zpet na muj ucet, pokud nebudu odpovedny za skody zpusobene ztratou, ale zajisti se banka tak, ze se proti takovymto pripadum pojisti a muj dil si necha zaplatit jako soucast poplatku za vydani karty, budou zakaznici platit kartami radi a vsude.
Realita je ale jina, banky blokuji karty proti transakcim prostrednictvim internetu, zvysuji poplatek za blokaci karty (eBanka z 2.000 Kc na 4.900 Kc - takze karty radsi zamknout do trezoru a nepouzivat) a vubec se vsemozne snazi aby jsme karty k placeni nepouzivali. Proc?